From : သမၼတရံုး
www.MyanmarExpress.net
ေနၿပည္ေတာ္ ဒီဇင္ဘာ ၂၆
စီမံကိန္းေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ ႏိုုင္ငံေတာ္သမၼတ
ဦးသိန္းစိန္သည္ ယေန႔ နံနက္ (၁၀)နာရီတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတအိမ္ေတာ္
အစိုးရအဖြဲ႕႔ အစည္းအေဝးခန္းမ၌ က်င္းပသည့္ တတိယ အၾကိမ္ စီမံကိန္းေကာ္မရွင္
အစည္းအေဝးသို႔ တက္ေရာက္၍ အမွာစကားေၿပာၾကားသည္။
အဆိုပါ အစည္းအေဝးသို႔ ဒုတိယသမၼတမ်ား ၿဖစ္ၾကသည့္
ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ခမ္းႏွင့္ ဦးဥာဏ္ထြန္း၊ ၿပည္ေထာင္စုဝန္ၾကီးမ်ား၊
ၿပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္၊ ၿပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္္၊
ၿပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖဲြ႕ဥကၠ႒၊ တိုင္းေဒသၾကီးႏွင့္ ၿပည္နယ္ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္
မ်ား၊ ဒုတိယဝန္ၾကီးမ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရတိုင္း/
ေဒသဥကၠ႒မ်ားႏွင့္ ဌာနဆိုင္ရာ အၾကီးအကဲမ်ား တက္ေရာက္ၾကသည္။
ေရွးဦးစြာ စီမံကိန္းေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ
ဦးသိန္းစိန္က အဖြင့္အမွာစကား ေၿပာၾကားသည္။ အဖြင့္အမွာစကားအၿပည့္အစံုမွာ
ေအာက္ပါအတိုင္းၿဖစ္သည္-
၂၀၁၂ ခုနွစ္ ဇြန္လက က်င္းပခဲ့တဲ့ ပထမအၾကိမ္
စီမံကိန္း ေကာ္မရွင္ အစည္းအေဝးမွာ ပဥၥမကာလတို (၅) နွစ္၊ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း
(မူၾကမ္း) အေပၚ ညွိႏႈိင္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားေရးဆိုင္ရာမ်ား၊
က႑စီမံကိန္းနွင့္ ေဒသႏၱရ စီမံကိန္းဆို္င္ရာမ်ား၊
ၿပည္ေထာင္စုဝန္ၾကီးဌာနမ်ားအလိုက္၊ က႑အလိုက္ မူဝါဒ ရယူလိုေသာ ၿပဳၿပင္
ေၿပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္ ဆိုင္ရာမ်ား၊ နွစ္အလိုက္ စီမံကိန္းမ်ားနွင့္အညီ
ဘ႑ာေငြ အရ-အသံုးစာရင္းမ်ား ေရးဆြဲေဆာင္ရြက္ေရးဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားနဲ႕
လ်ွပ္စစ္က႑ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး စီမံကိန္း ေရးဆြဲေဆာင္ရြက္ေရးနွင့္
တိုင္းေဒသၾကီး/ ၿပည္နယ္အလိုက္ ပုဂၢလိက က႑ ရင္းနွီးၿမွဳပ္နွံမႈၿဖင့္
ေဆာင္ရြက္လိုသည့္ အေၿခအေနမ်ားနွင့္ အစီအမံမ်ား ၿပဳစုေပးပို႕ေရးဆိုင္ရာ
ကိစၥရပ္မ်ားအေပၚ ညွိႏႈိင္း ေဆြးေႏြးခဲ႕ၾကပါတယ္။
ၾသဂုတ္လ က်င္းပခဲ့တဲ့ ဒုတိယအၾကိမ္
စီမံကိန္းေကာ္မရွင္ အစည္းအေဝးမွာေတာ့ ပထမ အၾကိမ္ စီမံကိန္း ေကာ္မရွင္
အစည္းအေဝးမွ ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ Reform Strategy နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး၊ ၿမိဳ႕ၿပနွင့္
ေက်းလက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ City Plan၊ Town Plan နဲ့ Village Plan
