Subscribe to our RSS Feed

ကြၽန္ေတာ္သာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေနရာမွာဆိုရင္ သမၼတျဖစ္ေရးထက္ ပါတီေခါင္းေဆာင္နဲ႔ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ အေနအထားကို ပိုသေဘာက်မိမွာ အမွန္ပဲ ~ ဦးရဲထြန္း

From : ..the voice

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ၂၀၁၅ ေ႐ြးေကာက္ပြဲအတြက္ လြန္စြာအေရးႀကီးသည့္ လုပ္ငန္းတစ္ရပ္ဟု ျပည္တြင္းျပည္ပ ႏိုင္ငံေရး အင္အားစု အသီးသီး ေထာက္ျပ ေျပာဆိုထားသည့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီမွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးရဲထြန္းကို ေမးျမန္းထားသည္မ်ားမွ ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
Voice : ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီရဲ႕ မူဝါဒ သေဘာထားကို ေျပာျပေပးပါ။
UYH : ကြၽန္ေတာ္တို႔ပါတီ အေနနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ေျပာင္းလဲေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ထားရွိတဲ့ သေဘာထား ဆိုတာထက္ ကြၽန္ေတာ့္ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ကိုပဲ ေျပာပါရေစ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ စက္တင္ဘာလ ဒုတိယ အပတ္ထဲက ေတာင္ႀကီးၿမဳိ႕မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ပါတီက ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ၊ ရွမ္းျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ပါတီေခါင္းေဆာင္ေတြ ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ အဓိကကေတာ့ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ဖို႔ ေလ့လာ သုံးသပ္ေရး ေကာ္မတီမွာပါတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ပါတီက အဖြဲ႕ဝင္ေလးဦးကို အခ်က္အလက္ေတြ စုေဆာင္းေပးတဲ့ အစည္းအေဝးေပါ့။ အဲဒီမွာ ကြၽန္ေတာ္ နားလည္လိုက္တဲ့ သေဘာထားကေတာ့ (၁) ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကို အသစ္ေရးဆြဲျခင္းထက္ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ အသုံးျပဳျခင္းက ႏိုင္ငံတည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းေရးအတြက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္တယ္။ (၂) ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ဖို႔ ဝိုင္းဝန္းႀကဳိးစား ရာမွာ အရပ္ဘက္-စစ္ဘက္ ဆက္ဆံေရး တစ္နည္းအားျဖင့္ အမ်ဳိးသား ရင္ၾကားေစ့ေရးမွာ တိုးတက္ ေကာင္းမြန္လာေနတဲ့ အျပန္အလွန္ ယုံၾကည္မႈကို မထိခိုက္ေစရန္။ (၃) ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးမွာ အဓိက ရည္မွန္းခ်က္အျဖစ္ ထားရွိသင့္တဲ့ ကိစၥဟာ တိုင္းရင္းသားတိုင္း တန္းတူေရး၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔ ကိုယ့္ၾကမၼာကို ကိုယ္ဖန္တီးခြင့္ ရွိေရးတို႔အျပင္ ဒီမိုကေရစီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ ပီျပင္ေရး စတဲ့ကိစၥေတြနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္သုံးခ်က္ဟာ ပါတီရဲ႕ အျမင္ျဖစ္တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္မွတ္ယူပါတယ္။

Voice : ေတာင္ႀကီးမွာ လုပ္ခဲ့တဲ့ မြန္၊ ရွမ္း၊ ကယားညီလာခံမွာ အေျခခံဥပေဒျပင္ေရး သို႔မဟုတ္ အသစ္ျပန္လည္ ေရးဆြဲေရးႏွစ္မ်ဳိး ေျပာထားပါတယ္။ ဒီေန႔ တိုင္းျပည္ အေျခအေန အရဆိုရင္ ဘယ္လမ္းက ပိုၿပီးသင့္ေတာ္မလဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုတာေကာ နည္းနည္းေလာက္ ရွင္းျပပါလား။

UYH : ဒီေန႔ တိုင္းျပည္ အေျခအေန အရဆိုရင္ အသစ္ျပန္လည္ ေရးဆြဲတာထက္ တိုင္းျပည္ တည္ၿငိမ္ၿပီး ႀကီးပြားတိုးတက္ဖို႔အတြက္ လိုအပ္တယ္လို႔ ဘုံသေဘာတူ ယူဆထားခ်က္ေတြကို ျပင္ဆင္ အသုံးျပဳတာက ပိုေကာင္းပါတယ္။ ယခု ဘုံသေဘာမတူႏိုင္ေသးတဲ့ အခ်က္ေတြကို ခဏထားလိုက္ေပါ့။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဒီေန႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ တိုင္းျပည္ဟာ တပ္မေတာ္က ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွာ အာဏာသိမ္းၿပီး ေတာက္ေလွ်ာက္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္လာခဲ့ရာက တပ္မေတာ္ စိတ္ႀကဳိက္ ႏိုင္ငံနဲ႔ သင့္ေတာ္မယ္လို႔ သူတို႔ယူဆတဲ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္လာတာ ၂ ႏွစ္ခြဲေက်ာ္ေက်ာ္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။

တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြမွာဆိုရင္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒက ျပ႒ာန္းထားေသာ္လည္း လက္ေတြ႕မွာ မက်င့္သုံးေသးတာမ်ဳိးေတြ ရွိေနလို႔ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒရဲ႕ အားနည္းခ်က္လား၊ လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနသူေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္လားဆိုတာ အေသအခ်ာ မေျပာႏိုင္ေသးဘဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို စပြန္ဆာလုပ္ခဲ့တဲ့ တပ္မေတာ္ဟာ ကေန႔မ်က္ေမွာက္ကာလ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးမွာ အဓိကအင္အားစု တစ္ရပ္အေနနဲ႔ ရွိၿမဲ ရွိေနပါေသးတယ္။

ကေန႔သြားေနတဲ့ အမ်ဳိးသား ရင္ၾကားေစ့ေရး ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ စစ္ဘက္-အရပ္ဘက္ အျပန္အလွန္ ယုံၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ေရးပဲျဖစ္လို႔ အေျခခံဥပေဒ အသစ္ျပန္လည္ ေရးဆြဲေရးကို ထိပ္တန္း တင္လိုက္ရင္ အျပန္အလွန္ ယုံၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ေရးကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ထိခိုက္ေစလိမ့္မယ္။

Voice : အသစ္ျပန္ေရးမယ္ ဆိုတဲ့အခါ ႏိုင္ငံရဲ႕လက္ရွိသြားေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ အနာဂတ္ကို ဘယ္လို အက်ဳိးသက္ေရာက္ ႏိုင္မလဲ။

UYH : ႏိုင္ငံ လက္ရွိသြားေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္းက စစ္ဘက္-အရပ္ဘက္ ယုံၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ေရး၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ အမ်ဳိးသား ရင္ၾကားေစ့ေရး။ အဲဒီမွာ အဓိကဦးေဆာင္တဲ့ အင္အားစုက တပ္မေတာ္ ျဖစ္ေနေသးတယ္။ အဲဒီအင္အားစုက နားလည္ သေဘာေပါက္လာေအာင္ လုံေလာက္တဲ့ အခ်ိန္နဲ႔ လက္ေတြ႕ ျဖတ္သန္းမႈ တစ္စုံတစ္ရာ မလုပ္ရေသးခင္မွာ သူတို႔ ဦးေဆာင္ ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို ေဘးခ်ိတ္လိုက္ၿပီး အသစ္ျပန္လည္ ေရးၾကစို႔လို႔ေျပာရင္ ရန္စကား ေျပာသလို ျဖစ္ေနလို႔ အနည္းနဲ႔အမ်ား ဆိုသလို မေကာင္းတဲ့ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈေတြ ရွိလာႏိုင္ပါတယ္။

Voice : ခုတိုင္းျပည္မွာ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ၾကတဲ့အခါ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံေၾကာင့္ အဟန္႔အတားေတြ ရွိေနတယ္လို႔ ဆရာ့အေနနဲ႔ ယူဆပါသလား။ တခ်ဳိ႕အဖြဲ႕ေတြက ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို လက္မခံႏိုင္ဘူး ေျပာၾကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ဘယ္လို ေရွ႕ဆက္သြားသင့္သလဲ။

UYH : လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးရာမွာ အတြင္းက်က် ပါဝင္ခဲ့တဲ့သူ မဟုတ္ေတာ့ သူတို႔က ဘာေတြ ေတာင္းဆိုတယ္။ တိုင္းျပည္ အနာဂတ္မွာ တိုင္းရင္းသား အခြင့္အေရးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ သူတို႔က ဘယ္လို ျဖစ္ေစခ်င္တယ္ဆိုတာ အတိအက် မသိရပါဘူး။ အဲဒီအခ်က္ေတြကို အတိအက် သိရရင္ေတာ့ အဟန္႔အတား ျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥဟာ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒေၾကာင့္လား၊ လူပုဂၢဳိလ္ဆိုင္ရာ အားနည္းခ်က္လားဆိုတာ ေထာက္ျပ ေဝဖန္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔နဲ႔ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ႏွစ္ဖက္ ေျပာဆိုခ်က္ေတြကို အသိေပး ထုတ္ျပန္ ေၾကညာသင့္ပါတယ္။

