ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ႏိုင္ငံျခား ခရီးသြားဧည့္သည္အ၀င္ သိသိသာသာ တိုးတက္မ်ား ျပားလာသည္ႏွင့္ အမွ် ႏိုင္ငံတကာေလေၾကာင္း လိုင္းသစ္မ်ားလည္း တိုက္႐ိုက္ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ေနရာ လက္ရွိရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္သည္ တိုးတက္ မ်ားျပားလာသည့္ ခရီးသည္ အေရအတြက္ကို လက္ခံေဆာင္ရြက္ေပးရန္ အခက္အခဲရွိလာ ေတာ့မည္ျဖစ္၍ ပဲခူးၿမိဳ႕အနီးရွိ ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာေလဆိပ္အား အစြမ္းကုန္ တည္ေဆာက္ရန္လိုအပ္ေနၿပီဟု ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္း ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ဦးတင္ႏိုင္ထြန္းက ဇူလိုင္လ ၂ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္သည့္ ေလဆိပ္မ်ား ပုဂၢလိက အခန္းက႑ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ေရး ရွင္းလင္းပြဲ တြင္ ေျပာၾကားသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ဟံသာ၀တီအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းအျဖစ္ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီေလဆိပ္တစ္ခု တည္ေဆာက္ သြားရန္ႏွင့္ လက္ရွိအျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ား၊ ျပည္တြင္းေလဆိပ္မ်ားအား ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစေရး အတြက္ ပုဂၢလိကအခန္းက႑ ပါ၀င္လာေစရန္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေဆာင္ရြက္လိုသူ မ်ားႏွင့္ ဘီအိုတီ၊ ပူးတြဲလုပ္ကိုင္ စနစ္ႏွင့္ အငွားစနစ္တို႔ျဖင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
ပုဂၢလိကက႑ ေျပာင္းလဲလုပ္ကိုင္ရာတြင္ ပံုမွန္အားျဖင့္ ညိႇႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ရမည့္ ကိစၥမ်ားသျဖင့္ ႏွစ္ႏွစ္နီးပါးမွ် ၾကာေသာ္လည္း ယခုဟံသာ၀တီေလဆိပ္စီမံကိန္းအား ၁၁ လ အတြင္း အၿပီးလုပ္ငန္းစတင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ မည္ဟု သိရွိရသည္။
"၁၁ လအၾကာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔က လုပ္ငန္းစတင္ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ရည္ရြယ္ထားပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အႀကိဳ အရည္အေသြးစစ္ဖို႔ ေခၚယူမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေခၚတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမယ့္ ကုမၸဏီရဲ႕ နည္းပညာပိုင္းနဲ႔ ေငြေၾကး ေတာင့္တင္းမႈကို ေလ့လာသိရွိဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ေနာက္ ဒီကႏိုင္ငံတကာ သံ႐ံုးေတြကတစ္ဆင့္လည္း ပို႔ခိုင္းၿပီး သက္ဆိုင္ရာႏိုင္ငံေတြ ကိုျဖန္႔ေ၀ ခိုင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လာမယ့္ ဇူလိုင္ ၉ ရက္ေန႔ မွာ သတင္းစာကတစ္ဆင့္ ေၾကညာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးပိတ္ ရက္ ေတာ့ စက္တင္ဘာ လ ၉ ရက္ေန႔ပါ။ အဲဒီ ၂ လ အတြင္းလာေလွ်ာက္တဲ့ ကုမၸဏီေတြထဲကမွ ေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ့ ကုမၸဏီေတြကို တင္ဒါတင္ဖို႔ဖိတ္ေခၚမွာျဖစ္ပါ တယ္"ဟု ဦးတင္ႏိုင္ထြန္းကေျပာသည္။
ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ အား ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လမွ စတင္အေကာင္ အထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလအတြင္း အၿပီးတည္ေဆာက္မည္ျဖစ္သည္။
"ကြ်န္ေတာ္တို႔ အခုသြားမယ့္ စနစ္က တည္ေဆာက္ေရးသာမက စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရး အပိုင္း၊ လုပ္ငန္းလည္ပတ္မႈအပိုင္းနဲ႔ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းေရးအပိုင္းေတြလည္း လုပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္"ဟု ၎ကဆက္ေျပာသည္။
သို႔ျဖစ္၍ လက္ရွိကာလအပါအ၀င္ ဟံသာ၀တီ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္မည့္ကာလ စုစုေပါင္း ေလးႏွစ္ကာလအထိ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္အား ဆက္လက္ အသံုးျပဳသြားရမည္ျဖစ္ရာ ျပဳစုထားေသာ စာရင္း အရ လက္ရွိလက္ခံေဆာင္ ရြက္ႏိုင္သည့္ ခရီးသည္ပမာဏ မၾကာမီ ေက်ာ္လြန္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ လက္ရွိရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္တိုးခ်ဲ႕ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ျပဳျပင္ေရး အတြက္ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားအား လာမည့္ စက္တင္ဘာလတြင္ဖိတ္ေခၚၿပီး အႀကိဳအရည္ အေသြးစစ္မည္ျဖစ္သည္။
လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္ ႏွင့္ မႏၲေလး အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ား အား ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီတစ္ခုႏွင့္ ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။
လက္ရွိ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ သည္ တစ္ႏွစ္ခရီးသည္ ၂ ဒသမ ၇ သန္းအထိ သာ လက္ခံေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၿပီး ေလယာဥ္ ဆိုက္ကပ္ကာ ခရီးသည္ ထြက္ခြာႏိုင္သည့္ ေလွခါး အဆက္ ေလးခုသာရွိေၾကာင္း ဌာနမွ လက္ေထာက္ၫႊန္ၾကားေရးမႉး ေဒၚႏြယ္နီ၀င္း ေက်ာ္က ေျပာသည္။
ထို႔ျပင္ ေလဆိပ္တြင္ လက္ရွိ အဲဘတ္စ္ေအ-၃၂၀ ေလယာဥ္ ငါးစင္း၊ ဘိုးယင္း ၇၃၇-၄၀၀ ေျခာက္စင္း၊ ေဖာ္ကာ-၂၈ ႏွင့္ ေအတီ အာရ္-၇၂ ေျခာက္စင္း စုစုေပါင္းေလယာဥ္ ၁၇ စင္းသာ ရပ္နားႏိုင္သည့္ အက်ယ္အ၀န္းသာရွိေၾကာင္း ၎ကဆက္ေျပာသည္။
ျပည္တြင္းျပည္ပ ေလေၾကာင္းလိုင္း ဆင္းသက္ မႈႀကိမ္ေရ စာရင္းအရ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ၁၇,၈၂၈ ႀကိမ္သာရွိရာမွ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ႀကိမ္ေရ ၁၉,၀၉၅ အထိ ျမင့္တက္လာခဲ့သည္။
ဌာနမွ ရရွိေသာ စာရင္းအရ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဇြန္လကုန္အထိ ခရီးသည္ ၁ ဒသမ ၅၃ သန္းအထိ ၀င္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ႏွစ္ကုန္တြင္ ၃ သန္း အထိ ျမင့္တက္လာႏိုင္ေၾကာင္း ေဒၚႏြယ္နီ၀င္းေက်ာ္ က ေျပာသည္။
"တကယ္တမ္း ေလဆိပ္လက္ခံႏိုင္စြမ္းက ၂ ဒသမ ၇ သန္းသာျဖစ္ေပမယ့္ အခုစာရင္းအရဆို ႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွာ လက္ခံႏိုင္စြမ္း ထက္ေက်ာ္ေတာ့ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေျခအေနအတိုင္း ဆက္တက္မယ္ဆို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွာ ခရီးသည္ ၅ ဒသမ ၅ သန္းေလာက္အထိ ျမင့္တက္လာႏိုင္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လက္ရွိ ရန္ကုန္ေလဆိပ္ ကို အစြမ္းကန္တိုးခ်ဲ႕မွျဖစ္မွာပါ။ ေဈးကြက္ အေျခအေနအရလည္း တိုးခ်ဲ႕သြားဖို႔ ရွိပါတယ္" ဟု ၎ကဆက္ေျပာသည္။
လက္ရွိ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မွတစ္ဆင့္ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလိုင္း ေျခာက္လိုင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံ တကာေလေၾကာင္းလိုင္း ၁၄ လိုင္း တိုက္႐ိုက္ေျပးဆြဲေနသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ရန္ကုန္ေလဆိပ္ဧရိယာ အက်ယ္ အ၀န္းအရ ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္ရန္ ေနရာအခက္အခဲရွိေနၿပီး ၂၀၁၅ ႏွစ္ေနာက္ပိုင္း တြင္ ခရီးသည္၀င္ေရာက္မႈ ပိုမိုမ်ားျပားႏိုင္သည့္ အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အနီးတစ္၀ိုက္တြင္ ေလဆိပ္ တစ္ခု တည္ေဆာက္ရန္ မျဖစ္မေန လိုအပ္ေန ေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ မိုင္ ၅၀ အတြင္း ေလဆိပ္သစ္ တစ္ခု တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ၿပီး ဟံသာ၀တီ အပါအ၀င္၊ မအူပင္၊ ထန္းတပင္၊ ေမွာ္ဘီ၊ လွည္းကူး၊ အင္းတိုင္၊ တိုက္ႀကီး၊ ဖူးႀကီးႏွင့္ သန္လ်င္ၿမိဳ႕မ်ားကို တြက္ခ်က္ေလ့လာၿပီး ေနာက္ဆံုး ေလယာဥ္ကြင္းတည္ေဆာက္ရန္ အသင့္ေလ်ာ္ဆံုးျဖစ္သည့္ ဟံသာ၀တီအား ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ဟံသာ၀တီေလဆိပ္သည္ ပဲခူးၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းတည္ရွိၿပီး ေျမဧက ၉,၆၉၀ ရွိသည္။ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္၊ မတ္လတြင္ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ ေရးစီမံကိန္းကို စတင္ခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလတြင္ ရပ္ဆိုင္းခဲ့သည္။
ေျပးလမ္း (၁၂,၀၀၀ x ၂၀၀)ေပ၊ သြားလမ္း (၁၂,၀၀၀ x ၁၀၀)ေပႏွင့္ ရပ္နားေနရာ (၂၀၀ x ၈၀၀)ေပရွိသည္။
အႀကိဳ အင္ဂ်ီနီယာလုပ္ငန္းႏွင့္ ေျမႀကီးလုပ္ငန္း ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္သည္။
0 comments:
Post a Comment
https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္