မ်ား ေရးဆြဲၿပီး ထိထိေရာက္ေရာက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရန္၊ ၿမိဳ႕ၿပနွင့္
ေက်းလက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကို Conceptual Plan၊ ပင္မစီမံကိန္း Master
Plan နဲ႕ ေၿမယာ အသံုးခ်မႈ မူဝါဒ (Land Used Policies) မ်ားဆိုင္ရာ
ကိစၥရပ္မ်ားကို အထူး အေလးထား ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒါ႕အၿပင္ တိုင္းေဒသၾကီး/ ၿပည္နယ္မ်ားနွင့္ က႑ဆိုင္ရာ
ၿပည္ေထာင္စုဝန္ၾကီး ဌာနမ်ား အၾကား အခ်ိတ္အဆက္မိမိ ေပါင္းစပ္ေဆာင္ရြက္ေရး၊
စီမံကိန္းမ်ား ေရးဆြဲရာတြင္ ဘက္စံု၊ က႑စံုမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား
ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေရး၊ သမရိုးက် ေရးဆြဲေနတဲ့ အဆင့္က ေနၿပီး လက္ရွိေၿမၿပင္နဲ႕
ထင္ဟပ္ေစတဲ႔ လုပ္ငန္းမ်ား၊ အမွန္တကယ္ ဖြ႕ံၿဖိဳးေရးကို ဦးတည္တဲ့
လုပ္ငန္းမ်ား၊ ၿပည္သူလူထုအတြက္ အမွန္တကယ္ Quick Win ရရွိနိုင္တဲ့
လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မ်ားကို ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ေရးကို အေလးထား
ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကၿပီး ၿဖစ္ပါတယ္။
ေဖာ္ၿပပါ နည္းလမ္းမ်ားနဲ႕ ေရးဆြဲခဲ့တဲ့
စီမံကိန္းမ်ားကို ဌာနဆိုင္ရာမ်ား၊ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖမ်ား၊ ၿပည္သူမ်ား၊
ပညာရွင္မ်ား၊ လူထုလူတန္းစား အသင္းအဖြဲ႕မ်ားနဲ႕ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္
အားလံုးသိေအာင္ ခ်ၿပၿပီး၊ အႀကံဥာဏ္ ေပးႏိုင္ေအာင္ က်ယ္က်ယ္ ၿပန္႔ၿပန္႔ ခ်ၿပ
ေဆြးေႏြး ထုတ္ၿပန္ အႀကံဥာဏ္ယူရန္နဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရာ မွာလည္း
ဥပေဒ၊ မူဝါဒ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ားနွင့္ လက္ေတြ႔ အေကာင္ အထည္ေဖာ္
ေဆာင္ရြက္ဖို႕ ထည့္သြင္း ေဆြးေႏြးၿပီး ၿဖစ္ပါတယ္။
ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရအေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ၿပဳၿပင္
တည္ေဆာက္လာခဲ့တာ ၁ နွစ္ ၉ လ ႀကာခဲ့ၿပီ ၿဖစ္ပါတယ္။ တဖက္မွာလည္း ၿပီးခဲ့တဲ့
(၆) လ တာကာလအတြင္း ကမၻာ့ႏိုင္ငံမ်ားရဲ့ ၿမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ထားရွိတဲ့
မူဝါဒမ်ားဟာ ဘက္စံု အရွိန္အဟုန္နဲ႕ တိုးတက္ ေၿပာင္းလဲတာကို အားရဖြယ္
ေတြ႕ၿမင္ရပါတယ္။
ႏိုင္ငံရဲ့ ဒုတိယအဆင့္ ၿပဳၿပင္ ေၿပာင္းလဲေရး
လုပ္ငန္းစဥ္ မဟာဗ်ဴဟာ ၿဖစ္တဲ့ ၿပည္သူ႕ ဗဟိုၿပဳ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ (People
Centered Development) နည္းလမ္းနဲ႕ ခ်ဥ္းကပ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာမွာ
ႏိုင္ငံရဲ့ စီးပြားေရးနဲ႕ လူမႈေရး ၿပဳၿပင္ ေၿပာင္းလဲေရး မူေဘာင္ (Framework
For Economic and Social Reform-FERS) ကို ေရးဆြဲၿပီး ၿဖစ္သလို နုိင္ငံရဲ႕
