Subscribe to our RSS Feed

နိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ (၁/၂ဝ၁၄) အစည္းအေဝးသုိ႔ တက္ေရာက္ အမွာစကား ေၿပာၾကား

From : president office
 


ၿပည္ေထာင္စုသမၼတ ၿမန္မာနိုင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ (၁/၂ဝ၁၄) အစည္းအေဝးကို ယေန႔ နံနက္ ၁ဝ နာရီတြင္ နိုင္ငံေတာ္သမၼတ အိမ္ေတာ္ရိွ ၿပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔ အစည္းအေဝး ခန္းမ၌ က်င္းပသည္။

ယင္းအစည္းအေဝးသုိ႔ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒ နိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၊ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ ဒုတိယဥကၠ႒မ်ား ၿဖစ္ၾကေသာ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာ စိုင္းေမာက္ခမ္းနွင့္ ဒုတိယသမၼတ ဦးဥာဏ္ထြန္း၊ ၿပည္ေထာင္စုဝန္ၾကီးမ်ား၊ ၿပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္၊ ၿပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊ ၿပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖြဲ႔ ဥကၠ႒၊ ၿမန္မာနိုင္ငံေတာ္ ဗဟိုဘဏ္ဥကၠ႒၊ တိုင္းေဒသၾကီးနွင့္ ၿပည္နယ္ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္မ်ားနွင့္ တာဝန္ရိွသူမ်ား တက္ေရာက္ၾကသည္။
ေရွးဦးစြာ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ နိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က အဖြင့္အမွာစကားေၿပာၾကားသည္။ အဖြင့္အမွာစကားအၿပည့္အစံုမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းၿဖစ္သည္- ဒီကေန႔က်င္းပၿပဳလုပ္တဲ့ ၿပည္ေထာင္စုသမၼတၿမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ (၁/၂၀၁၄) ၾကိမ္ေၿမာက္ အစည္းအေဝးမွာ၂၀၁၄-၂၀၁၅ခု ဘ႑ာေရးႏွစ္ အတြက္ ၿပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသံုး ခန္႔မွန္းေၿခေငြစာရင္း၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ၿပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသံုးဆိုင္ရာ ဥပေဒႀကမ္းႏွင့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ အခြန္အေကာက္ဆိုင္ရာ ဥပေဒႀကမ္းတို႔ကို ေဆြးေႏြးႀကရန္ ၿဖစ္ပါတယ္။ ယခုေရးဆြဲ ထားသည့္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ခု၊ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ၿပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသံုးခန္႔မွန္းေၿခ ေငြစာရင္းသည္ မိမိတို႔ အစိုးရတာဝန္ယူသည့္ စတုတၳနွစ္ေၿမာက္ ကာလအတြက္ ဘ႑ာေငြအရအသံုးစာရင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ၿပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖဲြ႔ အေနနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒပါ ၿပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ မူဝါဒမ်ား ခ်မွတ္၍ စီမံကိန္းမ်ား ေရးဆြဲၿခင္း၊ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ သေဘာတူညီခ်က္ၿဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ၿခင္းမ်ား လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိပါတယ္။ ယင္းသို႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ ၿပည္ေထာင္စု၏ ႏွစ္စဥ္ အရအသံုးခန္႔မွန္းေၿခေငြစာရင္းကို အေၿခၿပဳေသာ ဘ႑ာေငြ အရအသံုး ဆိုင္ရာ ဥပေဒႀကမ္းကို ေရးဆြဲၿပီး ဖဲြ႔စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒပါ ၿပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ၿပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းအတည္ၿပဳခ်က္ ရယူ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါတယ္။

သို႔ၿဖစ္ရာ ၿပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔က ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းသည့္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း ဥပေဒႀကမ္းႏွင့္ ဘ႑ာေငြအရ အသံုးဆိုင္ရာ ဥပေဒႀကမ္းတို႔ဟာ အခ်ိတ္အဆက္မိေနရန္ လိုအပ္ပါတယ္။ ယခုႏွစ္မွာဆိုရင္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒပါ ၿပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီ အခြန္အေကာက္ဆိုင္ရာ ဥပေဒႀကမ္းကိုလည္း ၿပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ၿပည္ေထာင္စုရဲ႕ ႏွစ္စဥ္ ဘ႑ာေငြအရအသံုး ခန္႔မွန္းေၿခစာရင္းမ်ား ေရးဆြဲတင္ၿပရာမွာ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ အစိုးရရဲ႕ မူဝါဒမ်ားကို ပိုမိုအေထာက္အကူၿပဳႏုိင္မယ့္ အရအသံုး ခန္႔မွန္းေၿခစာရင္းမ်ား ၿဖစ္လာေအာင္ တစ္ဖက္က ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ခဲ့သလို တစ္ဖက္ကလည္း ၿပည္ေထာင္စုနဲ႔ တုိင္းေဒသႀကီး/ ၿပည္နယ္မ်ားရဲ႕ ဘ႑ာေငြ အရအသံုး၊ အခ်ိဳးအစားမ်ားကိုလည္း ပိုမိုေလ်ာ္ကန္သင့္ၿမတ္တဲ့ အခ်ိဳးအစားမ်ား ၿဖစ္လာေအာင္ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ ယခင္ႏွစ္ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ ၿပည္ေထာင္စုရဲ႕ ရေငြမ်ား တုိးတက္လာသလို သံုးစြဲေငြမ်ားလည္း တိုးတက္လာတာကို ေတြ႔ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ မိမိတို႔ အစိုးရအေပၚ ႏုိင္ငံတကာ အသိုက္အဝန္းက အသိအမွတ္ၿပဳမႈမ်ား ၿပန္လည္ ရရွိခဲ့ၿပီၿဖစ္လို႔ ၿပည္ပအကူအညီရရွိေငြနဲ႔ ၿပည္ပေခ်းေငြမ်ား တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ တိုးတက္ ရရွိလာတာ ကိုလည္း ေတြ႔ရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ၿပည္ေထာင္စုနဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ၿပည္နယ္မ်ားရဲ႕ ရေငြသံုးေငြ အခ်ိဳးအစားကို ပိုမိုေလ်ာ္ကန္ သင့္ၿမတ္ေစရန္ ဖဲြ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒႏွင့္အညီ ရေငြမ်ားကို အသံုးစရိတ္မ်ား ခြဲေဝေပးၿခင္းလည္း စနစ္တက် ညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ တုိင္းေဒသႀကီး၊ ၿပည္နယ္မ်ားသို႔ ၿပည္ေထာင္စု ဘ႑ာရန္ပံုေငြမွ ေထာက္ပ့့ံၿဖည့္ဆည္း ေပးၿခင္းကိုလည္း ပိုမိုတိုးၿမွင့္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါတယ္။

