Subscribe to our RSS Feed

ထားဝယ္စီမံကိန္းကုိ စင္ကာပူႏွင့္ မေလးရွား ဖ်က္ေနသေလာ

From : popular


ထားဝယ္စီမံကိန္းကို စင္ကာပူ၊ မေလးရွားႏုိင္ငံမွ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးလုပ္ေနသည္ဟု စီမံကိန္း ေထာက္ခံသူမ်ားအၾကား ေကာလာဟလအသြင္ေျပာဆုိေနသည္မွာ တစ္ႏွစ္ခန္႔ ရိွေနေပၿပီ။ တနသၤာ ရီတုိင္း ေဒသႀကီး ေအာက္ေျခအဆင့္ဌာနဆိုင္ရာ ဝန္ထမ္းအခ်ဳိ႕ အၾကားတြင္ အဆုိပါအျငင္းပြားဖြယ္ရာ အယူအဆပ်ံ႕ေနသည္မွာ ၂ဝ၁၂ခုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းကတည္းက။

သုိ႔ေသာ္ထားဝယ္ၿမိဳ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္ ခန္းမ၌ ဇန္နဝါရီလ ၂၄ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္သည့္ ထားဝယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္၊ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ေဒသဖံြ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္
ညိႇႏိႈင္းအစည္းအေဝးတြင္ ထားဝယ္စီမံကိန္းႏွင့္ သက္ဆုိင္သည့္ ျပည္ေထာင္စုဒုတိယဝန္ႀကီးအဆင့္မွ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက လူသိရွင္ၾကား ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ ေျပာၾကားလိုက္ျပန္သည္။

လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရး ႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဘုန္းေဆြ၏ အဆိုအရ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ အထူးစီးပြားေရး ဇုန္စီမံကိန္းျဖစ္ထြန္းလာလွ်င္ စင္ကာပူႏွင့္ မေလးရွားႏုိင္ငံတို႔ရိွ ဆိပ္ကမ္းမ်ားအေပၚ သက္ေရာက္မႈ ရိွႏိုင္သည့္အတြက္ ယင္းႏွစ္ႏုိင္ငံက စီမံကိန္းကုိကန္႔ကြက္မည့္ လူထုအေျခ ျပဳအဖဲြ႕အစည္းမ်ားအား ရန္ပံုေငြ မ်ားေပးၿပီး ပ်က္စီးေအာင္လုပ္ေနသည္ဟု ဆုိသည္။ သို႔ဆုိလွ်င္ စီမံကိန္းကုိ မေလး ရွားႏွင့္စင္ကာပူက ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးလုပ္ေနပါသေလာ။

စင္ကာပူနဲ႔ မေလးက
ဖ်က္မဖ်က္

ထားဝယ္စီမံကိန္းသည္ ထိုင္း ႏိုင္ငံအစိုးရ၏ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ စဥ္းစားခ်က္ထဲတြင္ပါဝင္သည့္ စီမံကိန္းတစ္ခုျဖစ္ၿပီး အင္မတန္ႀကီးသည့္ စီမံကိန္းျဖစ္သည့္အတြက္ စင္ကာပူႏွင့္ မေလးရွားႏုိင္ငံမ်ားမွ
ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီး လုပ္ေနသည္ဟူ သည့္ ျပည္ေထာင္စုဒုတိယဝန္ႀကီး ၏ ေျပာၾကားခ်က္သည္ မျဖစ္ႏုိင္ဟု တပ္အပ္ မေျပာႏုိင္ဟု သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ လူမႈေရးႏွင့္ စီးပြားေရး အႀကံေပးေကာင္စီဝင္ ေဒါက္တာေဇာ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ယင္းသို႔ စြပ္စဲြခ်က္သည္မွန္းဆ ေျပာျခင္းသာျဖစ္ၿပီး အမွန္တကယ္ ခုိင္လံုလွ်င္ ခ်ျပသင့္ေၾကာင္း၊ စင္ ကာပူႏွင့္ မေလးရွားႏုိင္ငံတုိ႔သည္ ယင္းသို႔လုပ္ႏုိင္သည့္ အေနအထား မရိွေၾကာင္း Eco Dev အဖဲြ႕မွ
ဦးဝင္းမ်ဳိးသူက မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။ ''ဒါမ်ဳိးက စီအုိင္ေအရဲ႕ လုပ္ကြက္ မ်ဳိးပါ။ ဆရာ့အျမင္အရေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး'' ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ အတြင္း ထင္ရွားေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္း သိမ္းေရး လႈပ္ရွားသူတစ္ဦးလည္း ျဖစ္သူ ဦးဝင္းမ်ဳိးသူက ဆုိသည္။