ေရရွည္ဖြ႔ံၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္ ကာလတုိ (၅) နွစ္ စီမံကိန္းအၿပင္ ကာလရွည္
နွစ္ (၂၀) ကာလ (၂၀၁၁ မွ ၂၀၃၁) ထိ လႊမ္းၿခံဳတဲ့ အမ်ိဳးသားဘက္စံု
ဖြံ႕ၿဖဳ္ိးတိုးတက္ေရး စီမံကိန္း (National Comprehensive Development
Plan-NCDP) (၂၀၁၁-၂၀၃၁) ကို နွစ္ (၂၀) စီမံကိန္းေရးဆြဲလ်က္ ရွိပါတယ္။
ဒီအျပင္ ဂ်ပန္-အာဆီယံ ေပါင္းစည္းမႈရန္ပံုေငြ ၿဖင့္ ဂ်ပန္-အာဆီယံ
နုိင္ငံတကာပညာရွင္မ်ား ပူးေပါင္းပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္တဲ့ ၿမန္မာ့ဘက္စံု
ဖြ႔႔ံၿဖိဳးတုိးတက္ေရး ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ (Myanmar Comprehensive Development
Vision- MCDV) (၂၀၁၁-၂၀၃၆) ကို တစ္ၿပိဳင္ထဲ ေရးဆြဲေနတာၿဖစ္လုိ႔
နုိင္ငံေတာ္၏ ဘက္စံုလူမႈ စီးပြားဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ ခုိင္မာတဲ့
အစီအစဥ္မ်ားကိုေရးဆြဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္သည့္ လုပ္ငန္းစဥ္လည္း စနစ္တက်
ေဆာင္ရြက္ေနၿခင္း ၿဖစ္ပါတယ္။
ယခုလုိ စီမံကိန္းမ်ား ေရးဆြဲရန္အတြက္ မူ၀ါဒမ်ား
ေရြးခ်ယ္ရာမွ အခ်ဳိ႕ဒြန္တြဲရနုိင္တာေတြ ရွိသလုိ အခ်ဳိ႕ေသာ
လုပ္ငန္းရလဒ္မ်ားဟာ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု အားၿပိဳင္ၿပီး ေရြးခ်ယ္ရတာေတြ (Options)
ရွိပါတယ္။ အထူးသၿဖင့္ တုိင္းေဒသႀကီး/ ၿပည္နယ္စီမံကိန္းမ်ား ေရးဆြဲရာမွာ-
|
-
|
တုိးတက္မႈ (သို႔မဟုတ္) ညီမွ်မႈ (Growth Vs Equality)
|
|
-
|
စုစည္းတုိးတက္မႈ (သို႔မဟုတ္) ပ်ံ႕နွံ႔တုိးတက္မႈ (Concentration Vs Dispersion)
|
|
-
|
ပုဂၢလိကက႑ ဦးေဆာင္မႈနွင့္ အမ်ားပိုင္/နုိင္ငံပိုင္က႑ ဦးေဆာင္မႈ (Private Sector Vs Public Sector Led)
|
|
-
|
ေငြေၾကးအကူအညီနဲ႕ အလုပ္အကိုင္ဖန္တီးေပးၿခင္းလား
(သို႕မဟုတ္) လုပ္သားမ်ား ေရႊ႕ေၿပာင္းမႈ၊ စီးထြက္မႈကို လက္ခံမႈ (Capital Aid
Vs Migration)
|
စတဲ့ မူဝါဒ ေရြးခ်ယ္မႈမ်ားကို ၿပည္သူ႕ဗဟိုၿပဳ
ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးမူဝါဒ (People Centered Policies) အၿမင္ၿဖင့္
စဥ္းစားဆံုးၿဖတ္ရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။
နုိ္င္ငံေတာ္ရဲ႕ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈအတြက္
ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ တုိးတက္ေရး၊ အလုပ္ အကိုင္အခြင့္အလမ္းမ်ား ေပါမ်ားေရး၊
လြတ္လပ္ေသာ ေစ်းကြက္နဲ႕ ေစ်းနႈန္းမ်ား တည္ၿငိမ္ေရး၊ ၿပည္ပကုန္သြယ္မႈ
အဆင္ေၿပ ေခ်ာေမြ႕ေရးမ်ား မူဝါဒမ်ားခ်မွတ္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္ပါတယ္။
ဒါ့အၿပင္ၿပည္ပ အရင္းအနွီးမ်ား စီးဝင္လာေစရန္နွင့္ နည္းပညာ အတတ္ပညာ
(Technical Knowhow) မ်ား ရရွိေရးကိုလည္း အထူးဂရုၿပဳ ေဆာင္ရြက္ရမွာ
ၿဖစ္ပါတယ္။
ဒီလုိေဆာင္ရြက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကတဲ့ေနရာမွာ