Voice : ခုေတြ႕ေနရတာက ႀကံ့ခိုင္ေရးကလည္း အေျခခံဥပေဒ ျပင္တဲ့အခါ သူတို႔ အက်ဳိးစီးပြား မထိခိုက္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းခ်င္တဲ့ သေဘာရွိတယ္။ တိုင္းရင္းသားပါတီ အသီးသီးကလည္း ဖက္ဒရယ္ကို အမ်ဳိးမ်ဳိး အားျပဳေျပာေနၾကတယ္။ တစ္ဖက္မွာ အဓိက အတိုက္အခံျဖစ္တဲ့ NLD မွာလည္း ကိုယ္ပိုင္ Interest ရွိေနတယ္။ ဒီလို လမ္းေၾကာင္းေတြ မတူၾကတဲ့အေပၚ ဘယ္လို သေဘာထားပါသလဲ။

UYH : ပါတီစုံ ဒီမိုကေရစီစနစ္မွာ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြဟာ သူတို႔ပါတီအက်ဳိး စီးပြားအတြက္လည္းျဖစ္တဲ့ ကိစၥတစ္ခုကို ဒါဟာ ျပည္သူ႔ အက်ဳိးစီးပြားပါလို႔ ေျပာၾကာ ဓမၼတာပါပဲ။ သိပ္ေတာ့ မဆန္းပါဘူး။ လြတ္ေတာ္ထဲမွာ အင္အားေတာင့္တဲ့ ပါတီကေတာ့ ေျပာလည္းေျပာ အေကာင္အထည္လည္း ေဖာ္သြားႏိုင္မွာေပါ့။ ဗံုလုံတစ္လွည့္ ငါးပ်ံတစ္လွည့္ ဆိုသလို သူအလွည့္ ရွိသလို ကိုယ့္အလွည့္လည္း ရွိမွာေပါ့။

Voice : အေျခခံဥပေဒကို ျပင္တဲ့အခါ လႊတ္ေတာ္တြင္းနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပ ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုအသီးသီး၊ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕ေတြ ဘယ္လိုလက္တြဲ အလုပ္လုပ္သြားႏိုင္မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းပါသလဲ။

UYH : အခုေလ့လာသုံးသပ္ေရး ေကာ္မတီက Guidelines ခ်ထားရာမွာ ေကာ္မတီအေနနဲ႔ ျဖစ္ေစ၊ ေကာ္မတီဝင္ တစ္ဦးခ်င္းျဖစ္ေစ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပ ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုေတြ၊ ပညာရွင္ေတြ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြး သေဘာထား ရယူႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာထားတာ ရွိေလေတာ့ အဲဒီကိစၥအတြက္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အႀကံေပးႏိုင္ၾကမွာပါ။

Voice : လတ္တေလာမွာ အေျခခံဥပေဒကို အသစ္ျပန္ေရးဖို႔ေျပာတဲ့ အသံေတြ အားေကာင္းလာတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ တပ္မေတာ္မွာက အေျခခံဥပေဒကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေရးဆိုတဲ့ ဦးတည္ခ်က္ ရွိေနေတာ့ အဲဒီႏွစ္ခု ထိပ္တိုက္ေတြ႕ခဲ့ရင္ အားလုံးစိုးရိမ္တဲ့ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္မႈမ်ဳိးဆိုတာ ျဖစ္သြားႏိုင္လား။

UYH : ဒီမိုကေရစီစနစ္ လူ႔ေဘာင္မွာ လူတိုင္းလြတ္လပ္စြာ သေဘာထား ေဖာ္ထုတ္ခြင့္ရွိတယ္ ဆိုတာရယ္၊ အေျခခံဥပေဒ အပါအဝင္ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းေရးဟာ လႊတ္ေတာ္ကပဲ ဆုံးျဖတ္တာ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာရယ္၊ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ဥပေဒကို မိမိႀကဳိက္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မႀကဳိက္သည္ျဖစ္ေစ လိုက္နာရမယ္၊ မလိုက္နာရင္ အေရးယူခံရမွာ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြကို ပါဝင္ပတ္သက္ေနသူ အားလုံးက ေလးေလးနက္နက္ သေဘာေပါက္ၾကရင္ ဘာအႏၲရာယ္ မွမရွိႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ တစ္ဖက္က လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုတာနဲ႔ အားမရေသးဘဲ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းမႈ ပ်က္ျပားေအာင္ လုပ္ၿပီး မိမိတို႔ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြကို အတင္းအဓမၼ လုပ္လာမယ္ဆိုရင္ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ႏိုင္တဲ့ အႏၲရာယ္ ရွိသလို တစ္ဖက္ မွာလည္း သူတစ္ဖုံငါတစ္မ်ဳိး လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုတာ ေလးေလာက္ကို တိုင္းျပည္ေတာ့ ၿပဳိကြဲေတာ့မွာပဲလို႔ ပုံႀကီးခ်ဲ႕ ေတြးေတာၿပီး ၆၂ ခုႏွစ္ကလို ျပန္လုပ္ၾကမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အႏၲရာယ္ ရွိတာေပါ့။

