From :
.. Narajia
ေတာင္ကုတ္ျမိဳ႕မွ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားဟာင္း တစ္ဦး ျဖစ္သူ ကုိဆန္းလႊင္သည္ သူေမာင္းႏွင္ေနသည့္ အျမန္ေရယာဥ္ တစ္ခုေပၚတြင္ ရုတ္တရက္ ဓာတ္လိုက္ ေသဆံုးသြားခဲ့သည္ဟု သတင္း ရရွိသည္။
ကိုဆန္းလႊင္သည္ ေတာင္ကုတ္ႏွင့္ စစ္ေတြ အၾကား ေျပးဆြဲေနေသာ ေရႊျပည္တန္ အျမန္ယာဥ္တြင္ မာလိန္မွဴး အျဖစ္ တာ၀န္ယူေမာင္းႏွင္ေနစဥ္ ဓာတ္လိုက္ေသဆံုးသြားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သူ၏ လုပ္ေဖၚ ကိုင္ဘက္ တစ္ဦး ျဖစ္သူ ကုိမိုးႏိုင္စိုးက ေျပာသည္။
“ ေမလ ၆ ရက္ေန႕မွာ ဆံုးပါတယ္။သေဘၤာေပၚမွာ စက္ကို ျပဳျပင္ေနစဥ္ ကာရန္း ဓာတ္လိုက္ရာမွ ရုတ္တရက္ ေသဆံုးသြားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္ေတြျပည္သူ႕ ေဆးရံုကို ယူသြားေပမယ့္ သူ႕က သေဘၤာေပၚမွာကတည္းက ဆံုးသြားပါျပီ။ ေမလ ၈ ရက္ေန႕မွာေတာ့ စစ္ေတြမွာ သူ႕ကို သျဂိဳလ္ခဲ့တယ္။”
ကုိဆန္းလႊင္ သည္ ၁၉၈၈ အေရးအခင္းတြင္ တက္ၾကြစြာ ပါ၀င္ခဲ့ျပီး အေရးအခင္းေနာက္ပိုင္း ရခိုင္ျပည္နယ္မွ ဘဂၤလာေဒခ်္႕ကို ထြက္လာရာတြင္ ဒုတိယ အသုတ္ ေတာင္ကုတ္ အုပ္စုထဲ၌ ပါ၀င္ခဲ့သည္။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ျပည္တြင္းကို ျပန္၀င္သြားျပီး အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ေတာင္ကုတ္ျမိဳ႕နယ္ စည္းရံုးေရး ေကာ္မီတီ အဖြဲ႕၀င္ အျဖစ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ ေထာင္မွ ျပန္လႊတ္လာျပီး ေရႊျပည္တန္ အျမန္ေရယာဥ္တြင္ မာလိန္မွဴး အျဖစ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။
ကုိဆန္းလႊင္မွာ အသက္ (၄၅) ႏွစ္ရွိျပီး သူ႕တြင္ ဇနီး တစ္ဦးက်န္ရွိခဲ့ျပီး သားသမီး မက်န္ခဲ့ဟု သိရသည္။ သူ႕ဇနီး ျဖစ္သူမွာ ကြယ္လြန္ခဲ့ျပီ ျဖစ္သည့္ ရခိုင္- ျမန္မာ ပ႑ိတ္ ဆရာၾကီး ဦးသာထြန္းႏွင့္ ေျမးေတာ္စပ္သူ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းမ်ားသည့္ ေရွးဘဝ အဆက္ဆက္က ျပဳခဲ့သည့္ အ ကုသိုလ္ မေကာင္းမႈမ်ားေၾကာင့္ ယခုဘဝတြင္ အက်ဥ္းက်ခံရမႈမ်ား ရွိခဲ့ေသာ္လည္း သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္မွ အ ကုသိုလ္ မကုန္ခင္ ျပန္လည္လႊတ္ေပးျခင္းမ်ား ရွိသျဖင့္ လြတ္ေျမာက္လာၿပီးေနာက္ပိုင္း မည္သူမွ် လူေမႊးလူေတာင္ မေျပာင္ပဲရွိေနသည့္အျပင္ ယခုကဲ့သို႔ အေသဆိုးနွင့္ ေသဆံုးမႈမ်ားျဖစ္ေနရေၾကာင္း ဆရာေတာ္ တပါးမွ သံုးသပ္ခဲ့သည္။
ယေန႔လက္ရွိတြင္လည္း ဖခင္အရြယ္၊ အဘိုးအရြယ္ သမၼတႀကီးႏွင့္ အစိုးရတာဝန္ရွိသူမ်ားကို ရိုင္းစိုင္းစြာ ေျပာဆိုေနသူ အမ်ားအျပားရွိေနၿပီး ထိုသူမ်ားလည္း ကိုဆန္းလြင္ကဲ့သို႔ အေသဆိုးျဖင့္ ေသနုိင္ေၾကာင္း ဆရာေတာ္က မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့သည္။
.. www.MyanmarExpress.net