ရရွိလာတဲ့ သဘာဝ သယံဇာတ၊ လူ႕စြမ္းအားအရင္းအၿမစ္၊ ေငြပင္ေငြရင္း စတဲ့
စြမ္းအားစုေတြ (Natural, Human and Financial Resources) ေတြကို
အေကာင္းဆံုး ေပါင္းစပ္သံုးစြဲနုိင္သူမ်ားက ဖြံံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ ၾကၿပီး
အေကာင္းဆံုး အသံုးၿပဳခြင့္ မရေသးသူမ်ားက ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ေနာက္က်က်န္ေနခဲ့တာ
ၿဖစ္ပါတယ္။
နုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အစီအစဥ္မ်ားကို
ၿပန္ၾကည့္ရင္ ယခင္က လုိအပ္တဲ့ ဘ႑ာေငြပင္ ေငြရင္းကို ၿပည္တြင္းမွာဘဲ ဘက္ဂ်က္
ေငြလံုးေငြရင္းက သံုးစြဲခဲ့ရတဲ့အတြက္ စိတ္သြားတိုင္း ကိုယ္မပါနုိင္ခဲ့တာ၊
စီမံကိန္း (လုပ္ငန္း) ကို မူမတည္၊ ဦးစားေပး မလုပ္နုိ္င္ခဲ့ဘဲ ဘက္ဂ်က္
ရရွိမႈေပၚ မူတည္ၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ခဲ့ရတာ ယေန႕ကာလ အထိဘဲ ၿဖစ္တာ
သတိၿပဳမိၾကမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။
လာမည့္ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာနွစ္မွာေတာ့
ပြင့္လင္းထင္သာလာတဲ့ ကမၻာ့အေၿခအေနနဲ႕ အညီ နုိင္ငံတကာ ဘ႑ာေရး ေစ်းကြက္နဲ႕
ခ်ိတ္ဆက္ဖြင့္ဟနုိင္ၿပီၿဖစ္လို႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအတြက္ အရင္းတည္ေဆာက္မႈ
(Development Financing and Capital Formation) ကို ေဆာင္ရြက္လာနုိ္င္မွာ
ၿဖစ္ပါတယ္။ မိမိ္တို႕ လုပ္လုိတဲ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ၿပည္တြင္း
ဘက္ဂ်တ္ဇစ္ၿမစ္တစ္ခုထဲက မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ၿပည္ပေငြရင္းဇစ္ၿမစ္မ်ားနွင့္ တုိးခ်ဲ႕
လုပ္ေဆာင္နုိင္ၾကၿပီၿဖစ္လုိ႕ မိမိတို႕က႑အလုိက္ေရာ ေဒသအလုိက္
စီမံကိန္းမ်ားကိုပါ မည္သည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို မည္သည့္ဘတ္ဂ်က္၊ မည္သည့္
အေထာက္အပံ႕၊ မည္သည့္ ေခ်းေငြၿဖင့္ လုပ္မည္ဆိုသည္ကို
ေသခ်ာစဥ္းစားစိစစ္ေရြးခ်ယ္ ညွိနႈိင္းဖို႕လုိေၾကာင္း အေလးအနက္
ေၿပာၾကားလိုပါတယ္။
ဒီလိုေဆာင္ရြက္နုိ္င္ဖို႕လဲ ၂၀၁၃ ခုနွစ္ ဇန္နဝါရီလ
တတိယပတ္မွာ ပထမအႀကိမ္ ၿမန္မာ နုိင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ
ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးဖိုရမ္ (First Myanmar Development Cooperation
Forum) ကို ေနၿပည္ေတာ္မွာ က်င္းပရန္ စီစဥ္ထားၿပီးၿဖစ္သလုိ ကမၻာတစ္ဝွမ္းမွ
ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ မိတ္ဖက္အဖြဲ႕မ်ားနဲ႕ နုိင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္းမ်ား စံုညီစြာ
တက္ေရာက္ေဆြးေႏြးၿပီး ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းစဥ္္မ်ားကို
ေဆြးေႏြးဆံုးၿဖတ္ၿပီး ကာလတို၊ ကာလလတ္နဲ႕ ကာလရွည္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အစီအစဥ္မ်ား၊
