From : ေခတ္လူငယ္
ျပည္ပမွတင္သြင္းလာမည့္ အငွားယာဥ္မ်ားအေပၚ အခြန္သံုးရာခိုင္ႏႈန္းသာ ေကာက္ခံေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ “ျပည္သူမ်ား ခရီးသြားလာမႈ လြယ္ကူလ်င္ျမန္ေစေရးအတြက္ ခရီးသည္ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားမွာအသံုးျပဳမယ့္ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲခြင့္မျပဳတဲ့ အငွားယာဥ္မ်ား ျပည္ပမွတင္သြင္းရာမွာ ယခင္က အင္ဂ်င္ 2000 CC အထက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား အေကာက္ခြန္ ၄၀ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ အင္ဂ်င္ 2000CC နဲ႕ေအာက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား အေကာက္ခြန္ ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ေကာက္ခံလ်က္ရွိရာမွ ဇူလုိင္ ၁ ရက္က စတင္ၿပီး ဘတ္စ္ကားနဲ႔ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားကဲ့သို႔ အေကာက္ခြန္ သံုးရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္သာ ေလွ်ာ့ေပါ့ ေကာက္ခံသြားမယ္” ဟု ဇြန္ ၂၉ ရက္တြင္ ေနျပည္ေတာ္၌ျပဳလုပ္သည့္ အႀကိမ္ (၁၄၀)ေျမာက္ ဘဏ္မ်ားႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံဘဏ္မ်ား အသင္းအမႈေဆာင္အဖြဲ႕ အစည္းအေဝးတြင္ ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးလွထြန္းက ေျပာသည္။ “အမ်ားဆံုး Public Transport အတြက္ ကားေတြ တင္သြင္းေစခ်င္တဲ့ သေဘာပါ။ လူအမ်ား သက္သာေစဖုိ႔ပါ။ မၾကာခင္ SEA Game က လာေတာ့မယ္။ ဒါက အထူးအခြင့္အေရး တစ္ရပ္ပါ” ဟု စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန အႀကံေပး ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာၾကားသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဘ႑ာေရးႏွင့္အခြန္ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ အစုိးရႏွင့္ပုဂၢလိက အဖြဲ႕အစည္း၊ ကုမၸဏီတုိ႕မွ အက်ိဳးတူပးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈအတြက္ တင္သြင္းယာဥ္မ်ားတြင္ မွတ္ပံုတင္သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ အငွားယာဥ္အျဖစ္သာ အသံုးျပဳရန္ျဖစ္ပါက “ယာဥ္ပုိင္ရွင္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲျခင္း၊ ေရာင္းခ်၍ အမည္ေျပာင္းလဲျခင္း ခြင့္မျပဳ” ကန္႔သတ္ခ်က္ျဖင့္ ရာခုိင္ႏႈန္း ၅၀ ႏွင့္ အငွားယာဥ္အျဖစ္ သံုးစြဲရန္ မဟုတ္လွ်င္ ေရာင္းခ်၍ အမည္ေျပာင္းခြင့္မျပဳ ” ကန္႔သတ္ခ်က္ျဖင့္ ရာခုိင္ႏႈန္း ၃၀ ေလွ်ာ့ခ်၍ ေကာက္ခံသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဇြန္ဒုတိယအပတ္က ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ “အခုလက္ရွိ တင္သြင္းေနတဲ့ အထဲမွာ အငွားယာဥ္တင္သြင္းမႈက နည္းတယ္ေလ။ ေနာက္ၿပီး Public Transport အတြက္ဆုိရင္ အခြန္ကို မေကာက္သင့္ပါဘူး။ သုညရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ဒါမွ အငွားယာဥ္ေတြ အမ်ားႀကီး တင္သြင္းလာၾကမွာပါ။ ကားေစ်းကြက္အတြက္ ထူးထူးျခားျခား ရိုက္ခတ္မွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အရင္ကတည္းက ေစ်းကြက္က ရွိမွ မရွိေတာ့တာ” ဟု ဝါးခယ္မထေရးဒင္း ကုမၸဏီမွ ေဒါက္တာစိုးထြန္းက ေျပာသည္။ ယင္းသို႔ အငွားယာဥ္မ်ား တင္သြင္းလာမႈ အေပၚအစုိးရအေနျဖင့္ ေျဖေလွ်ာ့မႈမ်ား ျပဳလုပ္လာေသာ္လည္း လက္ရွိျပည္တြင္း အငွားယာဥ္ေမာင္းမ်ားအၾကား ေငြေၾကးအခက္အခဲျပႆနာမ်ား ရွိေနသည္။ “တကၠစီကို အမ်ားစီးႏုိင္ဖုိ႔ လုိတယ္။ အဓိကေတာ့ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာက စက္သံုးဆီေစ်း ျမင့္ေနတယ္။ လုပ္ငန္းရွင္ကလဲ တြက္ေျခမကိုက္လုိ႔ဆုိၿပီး အေၾကာင္းျပတယ္။ ဒီေတာ့ရိုက္ခတ္မႈအေနနဲ႕ တကၠစီသမားနဲ႕ ခရီးသည္က ခံရတယ္။ ဒါကိုလဲ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးကိုယ္တုိင္ အမ်ားသက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္” ဟု ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္က အႀကံျပဳသံုးသပ္ခဲ့ေၾကာင္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္ ၃ ရက္ေန႔ထုတ္ Flower News ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
Myanmar Express