ေတာင္ကုတ္ျမိဳ႕မွ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားဟာင္း တစ္ဦး ျဖစ္သူ ကုိဆန္းလႊင္သည္ သူေမာင္းႏွင္ေနသည့္ အျမန္ေရယာဥ္ တစ္ခုေပၚတြင္ ရုတ္တရက္ ဓာတ္လိုက္ ေသဆံုးသြားခဲ့သည္ဟု သတင္း ရရွိသည္။
ကိုဆန္းလႊင္သည္ ေတာင္ကုတ္ႏွင့္ စစ္ေတြ အၾကား ေျပးဆြဲေနေသာ ေရႊျပည္တန္ အျမန္ယာဥ္တြင္ မာလိန္မွဴး အျဖစ္ တာ၀န္ယူေမာင္းႏွင္ေနစဥ္ ဓာတ္လိုက္ေသဆံုးသြားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သူ၏ လုပ္ေဖၚ ကိုင္ဘက္ တစ္ဦး ျဖစ္သူ ကုိမိုးႏိုင္စိုးက ေျပာသည္။
“ ေမလ ၆ ရက္ေန႕မွာ ဆံုးပါတယ္။သေဘၤာေပၚမွာ စက္ကို ျပဳျပင္ေနစဥ္ ကာရန္း ဓာတ္လိုက္ရာမွ ရုတ္တရက္ ေသဆံုးသြားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္ေတြျပည္သူ႕ ေဆးရံုကို ယူသြားေပမယ့္ သူ႕က သေဘၤာေပၚမွာကတည္းက ဆံုးသြားပါျပီ။ ေမလ ၈ ရက္ေန႕မွာေတာ့ စစ္ေတြမွာ သူ႕ကို သျဂိဳလ္ခဲ့တယ္။”
ကုိဆန္းလႊင္ သည္ ၁၉၈၈ အေရးအခင္းတြင္ တက္ၾကြစြာ ပါ၀င္ခဲ့ျပီး အေရးအခင္းေနာက္ပိုင္း ရခိုင္ျပည္နယ္မွ ဘဂၤလာေဒခ်္႕ကို ထြက္လာရာတြင္ ဒုတိယ အသုတ္ ေတာင္ကုတ္ အုပ္စုထဲ၌ ပါ၀င္ခဲ့သည္။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ျပည္တြင္းကို ျပန္၀င္သြားျပီး အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ေတာင္ကုတ္ျမိဳ႕နယ္ စည္းရံုးေရး ေကာ္မီတီ အဖြဲ႕၀င္ အျဖစ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ ေထာင္မွ ျပန္လႊတ္လာျပီး ေရႊျပည္တန္ အျမန္ေရယာဥ္တြင္ မာလိန္မွဴး အျဖစ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။
ကုိဆန္းလႊင္မွာ အသက္ (၄၅) ႏွစ္ရွိျပီး သူ႕တြင္ ဇနီး တစ္ဦးက်န္ရွိခဲ့ျပီး သားသမီး မက်န္ခဲ့ဟု သိရသည္။ သူ႕ဇနီး ျဖစ္သူမွာ ကြယ္လြန္ခဲ့ျပီ ျဖစ္သည့္ ရခိုင္- ျမန္မာ ပ႑ိတ္ ဆရာၾကီး ဦးသာထြန္းႏွင့္ ေျမးေတာ္စပ္သူ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းမ်ားသည့္ ေရွးဘဝ အဆက္ဆက္က ျပဳခဲ့သည့္ အ ကုသိုလ္ မေကာင္းမႈမ်ားေၾကာင့္ ယခုဘဝတြင္ အက်ဥ္းက်ခံရမႈမ်ား ရွိခဲ့ေသာ္လည္း သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္မွ အ ကုသိုလ္ မကုန္ခင္ ျပန္လည္လႊတ္ေပးျခင္းမ်ား ရွိသျဖင့္ လြတ္ေျမာက္လာၿပီးေနာက္ပိုင္း မည္သူမွ် လူေမႊးလူေတာင္ မေျပာင္ပဲရွိေနသည့္အျပင္ ယခုကဲ့သို႔ အေသဆိုးနွင့္ ေသဆံုးမႈမ်ားျဖစ္ေနရေၾကာင္း ဆရာေတာ္ တပါးမွ သံုးသပ္ခဲ့သည္။
ယေန႔လက္ရွိတြင္လည္း ဖခင္အရြယ္၊ အဘိုးအရြယ္ သမၼတႀကီးႏွင့္ အစိုးရတာဝန္ရွိသူမ်ားကို ရိုင္းစိုင္းစြာ ေျပာဆိုေနသူ အမ်ားအျပားရွိေနၿပီး ထိုသူမ်ားလည္း ကိုဆန္းလြင္ကဲ့သို႔ အေသဆိုးျဖင့္ ေသနုိင္ေၾကာင္း ဆရာေတာ္က မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့သည္။
.. www.MyanmarExpress.net
4 comments:
သမၼတျကီးကဘုန္းျကီးတယ္ေနာ္သေဘာထားလည္းျပည့္တယ္
ေနာက္မေစာ္ကားျကနဲ႕ဗ် ဟိုအကုသိုလ္ျပိတၱာမျကီး
ဒီမိုဝက္ျကီးတို႕လဲသတိထားျကေပါ့ကြာ
SAFETY ISSUE
NO COMMENT FOR POLITIC.