ဒါက တပ္မေတာ္ ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး နားလည္မႈနဲ႔ အမ်ားႀကီး သက္ဆိုင္ပါတယ္။

Voice : ေနာက္တစ္ခုက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတ ျဖစ္ႏိုင္ဖို႔ အေျခခံဥပေဒမွာပါတဲ့ အခ်က္တခ်ဳိ႕ကို ဖယ္ရွားမယ္ဆိုရင္ အမ်ဳိးသား လုံၿခံဳေရးဘက္မွာ စိုးရိမ္စရာ ရွိတယ္လို႔ ေျပာၾကေတာ့ ဘယ္လို ေျဖေလွ်ာ့မႈက အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ႏိုင္မလဲ။

UYH : အေကာင္းဆုံး ေျဖေလွ်ာ့မႈကေတာ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု၊ တိုင္းႏိုင္ငံတစ္ခု ေကာင္းမြန္တဲ့ စနစ္တစ္ခုဆီကို ခ်ီတက္ရာမွာ လူပုဂၢဳိလ္ တစ္ဦးခ်င္းထက္ Institution မ်ား ေျပာင္းလဲေရးက ပိုမိုအဓိက က်တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ရယ္၊ ဒီေန႔ အေျခခံဥပေဒမွာ သမၼတမွာလည္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ ရွိသလို ပါတီပိုင္းနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ တာဝန္ ႏွစ္ခုလုံးကို ပူးတြဲ တာဝန္ယူထားႏိုင္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္မွာလည္း ႀကီးမားတဲ့ လမ္းညႊန္မႈေပးတဲ့ အလုပ္ေတြ လုပ္ႏိုင္တယ္ ဆိုတာကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သေဘာေပါက္ရင္ အားလုံး အဆင္ေျပသြားမွာပါ။ ကြၽန္ေတာ္သာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေနရာမွာဆိုရင္ သမၼတျဖစ္ေရးထက္ ပါတီေခါင္းေဆာင္နဲ႔ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ အေနအထားကို ပိုသေဘာက်မိမွာ အမွန္ပဲ။

Voice : ဦးရဲထြန္းကိုယ္တိုင္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ ေအာက္မွာ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ တာဝန္ယူေနတာဆိုေတာ့ အေျခခံဥပေဒ ျပန္ေရးၾကမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာထားအေပၚမွာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါလဲ။
UYH : မ်က္ေမွာက္ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားတာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ယူဆတဲ့အတြက္ အေျခခံဥပေဒ အသစ္ျပန္ေရးမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာထားက စိတ္ကူးယဥ္ ဆန္လြန္းပါတယ္။

Voice : လက္နက္ကိုင္ တိုက္ပြဲမွာလည္း ပါခဲ့ဖူးတယ္။ အခု လႊတ္ေတာ္တြင္းကေန တိုင္းျပည္ အေျပာင္းအလဲကိုလည္း ေဖာ္ေဆာင္ေနသူျဖစ္ေတာ့ လက္ရွိ ႏိုင္ငံသြားေနတဲ့ အေနအထားနဲ႔ ၂၀၁၅ ထိ ေရွ႕အလားအလာကို ဘယ္လို သုံးသပ္မလဲဗ်။

UYH : ဒီကိစၥသုံးသပ္ ေျပာၾကားဖို႔ကေတာ့ သိပ္က်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ တိုတိုနဲ႔ ေျပာရင္လည္း မျပည့္မစုံ ျဖစ္ေနႏိုင္တယ္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အထိ သုံးသပ္ရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အရင္ထက္စာရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြဟာ ဒီမိုကေရစီ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြ က်င့္စဥ္ေတြနဲ႔ ပိုမိုယဥ္ပါးလာမွာ ျဖစ္သလို၊ ပါတီ တည္ေဆာက္ေရး၊ လႊတ္ေတာ္တြင္း လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားကို တိတိက်က် လိုက္နာေရး စတာေတြမွာလည္း ပိုမိုတိုးတက္ ေကာင္းမြန္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဦးေရႊမန္း ဦးေဆာင္တဲ့ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ သမၼတဦးေဆာင္တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕ၾကားမွာလည္း ယခင္ကထက္ ပိုမိုစည္းလုံး လာႏိုင္ဖြယ္ရာ အရိပ္အေယာင္ ေတြ႕ရပါတယ္။