ျပည္ပမွတင္သြင္းလာမည့္ အငွားယာဥ္မ်ားအေပၚ အခြန္သံုးရာခိုင္ႏႈန္းသာ ေကာက္ခံေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ “ျပည္သူမ်ား ခရီးသြားလာမႈ လြယ္ကူလ်င္ျမန္ေစေရးအတြက္ ခရီးသည္ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားမွာအသံုးျပဳမယ့္ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲခြင့္မျပဳတဲ့ အငွားယာဥ္မ်ား ျပည္ပမွတင္သြင္းရာမွာ ယခင္က အင္ဂ်င္ 2000 CC အထက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား အေကာက္ခြန္ ၄၀ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ အင္ဂ်င္ 2000CC နဲ႕ေအာက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား အေကာက္ခြန္ ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ေကာက္ခံလ်က္ရွိရာမွ ဇူလုိင္ ၁ ရက္က စတင္ၿပီး ဘတ္စ္ကားနဲ႔ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားကဲ့သို႔ အေကာက္ခြန္ သံုးရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္သာ ေလွ်ာ့ေပါ့ ေကာက္ခံသြားမယ္” ဟု ဇြန္ ၂၉ ရက္တြင္ ေနျပည္ေတာ္၌ျပဳလုပ္သည့္ အႀကိမ္ (၁၄၀)ေျမာက္ ဘဏ္မ်ားႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံဘဏ္မ်ား အသင္းအမႈေဆာင္အဖြဲ႕ အစည္းအေဝးတြင္ ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးလွထြန္းက ေျပာသည္။ “အမ်ားဆံုး Public Transport အတြက္ ကားေတြ တင္သြင္းေစခ်င္တဲ့ သေဘာပါ။ လူအမ်ား သက္သာေစဖုိ႔ပါ။ မၾကာခင္ SEA Game က လာေတာ့မယ္။ ဒါက အထူးအခြင့္အေရး တစ္ရပ္ပါ” ဟု စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန အႀကံေပး ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာၾကားသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဘ႑ာေရးႏွင့္အခြန္ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ အစုိးရႏွင့္ပုဂၢလိက အဖြဲ႕အစည္း၊ ကုမၸဏီတုိ႕မွ အက်ိဳးတူပးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈအတြက္ တင္သြင္းယာဥ္မ်ားတြင္ မွတ္ပံုတင္သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ အငွားယာဥ္အျဖစ္သာ အသံုးျပဳရန္ျဖစ္ပါက “ယာဥ္ပုိင္ရွင္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲျခင္း၊ ေရာင္းခ်၍ အမည္ေျပာင္းလဲျခင္း ခြင့္မျပဳ” ကန္႔သတ္ခ်က္ျဖင့္ ရာခုိင္ႏႈန္း ၅၀ ႏွင့္ အငွားယာဥ္အျဖစ္ သံုးစြဲရန္ မဟုတ္လွ်င္ ေရာင္းခ်၍ အမည္ေျပာင္းခြင့္မျပဳ ” ကန္႔သတ္ခ်က္ျဖင့္ ရာခုိင္ႏႈန္း ၃၀ ေလွ်ာ့ခ်၍ ေကာက္ခံသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဇြန္ဒုတိယအပတ္က ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ “အခုလက္ရွိ တင္သြင္းေနတဲ့ အထဲမွာ အငွားယာဥ္တင္သြင္းမႈက နည္းတယ္ေလ။ ေနာက္ၿပီး Public Transport အတြက္ဆုိရင္ အခြန္ကို မေကာက္သင့္ပါဘူး။ သုညရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ဒါမွ အငွားယာဥ္ေတြ အမ်ားႀကီး တင္သြင္းလာၾကမွာပါ။ ကားေစ်းကြက္အတြက္ ထူးထူးျခားျခား ရိုက္ခတ္မွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အရင္ကတည္းက ေစ်းကြက္က ရွိမွ မရွိေတာ့တာ” ဟု ဝါးခယ္မထေရးဒင္း ကုမၸဏီမွ ေဒါက္တာစိုးထြန္းက ေျပာသည္။ ယင္းသို႔ အငွားယာဥ္မ်ား တင္သြင္းလာမႈ အေပၚအစုိးရအေနျဖင့္ ေျဖေလွ်ာ့မႈမ်ား ျပဳလုပ္လာေသာ္လည္း လက္ရွိျပည္တြင္း အငွားယာဥ္ေမာင္းမ်ားအၾကား ေငြေၾကးအခက္အခဲျပႆနာမ်ား ရွိေနသည္။ “တကၠစီကို အမ်ားစီးႏုိင္ဖုိ႔ လုိတယ္။ အဓိကေတာ့ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာက စက္သံုးဆီေစ်း ျမင့္ေနတယ္။ လုပ္ငန္းရွင္ကလဲ တြက္ေျခမကိုက္လုိ႔ဆုိၿပီး အေၾကာင္းျပတယ္။ ဒီေတာ့ရိုက္ခတ္မႈအေနနဲ႕ တကၠစီသမားနဲ႕ ခရီးသည္က ခံရတယ္။ ဒါကိုလဲ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးကိုယ္တုိင္ အမ်ားသက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္” ဟု ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္က အႀကံျပဳသံုးသပ္ခဲ့ေၾကာင္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္ ၃ ရက္ေန႔ထုတ္ Flower News ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
Myanmar Express
0 comments:
Post a Comment
https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္