ယခုတင္ၿပသည့္ ၿပည္ေထာင္စုႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီး၊ ၿပည္နယ္မ်ားရဲ႕ ဘ႑ာေငြ အရအသံုး စာရင္းမ်ားကို ဖြ႔ဲစည္းပံုအေၿခခံဥပေဒႏွင့္အညီ ဒုတိယသမၼတမ်ားက စိစစ္ထားၿပီး ၿဖစ္ပါတယ္။ စိစစ္ၿပီး စာရင္းမ်ားအရ ၿပည္ေထာင္စု၏ စုစုေပါင္းရေငြမွာ က်ပ္ ၁၆,၅၄၄.၆၄၇ ဘီလီယံ စုစုေပါင္း သံုးေငြမွာ က်ပ္ ၁၉,၂၉၅.၂၉၂ ဘီလီယံၿဖစ္၍ လိုေငြက်ပ္ ၂,၇၅၀၆၄၅ ဘီလီယံ ၿဖစ္ေပၚပါတယ္။ ယခုႏွစ္အတြက္ တုိင္းေဒသႀကီး၊ ၿပည္နယ္မ်ား၏ လိုေငြအတြက္ ၿပည္ေထာင္စုဘ႑ာ ရန္ပံုေငြမွ က်ပ္ ၁,၄၂၁.၇၃၇ ဘီလီယံ ေထာက္ပ့့ံေပးမွာၿဖစ္ၿပီး က်ပ္ ၂၅.၅၁၇ ဘီလီယံကို ေခ်းေငြအၿဖစ္ ခြင့္ၿပဳေပးမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၁၄- ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ တစ္မ်ိဳးသားလံုး၏ စုစုေပါင္းၿပည္တြင္း အသားတင္ထုတ္လုပ္မႈ တန္ဖိုး (GDP) ဟာ က်ပ္ ၆၆,၁၈၇.၁၁၉ ဘီလီယံ ၿဖစ္သည့္အတြက္ လိုေငြႏွင့္ ဂ်ီဒီပီ အခ်ိဳးဟာ ၄.၁၆% ၿဖစ္ေႀကာင္း ေတြ႔ရွိရပါတယ္။

ယခုႏွစ္ ၿပည္ေထာင္စု ဘ႑ာေငြအရအသံုး ခန္႔မွန္းေၿခေငြစာရင္းအေပၚ သံုးသပ္ႀကည့္ပါက ႏုိင္ငံေတာ္တစ္ခုလံုးရဲ႕ ရေငြအေပၚမွာ ၿပည္ေထာင္စုရဲ႕ ပါဝင္မႈအခ်ိဳး ၈၆.၃၂% ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ၿပည္နယ္မ်ားရဲ႕ ပါဝင္မႈအခ်ိဳး ၁၃.၆၈% ၿဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္တစ္ခုလံုးရဲ႕ သံုးေငြအေပၚမွာ ၿပည္ေထာင္စုရဲ႕ ပါဝင္မႈအခ်ိဳး ၈၈.၀၃% ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ၿပည္နယ္မ်ားရဲ႕ ပါဝင္မႈအခ်ိဳး ၁၁.၉၇% ၿဖစ္ေႀကာင္း ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ထုိ႔အၿပင္ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ၿပည္နယ္မ်ား၏ လိုေငြအတြက္ ေထာက္ပ့့ံေပးေငြဟာ က်ပ္ ၁,၄၂၁.၇၃၇ ဘီလီယံ ၿဖစ္ၿပီး ယခင္ႏွစ္က ေထာက္ပံ့ေငြက်ပ္ ၆၂၆.၃၃၃ ဘီလီယံႏွင့္ ႏႈိုင္းယွဥ္ပါက ႏွစ္ဆေက်ာ္ ပိုမိုေထာက္ပံ့ေပးထား တာကို ေတြ႔ႀကရပါတယ္။

ၿပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြမ်ား သံုးစြဲမႈအတြက္ လ်ာထားရာတြင္ ေက်းလက္ေဒသ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးႏွင့္ ဆင္းရဲမႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရး ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို တိုးတက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေစရန္ သက္ဆုိင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနသို႔ ထည့္သြင္းခြဲေဝ ေပးထားပါတယ္။ ထို႔အတူ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအၿဖစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ရည္မွန္းခ်က္မ်ားအတြက္ ပညာေရးႏွင့္ က်န္းမာေရး အသံုးစရိတ္မ်ား တိုးၿမွင့္တင္သံုးစြဲၿခင္း၊ ၿပည္သူဗဟိုၿပဳ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ဌာနေတြမွာ ပိုမိုသံုးစြဲၿခင္းႏွင့္ ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ရန္ မလိုအပ္ေသးတဲ့ ဌာနေတြ အတြက္ စိစစ္ေလွ်ာ့ခ်ၿခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ ထားတာကို ေတ႔ြရွိရပါတယ္။

ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ ႏွစ္စဥ္ အရအသံုး ခန္႔မွန္းေၿခေငြစာရင္းအရ အစိုးရရဲ႕ အသံုးစရိတ္မ်ား တိုးၿမွင့္သုံးစြဲႏုိင္မႈဟာ ဂ်ီဒီပီ အေပၚမွာလည္း အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိေနပါတယ္။ ဂ်ီဒီပီတြက္ခ်က္ရာမွာ စားသံုးမႈတန္ဖိုး၊  ရင္းႏွီးၿမွဳပ္ႏွံမႈတန္ဖိုး၊ အစိုးရ အသံုးစရိတ္၊ ပို႔ ကုန္တန္ဖိုး၊ သြင္းကုန္တန္ဖိုးတို႔ကို ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ ရသည့္အတြက္ မက္ခရိုစီးပြားေရး အေၿခအေနမ်ားကို မ်က္ၿခည္မၿပတ္ ေလ့လာၿပီး လိုအပ္သည့္ေနရာမ်ားတြင္ အစိုးရ၏ အသံုးစရိတ္ကို တိုးၿမွင့္သံုးစြဲေပးၿခင္းႏွင့္ အေရးတႀကီး မလိုအပ္ေသးသည့္ ေနရာမ်ားတြင္ အစိုးရ၏ အသံုးစရိတ္ကို စိစစ္ေလွ်ာ့ခ်သံုးစြဲေပးၿခင္းတို႔ိုကို မိမိတို႔ ခ်ိန္ဆေဆာင္ရြက္ႀကရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။

ယခုအခ်ိန္မွာ မိမိတို႔အေနနဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ဘက္စံု က႑စံုမွာ ဖံြ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈမ်ား လ်င္လ်င္ၿမန္ၿမန္ ရရွိႏုိင္ေစရန္ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈမ်ား ၿပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ ေနခ်ိန္ၿဖစ္သည့္အတြက္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း စသည္မ်ား အသစ္ၿပ႒ာန္းၿခင္း၊  ၿပင္ဆင္ၿခင္း၊ ေၿဖေလွ်ာ့ေပးၿခင္း၊ ၿပည္တြင္း  ၿပည္ပ ရင္းႏွီးၿမွဳပ္ႏွံမႈ မ်ားကို ဖိတ္ေခၚၿခင္း၊ အေၿခခံအေဆာင္အအံုဆိုင္ရာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ၿဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္ၿခင္း၊ ႏုိင္ငံပိုင္အခန္းက႑မ်ားကို တစ္ၿဖည္းၿဖည္း ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး ပုဂၢလိကပိုင္ အခန္းက႑ တိုးၿမွင့္ လာေစၿခင္း၊ ေက်းလက္ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးႏွင့္ ဆင္းရဲမႈေလွ်ာ့ခ်ေရး အတြက္ ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာန အသီးသီး၏ က႑အလိုက္ စီမံကိန္း မ်ားတြင္ ထည့္သြင္း ေဆာင္ရြက္ေစၿခင္း၊ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ၿပည္နယ္အစိုးရမ်ား၏ ေဒသအလိုက္ စီမံကိန္းမ်ားတြင္ ထည့္သြင္းေဆာင္ရြက္ေစၿခင္း၊ ႏုိင္ငံပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအေပၚ သံုးသပ္၍ အမ်ားပိုင္ သို႔မဟုတ္ ပုဂၢလိကပိုင္အၿဖစ္ အသြင္ေၿပာင္းလဲႏုိင္ရန္ စီစဥ္ၿခင္း၊ ႏုိင္ငံပိုင္အၿဖစ္ ဆက္လက္ ထားရွိရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားအား စီမံခန္႔ခြဲမႈႏွင့္ စြမ္းေဆာင္ရည္ တိုးတက္ လာေစရန္ စီစဥ္ၿခင္း၊ ကိုယ္ပိုင္ ဘ႑ာရန္ပံုေငြ အစီအစဥ္ၿဖင့္ က်င့္သံုး ေဆာင္ရြက္ေစၿခင္း စသည္တုိ႔ကို စဥ္ဆက္မၿပတ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိတယ္။

တိုင္းေဒသႀကီးမ်ား၊ ၿပည္နယ္မ်ား၊ ၿပည္ေထာင္စုနယ္ေၿမမ်ား အားလံုးမွာ ေအးခ်မ္း သာယာဝေၿပာၿပီး စီးပြားေရးဖြံံံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္အတြက္ ၿပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖဲြ႔အေနန႔ဲ လည္းေကာင္း၊ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ၿပည္နယ္ အစိုးရမ်ား အေနနဲ႔ လည္းေကာင္း၊ စည္းစည္းလံံုးလံုး ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနႀကပါတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္ ဂ်ီဒီပီ တိုးတက္ေရး၊ တစ္ဦးက်ဝင္ေငြ တုိးတက္ေရး၊ ဆင္းရဲမႈႏႈန္း ေလ်ာ့က်ေရး၊ ေက်းလက္ေဒသ ဖံြ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး၊ စိုက္ပ်ိဳးေရး က႑ ေခတ္မီဖြံ႔ၿဖိဳးလာေစေရး စသည့္ ရည္မွန္းခ်က္ မ်ားကို ေဖာ္ေဆာင္ရာမွာ တုိင္းေဒသႀကီး အသီးသီး၊ ၿပည္နယ္အသီးသီး အပါအဝင္ ႏုိင္ငံေတာ္ တစ္ဝွမ္းလံုးကို ပ်ံ႕ႏွံ႔ေရာက္ရွိေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ႀကရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္၊ ဒီလိုေဖာ္ေဆာင္ ႏုိင္ရန္အတြက္ ၿပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖဲြ႔န႔ဲ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ၿပည္နယ္မ်ားမွ အစိုးရအဖဲြ႔မ်ား၏ ရေငြမ်ား တိုးတက္ရရွိလာေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုိင္မႈႏွင့္ အသံုးစရိတ္မ်ားကို ထိေရာက္မွန္ကန္စြာႏွင့္ လံုေလာက္စြာ သံုးစြဲႏုိင္မႈတုိ႔ဟာ အလြန္အေရးႀကီးလွပါတယ္။

