From :
.. popular
ကိစၥမ်ားေျမာင္ ဤလူ႔ေဘာင္မွာ အက်ပ္အတည္းမ်ဳိးစုံ မေသခ်ာ မေသရာမႈမ်ဳိးစုံနဲ႔အတူ ေနထိုင္ၾကရလို႔ ထြက္ေပါက္တစ္ခုအေနနဲ႔ ဒါမွမဟုတ္လည္း အေပ်ာ္သေဘာနဲ႔ ယုံၾကည္သူေတြကေရာ၊ မယုံၾကည္သူကေရာ ဘဝမွာ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါေတာ့ ေဗဒင္ဆရာျဖစ္ျဖစ္၊ အၾကားအျမင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ေၾကြေဗဒင္ျဖစ္ျဖစ္၊ စာကေလးေဗဒင္ျဖစ္ျဖစ္ တစ္ခုခု ေမးျမန္းဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ယခင္ကေတာ့ ပ်ဥ္းမနားဦးသန္းေမာင္၊ လွ်ပ္စစ္ဦးအုန္းသြင္၊ ဆရာစႁႏၵတုိ႔လို သူရိယ သိဒၶႏၲ၊ ျဗဟၼာ့သိဒၶႏၲ စတဲ့ ဟိႏၵဴက် မ္းေတြ၊ ျမန္္မာ့သံဒိ႒ မကာရႏၲက်မ္းေတြကို အေျခခံၿပီး ၿဂိဳဟ္သြားၿဂိဳဟ္လာကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ တြက္ခ်က္ႏိုင္ၾကသလို လကၡဏာကိုလည္း စနစ္တက် ဖတ္႐ႈႏိုင္ၾကတဲ့ ဆရာမ်ား ရွိခဲ့ၾကေပမယ့္ ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ရွားကုန္ပါၿပီ။ ဒီေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တတ္သိပညာမေနသာဆိုသလို အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ကို ေဟာေျပာေနတဲ့ ေဗဒင္ ဆရာ၊ အၾကားအျမင္ဆရာ၊ နတ္ကေတာ္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑ကလည္း စိတ္ဝင္စား စရာေကာင္းပါတယ္။ သမုဒၵရာ ဝမ္းတစ္ထြာအတြက္ အျခားသူေတြလိုပဲ အခက္အခဲ မ်ဳိးစုံ၊အက်ပ္အတည္းမ်ဳိးစုံနဲ႔ ဘဝအဖုံဖုံထဲက သူတို႔ရဲ႕ ေျပာသံေတြနဲ႔ ဒီေန႔ လူတိုင္းစိတ္ဝင္စားေနၾကတဲ့ ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းႀကီး ဆယ္လို႔ ရ မရ သူတို႔အျမင္ကေတာ့ ….
ဆရာ နႏၵေအာင္ရွိန္
(တဲေရာ့၊ ေဗဒ၊ လကၡဏာ)
ကြၽန္ေတာ့္နာမည္ နႏၵေအာင္ရိွန္ ပါ။
ကြၽန္ေတာ္ ဒီေလာကထဲ စဝင္ျဖစ္ တာက ၂ဝဝ၇ က စတင္ခဲ့တယ္လို႔ ဆုိ ရမွာပါ။ ကြၽန္ေတာ္ ေဗဒင္ဆရာမျဖစ္ခင္ က ကြၽန္ေတာ့္အေမက အဘမင္းသိခၤ ၿခံ ေမွာ္ဘီ မရမ္းတလင္းမွာ တနဂၤေႏြ အပတ္တုိင္း အဘေမတၱာနဲ႔ ျပဳလုပ္ေပး တဲ့ ခင္ပြန္းႀကီး ၁ဝ ပါး ယၾတာေတာင္း ပန္ ကန္ေတာ့ပဲြကုိ သြားေလ့ရိွတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ကြၽန္ေတာ္က ေက်ာင္းၿပီးခါစ။ ဂစ္တာတစ္လက္နဲ႔ ေယာင္ဝါးဝါး ေတာမေရာက္ ေတာင္ မေရာက္ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္။ အဲဒီမွာ အေမက ခင္ပြန္းႀကီး ၁ဝ ပါး အဘၿခံ မွာ သြားကန္ေတာ့ဖို႔ တုိက္တြန္းတယ္။ အဲဒီတုန္းက ခင္ပြန္းႀကီး ၁ဝ ပါးဆုိတာ ေတာင္ ဘာမွန္းမသိဘူး။ ခင္ပြန္းဆုိတာ လင္၊ ၁ဝ ပါးဆုိေတာ့ လင္ ၁ဝ ေယာက္ လို႔ ထင္ခဲ့တာ။ အဘၿခံေရာက္မွ မျပစ္ မွားထုိက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ၁ဝ ပါးမွန္း သိ ေတာ့တယ္။ ျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ ရယ္ စရာပဲ။ ဒါနဲ႔ မၾကာမၾကာ ၿခံထဲေရာက္ ျဖစ္သြား ေတာ့တာပဲ။ တစ္ရက္ က်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ညီတစ္ဝမ္းကဲြကလစဥ္ အဘ ဖြင့္ေပးတဲ့ အခမဲ့ေဗဒင္သင္တန္းတက္ဖို႔ အေဖာ္လာညိႇတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ေဗဒင္သင္ တန္း တက္ျဖစ္သြားတယ္။
