From : YPN
ရန္ကုန္ေလဆိပ္ ႏွင့္ မႏၲေလး အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ား တိုး ခ်ဲ႕ျပင္ဆင္မႈမ်ားကို ပုဂၢလိကသို႔ လုပ္ ကိုင္ခြင့္ျပဳသြား မည္ျဖစ္ၿပီး က်န္ျပည္ တြင္းေလဆိပ္ ၃၃ခုကိုပါ အဆင့္ဆင့္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳသြား ေတာ့ မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ ညႊန္ၾကားေရး မႉးခ်ဳပ္ ဦးတင့္နိုင္ ထြန္း က ေျပာ သည္။
လက္ရွိတြင္ ဟံသာဝတီေလဆိပ္ စီမံကိန္းကို ပုဂၢလိက သို႔ေပးရန္ရွိကာ လာမည့္ ၂၀၁၃ ဇြန္မွစ၍ လုပ္ငန္း စမည္ျဖစ္ၿပီးက်န္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ားႏွင့္ ျပည္တြင္းေလဆိပ္ မ်ားကို ယခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ခန႔္မွ စ၍ အဆင့္ဆင့္လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳသြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ေလဆိပ္ေပါင္း ၆၉ ခုရွိရာ ယင္းတို႔အနက္မွ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ေလ ဆိပ္သုံးခု မွာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ ရာ ေလဆိပ္မ်ား ျဖစ္ၿပီး က်န္ေလဆိပ္မ်ားမွာ ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္း လိုင္း မ်ားသာရပ္နားေ သာ ျပည္တြင္းေလဆိပ္မ်ားျဖစ္ကာ ေဈး ကြက္လိုအပ္ခ်က္မ်ား အရ ခရီးသည္ မ်ားတိုးျမႇင့္ဝင္ေရာက္လာနိုင္သျဖင့္ ယင္းသို႔ ပုဂၢလိကသို႔လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳရန္ စီစဥ္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
''အခုကေတာ့ Market Demand က အရမ္းျမင့္လာတယ္။ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ ရဲ့ ခရီးသည္ လက္ခံနိုင္စြမ္း ေလ်ာ့လာ ေနၿပီ။ ဒီေတာ့ Customer ေတြရဲ့ လိုအပ္ခ်က္အရ ေလဆိပ္ေတြကို တိုးခ်ဲ႕ ျပင္ဆင္မႈေတြ လိုအပ္လာတယ္။ ဒီလိုပုဂၢလိက ကိုေပးလိုက္ေတာ့ နိုင္ငံ ေတာ္ပိုင္းအေနနဲ႔လဲ ဘတ္ဂ်က္ သုံးစြဲမႈအပိုင္းမွာ နိုင္ငံေတာ္ရဲ့ အျခားေသာ အေရးႀကီးတဲ့ အခန္းက႑ေတြ မွာ ပိုမိုသုံး စြဲနိုင္မွာ ပါ''ဟု ဦးတင့္နိုင္ ထြန္းက ေျပာၾကားသည္။
ေနျပည္ေတာ္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မွာ ဘီအိုတီစနစ္ျဖင့္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္တြင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ကာ ရန္ကုန္ေလဆိပ္ႏွင့္ မႏၲေလးေလဆိပ္ မွာ ယခုႏွစ္ စက္တင္ဘာတြင္ ပုဂၢလိက သို႔ လုပ္ကိုင္ ခြင့္ျပဳ သြား မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရွိတြင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ားကဲ့သို႔ပင္ ခရီးသည္ဝင္ ထြက္မႈမ်ားေသာေလ ဆိပ္မ်ားမွာ ဟဲဟိုး၊ ေညာင္ဦး၊ တာခ်ီလိတ္ ေလဆိပ္မ်ားျဖစ္ၿပီးသံတြဲေလဆိပ္၊ ျမန္မာနိုင္ငံေျမာက္ဘက္ ျမစ္ႀကီးနား ပူတာအိုေလဆိပ္ႏွင့္ ျမန္မာနိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္း ထားဝယ္ ၿမိတ္ေလဆိပ္ မ်ားမွာလည္း ခရီးသည္မ်ား သြားလာမႈ ျမင့္မားသျဖင့္ ယင္းေလဆိပ္မ်ားကိုပါ အဆင့္ဆင့္ေပး သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရ သည္။
''အခုကေတာ့ First Pirority အျဖစ္ ဟံသာဝတီ၊ ၿပီးရင္ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလး အဆင့္ဆင့္ေပးမယ္။ ျပည္ တြင္းေလဆိပ္ေတြ ကိုေပးတဲ့အခါမွာ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းေ သာ္လည္းေကာင္း၊ အားလုံး ေသာ္လည္းေကာင္း ေပးသြား ဖို႔စီစဥ္ထား ပါတယ္''ဟု ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရး မႉးခ်ဳပ္ ဦးဝင္း ေဆြထြန္းက ေျပာသည္။