ဆက္လက္ၿပီးယခုႏွစ္ တင္သြင္းမဲ့ အခြန္အေကာက္ဆုိင္ရာ ဥပေဒႀကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေၿပာႀကားလိုပါတယ္။ ကမၻာ့ ႏိုင္ငံ အသီးသီးတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရရဲ႕ အဓိက ရေငြမွာ အခြန္အေကာင္မွ ရရွိေငြ ၿဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္က ပိုင္ဆိုင္ေသာ ေၿမထု၊ ေရထု၊ ေလထု၊ သဘာဝသယံဇာတ အရင္းအၿမစ္မ်ားကို သံုးစြဲမႈမ်ားထံမွ အခြန္အခမ်ား ရရွိရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ မိမိတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ နယ္ေၿမအက်ယ္အဝန္း၊ လူဦးေရ၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား အေၿခအေနအေပၚမူတည္၍ အခြန္အေၿခခံကို ခ်ဲ႕ထြင္ၿခင္း၊ အခြန္တိမ္းေရွာင္မႈမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ၿခင္း၊ အခြန္ထမ္းသူမ်ားအား မက္လံုးေပးၿခင္းၿဖင့္ ႏို္င္ငံေတာ္အတြက္ ရသင့္ရထုိက္ေသာ အခြန္ေငြမ်ား တိုးတက္ရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖဲြ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒပုဒ္မ ၁၀၀(ခ) တြင္ “ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖဲြ႔ကသာ တင္သြင္းခြင့္ရွိေသာ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း၊ ႏွစ္စဥ္အရအသံုး ခန္႔မွန္းေၿခ ေငြစာရင္းႏွင့္ အခြန္အေကာက္ဆိုင္ရာ ဥပေဒႀကမ္းမ်ားကို သတ္မွတ္ထားသည့္ နည္းလမ္းမ်ားႏွင့္အညီ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၌ ေဆြးေႏြးဆံုးၿဖတ္ရမည္” ဟု ၿပ႒ာန္းထား ပါတယ္။ သို႔ၿဖစ္၍ ယခုလာမည့္ ပထမအႀကိမ္ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နဝမ ပံုမွန္အစည္းအေဝးတြင္ အခြန္အေကာက္ဆုိင္ရာ ဥပေဒႀကမ္းကို စတင္တင္သြင္းေတာ့မွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥပေဒႀကမ္းမွာ အခြန္လ်ာထားခ်က္၊ အခြန္ႏႈန္းမ်ား သတ္မွတ္ၿခင္းႏွင့္ အစီရင္ခံၿခင္း၊ သက္ဆုိင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာန၏ တာဝန္ႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား၊ ကုန္သြယ္ လုပ္ငန္းခြန္ ႏႈန္းထားမ်ား၊ ဝင္ေငြခြန္ ႏႈန္းထားမ်ား၊ အခြန္စနစ္ၿပဳၿပင္ ေၿပာင္းလဲေရး ေဆာင္ရြက္ေနမႈမ်ား ပါဝင္မွာ ၿဖစ္ပါတယ္။

နိဂံုးခ်ဳပ္အေနၿဖင့္ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ ေပးပို႔တင္ၿပမည့္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ခု ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ ၿပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသုံုး ခန္႔မွန္းေၿခ ေငြစာရင္း၊ ၿပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြအရအသံုးဆုိင္ရာ ဥပေဒႀကမ္းႏွင့္ အခြန္အေကာက္ဆုိင္ရာ ဥပေဒႀကမ္းတုိ႔အေပၚ ဝုိင္းဝန္းေဆြးေႏြး အတည္ၿပဳေပးႀကရန္ တိုက္တြန္းေၿပာႀကားရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ ပါေၾကာင္းၿဖင့္ ေၿပာၾကား ခဲ့သည္။

ထို႔ေနာက္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ ဒုတိယဥကၠ႒ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ခမ္းက ၿပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားနွင့္ ၿပည္ေထာင္စုဝန္ၾကီးဌာနမ်ား၏ ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ဘ႑ာေရးနွစ္ ဘ႑ာေငြအရအသံုးခန္႔ မွန္းေၿခေငြစာရင္းကို ရွင္းလင္းတင္ၿပသည္။

ယင္းေနာက္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ ဒုတိယဥကၠ႒ ဒုတိယသမၼတ ဦးဥာဏ္ထြန္းက တိုင္းေဒသၾကီးနွင့္ ၿပည္နယ္မ်ား၏ ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ဘ႑ာေရးနွစ္ ဘ႑ာေငြ အရအသံုး ခန္႕မွန္းေၿခေငြစာရင္း  ေရးဆဲြတင္ၿပမႈအေပၚ နိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒနွင့္ အညီ စိစစ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈကို ရွင္းလင္း တင္ၿပသည္။

ထို႔ေနာက္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ အတြင္းေရးမွဴး ဘ႑ာေရးဝန္ၾကီးဌာန ၿပည္ေထာင္စု ဝန္ၾကီး ဦးဝင္းရိွန္က ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ခု ဘ႑ာေရးနွစ္ ရသံုးခန္႕မွန္းေၿခေငြစာရင္း၊ ၂ဝ၁၄ ခုနွစ္ ၿပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသံုးဆိုင္ရာ ဥပေဒ (မူၾကမ္း) နွင့္ ၂ဝ၁၄ ခုနွစ္ အခြန္အေကာက္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ (မူၾကမ္း) တို႕ကို ရွင္းလင္းတင္ၿပသည္။