SAFETY IS VERY IMPORTANT ON ALL SMALL
SHIPS AND ALL LARGE SHIPS NAVIGATING
IN RIVERS,HOME TRADE WATER OR FOREIGN GOING.
MANY CREW INCLUDING NAVIGATION OFFICERS
AND ENGINEERS AND PASSENGERS DIED IN
INLAND WATERWAYS AND AT SEAS.
NEED TO TAKE TIGHT CONTROL ON THE SAFETY
OF SHIP INSPECTIONS AND PROPER MAINTENANCE
OF ALL INLAND AND SEA GOING VESSELS.
NEED TO TAKE TIGHT CONTROL ALL EXAMINATIONS
OF DECK AND ENGINE CREW INCLUDING MASTERS,MATES AND ENGINEERS.
INLAND STEAM VESSEL ACT SHOULD REVISE
SOONEST POSSIBLE.
ALL INSPECTIONS AND EXAMINATIONS SHOULD
STRICTLY FOLLOW IMCO/NEW RULES.
DEPARTMENT OF MAINE ADMINISTRATION SHOULD
REORGANIZE ALL OFFICERS FROM DIRECTOR
GENERAL TO MARINE SURVEYORS WITH PROPER
EDUCATION AND EXPERIENCES.
HEAD OF THE MAINE DEPARTMENT SHOULD BE
SEAGOING CAPTAIN WITH FULL TECHNICAL
KNOWLEDGE AND SEAGOING EXPERIENCES.
CHIEF ENGINEERS SHOULD NOT TO LEAD THE
MARINE DEPARTMENT BUT WORK UNDER THE SEA
GOING MASTER/CAPTAIN.
BECAUSE SHIP CAPTAIN IS COMMANDER OF A
SEA GOING VESSEL WITH FULL TECHNICAL
KNOWLEDGE AND THEORETICAL ENGINEER
KNOWLEDGE BUT CHIEF ENGINEER HAVE FULL
ENGINEERING KNOWLEDGE ONLY AND HE NEVER
LEAD THE WHOLE SHIP OPERATIONS.
THE DIRECTOR GENERAL JOB IS THE WHOLE
MARINE DEPARTMENT OPERATION.
ALL INLAND WATERWAYS NEED UPDATE CHARTS.
YANGON RIVER,PATHEIN RIVER AND MAW LA MYING
RIVER SHOULD ADOPT LANE SEPARATION SO THAT
IT WILL REDUCE COLLISION AND NOT TO HAPPEN
LIKE TANKER AND CAR CARRIER COLLIDED AND
THE TANKER SUNK IN CHANNEL VERY RECENTLY.
THIS COMMENT AIM TO PROMOTE OUR SHIPPING
INDUSTRY.NO HATE,NO FAVOUR AND NO BIAS
TO ANYBODY BUT ONLY LOOKING FOR THE
BENEFIT OF OUR COUNTRY AND OUR PEOPLE.
must die ,, follower NLD
ေစာက္ရူး ဘယ္သမၼတကဘုန္းႀကီးတာလဲ စစ္သားကိုေဘာင္းဘီခ်ြထားျပီး သူေတာ္ေကာင္းဘုန္းႀကီးေတြနဲ႔ အေမစုကိုေစာ္ကားတဲ႔ ႀကံ႕ခိုင္ေရးအတြင္းေရးမူးဒဂံုေတာင္ကေဇာ္ဦးေျမြကိုက္ျပီးေသသြားတာမင္းသိလား မင္းလဲသူေတာ္ေကာင္းကိုေစာ္ကားရင္ေသခ်င္းဆိုးနဲ႔ေသလိမ္႔မယ္။
Post a Comment
https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္