စင္ကာပူႏုိင္ငံအေနႏွင့္ ယင္း သို႔လုပ္ေဆာင္မည္မဟုတ္ဘဲ ထား ဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းျဖစ္ ေျမာက္လာလွ်င္သာထုိင္းထံမွ အစု ရွယ္ယာမ်ားကုိဝယ္ယူရန္ စိတ္ဝင္ စားႏုိင္ေၾကာင္း ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ ေတာ္အေျခစုိက္ သုေတသီဦးေဇာ္ ေအာင္က ေျပာသည္။

''ဘာမွ ေရေရရာရာ မရိွေသး တဲ့ဟာတစ္ခုအတြက္ အဲလိုလုပ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ေအာင္ျမင္လာမွ ရွယ္ ယာေတြရေအာင္ ဝယ္လိမ့္မယ္'' ဟု ဦးေဇာ္ေအာင္က ဆုိသည္။ ထုိင္းႏွင့္စင္ကာပူ ႏုိင္ငံတို႔တြင္ ယင္းသို႔ ျဖစ္ရပ္မ်ား ရိွခဲ့ၿပီး ထိုင္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း သက္ဆင္လက္ ထက္က ၎ပိုင္ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကုိ စင္ကာပူက မရ မကဝယ္ခဲ့ဖူးေၾကာင္း ဦးေဇာ္ေအာင္ ကရွင္းျပသည္။

အစိုးရမ်ားသည္ အစိုးရအခ်င္း ခ်င္းသာ ခ်ိတ္ဆက္လုပ္ကိုင္ေလ့ ရိွၿပီး လက္ရိွကမၻာ႔ႏုိင္ငံေရးအခင္း အက်င္းအရႏိုင္ငံႏွစ္ႏုိင္ငံ၏ သံတ မန္ဆက္သြယ္ေရးအေပၚ အထူး အေလးထားေလ့ရိွသည္။
စင္ကာပူႏုိင္ငံသည္ ျမန္မာ အစိုးရဌာနဆုိင္ရာဝန္ထမ္းမ်ားအား စြမ္းေဆာင္ရည္ျမႇင့္ သင္တန္းမ်ား ပို႔ခ်ေပးရန္ ကမ္းလွမ္းခဲ့ဖူးသည့္ အတြက္ ထားဝယ္ကဲ့သို႔ေသာ စီမံ ကိန္းတစ္ခုအတြက္ ယင္းသို႔ျပဳလုပ္
မည္မဟုတ္ဟု ဦးေဇာ္ေအာင္က မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

ထားဝယ္စီမံကိန္း စတင္ အ ေကာင္အထည္ေဖာ္လာသည့္ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္မွာကတည္းက စင္ကာပူႏုိင္ငံ အေနႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာအသုိင္းအဝိုင္း တြင္ တုံ႔ျပန္မႈတစ္စံုတစ္ရာ ျပဳလုပ္ သည္ကို မိမိအေနျဖင့္ မေတြ႕မိ ေၾကာင္း ထားဝယ္ဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ ေရးအဖဲြ႕ (DDA) မွ ထားဝယ္ညိႇႏိႈင္း ေရးမွဴးဦးသန္႔ဇင္က ေျပာၾကား သည္။

မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစ ယံုေသာ္ရိွ၊ မယံုေသာ္ရိွ၊စင္ကာပူႏွင့္ မေလးရွား ႏိုင္ငံမ်ားက 'ေငြေပးဖ်က္ဆီးခုိင္း ေနသည္' ဟု ထားဝယ္စီမံကိန္းကို ေထာက္ခံသူမ်ားအၾကားတြင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ ေနၿပီျဖစ္သည္။ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးျပည္ေထာင္ စုဝန္ႀကီး ဦးဘုန္းေဆြက ''ဘယ္ သူမွေတာ့ ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္စားၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရားကို အေႏွာင့္အယွက္ မေပးဘူး။ ဘယ္ သူမွလုပ္မေနႏိုင္ဘူး ကိုယ့္ထမင္း ကိုယ္စားၿပီးေတာ့'' ဟု ေျပာခဲ့ သည္။

လူထုအေျချပဳအဖဲြ႕မ်ား
ႀကိဳးဆဲြခံရ မခံရ

ထားဝယ္ေဒသတြင္ ထားဝယ္စီမံကိန္းေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ား ထိ ခိုက္ နစ္နာမႈႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ထား ဝယ္ေဒသဖံြ႕ၿဖိဳးေရးအဖဲြ႕ (DDA)၊ ထားဝယ္သုေတသနအဖဲြ႕ (DDA)၊ ထားဝယ္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္း
သားမ်ား၊ နဘုလယ္ေဒသတြင္ ေက်းရြာအလိုက္ ဖဲြ႕စည္းထားသည့္ ေကာ္မတီမ်ား၊ ထားဝယ္-ထုိင္း လမ္းေဖာက္လုပ္ရာေဒသတြင္ ဖဲြ႕ စည္းထားသည့္ ၁၂ ရြာ စုေပါင္း ေကာ္မတီမ်ား အပါအဝင္လူထု
အေျချပဳ အဖဲြ႕အစည္းမ်ားက သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ျဖန္႔ေဝ ေပးျခင္း၊ အသိပညာေပးျခင္း၊ ေလ်ာ္ေၾကးကိစၥႏွင့္ ေဒသခံမ်ား ရင္ဆုိင္ရသည့္ ေျမယာျပႆနာမ်ားကိုဝင္ေရာက္ညိႇႏိႈင္းစသည္တို႔ကို
ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရိွသည္။

တုိ႔အေနႏွင့္ စီမံကိန္းကို ဖ်က္ဆီးေနျခင္းမဟုတ္ဘဲေဒသခံ မ်ားမနစ္နာေရး၊ ေရနံဓာတုကဲ့သို႔ေသာ အႀကီးစားညစ္ညမ္းစက္႐ုံမ်ား မတည္ေဆာက္ေရးကို သာ လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း ေျပာဆို ထားသည္။

''ထားဝယ္မွာ လုပ္ေနၾကတဲ့ သူေတြက ဘယ္သူမွ ေရာ့ဆိုင္ ကယ္၊ ေရာ့ကား၊ ေရာ့႐ုံးခန္းဆုိၿပီး ရလို႔လုပ္ေနတဲ့ သူတစ္ေယာက္မွ မရိွဘူး။ အားလံုးက လုပ္သင့္လို႔ လုပ္ေနတာ''ဟုဦးသန္႔ဇင္က ေခ်ပ ေျပာဆုိသည္။

စီးပြားေရးအက်ဳိးအျမတ္ဆုိင္ ရာ ကိစၥမ်ားေၾကာင့္ လူထုအေျခ ျပဳ အဖဲြ႕အစည္းမ်ားကုိ အသံုးခ်မႈမ်ားရိွပါက စီမံကိန္းအေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရးေထာက္ခံရန္ လူေမြးျခင္း မ်ဳိးသာရိွၿပီး ယင္းသို႔ ဆန္႔က်င္ရန္ လူထုအေျချပဳ အဖဲြ႕အစည္းမ်ားကုိ အသံုးခ်သည့္နည္းမ်ဳိး မၾကားဖူးေၾကာင္း ဦးဝင္းမ်ဳိးသူကဆုိသည္။