သင္တန္းၿပီး ေတာ့ ေဗဒင္စေဟာၾကည့္တယ္။ ကိုယ့္ ကိုယ္ကုိယ္လည္း တြက္ၾကည့္ေတာ့ ေဗ ဒင္နဲ႔လည္း အက်ဳိးေပးတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ေဗဒင္ေလာကသား တစ္ေယာက္ ျဖစ္ သြားေတာ့တာပါပဲ။ အဘ မင္းသိခၤကေတာ့ ပညာရပ္ ေတြအားလံုးကုိ မျ>ြခင္းမခ်န္ သင္ေပး လုိက္တာပဲ။ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ အဆင္ ေျပဆံုး အသံုးျဖစ္ဆံုးကေတာ့ တဲေရာ့ ရယ္၊ ႏူမေရာ္ေလာ္ဂ်ီရယ္၊ သံုးတန္ေပၚ နိစ္ကေတာ့ လတ္တေလာ အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။
ထူးျခားမႈကုိ ေျပာရရင္ တခ်ိဳ႕ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့ ကိစၥေတြ ေဟာတာမွန္တာ တုိ႔၊ လင္္မယားရန္ျဖစ္ၿပီး ကဲြမလို ျဖစ္ ေနတာေတြ ယၾတာနဲ႔ ျပန္အဆင္ေျပ သြားတာတုိ႔ စသည္ျဖ င့္ေပါ့။ ဘယ္လို မွန္သြားတယ္လို႔ ဘယ္လို ယၾတာ ေခ်လိုက္တာ ဘယ္လိုေကာင္းသြားတယ္လို႔ ေျပာေနရရင္ ကိုယ္ရည္ေသြး ၿပီး ေျပာသလို ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီလို ေျပာျပရေနတာထက္ စာ ရင္ ကြၽန္ေတာ့္ေဗဒင္ ေဟာခန္းကို အၿမဲ လာေနက်လူေတြကို ေမးၾကည့္လိုက္တာ ပိုေကာင္းပါတယ္။
အခု က်ဳိက္ထီးေဆာင္း ဆရာ ေတာ္ဘုရားႀကီး တာဝန္ယူၿပီး ဓမၼေစ တီေခါင္းေလာင္းႀကီးကို ဆယ္ယူမယ္လို႔ သတင္းၾကားထားၿပီးသားပါ။ အားလံုး လည္း ၾကားၿပီး သား ျဖစ္မွာပါ။ ဆရာ ေတာ္ဘုရားႀကီးက ေရွ႕မွာလည္း သာ သနာျပဳတဲ့အခါ ေအာင္ျမင္မႈေတြအမ်ားႀကီးရခဲ့တဲ့ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေလ။ ဆယ္ ယူလို႔ရရိွရင္လည္း တုိင္းျပည္အတြက္ အက်ဳိးရိွမယ္လို႔ အားလံုးလည္း သိပါ တယ္။ ငယ္ကတည္းကဓမၼေစတီေခါင္း ေလာင္းႀကီးဆိုတာကုိၾကားဖူးသေလာက္ အျပင္မွာ အလံုးအထည္နဲ႔ ျမင္ဖူးခ်င္ ၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ျမင္ဖူးခ်င္ တယ္လို႔ ေျပာရမွာပဲ။ ၿပီးေတာ့ ဒီိကိစၥကုိ အားလံုးက ဇဲြနဲ႔ႀကိဳးစားေန ၾကတာပဲ ေလ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္း ႀကီးဆယ္ယူမႈမွာ ေအာင္ ျမင္မႈရိွႏိုင္ မရိွ ႏုိင္ေျပာရမွာထက္စာရင္ အျမန္ဆံုး ေအာင္ျမင္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေနပါ တယ္လို႔ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။
ဆရာ ဇင္ေယာ္နီ
ကြၽန္ေတာ္ ေတာင္တြင္းႀကီး ဇာတိ ပါ။ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ ကာ တြန္းဆရာ ျဖစ္ခ်င္တယ္၊ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆုိၿပီး မိုက္မိုက္ကန္းကန္း ရန္ကုန္ကို ဆင္းလာ တယ္ေပါ့။ လာဘ္ မိုးေစြ ဦးသန္႔ခ်ိတ္ေပးလို႔ သုဝဏၰက အဘဆီ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အဘဆီ ေရာက္ေတာ့ စာေပအတြက္လည္း ဗဟု သုတရ၊ ေဗဒင္နဲ႔လည္း နီးစပ္ၿပီး ၁၉၉၄ မွာ ရည္ရြယ္ခ်က္ မရိွဘဲနဲ႔ ဒီေဗဒင္ဆရာ ဘဝကိုေရာက္ခဲ့ေတာ့တာပါပဲ။ ကြၽန္ ေတာ္ အဓိက အသံုးျပဳ ေဟာေျပာေပး တာကေတာ့ သက္ေရာက္သံုးတန္ေပၚ နိစ္နဲ႔ တဲေရာ့ကုိသံုးၿပီး ေဟာေပးပါ တယ္။ ေဟာလာတဲ့ သက္တမ္းတစ္ ေလွ်ာက္မွာ ထူးျခားတာ ေျပာရရင္ေတာ့ နည္းတယ္လို႔ ဆုိရမယ္။ မွတ္မွတ္ရရ ေျပာရရင္ေတာ့ ဒီႏွစ္ထဲ မွာ ေငြစကၠဴ အသစ္ ထြက္မယ္။ အျပာေရာင္မ်ား မယ္။ ဝိဇၨာေလာက၊ ဝိညာဥ္ေလာက တစ္ခုခုရဲ႕ တုိက္တြန္းမႈေၾကာင့္ ေပၚမွာ ဒါေၾကာင့္နဂါး႐ုပ္တုိ႔ ဘာတုိ႔ပါမယ္ဆုိၿပီး ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္မွာ နိမိတ္ဖတ္ေဟာျဖစ္ခဲ့ တယ္။ မၾကာပါဘူး။ ေျခာက္လအတြင္း ၁ဝဝဝဝ တန္ထြက္ခဲ့တယ္။ ဒါဟာ တုိက္တိုက္ဆုိင္ဆုိင္ မွတ္မွတ္ရရ လူသိ ရွင္ၾကား ႀကံဳဖူး တာပါပဲ။
ယၾတာဆုိတာ စြမ္းၿပီးသား။ ေပး တဲ့ဆရာရဲ႕ အားလည္း ပါပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေရးႀကီးဆံုးက ကိုယ္တုိင္ပဲ။ ယၾတာေခ်စြမ္းတယ္ဆုိၿပီး ကိုယ္တုိင္ မလုပ္ရင္ေတာ့ ဘာ မွျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး။ ကုိယ္တုိင္က အဓိက က်တယ္လို႔ ေျပာ ရမယ္။ ေက်ာင္းလည္းမတက္၊စာလည္း မက်က္ရင္ေတာ့ အဲဒီကေလးကို ဘာယ ၾတာမွ ေခ်ေပးလို႔ မရတာေ ၾကာင့္ ယၾတာဆုိတာ ပံ့ပိုးမႈတစ္ခုပါ။ ဒဲ့မဟုတ္ ပါ။
ဘာကိုမွ တာဝန္မယူ၊ ဘာကိုမွ အာမ မခံပါ။ ေလာကႀကီးမွာ သူ႔ကံနဲ႔ သူ ရိွၿပီးသား၊ နတ္ေတြ၊ ဝိဇၨာေတြ မေျပာနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားေတာင္ ျပင္လို႔ မရပါ။ ဒီယၾတာလုပ္ပါ၊ ဒါေရွာင္ပါဆုိ ၿပီး ေဗဒင္ဆရာက ေျပာတယ္။ ဒါကို လိုက္နာၿပီး ႀကိဳးစားအားထုတ္ရင္ေတာ့ သူေကာင္းသြားမယ္ အာမခံသလား ဆုိ ရင္ေတာ့ အာမခံလုပ္ငန္းေတြေတာင္ တကယ္ အာမခံသလား ဆုိတာ ျပန္ေမး ရပါလိမ့္မယ္။
ဒါေၾကာင့္ကိုယ္တုိင္ေတာ့ အာမခံ သလားဆုိရင္ မခံပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ စိတ္ ဓာတ္အင္အား၊ ပညာအင္အား၊ ေစတ နာအင္အားအျပည့္နဲ႔ေတာ့ အလုပ္လုပ္ ေနပါတယ္။
အပိုင္ေျပာဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီေခါင္း ေလာင္းႀကီး ေသခ်ာေပါက္ကုန္းေပၚကုိ ျပန္ေရာက္လာမွာပါ။ ဒီေန႔ မေရာက္ ရင္ မနက္ျဖန္၊ မနက္ျဖန္ မေရာက္ရင္ သန္ဘက္ခါ၊ သန္ဘက္ခါမေရာက္ရင္ ေနာင္ႏွစ္မွေရာက္ရင္ေရာက္မယ္။ ဘာ လို႔လဲဆုိေတာ့မေရာက္ေရာက္ေအာင္ ဆယ္မယ့္လူေတြ ေပၚလာဦးမွာမုိ႔လို႔ပဲ။
ဆရာမ ေဒၚသန္းသန္း
(အၾကားအျမင္)
လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၁ ႏွစ္ေလာက္ ကေန စၿပီး ဒီအလုပ္ကို လုပ္ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ အဓိ ႒ာန္ေတြ ဝင္ခ်င္လာတယ္။ ဝင္လည္း ဝင္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ လူတစ္ေယာက္ကို ၾကည့္ရင္ သူဘာျဖ စ္ေတာ့မယ္ ဆုိၿပီး ေျပာႏုိင္လာတယ္။ အစကဆုိရင္ လူေတြက ကိုယ့္ကို ႐ူးေနတယ္လို႔ ေတာင္ အထင္ခံခဲ့ရတာပါ။ အၾကား အျမင္ဆိုတာ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ကိုယ့္ကို ေဘးနား ကပ္ၿပီး တတြတ္တြတ္ လာ ေျပာေနတာကို ၾကားရတာ၊ ျမင္ရတာကုိ ေခၚတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလူကို ၾကည့္ၿပီး မေနာကအလုိလိုသိလာတာကို ေဟာ တာကုိ ေခၚတာပါ။ အဘနဲ႔လည္း အၿမဲ တမ္းအဆက္အသြယ္ ရိွေနတာ မဟုတ္ ပါဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ သမာဓိျမင့္ ေအာင္ အဓိ႒ာန္ေတြဝင္ၿပီး ျမႇင့္လိုက္မွ အဘနဲ႔ အဆက္အသြယ္လုပ္လု႔ိ ရတာ ပါ။