တစ္ဖက္ကိုတစ္ဖက္ အျပဳတ္တိုက္ေရး လုပ္တာဟာ အားလုံးအတြက္ အက်ဳိးမရွိဘူးဆိုတာ (တိုင္းျပည္ အတြက္ေရာ၊ ျပည္ခိုင္ၿဖဳိးပါတီ အတြက္ေရာ) နားလည္ သေဘာေပါက္ လာၾကရင္ေပါ့။

Voice : NLD နဲ႔ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ား ညႇိႏိႈင္း သေဘာတူညီခ်က္အရ အေျခခံ ဥပေဒျပင္ေရးသို႔ အသစ္ျပန္ဆြဲေရးကို ျပည္သူ႔ သေဘာဆႏၵ ေကာက္ယူၿပီး လႊတ္ေတာ္ ပူးေပါင္း ေကာ္မတီထံ အစီရင္ခံစာ တင္သြင္းသြားမယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ျပည္သူေတြရဲ႕ Awareness နဲ႔ အေျခခံ ဥပေဒျပင္ေရးသို႔ အသစ္ျပန္ဆြဲေရးကို တည့္တည့္မတ္မတ္ သေဘာဆႏၵ ေပးႏိုင္မယ္လို႔ ယုံၾကည္ပါသလား။

UYH : ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒဆိုတာ သာမာန္ျပည္သူ တစ္ေယာက္အဖို႔ မဆိုထားနဲ႔ ႐ိုး႐ိုးဥပေဒဘြဲ႕ရ ပညာတတ္ပုဂၢဳိလ္ တစ္ေယာက္သည္ပင္လွ်င္ ႏိုင္ငံေရးကို ေလ့လာလိုက္စား နားလည္မႈ မရွိရင္ ထိုအေျခခံဥပေဒဟာ တိုင္းျပည္တစ္ခုအတြက္ ေတာ္၏ မေတာ္၏ သင့္၏ မသင့္၏ဆိုတဲ့ ကိစၥမ်ားကို မွန္ကန္စြာ အကဲျဖတ္ႏိုင္ဖို႔ အင္မတန္ ခက္ခဲတဲ့ အလုပ္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔လို ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနအရ အထိအခိုက္ မခံႏိုင္တဲ့ အေနအထားမ်ဳိး (တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ အမ်ဳိးသား ရင္ၾကားေစ့ေရးကို ႀကဳိးစား တည္ေဆာက္ေနဆဲ ကာလမ်ဳိး) မွာ ျပည္သူေတြအတြင္း ႐ႈပ္႐ႈပ္ေထြးေထြးေတြ ျဖစ္လာေစႏိုင္တဲ့ ႀကီးေလးတဲ့ ကိစၥကို ဆႏၵခံယူပြဲ လုပ္ၿပီး သေဘာထား ရယူသြားမယ္ဆိုတာ မသင့္ေတာ္ဘူးလို႔ ျမင္ပါတယ္။

Voice : ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အဘက္ဘက္က ယိုယြင္းခဲ့တဲ့ တိုင္းျပည္ကို ျပန္တည္ေဆာက္စ ကာလမွ ဒီလိုႀကီးေလးတဲ့ ဝတၱရားမ်ဳိးကို ျပည္သူကို တာဝန္ယူေစသင့္လား။ ဒါမွမဟုတ္ ျပည္သူကို ဦးေဆာင္မယ့္ သူေတြက ရဲရဲဝံ့ဝံ့ တာဝန္ယူသင့္လားဆိုတာ ဦးရဲထြန္းရဲ႕ အျမင္ကို သိပါရေစ။ အထူးသျဖင့္ အမ်ားႀကီး Academic ဆန္တဲ့ အခု ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒလို ကိစၥမ်ဳိးမွာေပါ့။

UYH : ဒီလို ဒီမိုကေရစီ အေျခခံ အုတ္ျမစ္ေတြကို ခ်မွတ္ေနဆဲ ကာလမွာ အမ်ဳိးသား ရင္ၾကားေစ့ေရးဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရး တာဝန္ႀကီးကို အဓိက ထမ္းေဆာင္ရင္း စစ္ဘက္-အရပ္ဘက္ ဆက္ဆံေရးမွာ ႏွစ္ဖက္ နားလည္မႈ ရွိရွိနဲ႔ ေဆြးေႏြးညႇိႏိႈင္း အေျဖရွာျခင္းကသာလွ်င္ တိုင္းျပည္ကို တည္ၿငိမ္စြာ တျဖည္းျဖည္း အေကာင္းဘက္သို႔ ေျပာင္းလဲေစႏိုင္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏွစ္ဖက္ အျပန္အလွန္ အယုံအၾကည္ ပ်က္ေစမယ့္ ကိစၥမ်ဳိးေတြကို ဒီအခ်ိန္မွာ အဓိက မထားသင့္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားက ျပည္သူကို ရွင္းလင္း ေျပာျပသင့္ပါတယ္။ ဒါဟာ ျပည္သူအမ်ားစုရဲ႕ လိုလားခ်က္နဲ႔လည္း ကိုက္ညီလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
Voice : အဓိက အတိုက္အခံပါတီနဲ႔ တိုင္းရင္းသားပါတီ ၁၀ ခုေက်ာ္က အေျခခံဥပေဒအသစ္ ျပန္ဆြဲေရးဘက္ကို ဦးတည္ သြားႏိုင္ေျခေတြ လက္ရွိအေနအထားအရ ေတြ႕ေနေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပုံ ျပင္ဆင္ေရးကို ဘယ္လို႐ိုက္ခတ္မႈေတြ ျဖစ္လာႏိုင္ပါသလဲ။