''ထုိင္းႏုိင္ငံ မတၱာပြတ္ စက္မႈ ဇုန္ အေတြ႕အႀကံဳအရဆုိရင္ေတာ့ အစိုးရနဲ႔ ကုမၸဏီကဖြဲ႕တဲ့ မာဖီးယား ဂိုဏ္းေတြရိွတယ္။ အဲဒီ အဖဲြ႕ေတြထဲမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးေတြေတာင္ ပါတယ္''ဟု ဗဟုဖံြ႕ၿဖိဳးေရး
အဖဲြ႕မွ ဦးေအာင္သူၿငိမ္းက ရွင္းျပသည္။

စီမံကိန္းကုိ လူထုအေျချပဳ အဖဲြ႕မ်ား ဖ်က္ဆီးေနၿပီဆုိကာ ထားဝယ္စီမံကိန္းကို ၿပီးေျမာက္ ေအာင္ျမင္ရန္ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖအဖဲြ႕မ်ား၊ ျပည္သူ႕စစ္ကဲ့သို႔ေသာ လံုၿခံဳေရး အဖဲြ႕မ်ားကုိအစိုးရ အစီအစဥ္ျဖင့္
စတင္ဖဲြ႕စည္းရန္ စီစဥ္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ''ျပည္သူ႕စစ္အဖဲြ႕ လိုေပါ့။ ရန္သူကေပၚလာၿပီေလ။ ျပည္သူ႕ စစ္ဆုိတာ ရန္သူရိွလို႔ ဖဲြ႕တာ မဟုတ္လား'' ဟု ဦးဘုန္းေဆြက ေျပာသည္။

ထားဝယ္မည္သူ႕အတြက္နည္း

ဦးဘုန္းေဆြ၏ အဆုိအရ ထားဝယ္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း ျဖစ္ ေျမာက္ခဲ့လွ်င္ စင္ကာပူဆိပ္ကမ္း မွ ကုန္ေသတၱာတစ္ဝက္ခန္႔သည္ ထားဝယ္ဆိပ္ကမ္းသို႔ ေရာက္လာ မည္ျဖစ္သည့္အတြက္ ၎တုိ႔ စီးပြားပ်က္မည္ကို စိုးရိမ္လ်က္ရိွ သည္။ ျပည္တြင္း ပညာရွင္အခ်ိဳ႕က လည္း ထားဝယ္ေၾကာင့္ စင္ကာပူ ေနာက္ေကာက္ က်သြားႏိုင္ေၾကာင္း သံုးသပ္ဖူးသည္။
ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ျဖစ္ထြန္းလာလွ်င္ ထားဝယ္သုိ႔ ကုန္တင္သေဘၤာမ်ား ဝင္ေရာက္ မည္ဟု ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေျပာ ႏုိင္ေသာ္လည္း ဆိပ္ကမ္းကုန္တင္ ကုန္ခ် ဝန္ေဆာင္မႈအေနအထား၊
လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရး အပါအဝင္ အျခားဌာနဆုိင္ရာမ်ားႏွင့္ လုပ္ကိုင္ ရသည့္ ကိစၥမ်ား မည္မွ် ျမန္ဆန္ ေခ်ာေမြ႕မႈ အေပၚ မူတည္ၿပီး စဥ္း စားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏုိင္ငံတကာ ကုန္တင္သေဘၤာလိုင္းတစ္ခုမွကုန္း ပတ္အရာရိွတစ္ဦးက ဆုိသည္။

''ဘယ္ သေဘၤာလုိင္းပိုင္ရွင္ ကမွ ကမ္းကပ္ဖို႔ ေစာင့္ေနရတာ ကို မႀကိဳက္ဘူး'' ဟု ၎က ဆုိသည္။ ကမၻာ႔အေကာင္းဆံုး ဆိပ္ကမ္းမ်ားအနက္ တစ္ခုျဖစ္သည့္ စင္ကာပူဆိပ္ကမ္းတြင္ ကုန္တင္ကုန္ ခ်ျပဳလုပ္ႏုိင္သည့္ ကရိန္း တစ္ရာေက်ာ္ရိွသည့္အတြက္ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ မည့္ စီမံခ်က္ဒီဇိုင္းတြင္ ယင္းသို႔ပါမပါသာ စဥ္းစားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေဇာ္ေအာင္က အႀကံျပဳသည္။

စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္သူမ်ားက ထားဝယ္စီမံကိန္းကို အင္ဒိုခ်ဳိင္းနား ကြၽန္းဆြယ္ အတြက္ေျမသားျဖတ္လမ္းဟုပင္ တင္စားေျပာဆိုၾကသည္။
သို႔ဆုိလွ်င္ စီမံကိန္းက မည္သူ႕အတြက္နည္း။

ျမန္မာအစုိးရကလည္း ေက်း ရြာေပါင္း မည္မွ်ေရႊ႕ေျပာင္းရမည္ ဟူသည့္ အခ်က္အလက္မ်ဳိးကုိသာ အႀကိမ္ႀကိမ္ေျပာင္းလဲ ထုတ္ျပန္ ေသာ္လည္း ထားဝယ္စီမံကိန္းသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ မည္မွ် အက်ဳိး ရိွႏုိင္သည္ဟူသည့္ သတင္းထုတ္ ျပန္ခ်က္မ်ဳိးအား တိတိက်က် တစ္ခါမွ် တြက္ခ်က္မေဖာ္ျပႏုိင္ဟု ဦးသန္႔ဇင္က ႏိႈင္းယွဥ္ေျပာဆို သည္။

ထားဝယ္စီမံကိန္း စိတ္ကူး စီမံခ်က္အရ ကုန္စည္သယ္ေဆာင္ ရာတြင္ အခ်ိန္ကာလအားျဖင့္ သက္သာမည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ စရိတ္ကိုပါ ထည့္တြက္လွ်င္ အျခား လာအို၊ ဗီယက္နမ္ စသည့္ႏုိင္ငံမ်ားအတြက္ 'ထူးမျခားနား' သာျဖစ္ၿပီး ထုိင္းမွ ဗီယက္နမ္သို႔ ကုန္ေသတၱာတစ္ လံုး၏ အသြားအျပန္ သယ္ယူစရိတ္ မွာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၅၅ဝဝ က်သင့္ဆဲ ျဖစ္သည္ဟု ဦးေဇာ္ေအာင္က ေထာက္ျပသည္။

''ထားဝယ္စီမံကိန္းက ထိုင္း ႏိုင္ငံရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ သီးသန္႔ ဒီဇုိင္းဆဲြထားတာပါ'' ဟု သူက ဆုိသည္။

စီမံကိန္း တာဝန္ရိွသူမ်ား အေနျဖင့္ ယင္းသို႔ စြပ္စဲြေနမည့္အ စား မိမိတုိ႔ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ မည္သည့္အားနည္းခ်က္ ရိွသည္၊ မည္သုိ႔ျပဳျပင္မည္ကုိသာ အာ႐ုံစိုက္ သင့္ေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။
ထားဝယ္စီမံကိန္းတြင္ ျပန္ လည္ ေနရာခ်ထားေရးေနရာ အခ်ဳိ႕ တည္ေဆာက္ၿပီးစီးေနၿပီး ေဒသခံမ်ားကုိ ေလ်ာ္ေၾကး ကဲြျပား စြာ ေပးအပ္ေနမႈ၊ မညီမွ်ေသာ မူ ဝါဒမ်ား စသည္တုိ႔ ႀကံဳေတြ႕ေန ရသည္။
''တကယ္ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာ ေတြကုိ လက္ေတြ႕က်က် မေျဖရွင္း ဘဲ အခုလို ေလွ်ာက္ရမ္းေနရင္ ဘာတစ္ခုမွ အေကာင္အထည္ ေပၚလာမွာ မဟုတ္ဘူး'' ဟု ဦး သန္႔ဇင္က ဆုိသည္။

