၁။ ေဒါက္တာဦးျမင့္၏ အိတ္ဖြင့္ေပးစာပါကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတရုံး၏ ညႊန္ၾကားခ်က္အရ ရွင္းလင္းေျပာၾကားရျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
၂။ ယင္းအိတ္ဖြင့္ေပးစာမွာ ေဒါက္တာဦးျမင့္မွ ယင္း၏ပုဂၢလိကဆႏၵအေလ်ာက္ ေရးသားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ျပီး သမၼတရုံးအေနျဖင့္ ႀကဳိတင္သိရွိျခင္းလည္း မရွိ၊ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတရုံး၏ သေဘာထား တစ္စုံတစ္ရာ လည္း ထင္ဟပ္ျခင္းလည္း မရွိပါေၾကာင္း၊
၃။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၏ အစဥ္အလာဂုဏ္သိကၡာကို ျပန္လည္ထြန္းေျပာင္ လာေစရန္ တည္ေဆာက္ထူေထာင္ေရးမွာ ေဒါက္တာဦးျမင့္ႏွင့္တစ္ကြ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူ ေဟာင္း သစ္မ်ား၊ ဆရာ/ဆရာမ ေဟာင္းသစ္မ်ား လိုလားေတာင့္တၾကသကဲ့သို႕ ႏိုင္ငံေတာ္ကလည္း အထူးလိုလားဆႏၵ ရွိသည့္ ကိစၥျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ စင္စစ္၌ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သာမက တစ္ႏိုင္ငံလုံးရွိ တကၠသိုလ္အားလုံးကို ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ႏွင့္ ရင္ေပါင္တန္းႏိုင္သည့္ တကၠသိုလ္မ်ား ျဖစ္လာေစလိုသည့္ ဆႏၵ ရွိပါေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရအေန ျဖင့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တစ္ခုတည္းကိုသာ အထူးတလည္ ဦးစားေပး တည္ ေဆာက္ျပီး က်န္တစ္ျပည္လုံးရွိ တကၠသိုလ္မ်ားကို မ်က္ကြယ္ျပဳထား၍ မျဖစ္ ႏိုင္ပါေၾကာင္း၊
၄။ အလ်ဥ္းသင့္၍ ႏိုင္ငံ၏ တကၠသိုလ္ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္က ေဆာင္ရြက္ႀကဳိးပမ္းေနမႈမ်ားကို မိမိသိသမွ် တင္ျပလိုပါေၾကာင္း၊ မၾကာမီ ရက္ပိုင္းအတြင္းက ေတာင္ႀကီး တကၠသိုလ္တြင္ အမ်ဳိးသားပညာရည္ ျမင့္မားေရး (အဆင့္ျမင့္ပညာက႑) ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲကို က်င္းပခဲ့ရာ တစ္ႏိုင္ငံလုံးရွိ တကၠသိုလ္မ်ားမွ ဆရာ/ဆရာမ မ်ားက စာတမ္းေပါင္း ၇၁ ေစာင္ တင္သြင္းေဆြးေႏြးခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ ယင္းစာတမ္းမ်ားမွာ တကၠသိုလ္မ်ား၌ ပညာရည္ျမင့္မားေရးအတြက္ ဆရာ၊ ေက်ာင္းသား၊ စီမံခန္႕ခြဲမႈ၊ နည္းပညာ၊ ေငြေၾကး စသည့္က႑အလိုက္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ျဖည့္ဆည္း ျပဳျပင္ႏိုင္ရန္ လက္ေတြ႕ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္သင္ ၾကားေနေသာ ဆရာမ်ားကိုယ္တိုင္ လိုအပ္ခ်က္ဆန္းစစ္မႈ Need Analysis ႏွင့္ အရည္အေသြး စိတ္ခ်ေသခ်ာေအာင္ ေဆာင္ရြက္မႈလုပ္ငန္းစဥ္ ွQuality Assurance Process မ်ားကို ေလ့လာသုံးသပ္အႀကံျပဳထားသည့္ စာတမ္းမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းစာတမ္းမ်ားမွ ထြက္ေပၚလာသည့္ ရလာဒ္မ်ားအေပၚ မူတည္၍ လုပ္ငန္းစီမံခ်က္ Action Plan မ်ား၊ မဟာဗ်ဴဟာႏွင့္ နည္းဗ်ဴဟာမ်ား ခ်မွတ္ေရးဆြဲကာ ႏိုင္ငံတကာ အကူအညီမ်ားပါ ရယူျပီး လိုအပ္သည့္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊
၅။ ပညာရည္ျမင့္မားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အေျပာလြယ္သေလာက္ လက္ေတြ႕ ခ်က္ခ်င္းေျပာင္းျပန္ ေျပာင္းလဲ၍ မရႏိုင္ေၾကာင္း၊ အခ်ိန္ယူကာ ေငြေၾကးမ်ားစြာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံျပီး ေဆာင္ရြက္ရသည့္ လူသားစြမ္းရည္ ရင္းႏွီး ျမဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္က ပညာေရးက႑တြင္ အသုံးစရိတ္ကို ယခုႏွစ္မွစ၍ ႏွစ္ဆတိုး သုံးစြဲခဲ့ေၾကာင္း၊ သို႕ရာတြင္ ထိုမွ်ႏွင့္ မလုံေလာက္ႏိုင္ ေသးေၾကာင္း၊ အစိုးရတစ္ခုတည္းႏွင့္လည္း ျပီးျပည့္စုံေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ မည္ မဟုတ္၍ Private Public Partnership အသြင္ျဖင့္ ပုဂၢလိကႏွင့္ ျပည္သူမ်ားပါ အစိုးရႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္ လိုပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာမွ ကူညီေထာက္ပံ့မႈမ်ားကိုလည္း ရယူသြားရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
၆၊ တကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံပိုင္အစိုးရတကၠသိုလ္မ်ား သက္သက္ပုံစံမွ ႀကီးၾကပ္စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈကို ဘုတ္အဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္မည့္ ပုံစံသို႕ ေျပာင္းလဲသြားရန္ ရွိျပီး သက္ဆိုင္ရာ ေဒသခံရပ္မိရပ္ဖ ပုဂၢဳိလ္မ်ား အေနျဖင့္ မိမိတို႕ေဒသရွိ တကၠသိုလ္မ်ား တိုးတက္ဖြံ႕ျဖဳိးလာေစရန္ ကိုယ္တိုင္ ပါ၀င္ ႀကဳိးပမ္းခြင့္ ရၾကမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊
၇၊ တကၠသိုလ္မ်ား ပညာရည္ျမွင့္တင္ေရးအတြက္ ယခုေဆာင္ရြက္ေနေသာ မဟာဗ်ဴဟာနည္းလမ္းတစ္ရပ္မွာ တကၠသိုလ္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အရည္ အေသြး ျမွင့္တင္ပ်ဳိးေထာင္ေလ့က်င့္ေရး Training for Trainers ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဆရာေကာင္းမွ တပည့္ေကာင္းမ်ား ေမြးထုတ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္၍ ဆရာ/ဆရာမမ်ား ကို အေရအတြက္မွ အရည္အခ်င္းသို႕ ေျပာင္းလဲျမွင့္တင္ေပးရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းအတြက္ ႏိုင္ငံတကာရွိ ကမၻာ့အဆင့္မီ တကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ အဓိကတကၠသိုလ္ႀကီးအခ်ဳိ႕တြင္ သုေတသနႏွင့္ နည္းျပေမြးထုတ္ ေလ့က်င့္ေရး စံျပပညာေရး ဗဟိုဌာနမ်ားအျဖစ္ ဦးတည္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္တြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၊ ရန္ကုန္ စီးပြားေရး တကၠသိုလ္ႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာတကၠသိုလ္မ်ားကို ယင္း Center of Excellence မ်ားအျဖစ္ စံနမူနာျပ တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ မႏၱေလး တကၠသိုလ္ကို CEO အျဖစ္ ျမွင့္တင္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုသို႕ ေဆာင္ရြက္ေရးအတြက္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံမွ John Hopkins တကၠသိုလ္၊ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံမွ တကၠသိုလ္မ်ား၊ ဥေရာပမွ တကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း၊ ဂၽြန္ေဟာ့ကင္း တကၠသိုလ္ဆိုလွ်င္ ျမန္မာေဆးတကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းဆက္သြယ္ကာ စြမ္းရည္ျမွင့္တင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနျပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊
၈။ ယခု အိတ္ဖြင့္ေပးစာပါ တင္းနစ္ကြင္းကိစၥမ်ားလည္း တင္ျပလိုပါေၾကာင္း၊ ဘ႑ာေရးႏွင့္ အျခားအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ယခင္က ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တြင္ အားကစားလုပ္ငန္းမ်ား တက္ၾကြစြာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ျခင္း မရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ လြန္ခဲ့ သည့္ ငါးႏွစ္ခန္႕မွစ၍ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ အားကစားလုပ္ငန္းမ်ားကို ျပန္လည္ ျမွင့္တင္အားေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ တင္းနစ္ကြင္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ယခင္ ရွိရင္းစြဲ တင္းနစ္ကြင္း ၉ ကြင္းအျပင္ ျမဳိ႕ေတာ္စည္ပင္က ကြင္းသစ္ ၆ ကြင္း ေဆာက္လုပ္ေပးခဲ့၍ ၁၅ ကြင္း ျဖစ္လာခဲ့ေၾကာင္း၊ အားကစားရုံႏွင့္ ကိုယ္လက္ ႀကံ႕ခိုင္ေရး အားကစားပစၥည္းမ်ားမွာလည္း Public Private Partnership ပုံစံျဖင့္ ပုဂၢလိကႏွင့္တြဲဖက္၍ ျပန္လည္ထူေထာင္ထားခဲ့ျပီး တကၠသိုလ္ ဆရာ/ ဆရာမ၊ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ အခမဲ့(သို႕မဟုတ္) အထူး ခ်ဳိသာေသာ လစဥ္ေၾကးျဖင့္ ကစားႏုိင္ခဲ့ၾကေၾကာင္း၊
၉။ ယခု အေရွ႕ေတာင္အာရွ အားကစားျပဳိင္ပြဲအတြက္ တင္းနစ္ကြင္းမ်ားကို ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီေအာင္ ျမွင့္တင္ တည္ေဆာက္မည္ဆိုျခင္းမွာလည္း ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ပိုင္ တင္းနစ္ကြင္းမ်ားအား ပုဂၢလိက စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ မ်ားလက္သို႕ ၀ ကြက္ အပ္လိုက္ျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း၊ အားကစားျပဳိင္ပြဲ ျပီးလွ်င္ တကၠသိုလ္ပိုင္ ကြင္းမ်ားအျဖစ္သာ ရွိျပီး တကၠသိုလ္မ်ားမွ ဆရာ/ဆရာမ၊ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ားသာ ကစားၾကရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တကၠသိုလ္မွ ပိုက္ဆံတစ္ျပားမွ မကုန္ဘဲ ကြင္းသစ္ အေဆာက္အအုံသစ္မ်ား ရရွိပိုင္ဆိုင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အားကစားရုံကို စားေသာက္ဆိုင္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲပစ္မည္ ဟု ဆိုျခင္းမွာလည္း နားလည္မႈ လြဲမွားျခင္းသာ ျဖစ္ဖြယ္ ရွိေၾကာင္း၊ အားကစားျပဳိင္ပြဲကာလတြင္ အားကစားသမားမ်ားအတြက္ စားေသာက္ခန္းမအျဖစ္ ယာယီ အသုံးျပဳျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ျပဳိင္ပြဲ ျပီးလွ်င္ အားကစားရုံအျဖစ္သာ ျပန္လည္ဖြဲ႕စည္းမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဤသို႕ ႏိုင္ငံေတာ္မွ စိတ္ေကာင္း ေစတနာထား၍ လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္းကို နားလည္ သေဘာေပါက္ၾကေစလိုေၾကာင္း၊ နားလည္သေဘာေပါက္ၾကလိမ့္မည္ ဟုလည္း ယုံၾကည္ပါေၾကာင္း၊