စီမံကိန္း၊ စီမံခ်က္မ်ားကို ညွိနႈိင္း၊ ဘ႑ာေငြ
စီမံခ်က္မ်ားေရးဆြဲေဆာင္ရြက္နုိင္ၾကမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။
ဒါ႕အၿပင္ ၂၀၁၃ ခုနွစ္ ဘ႑ာနွစ္သစ္ကစၿပီး က႑အလုိက္ေရာ၊
ေဒသအသီးသီးမွာေရာ ဘက္စံုဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို
အရွိန္အဟုန္နဲ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္နုိင္ၾကဖို႕ အတြက္ ဒီအစည္းအေဝးနဲ႕
မနက္ဖန္က်င္းပမည့္ နုိင္ငံၿခားအကူအညီ စီမံခန္႕ခြဲေရး ေကာ္မတီအစည္းအေဝးမွာ
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဆြးေႏြးညွိနႈိင္းသြားၾကဖို႕ ေၿပာၾကားရင္း
နိဂံုးခ်ဳပ္လုိက္ပါတယ္။
ထို႔ေနာက္ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ခမ္းက
ယခုနိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ ဦးေဆာင္လမ္းညႊန္မႈၿဖင့္
မိမိ္တို႕အစိုးရသစ္သည္ သက္တမ္း(၂)နွစ္ ၿပည့္ခါနီးကာလအတြင္း တိုးတက္မႈ
ေၿမာက္မ်ားစြာ ရရိွၿပီးၿဖစ္သည္ကိို အားလံုးအသိ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
နိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ ရံုးလုပ္ငန္းယႏၱရား
လည္ပတ္မႈယခုထက္ ေခ်ာေမြ႕ေအာင္ဆိုလ်ွင္ ဝန္ႀကီးဌာန၏ လုပ္ငန္းအခ်ိဳ႕ကို
တိုင္းေဒသႀကီး/ ၿပည္နယ္ အစိုးရမ်ားသုိ႕ လုပ္နိုင္ေအာင္
လဲႊေၿပာင္းေပးနိုင္သည္မ်ား လဲႊေၿပာင္းေပးၿခင္း၊ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားမွ
မနိုင္မနင္းၿဖစ္ေနေသာ နိုင္ငံပိုင္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ပုဂၢလိကသုိ႕
လဲႊေၿပာင္းေပးၿခင္း၊ သန္႕ရွင္းေသာ အစိုးရ ၿဖစ္ေပၚလာေရး၊ အဂတိအမႈအခင္းမ်ား
ေလ်ာ့နည္း သြားေအာင္ ၾကပ္မတ္ၿခင္း၊ One Stop Service အစီအစဉ္၊ e-Government
အစီအစဉ္ ၿမန္ၿမန္ဆန္ဆန္ ေဖာ္ေဆာင္နိုင္ေအာင္ တြန္းအားေပးၿခင္း၊
ဗဟိုအဆင့္အေနၿဖင့္ ဝန္ႀကီးဌာနအတြင္းရိွ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ Capacity ၿမွင့္တင္
ေပးနိုင္မဲ့ သင္တန္းမ်ား မ်ားမ်ားဖြင့္လွစ္ေပးၿခင္းတို႕ကို ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္
ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
တိုင္းေဒသႀကီး/ၿပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕ ယႏၱရားအတြင္း
ေတြ႕ၿမင္ရသည့္ အခက္အခဲမ်ားမွာ ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၏ လုပ္ငန္းမ်ားကို
ႀကီးၾကပ္လုပ္ကိုင္နိုင္ခြင့္ အားနည္း ေနၿခင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီး/ ၿပည္နယ္ (၁၄)
ခု၏ ဘ႑ာရန္ပံုေငြ ခြဲေဝသံုးစြဲမႈမွာ ၿပည္ေထာင္စု အစိုးရတစ္ခုလံုး
သံုးစြဲေငြ၏ ၇ ရာခုိင္ႏႈန္းမွ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းၾကားသာ သံုးစြဲရသည္ကို
ေတြ႕ရသည့္အတြက္ ပိုမို သံုးစြဲႏိုင္ေအာင္ နည္းလမ္း ရွာေဖြၾကရန္