UYH : အျမင္မတူတဲ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြက အသစ္ျပန္လည္ ေရးဆြဲေရးကို စည္း႐ုံး ေဟာေျပာေနတာ ေလာက္နဲ႔ကေတာ့ ျပႆနာ မႀကီးပါဘူး။ ဒါဟာ လြတ္လပ္စြာ ေဟာေျပာ စည္း႐ုံးခြင့္ဆိုတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးရဲ႕ အေျခခံရပိုင္ခြင့္ကို အသုံးခ်တာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ဥပေဒကို ျပင္ဆင္၊ ျပဳစု၊ ျပ႒ာန္းရမွာက ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ပဲျဖစ္လို႔ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က အမ်ားဆႏၵနဲ႔ ေဆာင္႐ြက္လိုက္တာဟာ မိမိတို႔ဆႏၵနဲ႔အညီ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေပးတာမ်ဳိး မဟုတ္လို႔ဆိုၿပီး ျပည္သူေတြကို လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပလာေအာင္ လုပ္ၾကမယ္။ ဆူဆူပူပူ ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးၾကမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္သြားဖို႔အတြက္ အခ်က္အလက္ ဖန္တီးေပးရာ ေရာက္မွာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ဖက္ကလည္း (တပ္မေတာ္ ဘက္ကလည္း) ျပည္သူေတြ အၾကားမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေဆြးေႏြး႐ုံ၊ ေဟာေျပာ ေဆြးေႏြး႐ုံ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပ႐ုံနဲ႔ေတာ့ တိုင္းျပည္ ၿပဳိကြဲေတာ့မယ့္ အႏၲရာယ္ ရွိေနၿပီဆိုၿပီး အလ်င္စလို အာဏာ ျပန္သိမ္းတာမ်ဳိး မလုပ္သင့္ပါဘူး။ ႏွစ္ဖက္စလုံးက ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္ေတြကို လိုက္နာဖို႔ လိုပါတယ္။

.. www.MyanmarExpress.net
 

8 comments:

NLD is BCP.BCp way will be lost.