အဲဒီအတြက္ ႀကီးကိုးႀကီးတုိ႔၊ ေရႊ ဘုန္းပြင့္တုိ႔ ဗိုလ္တေထာင္တုိ႔မွာ အဓိ ႒ာန္ေတြ ႏွစ္ႏွစ္၊ သံုးႏွစ္ဝင္ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပုိင္း လူေတြကို ၾကည့္ရင္ နင့္အိမ္မွာ ဘာျဖစ္ မယ္။ နင့္အမ်ဳိးထဲ မွာ ဘယ္သူဘာျဖစ္မယ္ ဆုိတာေတြ ေျပာႏုိင္လာပါတယ္။
ဒီေလာက က အရမ္းဆန္းၾကယ္ တယ္။ နားလည္ေအာင္ ဘယ္လို ရွင္း ျပရမလဲ။ ဆရာမကို လာေမးတဲ့သူေတြ ကုိ ၾကည့္ၿပီး အဲဒီလူရဲ႕ဘဝမွာ ဘာေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အခုအခ်ိန္အထိ ဘယ္လို ျဖတ္သန္းခဲ့တယ္။ မိဘေတြကို ဘယ္ လို လုပ္ေကြၽးခဲ့တာ။မိဘေတြက ကုိယ့္ေၾကာင့္ ဘယ္လို စိတ္ဆင္းရဲ ခဲ့တာ။ အိမ္ေထာင္ျပဳလို႔ ရမရ ဆုိတာ ေတြေပါ့။
အဘ ဘုိးမင္းေခါင္က ဆရာမကုိ အိပ္ မက္ေပးၿပီး ဒီအလုပ္လုပ္လို႔ ေျပာထား တာပါ။
ေဗဒင္၊ ဓာတ္႐ိုက္ ဓာတ္ဆင္တုိ႔ လိုအကြက္ခ်ေဟာေျပာၿပီးဘာအေဆာင္ ေဆာင္၊ ဘာယၾတာေခ်ဆုိ တာေတြ ေတာ့ မရိွပါဘူး။ လူေတြက သူတုိ႔ရဲ႕ ဘဝေဟာင္းမွာ ကတိေတြေပးခဲ့ၾကတာ ရိွတယ္။ သစၥာေတြ ျပဳခဲ့ၾကတာရိွတယ္။ အဲဒီသစၥာေတြ၊ ကတိေတြကုိလူ႔ဘဝ ေရာက္ေတာ့ ေမ့သြားေရာ။ အဲဒီမွာ ဘဝေဟာင္းကလူေတြက ကိုယ့္ကုိျပန္ ေခၚခ်င္ေရာ။ အဲဒါကို ဒီ ဘဝလူျဖစ္ေန တဲ့သူက မသြားခ်င္ဘူး။ အဲဒီအခါမွာ ဆရာမက ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဖက္ၾကားကေနၿပီး ေတာင္းပန္ တာတုိ႔ ဘာတုိ႔ေတြ လုပ္ေပး ရတာ ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီသုိက္ေတြက ဘယ္လို သစၥာ၊ ကတိေတြ ရိွပါေစ။ အဘကေနၿပီး အေပၚကေန အမိန္႔ ေပးလိုက္ရင္ အားလံုးအဆင္ေျပေအာင္ လုပ္လို႔ ရတယ္။ ဆရာမက အဘ ကိုယ္စားလုပ္ေပးတဲ့ သေဘာေပါ့။
အထူးသျဖင့္ ယၾတာလိုမ်ဳိးဆို ပဲြ ထိုးခုိင္းတယ္။ ဘယ္ဘုရားသြားၿပီး ဘယ္ပဲြလွဴပါဆုိတာမ်ဳိးေပါ့။ အရမ္းႀကီး မေကာင္းေတာ့တဲ့ သူမွသာ ဆရာမအိမ္ မွာေခၚၿပီး မယ္ေ တာ္ႀကီးေတြ၊ သိုက္နန္း ရွင္ေတြနဲ႔ ခ်ဳပ္ၿပီး အသက္ျပန္ဆက္တာ တုိ႔ ဘာတုိ႔ လုပ္တာေပါ့။
ထူးျခားတာေတြေတာ့ ခဏခဏ ႀကံဳရပါတယ္။ ကုိယ္ကယ္ေပးလိုက္လို႔ အသက္ျပန္ဆက္သြားတဲ့ လူေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရိွပါတယ္။
တစ္ခုမွေတာ့ အာမခံတာမ်ဳိး မရိွပါဘူး။ လူေတြမွာ သူ႔ကံနဲ႔သူ ရိွၿပီး သားပါ။ ဘယ္လိုလူမ်ဳိးကိုမွလည္း အာမ မခံေပးပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ ဘယ္အရာမွ လုပ္ယူလို႔ မရပါဘူး။ သူ တုိ႔ကံအတုိင္းပါပဲ။ တစ္ခုေတာ့ရိွတယ္။ ကိုယ့္ကို လာေမးတဲ့သူေတြကို ဘာ ျဖစ္မယ္။ သတိထား အဲဒီေလာက္ပဲ ေျပာ ေပးႏိုင္တယ္။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဟာ ငါ့တုန္းကေတာ့ ဘယ္လိုမွန္သြား တာ။ အဲဒီဆရာမဆီသြား၊ မွန္တယ္ စသည္ ျဖင့္ေတာ့ အက်ဳိးေက်းဇူး ျပန္ခံစားရတာေပါ့။
ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းႀကီး ဆယ္ ယူေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ့ ေခါင္း ေလာင္းႀကီးက ကုန္းေပၚေရာက္ခ်ိန္ တန္ၿပီ၊ အဲဒီေခါင္းေလာင္းကို ပုိင္ဆုိင္ ထားတဲ့သူေတြကလည္း ကုသိုလ္လိုခ်င္ ၿပီး ကြၽတ္ခ်င္ၿပီဆုိရင္ေတာ့ ေခါင္းေ လာင္းႀကီးေပၚလာမွာပါ။