လိုအပ္ၿခင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီး/ ၿပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕ရံုးတြင္ အဓိကက်ေသာ
အစိုးရအဖြဲ႕ အတြင္းေရးမွဴးသည္ တိုင္းေဒသႀကီး / ၿပည္နယ္အစိုးရ၏ တိုက္ရိုက္
သက္ဆိုင္ေသာ ဝန္ထမ္းမဟုတ္ဘဲ ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနရဲ့ ဝန္ထမ္း
ၿဖစ္ေနၿခင္းေၾကာင့္ မလိုလားအပ္ေသာၾကန္႕ၾကာမႈ မ်ားရိွတတ္ၿခင္းတို႕
ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
အထက္ပါ အခ်က္မ်ားအားလံုးကို
စိစစ္ၿပီးေၿပာင္းလဲသင့္သည့္မ်ား ေၿပာင္းလဲပါမွ နိုင္ငံေတာ္ အစိုးရယႏၱရား
ပိုမိုသြက္လက္လာနိုင္မွာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ နိုင္ငံေတာ္အေနၿဖင္႕
မလုပ္မၿဖစ္လုပ္ရမည့္ နိုင္ငံပိုင္စီးပြားေရးမွလဲြ၍ ဝန္ႀကီးဌာနပိုင္
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတြင္ ရံႈးေနၿခင္း၊ မရံႈးေသာ္လည္း အျမတ္အနည္းငယ္သာ
ရိွေနၿခင္းမ်ိဳးရိွလွ်င္ အခိ်န္ဆဲြမထားဘဲ ပုဂၢလိကက႑သုိ႕ေရာင္းခ်/
ငွားရမ္းေပးၿခင္း၊ ပုဂၢလိကနွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၿခင္း တို႕ကို
ေဆာင္ရြက္သင့္ၿပီ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။
နိုင္ငံျခားရင္းနီွးျမွဳပ္နံွမႈ စီးဝင္မွသာလွ်င္
ယင္းနွင့္အတူ လိုအပ္ေသာနည္းပညာ၊ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ားဝင္လာမည္
ၿဖစ္သည့္အတြက္ နိုင္ငံေတာ္၏ သဘာဝ အရင္းအျမစ္ အေျခခံသည့္ စီးပြားေရးမွ
စက္မႈအေျခခံ၊ ပညာရပ္အေျခခံစီးပြားေရးသုိ႕ တက္လွမ္းနိုင္မည္ ၿဖစ္ၿပီး
ေက်းလက္ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးနွင့္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရး၊ ေက်းလက္ေဒသ၏
ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈစီးပြားဘဝ တိုးတက္လာေအာင္ အေထာက္အကူၿပဳမည္
ၿဖစ္ပါေၾကာင္းၿဖင့္ ေဆြးေႏြးတင္ၿပသည္၊
ဆက္လက္၍ ဒုတိယသမၼတ ဦးဥာဏ္ထြန္းက နိုင္ငံေတာ္၏
ၿပဳၿပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ စီးပြားေရးနွင့္
လူမႈဖံြ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈသည္ လြန္စြာအေရးပါသည့္ ဦးစားေပးလုပ္ငန္းစဥ္
တစ္ရပ္ၿဖစ္ပါေၾကာင္း၊ နိုင္ငံတကာမွ အထူးအသိ အမွတ္ၿပဳလွ်က္ရိွသည့္
ျမန္မာနိုင္ငံ၏ နိုင္ငံေရးၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား
ခိုင္မာအားေကာင္းသည္ထက္ အားေကာင္းလာေစရန္ စီးပြားေရးနွင့္ လူမႈေရးဖံြ႔ၿဖိဳး
တိုးတက္မႈ ရလဒ္ေကာင္းမ်ားၿဖင့္ ေထာက္ကူေပးရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း။
နိုင္ငံတစ္နိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈဘဝဖံြ႔ၿဖိဳး
တိုးတက္ေရးအတြက္ အားလံုးပါဝင္သည့္ ဖံြ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ Inclusive Growth