ယင္းေနာက္ အစည္းအေဝးသုိ႔ တက္ေရာက္လာၾကသူမ်ားက ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာမ်ားကို ေဆြးေႏြးတင္ၿပၾကသည္။

တင္ၿပခ်က္မ်ားနွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒ နိုင္ငံေတာ္သမၼတက လိုအပ္သည္မ်ားကိို ၿဖည့္ဆည္းမွာၾကားၿပီး နိဂံုးခ်ဳပ္ အမွာစကားေၿပာၾကားခဲ့သည္။ နိဂံုးခ်ဳပ္အမွာစကား အၿပည့္အစံုမွာ ေအာက္ပါ အတိုင္းၿဖစ္သည္- ယေန႔က်င္းပ ၿပဳလုပ္သည့္ ဘ႑ာေရး ေကာ္မရွင္အစည္းအေဝး (၁/၂၀၁၄) တြင္ အတည္ၿပဳေသာ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ခု၊ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ၿပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြအရအသံုး ခန္႔မွန္းေၿခ ေငြစာရင္း၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ၿပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြအရအသံုးဆုိင္ရာဥပေဒ၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ အခြန္အေကာက္ ဥပေဒႀကမ္းတုိ႔ကို မႀကာမီ က်င္းပေတာ့မည့္ ၿပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နဝမ ပံုမွန္အစည္းအေဝးသို႔ ၿပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕က ဥပေဒႏွင့္အညီ တင္သြင္းသြားမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က တာဝန္ေပးအပ္ ထားတဲ့ ေကာ္မတီအသီးသီးနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကလည္း မိမိတုိ႔တင္သြင္းသည့္ ရသံုးခန္႔မွန္းေၿခ ေငြစာရင္းႏွင့္ ဥပေဒႀကမ္းမ်ားအေပၚ စိစစ္ၿခင္း၊ ေဆြးေႏြးသံုးသပ္ၿခင္း၊ အတည္ၿပဳၿခင္း မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ႀကမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။

ယခုတင္ၿပတဲ့ ရသံုးခန္႔မွန္းေၿခ ေငြစာရင္းမွာ ပါဝင္တဲ့ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းရဲ႕ ႏိုင္ငံပိုင္အခန္း က႑ ရင္းႏွီးၿမွဳပ္ႏွံမႈဆုိင္ရာ အသံုးစရိတ္မ်ားကို ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ အမ်ဳိးသား စီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ ဝန္ႀကီးဌာနတုိ႔က လည္းေကာင္း၊ သာမန္အသံုးစရိတ္ မ်ားကို ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနကလည္းေကာင္း စနစ္တက်စိစစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ခု၊ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အရအသံုးခန္႔မွန္းေၿခ ေငြစာရင္းတြင္ ပါဝင္သည့္ အသံုးစရိတ္မ်ားၿဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ဘ႑ာေငြအရအသံုး ခန္႔မွန္းေၿခစာရင္းမွာ ပါဝင္တဲ့ ၿပည္ပအကူအညီနဲ႔ ၿပည္ပေခ်းေငြမ်ားသည္လည္း ႏုိင္ငံေတာ္က ေဖာ္ေဆာင္လ်က္ရွိသည့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ စီမံကိန္းမ်ား ေအာင္ၿမင္ေစရန္ ပံ့ပိုးေပးမည့္ ဘ႑ေငြအရင္းအၿမစ္မ်ား ၿဖစ္ႀကပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တာဝန္ယူတဲ့ အခ်ိန္ကာလအတြင္းမွာ ရရွိလာတဲ့ ၿပည္ပအကူအညီ အေထာက္အပံ့မ်ား၊ ၿပည္ပေခ်းေငြမ်ားကို တုိင္းၿပည္အတြက္ အက်ဳိးရွိရွိ ထိထိေရာက္ေရာက္ အသံုးခ်ဖုိ႔ တိုက္တြန္းမွာႀကားလိုပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဘတ္ဂ်က္ကို ႏွစ္စဥ္ လုိေငြၿပေနသည့္ အေနအထားမွ အရအသံုးညီမွ်သည့္ အေနအထား၊ ၎မွတဆင့္ ပိုေငြၿပသည့္ အေနအထား မ်ဳိးကို ေရာက္ရွိလာေစရန္ ဝုိင္းဝန္းႀကိဳးပမ္းႀကရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ သို႔မွသာ ႏုိင္ငံေတာ္အေပၚ တင္ရွိေနေသာ ၿပည္တြင္းၿပည္ပေႀကြးၿမီ မ်ားကို ေပးဆပ္ႏုိင္ၿခင္း၊ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ၿခင္း မ်ားကို လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးကို ပိုမိုေဆာင္ရြက္ လာႏုိင္မွာ ၿဖစ္ပါတယ္။

ဘ႑ာေငြအရအသံုးဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ၿပဳၿပီးေနာက္ ယင္းဥပေဒႏွင့္အညီ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႀကသည့္အခါ မိမိတုိ႔ေမွ်ာ္မွန္း ထားသည့္ ရေငြမ်ား မွန္မွန္ကန္ကန္ရရွိေရး မိမိတုိ႔ လ်ာထားခဲ့သည့္ အသံုးစရိတ္မ်ားကို မွန္မွန္ကန္ကန္ စနစ္တက် အခ်ိန္မီသံုးစြဲႏိုင္ေရးတုိ႔ဟာ အထူးအေရးႀကီးပါတယ္။ ရေငြမ်ားကို လ်ာထားသည္ထက္ ပိုမိုရရွိလာေအာင္ ႀကိဳးပမ္းႀကေစလုိပါတယ္။ သံုးေငြမ်ားကို သံုးစြဲရာမွာလည္း ရည္မွန္းသည့္အတုိင္း မသံုးစြဲႏုိင္ပါက ဘ႑ာေရးႏွစ္ မကုန္မီ ၿပည္လည္အပ္ႏွံႀကရမည္ကိုလည္း အထူးသတိၿပဳႀကေစလုိ ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္ အေနနဲ႔ အခ်ဳိ႕ၿပန္လည္ အပ္ႏွံေသာ ပိုလွ်ံေငြမ်ားကို အသံုးလုိအပ္သည့္ ေနရာေတြမွာ ၿပန္လည္သံုးစြဲႏုိင္ေအာင္ ဘ႑ာေရး စည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ေပးမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။