ေလဆိပ္မ်ားအား ပုဂၢလိကသို႔ ေပးရာတြင္ အေဆာက္အအုံပိုင္း၊ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးအပိုင္း၊ ဖြံ့ၿဖိဳးမႈ အပိုင္းမ်ား အပါအဝင္ လၽွပ္စစ္၊ ေျပး လမ္းမ်ားႏွင့္ေလေၾကာင္းသုံးပစၥည္း မ်ား၊ ေရဒါမ်ားအပါအဝင္ ဆက္စပ္ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳသြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာေလဆိပ္အက်ယ္အဝန္းမွာ ဧကေပါင္း ၁၁၂၀ဝရွိၿပီး ခရီးသည္ လက္ခံနိုင္ မႈမွာ ၂ဒသမရသန္းရွိၿပီး ခရီးသည္ဝင္ေရာက္မႈ ႏွစ္စဥ္တိုးတက္ ေနသျဖင့္ ယခုအခါတြင္ ၂ဒသမ၄ သန္း ေက်ာ္ရွိေနၿပီး ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ သုံးသန္းခန႔္အထိ ဝင္ေရာက္နိုင္ကာ ၂၀၁၅တြင္ ၅ဒသမ၄ သန္းအထိ တိုး တက္မည္ဟု ခန႔္မွန္းထားေၾကာင္း သိရသည္။
Myanmar Expressလက္ရွိတြင္ ဟံသာဝတီေလဆိပ္ စီမံကိန္းကို ပုဂၢလိက သို႔ေပးရန္ရွိကာ လာမည့္ ၂၀၁၃ ဇြန္မွစ၍ လုပ္ငန္း စမည္ျဖစ္ၿပီးက်န္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ားႏွင့္ ျပည္တြင္းေလဆိပ္ မ်ားကို ယခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ခန႔္မွ စ၍ အဆင့္ဆင့္လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳသြား
ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ေလဆိပ္ေပါင္း ၆၉ ခုရွိရာ ယင္းတို႔အနက္မွ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ေလ ဆိပ္သုံးခု မွာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ ရာ ေလဆိပ္မ်ား ျဖစ္ၿပီး က်န္ေလဆိပ္မ်ားမွာ ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္း လိုင္း မ်ားသာရပ္နားေ သာ ျပည္တြင္းေလဆိပ္မ်ားျဖစ္ကာ ေဈး ကြက္လိုအပ္ခ်က္မ်ား အရ ခရီးသည္ မ်ားတိုးျမႇင့္ဝင္ေရာက္လာနိုင္သ
''အခုကေတာ့ Market Demand က အရမ္းျမင့္လာတယ္။ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ ရဲ့ ခရီးသည္ လက္ခံနိုင္စြမ္း ေလ်ာ့လာ ေနၿပီ။ ဒီေတာ့ Customer ေတြရဲ့ လိုအပ္ခ်က္အရ ေလဆိပ္ေတြကို တိုးခ်ဲ႕ ျပင္ဆင္မႈေတြ လိုအပ္လာတယ္။ ဒီလိုပုဂၢလိက ကိုေပးလိုက္ေတာ့ နိုင္ငံ ေတာ္ပိုင္းအေနနဲ႔လဲ ဘတ္ဂ်က္ သုံးစြဲမႈအပိုင္းမွာ နိုင္ငံေတာ္ရဲ့ အျခားေသာ အေရးႀကီးတဲ့ အခန္းက႑ေတြ မွာ ပိုမိုသုံး စြဲနိုင္မွာ ပါ''ဟု ဦးတင့္နိုင္ ထြန္းက ေျပာၾကားသည္။
ေနျပည္ေတာ္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မွာ ဘီအိုတီစနစ္ျဖင့္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္တြင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ကာ ရန္ကုန္ေလဆိပ္ႏွင့္ မႏၲေလးေလဆိပ္ မွာ ယခုႏွစ္ စက္တင္ဘာတြင္ ပုဂၢလိက သို႔ လုပ္ကိုင္ ခြင့္ျပဳ သြား မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရွိတြင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ားကဲ့သို႔ပင္ ခရီးသည္ဝင္ ထြက္မႈမ်ားေသာေလ ဆိပ္မ်ားမွာ ဟဲဟိုး၊ ေညာင္ဦး၊ တာခ်ီလိတ္ ေလဆိပ္မ်ားျဖစ္ၿပီးသံတြဲေလဆိပ္၊
''အခုကေတာ့ First Pirority အျဖစ္ ဟံသာဝတီ၊ ၿပီးရင္ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလး အဆင့္ဆင့္ေပးမယ္။ ျပည္ တြင္းေလဆိပ္ေတြ ကိုေပးတဲ့အခါမွာ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းေ သာ္လည္းေကာင္း၊ အားလုံး ေသာ္လည္းေကာင္း ေပးသြား ဖို႔စီစဥ္ထား ပါတယ္''ဟု ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရး မႉးခ်ဳပ္ ဦးဝင္း ေဆြထြန္းက ေျပာသည္။
ေလဆိပ္မ်ားအား ပုဂၢလိကသို႔ ေပးရာတြင္ အေဆာက္အအုံပိုင္း၊ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးအပိုင္း၊ ဖြံ့ၿဖိဳးမႈ အပိုင္းမ်ား အပါအဝင္ လၽွပ္စစ္၊ ေျပး လမ္းမ်ားႏွင့္ေလေၾကာင္းသုံးပစၥည
လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာေလဆိပ္အက်ယ္အဝန္းမွာ ဧကေပါင္း ၁၁၂၀ဝရွိၿပီး ခရီးသည္ လက္ခံနိုင္ မႈမွာ ၂ဒသမရသန္းရွိၿပီး ခရီးသည္ဝင္ေရာက္မႈ ႏွစ္စဥ္တိုးတက္ ေနသျဖင့္ ယခုအခါတြင္ ၂ဒသမ၄ သန္း ေက်ာ္ရွိေနၿပီး ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ သုံးသန္းခန႔္အထိ ဝင္ေရာက္နိုင္ကာ ၂၀၁၅တြင္ ၅ဒသမ၄ သန္းအထိ တိုး တက္မည္ဟု ခန႔္မွန္းထားေၾကာင္း သိရသည္။
0 comments:
Post a Comment
https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္