အဲဒီေခါင္းေလာင္းႀကီးကို ဆယ္ တဲ့သူက လက္ရိွပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ သူေတြ ေကာင္းဖို႔ လုပ္ေပးတာဆုိရင္ေတာ့ သူ တုိ႔က ခြင့္ျပဳေပးလိုက္မွာပါပဲ။ ဘယ္သူ လုပ္ရင္ရမယ္၊ မရဘူး။ ဘယ္ေတာ့ ေရာက္လာမယ္ဆုိတာေတာ့ ေျပာခြင့္ မရိွပါဘူး။
ဆရာ မင္းမဟိႏၵေလာကီသိပၸ
(ဂမီၻရ)ပညာရွင္
ဒီေဗဒင္ ေလာကကိုေတာ့ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္မွ စတင္ဝင္ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ အစကေတာ့ဝါသနာအရအေပ်ာ္သေဘာ ေဟာေျပာရာမွ စတင္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း Professional ေဗဒင္ဆရာ အျဖစ္ ကူးေျပာင္းခဲ့ပါတယ္။ ေဗဒင္ႏွင့္ ပတ္ သက္ၿပီး ေဗဒင္စာအုပ္မ်ားစြာဖတ္႐ႈ ေလ့လာၿပီး ကိုယ့္ထက္တတ္ကြၽမ္းသူ မ်ားထံမွာလည္း ယခုခ်ိန္ထိ ေလ့လာ ဆည္းပူးသင္ယူေနတုန္းပါ။ ေဗဒင္ကို ေျပာမယ္ဆိုရင္ ယၾတာပါထည့္ေျပာမွ ပိုျပည့္စံုပါလိမ့္မယ္။ ယၾတာေကာင္း ခ်င္ရင္ အင္းေကာင္းနဲ႔ေျမႇာက္ မင္း ေလာင္းပင္ေပ်ာက္ေ စပါတယ္။
အခုလည္း ေဗဒင္ ေဟာေနၿပီး တစ္ေန႔ႏွစ္ေယာက္၊ သံုးေယာက္ေလာက္လာေရာက္ ေမး ျမန္းမႈရွိပါတယ္။ ထိုက္သင့္တဲ့ ဝင္ေငြ ေတာ့ရွိတယ္။ ဓမၼေစတီ မင္းေခါင္း ေလာင္း ကို မင္းအစိုးရေတြက ဆယ္ ယူရင္ ေအာင္ျမင္မယ္။ ဆိုလိုခ်င္တာ ကေတာ့ မင္းအစိုးရမဟုတ္ရင္အထိုက္ အေလွ်ာက္ ေအာင္ျမင္မွာ မဟုတ္ပါ။ မင္းအစိုးရက ဆယ္ယူရင္ လည္း အခက္ အခဲမ်ိဳးစံု ႀကံဳေတြ႕ရႏိုင္တယ္။
ဆရာ ဦးေအာင္ေက်ာ္ျမင့္
(အၾကားအျမင္)
၁၉၈ဝခုႏွစ္ကစၿပီး ဒီေလာကကို ဝင္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ေဗဒင္မ်ဳိး႐ိုး ရိုး ရွိပါတယ္။ လက္႐ိုးေဗဒင္မွာ ဆရာ ဦးျမင့္ေဆြ၊ သံုးတံေပၚနိတ္စ္တြင္ ဆရာ ဦးေက်ာ္ရိွန္တုိ႔ဟာ ဆရာေတြပါ။ ဒီ အခ်ိန္အထိ ေငြေၾကးႏွင့္ မေဟာပါဘူး။ မဟာဘုတ္၊ ၿဂိဳဟ္အိပ္ၿဂိဳဟ္စား၊ သံုးတံ ေပၚနိတ္စ္၊ ကာလႀကီး ဋီကာ စတဲ့ အေျခခံေဗဒင္မ်ားကို မႏၲေလးတုိင္း ေတာင္သာၿမိဳ႕နယ္ ကန္ေတာ္တုိက္ ဆရာေတာ္ ဦးနႏိၵယ၊ ဆင္ျဖဴေက်းရြာ ေဗဒကဝိဆရာေက်ာ္ေအးတုိ႔ဆီမွာ အေႏၲဝါသိကအနီးကပ္ တပည့္ခံၿပီး ငါးႏွစ္ၾကာ သင္ယူခဲ့ပါ တယ္။ လက္ရိွ မွာ ေဗဒင္ေဟာစားျခင္းလည္း မလုပ္ ပါဘူး။ ထူးျခားမႈအေနနဲ႔ ျမင္းျဖဴရွင္နတ္ အေမမယ္ဝဏၰအာ႐ုံထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈ အၿမဲရိွပါတယ္။ အေမ မယ္ဝဏၰက ေတာ့ သထံုဘုရင္ မႏုဟာမင္းရဲ႕ ႏွမ ေတာ္ျဖစ္ၿပီး လူေတြထင္သလို ဘီလူး မဟုတ္ဘူး။ မတရားႀကံသူမ်ားေတြ႕ ရင္ ဘီလူးျဖစ္ပါေစလို႔ သစၥာျပဳထားလို႔သာ ဘီလူးလို ႔ ျမင္တာပါ။ အဘဘုိးမင္း ေခါင္ကလည္း အၾကားဓာတ္ အျမင္ ဓာတ္ေပးပါတယ္။ ဓမၼေစတီ ေခါင္း ေလာင္းဆယ္ယူဖို႔ ေအာင္ ျမင္မႈရိွမရိွ ကေတာ့ ဆယ္ယူသူ ပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ႕ စရဏအားေကာင္းမႈ၊ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ကံၾကမၼာ၊ ေခါင္းေလာင္းႀကီးကို ျပည္ သူမ်ားအတြက္ ပူေဇာ္ခြင့္နဲ႔ မ်ားစြာ သက္ဆုိင္ပါတယ္။ မဟာဘုတ္နည္း အရပါ ထပ္မံေဟာေျပာ ရရင္ ေခါင္း ေလာင္းဆယ္ယူရာမွာ တနဂၤေႏြသား သမီးမ်ား ဦးေဆာင္ရင္ ပိုအဆင္ေျပ ႏုိင္ပါတယ္။