ၿပည္ေထာင္စုအဆင့္ ဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ တုိင္းေဒသႀကီး/ ၿပည္နယ္အဆင့္ ဌာန အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအေနနဲ႔ ခြဲေဝရရွိတဲ့ ဘ႑ာေငြမ်ားကို ဘ႑ာေရးစည္းမ်ဥ္းမ်ားနဲ႔အညီ ထိထိေရာက္ေရာက္ သံုးစြဲႏုိင္ႀကေစရန္ အေလးထားေဆာင္ရြက္္ႀကဖုိ႔ မွာႀကားလုိပါတယ္။ ၿပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးမ်ား၊ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ၿပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ ဌာနအႀကီးအကဲ မ်ားဟာ ဘ႑ာေရး တာဝန္ခံႀကီးႀကပ္သူအရာရွိမ်ား ၿဖစ္ႀကၿပီး လက္ေအာက္သို႔ ဘ႑ာေရး လုပ္ပိုင္ခြင့္္မ်ားကို လုပ္ထံုးလုပ္နည္း၊ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္အညီ အဆင့္ဆင့္ခြဲေဝ အပ္ႏွင္းလ်က္ ေဆာင္ရြက္ႀကရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ၿပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမ်ား ၿဖစ္သည့္အတြက္ သံုးစြဲေဆာင္ရြက္ရတဲ့ အသံုးစရိတ္တုိင္းမွာ တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈေတြ ရွိရပါမယ္။ ပြင့္လင္း ၿမင္သာမႈေတြရွိပါမယ္။ စနစ္တက် အစစ္အေဆး ခံႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႀကရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။

ႏွစ္စဥ္ အရအသံုးခန္႔မွန္းေၿခ လ်ာထားခ်က္မ်ား ၿပဳလုပ္သည့္အခါ ယခင္ႏွစ္ အရအသံုးမ်ားကိုသာ အေၿခခံခန္႔မွန္းတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ အစိုးရ၏ မူဝါဒကို အေၿခခံေသာ၊ ဌာနအဖြဲ႕အစည္း၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို အေၿခခံေသာ အရအသံုးစာရင္းမ်ား ၿဖစ္လာေစရန္ မိမိတုိ႔ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါတယ္။ ဒီဘ႑ာေငြအရအသံုးစာရင္းမ်ားသည္ မိမိတုိ႔ ရည္မွန္းထားေသာ ၿပည္သူဗဟိုၿပဳ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ စီမံကိန္းမ်ားကို အခ်ိန္တိုအတြင္း လ်င္လ်င္ၿမန္ၿမန္ ေဖာ္ေဆာင္ ႏုိင္ေစရန္အတြက္ အေထာက္အပံ့ၿဖစ္ေစရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ယခုႏွစ္ အရအသံုး ခန္႔မွန္းေၿခ စာရင္းမ်ား ေရးဆြဲရာမွ အထက္ႏွင့္ေအာက္ အၿပန္အလွန္ ေပါင္းစပ္ညွိႏႈိင္း သံုးသပ္စိစစ္ၿပီး လ်ာထားခဲ့တာ ကို ေတြ႕ရွိရပါတယ္။

ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ အခြန္ေကာက္ရေငြမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေၿပာႀကားလိုပါတယ္။ အနာဂါတ္ကာလမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံဟာလည္း အၿခားႏိုင္ငံမ်ားနည္းတူ အစိုးရရဲ႕ အသံုးစရိတ္မ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္က ေကာက္ခံရရွိတဲ့အခြန္ေငြနဲ႔ ရပ္တည္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္တဲ့ ႏိုင္ငံ ၿဖစ္ေအာင္ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ႀကရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေႀကာင့္ ရသင့္ရထုိက္တဲ့ အခြန္ေကာက္ရရွိေရး၊ အခြန္ထမ္း ၿပည္သူူလူထုအတြက္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး မၿဖစ္ေစဘဲ ၿပည္သူလူထုက လိုလားစြာ အခြန္ထမ္းေသာ အခြန္ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကားေရး၊ ႏုိင္ငံတကာ စံႏႈန္းႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ ပြင့္လင္းၿမင္သာေသာ၊ ရွင္းလင္းလြယ္ကူစြာ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေသာ၊ မသမာမႈ ကင္းရွင္းေသာ အခြန္စနစ္ ၿဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ လာေစေရးအတြက္ အေလးအနက္ထား ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ႀကရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။