နားလည္္သင္႔ေနျပီ

ဦး ရဲ ထြန္း ကို ေက်း ဇူး တင္ ပါ တယ္။

ျမန္ မာ ျပည္ ၏ အ ဓိ က ဒီ မို က ေရ

စီ အ လို ခ်င္ ဆံုး အ ၾကမ္း မ ဖက္ ပဲ

ဒီ က ေရ စီ ေဖာ္ ေဆာင္ ခ်င္ ဆံုး

ဒီ မို က ေရ စီ နည္း က် စ ကား

ဝိုင္း စာ ပြဲ ဝိုင္း ေဖာ္ ေဆာင္ ခဲ႔

ေသာ အ စု အ ဖြဲ႕ ကို ျပ ပါ ဆို

ရင္ တပ္ မ ေတာ္ ဆို တာ မ ေမ့

ၾက ပါ နဲ႔ ။

ဒါ ဆို ရင္ ကြ်န္ ေတာ္ ကို ေမး စ

ရာ ရွိ ပါ တယ္ ။ ဘယ္ လို စိတ္

ကူး ဘယ္ လို ဦး ေႏွာက္ နဲ႕ လာ

ေျပာ ေန လည္း ေမး ခ်င္ မွာ ပါ ။

ကြ်န္ ေတာ္ မြန္ လူ မ်ိဳး ျဖစ္ တယ္

ဆို က တည္း က ဗ မာ မွန္း ဖို႕

ေသြး ပါ ၿပီး သား ပါ ။ ဗ မာ အ

မ်ား စု ပါ ၿပီး ဗ မာ ေတြ ဦး ေဆာင္


ေသာ ျပည္ ေထာင္ စု ျမန္ မာ့ တပ္

ေတာ္ ကို ဘယ္ ေတာ့ မွ အ

ေကာင္း ေျပာ ခဲ့ တာ မ ဟုတ္ ဘူး ။

မြန္ လူ မ်ိဳး ပီ ပီ မြန္ တပ္ မ ေတာ္

ကို ထိ ခိုက္ ေသာ ေစာ္ ကား ေသာ

အ ေျပာ အ ဆို မ်ား ကို အ ျမဲ တမ္း

ျပန္ လည္ တုန္႔ ျပန္ ေလ့ ရွိ ခဲ႔ တယ္။

အ ခု လည္း ေျပာ ေန တုန္း ပါ ပဲ ။

မြန္ ေတာ တြင္း လက္ နက္ ကိုင္

ေသာင္း က်န္း သူ လို႕ ေျပာ ရင္

ကြ်န္ ေတာ္ က မင္း တို႔ ဗ မာ

ေတြ က တပ္ မ ေတာ္ က ေရာ

ၿမိဳ႕ တြင္း လက္ နက္ ကိုင္ ေသာင္း

က်န္း သူ ေတြ လို႕ ေျပာ ခဲ႔ တယ္။

ကြ်န္ ေတာ္ ဆို တဲ႔ ေကာင္ က အ

ျခား လူ မ ဟုတ္ ဘူး ။ မြန္ ေထာက္

လွန္း ေရး ဗိုလ္ မွဴး ႀကီး ၏ ညီ ႏွစ္

ဝမ္း ကြဲ ပါ ။ လက္ ရွိ ကြ်န္ ေတာ္

တ ကၠ သိုလ္ ေက်ာင္း ဆ ရာ ပါ ။

ကြ်န္ ေတာ္ ကို ဝန္ ထမ္း စည္း ကမ္း

နဲ႔ ေရာ ျပည္ သူ ေတြ နဲ႕ သက္ ဆိုင္

ေသာ ဥ ပ ေဒ ေတြ နဲ႕ ပါ အ ေရး

ယူ ႏိုင္ ပါ တယ္ ။ အ ခု လက္ ရွိ

ေန ျပည္ ေတာ္ မွာ တာ ဝန္ ယူ

ေန ေသာ ဗိုလ္ ခ်ဳပ္ ႀကီး သက္ ႏိုင္ ဝင္း

တိုင္း မွဴး လက္ ထက္ က ပါ ။ ဘယ္ သူ

ဘယ္ ဝါ ကြ်န္ ေတာ္ ကို ေမး ျမန္း စစ္

ေဆး ျခင္း မ ရွိ ခဲ႔ ပါ ဘူး ။ခြဲ ျခား ဆက္

ဆံ ျခင္း လည္း မ ရွိ ခဲ႔ ပါ ဘူး ။ မြန္ တပ္

မ ေတာ္ နဲ႔ ပတ္ သက္ ေသာ သူ ဆို ၿပီး

ပို ၿပီး စစ္ ေဆး သင့္ ရ မွာ ေပါ့ ။ ဒါ ေပ

မယ့္ ဘာ ေၾကာင့္ အ ေရး မ ယူ သည့္

အ ျပင္ စစ္ ဌါ န ခ်ဳပ္ ထဲ ကို ေက်ာင္း

ဆ ရာ ဆို ၿပီး ေလ့ လာ ခြင့္ ေပး ထား

တာ လား ထင္ ရ ေလာက္ ေအာင္

ဗိုလ္ ခ်ဳပ္ ႀကီး အိမ္ အ ထိ ဝင္ ၿပီး

အ ေအး ပါ တိုက္ လိုက္ ေသး တယ္။

ၾသ ျပည္ ေထာင္ စု တပ္ မ ေတာ္

ေသြး ေအး လိုက္ တာ

"တပ္ မ ေတာ္ က အ ေရး ေပၚ

အ ေျခ အ ေန ဘယ္ လို တပ္

မွတ္ သ လဲ ? "

" တပ္ မ ေတာ္ က အ ဓိ က

ကာ ကြယ္ ေန တာ ဘာ လဲ "

"တပ္ မ ေတာ္ အာ ဏာ ရွင္ ႀကီး

ဗိုလ္ ခ်ဳပ္ မွဴး ႀကီး သန္း ေရႊ လက္

ထက္ တုန္း က ေျပာ ခ်င္ ရာ ေျပာ

အ ၾကမ္း မ ဖက္ ရင္ ရ ၿပီး "

" အ ခု လည္း တပ္ မ ေတာ္ ေခါင္း

ေဆာင္ ေဟာင္း သမၼ တ ႀကီး

သိန္း စိန္ လက္ ထက္ ေျပာ လို႕

ရ ေသး တယ္ ေျပာ ထား ၾက "