ထားဝယ္စီမံကိန္းကို ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ကတည္းက ေျမျပင္လုပ္ငန္း မ်ားကို စတင္ခဲ့ေသာ္လည္း ႏုိင္ငံ တကာ ေငြေၾကးအဖဲြ႕အစည္းမ်ား ၏ စိတ္ဝင္စားမႈအားနည္းသည့္ အတြက္ ဘ႑ာေရးအခက္အခဲ မ်ားျဖင့္ ရင္ဆုိင္ေနရၿပီး စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ေလးဖင့္ လ်က္ရိွသည္။
ယင္းေနာက္ ျမန္မာႏွင့္ ထိုင္း အစိုးရ ပူးတဲြအေကာင္အထည္ ေဖာ္သည့္ စီမံကိန္းအျဖစ္ အသြင္ ေျပာင္းခဲ့ၿပီး တတိယႏုိင္ငံ ဂ်ပန္ ကုိ လာေရာက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ ဖိတ္ေခၚလ်က္ရိွသည္။သို႔ေသာ္ ဂ်ပန္၏ စိတ္ဝင္စား မႈ ထင္သေလာက္မရေသးေပ။

ေရေၾကာင္းပိတ္ဆုိ႔မႈ မရိွေစ ရန္ ထုိင္းႏုိင္ငံ၊ မတၱာပြတ္ စက္ မႈဇုန္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ လန္ခ်ဘန္ ကုန္ တင္ကုန္ခ်ဆိပ္ကမ္းကဲ့သို႔ ထားဝယ္ စီမံကိန္းရိွ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ႏွင့္ ကုန္တင္ကုန္ခ် ဆိပ္ကမ္းကို သီး ျခားစီ ထားရိွရန္ ဂ်ပန္အစိုးရက ေတာင္းဆုိထားသည္။

''ထုိင္းႏုိင္ငံ အဆုိျပဳထားတဲ့ ထားဝယ္က ဆိပ္ကမ္းေနရာေတြကို ဂ်ပန္အစိုးရက သေဘာမတူဘူး'' ဟု ထုိင္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးက ယခုလဆန္းက ဆိုထား သည္။

ယင္းအခ်ိန္ ထားဝယ္စီမံကိန္း ကုိ မေလးရွားႏွင့္ စင္ကာပူတုိ႔က လူထုအဖဲြ႕အစည္းမ်ားကို ပူးေပါင္း ၍ ဖ်က္ဆီးေနေၾကာင္း ေျပာဆို ခ်က္မ်ားပိုမိုက်ယ္ေလာင္စြာ ထြက္ ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။
''ဒုဝန္ႀကီး အေနျဖင့္ အဲလို သံသယရိွလွ်င္ စင္ကာပူ ႏုိင္ငံျခား ေရးဝန္ႀကီးဌာနသို႔ တုိက္႐ိုက္ ေမးသင့္တယ္''ဟု ဦးသန္႔ဇင္က ဆုိသည္။



 www.MyanmarExpress.net
 

3 comments:

i would like to give some idea . singapore and malaysia are really don;t like to build a shipyard industry in south of myanmar . if we buid shipyard or jetty in south of myanmar , almost vessel from euro are no need to come to singapore , if no come to singapore , no need to pass malaysia. if vessel no pass there , they must not get money. second thing is more expensive than myanmar include labour charges.
presently i m working in a shipyard in singapore, malaysia, indonesia. pls check our map if u all r no believe. i had a experience a shipyard in singapore. he being have a personger vessel . he build it for euro owner. but euro owner rejected it bcos no quality and delay schedule. but he try to sell it to myanmar govt to carry cements. but our president mr.uts is not buy may b luckly. he is look like too stupid but he is very clever. thx presidend . i would like to force all our myanmar pls build shipyard and jetty in myanmar. i must promise after we build singaporean and malaysian are must come to work in myanmr. presently we r need to working in malaysia and singapore as a me. if we done jetty and shipyard , presently stories must go to reverse.
best and regards
lovely myanmar

S'gapore & Malasia က ေၾကာက္ မွာ ေပါ့။ ထား ၀ယ္ ေရ နက္ ဆိပ္ ကမ္း ၿပီး သြား ရင္ သူ တို႔ ဆိပ္ ကမ္း ေတြ ေကာ သြား မွာ ေပါ့။

anyway we must careful to singapore and Malaysia because of they don't want this project that one can impact to their business. they don't want to share their market to give to myanmar and thailand so we must care them and go ahead to finish within time limit. ... finally i miss my country and i fed up my economy refuge life in singapore...

Post a Comment

https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္