ယခုအခါ အခြန္အေကာက္ရေငြမ်ား အပါအဝင္ ရေငြမ်ားကို တုိးတက္ရရွိလာေစရန္ ႀကိဳးပမ္းေနသလို အသံုးစရိတ္အပိုင္းမွာလည္း တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ တုိးၿမွင့္ သံုးစြဲလာႏုိင္ ေစရန္ ႀကိဳးပမ္းလ်က္ ရွိပါတယ္။ သံုးသင့္သံုးထုိက္ေသာ အသံုးစရိတ္မ်ားကို မွန္ကန္ထိေရာက္စြာ သံုးစြဲႏိုင္ရန္ အေရးႀကီးပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေစရန္ အဖက္ဖက္က အရွိန္အဟန္ၿမွင့္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနခ်ိန္ၿဖစ္၍ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားက အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႀကမည့္ က႑အလိုက္ စီမံကိန္း မ်ားႏွင့္ ေဒသအလုိက္ စီမံကိန္းမ်ား၏ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား ေအာင္ၿမင္ႏုိင္ေရးအတြက္ လုိအပ္သည့္ ေငြလံုးေငြရင္း အသံုးစရိတ္မ်ားႏွင့္ ဦးစီးဌာန၊ လုပ္ငန္းဌာန၊ လုပ္ငန္း အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစြမ္းရည္ တုိးတက္ၿမင့္မားလာေစေရးအတြက္ လုိအပ္သည့္ သာမန္အသံုးစရိတ္မ်ားကို တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ ပိုမိုတုိးတက္ သံုးစြဲရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရး အသံုးစရိတ္အေနနဲ႔ ယမန္ႏွစ္က စုစုေပါင္း အသံုးစရိတ္တြင္ ပါဝင္မႈအခ်ဳိး ၅.၄၃ ရာခုိင္ႏႈန္းရွိခဲ့ရာမွ ယခုႏွစ္တြင္ ၅.၉၂ ရာခုိင္ႏႈန္းသို႔လည္းေကာင္း၊ တုိးၿမွင့္သံုးစြဲရန္ စီမံေဆာင္ရြက္ ေပးထားပါတယ္။ မူလတန္းကို အခမဲ့ပညာသင္ႀကားခြင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးသကဲ့သို႔ အလယ္တန္းကိုလည္း လာမည့္ ပညာသင္ႏွစ္မွာ အခမဲ့ပညာ သင္ႀကားခြင့္ေပးသြားမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ က်န္းမာေရး အသံုးစရိတ္ အေနနဲ႔ ယမန္ႏွစ္က စုစုေပါင္း အသံုးစရိတ္တြင္ ပါဝင္မႈအခ်ိဳး ၃.၁၅ ရာခုိင္ႏႈန္းရွိခဲ့ရာမွ ယခုႏွစ္တြင္ ၃.၃၈ ရာခုိင္ႏႈန္းသို႔ု လည္းေကာင္းတုိးၿမွင့္ သံုးစြဲရန္ လ်ာထားပါတယ္။

ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း မေမွ်ာ္လင့္ေသာ သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္မ်ား၊ မၿဖစ္မေနသံုးစြဲရန္ လုိအပ္သည့္ အသံုးစရိတ္မ်ား၊ ေငြစာရင္းေခါင္းစဥ္ လႊဲေၿပာင္း သံုးစြဲရန္ မၿဖစ္ႏုိင္သည့္ အသံုးစရိတ္မ်ားအတြက္ သီးသန္႔ရန္ပံုေငြအၿဖစ္ က်ပ္ဘီလီယံ ၁၀၀ ကိုလည္း ယခင္ႏွစ္ အတုိင္း လ်ာထားၿပီး ဒီရန္ပံုေငြကို ဘ႑ာေငြအရအသံုးဆုိင္ရာ ဥပေဒနဲ႔အညီ သံုးစြဲ သြားရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။

လာမည့္ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း တုိင္းႏွင့္ၿပည္နယ္မ်ားအတြက္ လုိေငြကို ၿပည္ေထာင္စု ဘ႑ာ ရန္ပံုေငြမွ ပိုမုိတုိးၿမွင့္ ေထာက္ပံ့ေပးသည့္ အၿပင္ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ၿပည္နယ္မ်ား၏ ေက်းလက္ေဒသ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးႏွင့္ ဆင္းရဲမႈေလ်ာ့ခ်ေရး လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ေထာက္ပံ့ေငြ မ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္း လ်ာထားပါတယ္။ ယင္းသို႔ ေထာက္ပံ့မႈတြင္ နယ္ေၿမေဒသအေျခ အေနအရ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈႏွင့္ ဆင္းရဲမႈေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ေရးအတြက္ ပံ့ပိုးေဆာင္ရြက္ေပးရန္ အထူးလုိအပ္ေနသည့္ ၿပည္နယ္မ်ားကို ပုိမုိေထာက္ပံ့ေပးရန္ လ်ာထားပါတယ္။ ဒီေထာက္ပံ့ ေငြေတြကို စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ သံုးစြဲၿပီး တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ၿပည္နယ္မ်ား၏ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရးႏွင့္ ဆင္းရဲမႈေလ်ာ့ခ်ေရး ရည္မွန္းခ်က္မ်ား ၿပည့္မီေအာင္ စနစ္တက်သံုးစြဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။ ဒါ့အၿပင္ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ၿမိဳ႕နယ္ကို အေၿခခံ၍ ခြဲေဝသတ္မွတ္ၿပီး ၿမိဳ႕နယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ သံုးစြဲရန္ ေငြက်ပ္ ၃၃ ဘီလီယံကိုလည္း ၿပည္ေထာင္စုဘ႑ာ ရန္ပံုေငြမွ တုိင္းေဒသႀကီး ၿပည္နယ္မ်ားသို႔ လႊဲေၿပာင္းထည့္သြင္း ခြဲေဝလ်ာထားပါတယ္။ ဒီရန္ပံုေငြမ်ားကို ထုတ္ယူသံုးစြဲႀကရာမွာလည္း ၿပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမ်ားၿဖစ္၍ ဘ႑ာေရး စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ သံုးစြဲေဆာင္ရြက္ႀကရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။