.. www.MyanmarExpress.net
ကိစၥမ်ားေျမာင္ ဤလူ႔ေဘာင္မွာ အက်ပ္အတည္းမ်ဳိးစုံ မေသခ်ာ မေသရာမႈမ်ဳိးစုံနဲ႔အတူ ေနထိုင္ၾကရလို႔ ထြက္ေပါက္တစ္ခုအေနနဲ႔ ဒါမွမဟုတ္လည္း အေပ်ာ္သေဘာနဲ႔ ယုံၾကည္သူေတြကေရာ၊ မယုံၾကည္သူကေရာ ဘဝမွာ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါေတာ့ ေဗဒင္ဆရာျဖစ္ျဖစ္၊ အၾကားအျမင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ေၾကြေဗဒင္ျဖစ္ျဖစ္၊ စာကေလးေဗဒင္ျဖစ္ျဖစ္ တစ္ခုခု ေမးျမန္းဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ယခင္ကေတာ့ ပ်ဥ္းမနားဦးသန္းေမာင္၊ လွ်ပ္စစ္ဦးအုန္းသြင္၊ ဆရာစႁႏၵတုိ႔လို သူရိယ သိဒၶႏၲ၊ ျဗဟၼာ့သိဒၶႏၲ စတဲ့ ဟိႏၵဴက် မ္းေတြ၊ ျမန္္မာ့သံဒိ႒ မကာရႏၲက်မ္းေတြကို အေျခခံၿပီး ၿဂိဳဟ္သြားၿဂိဳဟ္လာကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ တြက္ခ်က္ႏိုင္ၾကသလို လကၡဏာကိုလည္း စနစ္တက် ဖတ္႐ႈႏိုင္ၾကတဲ့ ဆရာမ်ား ရွိခဲ့ၾကေပမယ့္ ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ရွားကုန္ပါၿပီ။ ဒီေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တတ္သိပညာမေနသာဆိုသလို အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ကို ေဟာေျပာေနတဲ့ ေဗဒင္ ဆရာ၊ အၾကားအျမင္ဆရာ၊ နတ္ကေတာ္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑ကလည္း စိတ္ဝင္စား စရာေကာင္းပါတယ္။ သမုဒၵရာ ဝမ္းတစ္ထြာအတြက္ အျခားသူေတြလိုပဲ အခက္အခဲ မ်ဳိးစုံ၊အက်ပ္အတည္းမ်ဳိးစုံနဲ႔ ဘဝအဖုံဖုံထဲက သူတို႔ရဲ႕ ေျပာသံေတြနဲ႔ ဒီေန႔ လူတိုင္းစိတ္ဝင္စားေနၾကတဲ့ ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းႀကီး ဆယ္လို႔ ရ မရ သူတို႔အျမင္ကေတာ့ ….
ဆရာ နႏၵေအာင္ရွိန္
(တဲေရာ့၊ ေဗဒ၊ လကၡဏာ)
ကြၽန္ေတာ့္နာမည္ နႏၵေအာင္ရိွန္ ပါ။
ကြၽန္ေတာ္ ဒီေလာကထဲ စဝင္ျဖစ္ တာက ၂ဝဝ၇ က စတင္ခဲ့တယ္လို႔ ဆုိ ရမွာပါ။ ကြၽန္ေတာ္ ေဗဒင္ဆရာမျဖစ္ခင္ က ကြၽန္ေတာ့္အေမက အဘမင္းသိခၤ ၿခံ ေမွာ္ဘီ မရမ္းတလင္းမွာ တနဂၤေႏြ အပတ္တုိင္း အဘေမတၱာနဲ႔ ျပဳလုပ္ေပး တဲ့ ခင္ပြန္းႀကီး ၁ဝ ပါး ယၾတာေတာင္း ပန္ ကန္ေတာ့ပဲြကုိ သြားေလ့ရိွတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ကြၽန္ေတာ္က ေက်ာင္းၿပီးခါစ။ ဂစ္တာတစ္လက္နဲ႔ ေယာင္ဝါးဝါး ေတာမေရာက္ ေတာင္ မေရာက္ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္။ အဲဒီမွာ အေမက ခင္ပြန္းႀကီး ၁ဝ ပါး အဘၿခံ မွာ သြားကန္ေတာ့ဖို႔ တုိက္တြန္းတယ္။ အဲဒီတုန္းက ခင္ပြန္းႀကီး ၁ဝ ပါးဆုိတာ ေတာင္ ဘာမွန္းမသိဘူး။ ခင္ပြန္းဆုိတာ လင္၊ ၁ဝ ပါးဆုိေတာ့ လင္ ၁ဝ ေယာက္ လို႔ ထင္ခဲ့တာ။ အဘၿခံေရာက္မွ မျပစ္ မွားထုိက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ၁ဝ ပါးမွန္း သိ ေတာ့တယ္။ ျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ ရယ္ စရာပဲ။ ဒါနဲ႔ မၾကာမၾကာ ၿခံထဲေရာက္ ျဖစ္သြား ေတာ့တာပဲ။ တစ္ရက္ က်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ညီတစ္ဝမ္းကဲြကလစဥ္ အဘ ဖြင့္ေပးတဲ့ အခမဲ့ေဗဒင္သင္တန္းတက္ဖို႔ အေဖာ္လာညိႇတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ေဗဒင္သင္ တန္း တက္ျဖစ္သြားတယ္။