၁၀။ ယခု အိတ္ဖြင့္ေပးစာပါ ကန္႕ကြက္ေျပာဆိုမႈသည္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ အတြက္ စိတ္ေကာင္းေစတနာျဖင့္ ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယုံၾကည္ပါေၾကာင္း၊ သို႕ရာတြင္ ျပည့္စုံေသာ သတင္းအခ်က္အလက္ မရရွိ ေသာေၾကာင့္ နားလည္မႈ အေကာက္အယူ လြဲမွားကာ စိုးရိမ္မႈျဖင့္ ေျပာဆိုျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ဤကိစၥမွာ မူ၀ါဒဆိုင္ရာအရ အေရးပါျပီး အထူး ထိလြယ္ရွလြယ္ အတိမ္းအေစာင္းမခံေသာ ကိစၥျဖစ္၍ အထင္လြဲမႈမ်ား ေျပလည္သြားေစရန္ ျပန္လည္ရွင္းလင္းရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊
၁၁။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တြင္ ဘြဲ႕ႀကဳိ၊ ဘြဲ႕လြန္ ပုံမွန္သင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ေရး ႏွင့္ သမဂၢကိစၥရပ္မ်ားမွာ သက္ဆိုင္ရာ အမ်ဳိးသားပညာေရးေကာင္စီ စသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ေသခ်ာစြာ ေလ့လာသုံးသပ္ စဥ္းစား ေဆာင္ရြက္ရမည့္ ကိစၥမ်ား ျဖစ္၍ ယခုရွင္းလင္းပြဲတြင္ တစ္စုံတစ္ရာ ေျပာၾကားရန္ မရွိပါေၾကာင္း။
Myanmar Express
၂။ ယင္းအိတ္ဖြင့္ေပးစာမွာ ေဒါက္တာဦးျမင့္မွ ယင္း၏ပုဂၢလိကဆႏၵအေလ်ာက္ ေရးသားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ျပီး သမၼတရုံးအေနျဖင့္ ႀကဳိတင္သိရွိျခင္းလည္း မရွိ၊ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတရုံး၏ သေဘာထား တစ္စုံတစ္ရာ လည္း ထင္ဟပ္ျခင္းလည္း မရွိပါေၾကာင္း၊
၃။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၏ အစဥ္အလာဂုဏ္သိကၡာကို ျပန္လည္ထြန္းေျပာင္ လာေစရန္ တည္ေဆာက္ထူေထာင္ေရးမွာ ေဒါက္တာဦးျမင့္ႏွင့္တစ္ကြ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူ ေဟာင္း သစ္မ်ား၊ ဆရာ/ဆရာမ ေဟာင္းသစ္မ်ား လိုလားေတာင့္တၾကသကဲ့သို႕ ႏိုင္ငံေတာ္ကလည္း အထူးလိုလားဆႏၵ ရွိသည့္ ကိစၥျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ စင္စစ္၌ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သာမက တစ္ႏိုင္ငံလုံးရွိ တကၠသိုလ္အားလုံးကို ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ႏွင့္ ရင္ေပါင္တန္းႏိုင္သည့္ တကၠသိုလ္မ်ား ျဖစ္လာေစလိုသည့္ ဆႏၵ ရွိပါေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရအေန ျဖင့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တစ္ခုတည္းကိုသာ အထူးတလည္ ဦးစားေပး တည္ ေဆာက္ျပီး က်န္တစ္ျပည္လုံးရွိ တကၠသိုလ္မ်ားကို မ်က္ကြယ္ျပဳထား၍ မျဖစ္ ႏိုင္ပါေၾကာင္း၊