မိမိတုိ႔က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ၿပည္သူ႔ဘ႑ာေရးစီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္ကို ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ ၿပည္သူ႔ဘ႑ာေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္ ၿဖစ္လာေစေရးအတြက္ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈ မဟာဗ်ဴဟာ ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါတယ္။ ဒီလုိေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ေနရာမွာ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဘ႑ာေငြ အရအသံုးဆုိင္ရာ ေငြစာရင္း တစ္နည္းအားၿဖင့္ ဘတ္ဂ်က္ေရးဆြဲမႈကိုလည္း စနစ္တက် ၿဖစ္လာေစရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါတယ္။ ၿပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕က စနစ္တက် ေရးဆြဲမႈ၊ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ဝုိင္းဝန္းစိစစ္ေပးမႈႏွင့္ ၿပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ရံုးက စစ္ေဆးႀကပ္မတ္ေပးမႈတုိ႔ေႀကာင့္ အတုိင္းအတာ တစ္ခုအထိ တိုးတက္မႈမ်ား  ရရွိလာတာကို ေတြ႕ႀကရပါတယ္။ စီမံကိန္းႏွင့္ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြၿဖစ္သည့္ ဘတ္ဂ်တ္အၿဖစ္သို႔ ရည္မွန္း ေဆာင္ရြက္ၿခင္း၊ ေငြေႀကးသံုးစြဲမႈကို စိစစ္ႀကပ္မတ္ၿခင္းတုိ႔ကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့ေႀကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ဘတ္ဂ်တ္လုိေငြ ေပၚေပါက္မႈကို ထိန္းေက်ာင္း ေဆာင္ရြက္သည့္ အသြင္သ႑ာန္ကို တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ပိုမုိပီၿပင္စြာ ေဆာင္ရြက္လာႏုိင္ေႀကာင္း ေတြ႕ရွိရပါတယ္။

ႏုိင္ငံေတာ္၏ တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ေနႀကသည့္ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ လစာနွင့္ ေထာက္ပံ့ေႀကး မ်ားကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ တုိင္းၿပည္ရဲ႕ စီးပြားေရးအေၿခအေန၊ ရေငြႏွင့္ သုံးစြဲရမည့္ေငြ၊ ဘတ္ဂ်က္ အေၿခအေနေပၚမွာ တြက္ခ်က္ၿပီး အခါအားေလ်ာ္စြာ တုိးၿမွင့္ေထာက္ပံ့ေပးသြား မွာၿဖစ္ေႀကာင္း ကၽြန္ေတာ္ေၿပာႀကားခဲ့ ပါတယ္။ ဒီလုိႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား၏ လစာႏွင့္ ေထာက္ပံ့ေႀကးမ်ား တုိးၿမွင့္ေပးႏိုင္ရန္ အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဘ႑ာေငြ အေျခအေန၊ ေငြေႀကးေဖာင္းပြမႈႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ႏိုင္မႈ အလားအလာ၊ ၿဖစ္ေပၚ ရိုက္ခတ္ လာႏိုင္သည့္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈမ်ားစသည့္ အေၿခအေန အေႀကာင္းအရာမ်ားကို စဥ္းစားသံုးသပ္ တြက္ခ်က္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ခု၊ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွာ ၿပည္ေထာင္စုအစိုးရ အေနၿဖင့္ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ားရဲ႕ လစာႏွင့္စရိတ္၊ ပင္စင္လစာႏွင့္ ဆုေႀကးမ်ားကို တုိးၿမွင့္သတ္မွတ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ယခုလာမည့္ ဘ႑ာေရးႏွစ္အရအသံုး ခန္႔မွန္းေၿခေငြစာရင္းတြင္လည္း ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား၏ လစာေငြကို က်ပ္ ၂၀၀၀၀ တုိးၿမွင့္ေပးရန္ႏွင့္ ပင္စင္လစာႏွင့္ ဆုေႀကးမ်ားကိုလည္း အခ်ဳိးက်တုိးၿမွင့္ေပးရန္ ထည့္သြင္း လ်ာထား ပါေႀကာင္း ေၿပာႀကားလိုပါတယ္။

အခ်ဳပ္အားၿဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တု႔ိအစိုးရအဖြဲ႕၏ ရည္မွန္းခ်က္တာဝန္မ်ားၿဖစ္တဲ့ ၿပည္သူဗဟိုၿပဳ သည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ က်င့္သံုးေရး၊ ၿပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ရရွိေရး၊ ၿပည္သူတုိ႔၏ လူမႈစီးပြား ဘဝဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္လာေရး၊ ေက်းလက္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး၊ ဆင္းရဲမႈေလွ်ာ့ခ်ေရး၊ တစ္ဦးက် ဝင္ေငြတုိးတက္လာေရး စသည္တုိ႔အတြက္ ၿပည္ေထာင္စုအဆင့္ ဌာန အဖြဲ႕အစည္းအားလံုး၊ တုိင္းေဒသႀကီး/ ၿပည္နယ္အဆင့္ ဌာနအဖြဲ႕အစည္း အားလံုး ခြဲေဝရရွိမည့္ ၿပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမ်ားကို ဘ႑ာေရးစည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ အညီ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ၿပည္သူလူထု အတြက္ အက်ဳးိအရွိဆံုးႏွင့္ အထိေရာက္ဆံုး သံုးစြဲမႈၿဖစ္ေစရန္ စီမံေဆာင္ရြက္ႀကပါ။ လ်ာထားသည့္ ရေငြမ်ားကို ၿပည့္မီေက်ာ္လြန္ ရရွိေအာင္ ႀကိဳးပမ္းႀကပါ။ ဘ႑ာေငြအရအသံုးစာရင္းမ်ားကို ဌာနတြင္း စာရင္းစစ္ေဆးၿခင္းႏွင့္ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ရံုး အဆင့္ဆင့္၏ စစ္ေဆးမႈခံယူၿခင္းတုိ႔ကိုလည္း စနစ္တက် အေလးထား ေဆာင္ရြက္ႀကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းမွာႀကားရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္လုိက္ ပါေၾကာင္းၿဖင့္ ေၿပာၾကားခဲ့သည္။
 

1 comments:

ေပ်ာ္တယ္ကြာ ၀န္ထမ္းလစာတုိးမယ္တဲ့ ဟီးဟီး

Post a Comment

https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္