ျဖစ္ရန္ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ အားလံုးပါဝင္သည့္ ဖံြ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈသည္
လူမႈေရးႏွင့္ နိုင္ငံေရး အကိ်ဳးတရားမ်ားကို ေဆာင္ႀကဥ္းေပးနိုင္သည့္
စီးပြားေရးအကိ်ဳးအျမတ္မ်ား မွ်တစြာ ခဲြေဝမႈ လုပ္ငန္းစဥ္ကို
ေခ်ာေမြ႔ေစပါေၾကာင္း၊ လူထုအေၿခၿပဳ ဖံြ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး
အစီအစဥ္တစ္ခုျဖစ္သည့္ Community Driven Development စီမံကိန္းကိုလည္း
ကမၻာ့ဘဏ္နွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္ သေဘာတူညီ ထားျပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျပည္တြင္းျပည္ပ ရင္းနီွးၿမွဳပ္နံွမႈ
တိုးတက္ျမင့္မားလာမွသာ စီးပြားေရးက႑ တစ္ခုခ်င္းစီ ဖံြ႔ၿဖိဳး တိုးတက္လာမည္
ျဖစ္ျပီး၊ ထိုမွတစ္ဆင့္ လူထုအတြက္ လက္ဆုပ္ လက္ကိုင္ျပနိုင္သည့့္ အကိ်ဳးရလဒ္
Tansible benefit မ်ား ေဆာင္ႀကဥ္းေပးနိုင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လူထုအေၿခၿပဳ
ဖံြ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ၏ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္မ်ားမွာ စြန္႔ဦးတီထြင္မႈ
Entrepreneurship၊ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈ Innovation နွင့္ ေကာင္းမြန္ေသာ
အုပ္ခ်ဳပ္ေရး Good Governance တို႔ပင္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ နိုင္ငံ၏ေရရွည္
စဥ္ဆက္မၿပတ္ ဖံြ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး Good
Governance ရိွရန္ အထူးလိုအပ္လွပါေၾကာင္းၿဖင့္ ေဆြးေႏြြးတင္ၿပသည္။
ယင္းေနာက္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းႏွင့္
စီးပြားေရးဖြံံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈဝန္ၾကီးဌာန ၿပည္ေထာင္စုဝန္ၾကီး
ေဒါက္တာကံေဇာ္က ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္ အမ်ိိဳးသားစီမံကိန္း ဥပေဒ(မူၾကမ္း)
ေရးဆြဲ ေဆာင္ရြက္မႈ အေၿခအေနႏွင့္ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း၏
ပထမ ေၿခာက္လပတ္အထိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈမ်ားကို
ရွင္းလင္းတင္ၿပသည္။
ဆက္လက္၍ ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္ဝန္္ၾကီးဌာန
ၿပည္ေထာင္စုဝန္ၾကီး ဦးဝင္းရွိန္က ႏွစ္စဥ္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းမ်ားႏွင့္အညီ
ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဘ႑ာေငြ အရ-အသုံးစာရင္း မ်ား ေရးဆြဲ ေဆာင္ရြက္ေရးဆိုင္ရာ
ကိစၥမ်ားကို ရွင္းလင္းတင္ၿပသည္။
ထို႔ေနာက္ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း
ဥပေဒ(မူၾကမ္း) အေပၚ တိုင္းေဒသၾကီးႏွင့္ ၿပည္နယ္ဝန္ၾကီးခ်ုဳပ္မ်ားႏွင့္
ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရတိုင္း/ ေဒသ ဥကၠ႒ မ်ားက ေဆြးေႏြး တင္ၿပၾကသည္။