တပ္ မ ေတာ္ လက္ ထက္ ေခတ္

အ ဆက္ ဆက္ ကာ ကြယ္ ေန ေသာ

အ ရာ က ဘာ လဲ

" ဒို႕ တာ ဝန္ အ ေရး သုံး "

တိုင္း ရင္း သား ညီ ငယ္ မြန္ လူ မ်ိဳး

True. NLD is BCP. (Burma Communist Party). BCP way will fail. Let me elaborate. The Founder of BCP was a former Kalar-Kyaung-Sayar Thakin Than Tun. The Founder of Tat-Ma-Daw was Bogyoke Aung San. Than Tun married Daw Khin Gyi who was the elder sister of Daw Khin Kyi. Again Aung San married to Daw Khin Kyi. So Than and Aung San are Ma-Yar-Nyi-A-Ko. They and their followers fought each other like cats and dogs. Eventually, BCP lost and fled to Myanmar-China border. Than Tun died in some where on the Pego Yoma.

ဆရာဦးရဲထြန္းေျပာတာ အလြန္မွ နိုင္ငံသမားေကာင္း ပီသပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေဒၚစုက ဒီလိုအေတြးအေခၚမရွိနိုင္ဘူး၊
သူက နိုင္ငံေရးသမားေကာင္းတစ္ေယာက္မဟုတ္ဘူး၊
တကယ္ေတာ့ ေခ်ာ္လဲေရာထိုင္နိုင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္ပါ၊
သူ႔အေမေနမေကာင္းလို႔ျပန္လာတုန္း ၈၈ နဲ႕ႀကံဳသြားတာပါ၊
အရင္က သူ႔မွာ ျမန္မာနိုင္ငံေကာင္းစားေရးအတြက္
ဘာမွ လုပ္ေဆာင္ခဲ့မွုမရွိဘူး၊
ျမန္မာအေပါင္းအသင္းမိတ္ေဆြလဲ မရွိဘူး၊
ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ စရိုက္လကၡဏာကိုလည္း
မသိခဲ့ဘူး၊
အခုေကာသိၿပီလားဆိုေတာ့
သူ႕ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအရ မသိေသးဘူးလို႔ဘဲေျပာရမွာဘဲ
သူသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သမီးမဟုတ္ဘဲ သာမန္နိုင္ငံသားတစ္ေယာက္ဆိုရင္
ျမန္မာျပည္ကို ျပန္လာနိုင္ခြင့္ရွိမွာမဟုတ္ဘူး၊
တစ္ဘက္ကၾကည့္ရင္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္အရွိန္နဲ႕ သာမန္ျပည္သူေတြမရနိုင္တဲ့ အခြင့္ထူးခံသမားတစ္ေယာက္ပါဘဲ။
အခု ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပန္ဆြဲခ်င္တာ
သူ႔ရဲ႕ပုဂၢလိကခံစားခ်က္ကို ေရွ႕တန္းအရမ္းတင္သလိုဘဲ
နိုင္ငံအတြက္ေတာ့ ဟုတ္ဟန္မတူဘူး
အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ေတာ့
အေဖကိုသတ္တဲ့လူမ်ိဳးကိုမွ ယူထားတာဆိုေတာ့
တိုင္းျပည္အတြက္ မေကာင္းဘူးေပါ့ဗ်ာ။

ဦးရဲထြန္းက နိုင္ငံေရးသမား
ေဒၚစုက ေခ်ာ္လဲေရာထိုင္ နိုင္ငံေရးသမား
အေတြးခ်င္းမတူနိုင္ဘူး

Really good interview. It showed the credibility and full political knowledge of a representative in Myanmar's Parliament. If there were many politicians like as U U Hla Saw, U Ye Tun in Parliament, Myanmar cannot go back anyway. They (U U Hla Saw and U Ye Tun) speak out openly their comments, opinions and analyses and it really contribute the real change of Myanmar. I support their ideology, comments, outlooks and I praise for their full understanding and have solid knowledge on how to go and participate in Myanmar's peaceful way. Myanmar people wants many politicians like U U Hla Saw and U Ye Tun. Thank very much to The Voice, Myanmar Express and interviewers.

ျပည္ေထာင္စုမၿပိဳကြဲေရး
တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္မွဳမၿပိဳကဲြေရး
အခ်ဳပ္အျခာအာဏာတည္တ့ံခိုင္ၿမဲေရး တဲ့
ျပည္ေထာင္စုတိုင္းရင္းသားကြၽန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြ
ဒို႔တာဝန္အေရးသံုးပါး နဲ႔ အညီေနထိုင္က်င့္ႀကံရင္
ဘယ္သူကမ်ားေသြးခြဲလို႔႐မွာလဲ

Post a Comment

https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္