၄။ အလ်ဥ္းသင့္၍ ႏိုင္ငံ၏ တကၠသိုလ္ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္က ေဆာင္ရြက္ႀကဳိးပမ္းေနမႈမ်ားကို မိမိသိသမွ် တင္ျပလိုပါေၾကာင္း၊ မၾကာမီ ရက္ပိုင္းအတြင္းက ေတာင္ႀကီး တကၠသိုလ္တြင္ အမ်ဳိးသားပညာရည္ ျမင့္မားေရး (အဆင့္ျမင့္ပညာက႑) ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲကို က်င္းပခဲ့ရာ တစ္ႏိုင္ငံလုံးရွိ တကၠသိုလ္မ်ားမွ ဆရာ/ဆရာမ မ်ားက စာတမ္းေပါင္း ၇၁ ေစာင္ တင္သြင္းေဆြးေႏြးခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ ယင္းစာတမ္းမ်ားမွာ တကၠသိုလ္မ်ား၌ ပညာရည္ျမင့္မားေရးအတြက္ ဆရာ၊ ေက်ာင္းသား၊ စီမံခန္႕ခြဲမႈ၊ နည္းပညာ၊ ေငြေၾကး စသည့္က႑အလိုက္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ျဖည့္ဆည္း ျပဳျပင္ႏိုင္ရန္ လက္ေတြ႕ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္သင္ ၾကားေနေသာ ဆရာမ်ားကိုယ္တိုင္ လိုအပ္ခ်က္ဆန္းစစ္မႈ Need Analysis ႏွင့္ အရည္အေသြး စိတ္ခ်ေသခ်ာေအာင္ ေဆာင္ရြက္မႈလုပ္ငန္းစဥ္ ွQuality Assurance Process မ်ားကို ေလ့လာသုံးသပ္အႀကံျပဳထားသည့္ စာတမ္းမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းစာတမ္းမ်ားမွ ထြက္ေပၚလာသည့္ ရလာဒ္မ်ားအေပၚ မူတည္၍ လုပ္ငန္းစီမံခ်က္ Action Plan မ်ား၊ မဟာဗ်ဴဟာႏွင့္ နည္းဗ်ဴဟာမ်ား ခ်မွတ္ေရးဆြဲကာ ႏိုင္ငံတကာ အကူအညီမ်ားပါ ရယူျပီး လိုအပ္သည့္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊
၅။ ပညာရည္ျမင့္မားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အေျပာလြယ္သေလာက္ လက္ေတြ႕ ခ်က္ခ်င္းေျပာင္းျပန္ ေျပာင္းလဲ၍ မရႏိုင္ေၾကာင္း၊ အခ်ိန္ယူကာ ေငြေၾကးမ်ားစြာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံျပီး ေဆာင္ရြက္ရသည့္ လူသားစြမ္းရည္ ရင္းႏွီး ျမဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္းျဖစ္ေၾကာင္း၊
၆၊ တကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံပိုင္အစိုးရတကၠသိုလ္မ်ား
၇၊ တကၠသိုလ္မ်ား ပညာရည္ျမွင့္တင္ေရးအတြက္ ယခုေဆာင္ရြက္ေနေသာ မဟာဗ်ဴဟာနည္းလမ္းတစ္ရပ္မွာ တကၠသိုလ္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အရည္ အေသြး ျမွင့္တင္ပ်ဳိးေထာင္ေလ့က်င့္ေရး
၈။ ယခု အိတ္ဖြင့္ေပးစာပါ တင္းနစ္ကြင္းကိစၥမ်ားလည္း တင္ျပလိုပါေၾကာင္း၊ ဘ႑ာေရးႏွင့္ အျခားအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ယခင္က ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တြင္ အားကစားလုပ္ငန္းမ်ား တက္ၾကြစြာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ျခင္း မရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ လြန္ခဲ့ သည့္ ငါးႏွစ္ခန္႕မွစ၍ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ အားကစားလုပ္ငန္းမ်ားကို ျပန္လည္ ျမွင့္တင္အားေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ တင္းနစ္ကြင္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ယခင္ ရွိရင္းစြဲ တင္းနစ္ကြင္း ၉ ကြင္းအျပင္ ျမဳိ႕ေတာ္စည္ပင္က ကြင္းသစ္ ၆ ကြင္း ေဆာက္လုပ္ေပးခဲ့၍ ၁၅ ကြင္း ျဖစ္လာခဲ့ေၾကာင္း၊ အားကစားရုံႏွင့္ ကိုယ္လက္ ႀကံ႕ခိုင္ေရး အားကစားပစၥည္းမ်ားမွာလည္း Public Private Partnership ပုံစံျဖင့္ ပုဂၢလိကႏွင့္တြဲဖက္၍ ျပန္လည္ထူေထာင္ထားခဲ့ျပီး တကၠသိုလ္ ဆရာ/ ဆရာမ၊ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ အခမဲ့(သို႕မဟုတ္) အထူး ခ်ဳိသာေသာ လစဥ္ေၾကးျဖင့္ ကစားႏုိင္ခဲ့ၾကေၾကာင္း၊