ဆက္လက္၍ ၿပည္ေထာင္စုဝန္ၾကီး ေဒါက္တာကံေဇာ္က
စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရး ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈ အတြက္
အေၿခခံမူေဘာင္(၁၀)ခ်က္ကို လည္းေကာင္း၊ ၿပည္ေထာင္စု ဝန္ၾကီး
ဦးတင္ႏိုင္သိန္းက ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္(Good Governance)၊
သန္႔ရွင္းေသာအစိုးရ (Clean Government) ၿဖစ္ေပၚလာေရးအတြက္
ၿပည္ေထာင္စုဝန္ၾကီး ဌာနမ်ား၊ တိုင္းေဒသၾကီးႏွင့္ ၿပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႔မ်ား၏
လုပ္ငန္း စြမ္းေဆာင္ရည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲ
ေဆာင္ရြက္သင့္သည့္ အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ယႏၱရားအဆိုၿပဳပုံစံကို လည္းေကာင္း
ရွင္းလင္း တင္ၿပၾကသည္။
ထိုိ႔ေနာက္ တိုင္းေဒၾကီးႏွင့္
ၿပည္နယ္ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္မ်ားႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တိုင္း၊ ေဒသ
ဥကၠ႒မ်ားက က႑အလိုက္ႏွင့္ ေဒသအလိုက္ စီမံကိန္းေရးဆြဲေဆာင္ရြက္
အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္မႈ အေၿခအေနမ်ားကို ေဆြးေႏြး တင္ၿပၾကသည္။
ယင္းေနာက္ ၿပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာန ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး
ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ကိုကို၊ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး
ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေဝလြင္၊ နယ္စပ္ေရးရာ ဝန္ႀကီးဌာန ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး
ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သိန္းေဌး၊ ႏိုင္ငံၿခားေရးဝန္ႀကီး ဌာန
ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝဏၰေမာင္လြင္၊ ၿပန္ႀကားေရးဝန္ႀကီးဌာန
ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ႀကည္၊ သမၼတရံုး ဝန္ႀကီးဌာန
ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ား ၿဖစ္ႀကသည့္ ဦးသိန္းညႊန္႔၊ ဦးစိုးေမာင္၊
ဦးေအာင္မင္း၊ ဦးလွထြန္း၊ သာသနာေရးဝန္ႀကီးဌာန ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး သူရ
ဦးၿမင့္ေမာင္နွင့္ သမဝါယမ ဝန္ႀကီးဌာန ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး
ဦးေက်ာ္ဆန္းတို႔က က႑အလိုက္ စီမံကိန္း ေရးးဆြဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏို္င္မႈ
အေၿခအေနမ်ားကို ေဆြးေႏြး တင္ၿပႀကသည္။
ထို႕ေနာက္ အစည္းအေဝးကို ညေန (၆) နာရီတြင္ ရပ္နားၿပီး
အစည္းအေဝး ဒုတိယေန႕ကို ဒီဇင္ဘာ (၂၇) ရက္ နံနက္ပိုင္းတြင္ ဆက္လက္
က်င္းပသြားမည္ ၿဖစ္သည္။
0 comments:
Post a Comment
https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္