From : ေခတ္လူငယ္
ဟံသာဝတီေလယာဥ္ကြင္းကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အျဖစ္ ျပဳျပင္တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။ အဆိုပါ ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္မည့္ ေနရာသည္ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက ဂ်ပန္စစ္ေလယာဥ္မ်ား ပ်ံသန္းဆင္းသက္ အသံုးျပဳရန္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ ေလယာဥ္ကြင္းေဟာင္းေနရာတစ္ခုျဖစ္ၿပီး မေလးရွားႏိုင္ငံအေျခစိုက္ ကုမၸဏီတစ္ခုမွ ေျမမ်က္ႏွာျပင္အား လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ႏိုင္မႈ အေျခအေနရွိမရွိ ေလ့လာဆန္းစစ္မႈ ျပဳလုပ္ၿပီး ေရြးခ်ယ္အတည္ျပဳေပးခဲ့သည့္ ေနရာတစ္ခုလည္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းေနရာတြင္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ Archon & Interregional Investment Limited မွ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလယာဥ္ကြင္းႏွင့္ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၁ ရက္ေန႔က လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ပႏၷက္တင္ အခမ္းအနားျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး၊ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။ ဟံသာဝတီေလယာဥ္ကြင္းသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ မိုင္ ၅ဝ ကြာေဝးၿပီး ပဲခူးၿမိဳ႕၏ အေနာက္ဘက္ ႏွစ္မိုင္အကြာတြင္ တည္ရွိေၾကာင္း သိရပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ားျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ႏွင့္ မႏၲေလးအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္မ်ားတြင္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးသည္ ဝင္ထြက္သြားလာမႈမ်ား ေန႔စဥ္တိုးတက္လ်က္ရွိသည္ဟု သိရသည္။ ''ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ဟာ ဒီႏႈန္းအတိုင္း ခရီးသည္ ဝင္ထြက္မႈ တိုးတက္ေနမယ္ဆိုရင္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္အကုန္မွာ ခရီးသည္ လက္ခံႏိုင္တဲ့ပမာဏကို ေက်ာ္လြန္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ျပည္တြင္းျပည္ပက ခရီးသြားေတြ လြယ္ကူအဆင္ေျပစြာ ဝင္ထြက္သြားလာႏိုင္ဖို႔ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္တစ္ခုကို မျဖစ္မေန တည္ေဆာက္ဖို႔ လိုအပ္လာတဲ့အတြက္ အခုလို ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ စီမံကိန္းတည္ေဆာက္ဖို႔ စီစဥ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ အသစ္တည္ေဆာက္ရာတြင္ လိုအပ္လာမည့္ျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ရွိေစရန္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းလမ္းေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ လြတ္ကင္းမႈရွိျခင္း၊ ေလယာဥ္ကြင္းမွ/သို႔ ဆင္းသက္ပ်ံသန္းမည့္ ေလယာဥ္မ်ားအတြက္ ႏိုင္ငံတကာေလယာဥ္ ပ်ံသန္းလမ္းေၾကာင္းမ်ားသို႔ လြယ္ကူစြာ အဝင္အထြက္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္း၊ လံုေလာက္သည့္ ေျမေနရာ အက်ယ္အဝန္းရွိျခင္း၊ ႏိုင္ငံ၏အခ်က္အခ်ာက်သည့္ၿမိဳ႕မ်ား၊ အေဝးေျပးလမ္းမ်ား၊ ရထားလမ္းမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္မႈေကာင္းမြန္ျခင္း၊ လံုျခံဳေရးႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိစၥရပ္မ်ား အဆင္ေျပစြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း၊ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေလယာဥ္ခရီးသည္ႏွင့္ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးမ်ားအတြက္ ဆံုရပ္ျဖစ္ျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
Myanmar Express
ဟံသာဝတီေလယာဥ္ကြင္းကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အျဖစ္ ျပဳျပင္တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။ အဆိုပါ ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္မည့္ ေနရာသည္ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက ဂ်ပန္စစ္ေလယာဥ္မ်ား ပ်ံသန္းဆင္းသက္ အသံုးျပဳရန္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ ေလယာဥ္ကြင္းေဟာင္းေနရာတစ္ခုျဖစ္ၿပီး မေလးရွားႏိုင္ငံအေျခစိုက္ ကုမၸဏီတစ္ခုမွ ေျမမ်က္ႏွာျပင္အား လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ႏိုင္မႈ အေျခအေနရွိမရွိ ေလ့လာဆန္းစစ္မႈ ျပဳလုပ္ၿပီး ေရြးခ်ယ္အတည္ျပဳေပးခဲ့သည့္ ေနရာတစ္ခုလည္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းေနရာတြင္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ Archon & Interregional Investment Limited မွ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလယာဥ္ကြင္းႏွင့္ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၁ ရက္ေန႔က လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ပႏၷက္တင္ အခမ္းအနားျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး၊ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။ ဟံသာဝတီေလယာဥ္ကြင္းသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ မိုင္ ၅ဝ ကြာေဝးၿပီး ပဲခူးၿမိဳ႕၏ အေနာက္ဘက္ ႏွစ္မိုင္အကြာတြင္ တည္ရွိေၾကာင္း သိရပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ားျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ႏွင့္ မႏၲေလးအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္မ်ားတြင္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးသည္ ဝင္ထြက္သြားလာမႈမ်ား ေန႔စဥ္တိုးတက္လ်က္ရွိသည္ဟု သိရသည္။ ''ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ဟာ ဒီႏႈန္းအတိုင္း ခရီးသည္ ဝင္ထြက္မႈ တိုးတက္ေနမယ္ဆိုရင္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္အကုန္မွာ ခရီးသည္ လက္ခံႏိုင္တဲ့ပမာဏကို ေက်ာ္လြန္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ျပည္တြင္းျပည္ပက ခရီးသြားေတြ လြယ္ကူအဆင္ေျပစြာ ဝင္ထြက္သြားလာႏိုင္ဖို႔ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္တစ္ခုကို မျဖစ္မေန တည္ေဆာက္ဖို႔ လိုအပ္လာတဲ့အတြက္ အခုလို ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ စီမံကိန္းတည္ေဆာက္ဖို႔ စီစဥ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ အသစ္တည္ေဆာက္ရာတြင္ လိုအပ္လာမည့္ျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ရွိေစရန္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းလမ္းေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ လြတ္ကင္းမႈရွိျခင္း၊ ေလယာဥ္ကြင္းမွ/သို႔ ဆင္းသက္ပ်ံသန္းမည့္ ေလယာဥ္မ်ားအတြက္ ႏိုင္ငံတကာေလယာဥ္ ပ်ံသန္းလမ္းေၾကာင္းမ်ားသို႔ လြယ္ကူစြာ အဝင္အထြက္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္း၊ လံုေလာက္သည့္ ေျမေနရာ အက်ယ္အဝန္းရွိျခင္း၊ ႏိုင္ငံ၏အခ်က္အခ်ာက်သည့္ၿမိဳ႕မ်ား၊ အေဝးေျပးလမ္းမ်ား၊ ရထားလမ္းမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္မႈေကာင္းမြန္ျခင္း၊ လံုျခံဳေရးႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိစၥရပ္မ်ား အဆင္ေျပစြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း၊ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေလယာဥ္ခရီးသည္ႏွင့္ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးမ်ားအတြက္ ဆံုရပ္ျဖစ္ျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
Myanmar Express
0 comments:
Post a Comment
https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္