၉။ ယခု အေရွ႕ေတာင္အာရွ အားကစားျပဳိင္ပြဲအတြက္ တင္းနစ္ကြင္းမ်ားကို ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီေအာင္ ျမွင့္တင္ တည္ေဆာက္မည္ဆိုျခင္းမွာလည္း ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ပိုင္ တင္းနစ္ကြင္းမ်ားအား ပုဂၢလိက စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ မ်ားလက္သို႕ ၀ ကြက္ အပ္လိုက္ျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း၊ အားကစားျပဳိင္ပြဲ ျပီးလွ်င္ တကၠသိုလ္ပိုင္ ကြင္းမ်ားအျဖစ္သာ ရွိျပီး တကၠသိုလ္မ်ားမွ ဆရာ/ဆရာမ၊ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ားသာ ကစားၾကရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တကၠသိုလ္မွ ပိုက္ဆံတစ္ျပားမွ မကုန္ဘဲ ကြင္းသစ္ အေဆာက္အအုံသစ္မ်ား ရရွိပိုင္ဆိုင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အားကစားရုံကို စားေသာက္ဆိုင္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲပစ္မည္ ဟု ဆိုျခင္းမွာလည္း နားလည္မႈ လြဲမွားျခင္းသာ ျဖစ္ဖြယ္ ရွိေၾကာင္း၊ အားကစားျပဳိင္ပြဲကာလတြင္ အားကစားသမားမ်ားအတြက္ စားေသာက္ခန္းမအျဖစ္ ယာယီ အသုံးျပဳျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ျပဳိင္ပြဲ ျပီးလွ်င္ အားကစားရုံအျဖစ္သာ ျပန္လည္ဖြဲ႕စည္းမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဤသို႕ ႏိုင္ငံေတာ္မွ စိတ္ေကာင္း ေစတနာထား၍ လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္းကို နားလည္ သေဘာေပါက္ၾကေစလိုေၾကာင္း၊ နားလည္သေဘာေပါက္ၾကလိမ့္မည္ ဟုလည္း ယုံၾကည္ပါေၾကာင္း၊
၁၀။ ယခု အိတ္ဖြင့္ေပးစာပါ ကန္႕ကြက္ေျပာဆိုမႈသည္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ အတြက္ စိတ္ေကာင္းေစတနာျဖင့္ ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယုံၾကည္ပါေၾကာင္း၊ သို႕ရာတြင္ ျပည့္စုံေသာ သတင္းအခ်က္အလက္ မရရွိ ေသာေၾကာင့္ နားလည္မႈ အေကာက္အယူ လြဲမွားကာ စိုးရိမ္မႈျဖင့္ ေျပာဆိုျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ဤကိစၥမွာ မူ၀ါဒဆိုင္ရာအရ အေရးပါျပီး အထူး ထိလြယ္ရွလြယ္ အတိမ္းအေစာင္းမခံေသာ ကိစၥျဖစ္၍ အထင္လြဲမႈမ်ား ေျပလည္သြားေစရန္ ျပန္လည္ရွင္းလင္းရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊
၁၁။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တြင္ ဘြဲ႕ႀကဳိ၊ ဘြဲ႕လြန္ ပုံမွန္သင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ေရး ႏွင့္ သမဂၢကိစၥရပ္မ်ားမွာ သက္ဆိုင္ရာ အမ်ဳိးသားပညာေရးေကာင္စီ စသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ေသခ်ာစြာ ေလ့လာသုံးသပ္ စဥ္းစား ေဆာင္ရြက္ရမည့္ ကိစၥမ်ား ျဖစ္၍ ယခုရွင္းလင္းပြဲတြင္ တစ္စုံတစ္ရာ ေျပာၾကားရန္ မရွိပါေၾကာင္း။
1 comments:
Is that a guy who advise people to use candles if no power? Remarkable adviser. I can also advise him that take umbrella if rain.
Post a Comment
https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္