သင္တန္းၿပီး ေတာ့ ေဗဒင္စေဟာၾကည့္တယ္။ ကိုယ့္ ကိုယ္ကုိယ္လည္း တြက္ၾကည့္ေတာ့ ေဗ ဒင္နဲ႔လည္း အက်ဳိးေပးတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ေဗဒင္ေလာကသား တစ္ေယာက္ ျဖစ္ သြားေတာ့တာပါပဲ။ အဘ မင္းသိခၤကေတာ့ ပညာရပ္ ေတြအားလံုးကုိ မျ>ြခင္းမခ်န္ သင္ေပး လုိက္တာပဲ။ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ အဆင္ ေျပဆံုး အသံုးျဖစ္ဆံုးကေတာ့ တဲေရာ့ ရယ္၊ ႏူမေရာ္ေလာ္ဂ်ီရယ္၊ သံုးတန္ေပၚ နိစ္ကေတာ့ လတ္တေလာ အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။
ထူးျခားမႈကုိ ေျပာရရင္ တခ်ိဳ႕ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့ ကိစၥေတြ ေဟာတာမွန္တာ တုိ႔၊ လင္္မယားရန္ျဖစ္ၿပီး ကဲြမလို ျဖစ္ ေနတာေတြ ယၾတာနဲ႔ ျပန္အဆင္ေျပ သြားတာတုိ႔ စသည္ျဖ င့္ေပါ့။ ဘယ္လို မွန္သြားတယ္လို႔ ဘယ္လို ယၾတာ ေခ်လိုက္တာ ဘယ္လိုေကာင္းသြားတယ္လို႔ ေျပာေနရရင္ ကိုယ္ရည္ေသြး ၿပီး ေျပာသလို ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီလို ေျပာျပရေနတာထက္ စာ ရင္ ကြၽန္ေတာ့္ေဗဒင္ ေဟာခန္းကို အၿမဲ လာေနက်လူေတြကို ေမးၾကည့္လိုက္တာ ပိုေကာင္းပါတယ္။
အခု က်ဳိက္ထီးေဆာင္း ဆရာ ေတာ္ဘုရားႀကီး တာဝန္ယူၿပီး ဓမၼေစ တီေခါင္းေလာင္းႀကီးကို ဆယ္ယူမယ္လို႔ သတင္းၾကားထားၿပီးသားပါ။ အားလံုး လည္း ၾကားၿပီး သား ျဖစ္မွာပါ။ ဆရာ ေတာ္ဘုရားႀကီးက ေရွ႕မွာလည္း သာ သနာျပဳတဲ့အခါ ေအာင္ျမင္မႈေတြအမ်ားႀကီးရခဲ့တဲ့ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေလ။ ဆယ္ ယူလို႔ရရိွရင္လည္း တုိင္းျပည္အတြက္ အက်ဳိးရိွမယ္လို႔ အားလံုးလည္း သိပါ တယ္။ ငယ္ကတည္းကဓမၼေစတီေခါင္း ေလာင္းႀကီးဆိုတာကုိၾကားဖူးသေလာက္ အျပင္မွာ အလံုးအထည္နဲ႔ ျမင္ဖူးခ်င္ ၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ျမင္ဖူးခ်င္ တယ္လို႔ ေျပာရမွာပဲ။ ၿပီးေတာ့ ဒီိကိစၥကုိ အားလံုးက ဇဲြနဲ႔ႀကိဳးစားေန ၾကတာပဲ ေလ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္း ႀကီးဆယ္ယူမႈမွာ ေအာင္ ျမင္မႈရိွႏိုင္ မရိွ ႏုိင္ေျပာရမွာထက္စာရင္ အျမန္ဆံုး ေအာင္ျမင္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေနပါ တယ္လို႔ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။
ဆရာ ဇင္ေယာ္နီ
ကြၽန္ေတာ္ ေတာင္တြင္းႀကီး ဇာတိ ပါ။ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ ကာ တြန္းဆရာ ျဖစ္ခ်င္တယ္၊ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆုိၿပီး မိုက္မိုက္ကန္းကန္း ရန္ကုန္ကို ဆင္းလာ တယ္ေပါ့။ လာဘ္ မိုးေစြ ဦးသန္႔ခ်ိတ္ေပးလို႔ သုဝဏၰက အဘဆီ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အဘဆီ ေရာက္ေတာ့ စာေပအတြက္လည္း ဗဟု သုတရ၊ ေဗဒင္နဲ႔လည္း နီးစပ္ၿပီး ၁၉၉၄ မွာ ရည္ရြယ္ခ်က္ မရိွဘဲနဲ႔ ဒီေဗဒင္ဆရာ ဘဝကိုေရာက္ခဲ့ေတာ့တာပါပဲ။ ကြၽန္ ေတာ္ အဓိက အသံုးျပဳ ေဟာေျပာေပး တာကေတာ့ သက္ေရာက္သံုးတန္ေပၚ နိစ္နဲ႔ တဲေရာ့ကုိသံုးၿပီး ေဟာေပးပါ တယ္။ ေဟာလာတဲ့ သက္တမ္းတစ္ ေလွ်ာက္မွာ ထူးျခားတာ ေျပာရရင္ေတာ့ နည္းတယ္လို႔ ဆုိရမယ္။ မွတ္မွတ္ရရ ေျပာရရင္ေတာ့ ဒီႏွစ္ထဲ မွာ ေငြစကၠဴ အသစ္ ထြက္မယ္။ အျပာေရာင္မ်ား မယ္။ ဝိဇၨာေလာက၊ ဝိညာဥ္ေလာက တစ္ခုခုရဲ႕ တုိက္တြန္းမႈေၾကာင့္ ေပၚမွာ ဒါေၾကာင့္နဂါး႐ုပ္တုိ႔ ဘာတုိ႔ပါမယ္ဆုိၿပီး ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္မွာ နိမိတ္ဖတ္ေဟာျဖစ္ခဲ့ တယ္။ မၾကာပါဘူး။ ေျခာက္လအတြင္း ၁ဝဝဝဝ တန္ထြက္ခဲ့တယ္။ ဒါဟာ တုိက္တိုက္ဆုိင္ဆုိင္ မွတ္မွတ္ရရ လူသိ ရွင္ၾကား ႀကံဳဖူး တာပါပဲ။
ယၾတာဆုိတာ စြမ္းၿပီးသား။ ေပး တဲ့ဆရာရဲ႕ အားလည္း ပါပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေရးႀကီးဆံုးက ကိုယ္တုိင္ပဲ။ ယၾတာေခ်စြမ္းတယ္ဆုိၿပီး ကိုယ္တုိင္ မလုပ္ရင္ေတာ့ ဘာ မွျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး။ ကုိယ္တုိင္က အဓိက က်တယ္လို႔ ေျပာ ရမယ္။ ေက်ာင္းလည္းမတက္၊စာလည္း မက်က္ရင္ေတာ့ အဲဒီကေလးကို ဘာယ ၾတာမွ ေခ်ေပးလို႔ မရတာေ ၾကာင့္ ယၾတာဆုိတာ ပံ့ပိုးမႈတစ္ခုပါ။ ဒဲ့မဟုတ္ ပါ။
ဘာကိုမွ တာဝန္မယူ၊ ဘာကိုမွ အာမ မခံပါ။ ေလာကႀကီးမွာ သူ႔ကံနဲ႔ သူ ရိွၿပီးသား၊ နတ္ေတြ၊ ဝိဇၨာေတြ မေျပာနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားေတာင္ ျပင္လို႔ မရပါ။ ဒီယၾတာလုပ္ပါ၊ ဒါေရွာင္ပါဆုိ ၿပီး ေဗဒင္ဆရာက ေျပာတယ္။ ဒါကို လိုက္နာၿပီး ႀကိဳးစားအားထုတ္ရင္ေတာ့ သူေကာင္းသြားမယ္ အာမခံသလား ဆုိ ရင္ေတာ့ အာမခံလုပ္ငန္းေတြေတာင္ တကယ္ အာမခံသလား ဆုိတာ ျပန္ေမး ရပါလိမ့္မယ္။
ဒါေၾကာင့္ကိုယ္တုိင္ေတာ့ အာမခံ သလားဆုိရင္ မခံပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ စိတ္ ဓာတ္အင္အား၊ ပညာအင္အား၊ ေစတ နာအင္အားအျပည့္နဲ႔ေတာ့ အလုပ္လုပ္ ေနပါတယ္။
အပိုင္ေျပာဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီေခါင္း ေလာင္းႀကီး ေသခ်ာေပါက္ကုန္းေပၚကုိ ျပန္ေရာက္လာမွာပါ။ ဒီေန႔ မေရာက္ ရင္ မနက္ျဖန္၊ မနက္ျဖန္ မေရာက္ရင္ သန္ဘက္ခါ၊ သန္ဘက္ခါမေရာက္ရင္ ေနာင္ႏွစ္မွေရာက္ရင္ေရာက္မယ္။ ဘာ လို႔လဲဆုိေတာ့မေရာက္ေရာက္ေအာင္ ဆယ္မယ့္လူေတြ ေပၚလာဦးမွာမုိ႔လို႔ပဲ။
ဆရာမ ေဒၚသန္းသန္း
(အၾကားအျမင္)
လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၁ ႏွစ္ေလာက္ ကေန စၿပီး ဒီအလုပ္ကို လုပ္ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ အဓိ ႒ာန္ေတြ ဝင္ခ်င္လာတယ္။ ဝင္လည္း ဝင္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ လူတစ္ေယာက္ကို ၾကည့္ရင္ သူဘာျဖ စ္ေတာ့မယ္ ဆုိၿပီး ေျပာႏုိင္လာတယ္။ အစကဆုိရင္ လူေတြက ကိုယ့္ကို ႐ူးေနတယ္လို႔ ေတာင္ အထင္ခံခဲ့ရတာပါ။ အၾကား အျမင္ဆိုတာ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ကိုယ့္ကို ေဘးနား ကပ္ၿပီး တတြတ္တြတ္ လာ ေျပာေနတာကို ၾကားရတာ၊ ျမင္ရတာကုိ ေခၚတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလူကို ၾကည့္ၿပီး မေနာကအလုိလိုသိလာတာကို ေဟာ တာကုိ ေခၚတာပါ။ အဘနဲ႔လည္း အၿမဲ တမ္းအဆက္အသြယ္ ရိွေနတာ မဟုတ္ ပါဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ သမာဓိျမင့္ ေအာင္ အဓိ႒ာန္ေတြဝင္ၿပီး ျမႇင့္လိုက္မွ အဘနဲ႔ အဆက္အသြယ္လုပ္လု႔ိ ရတာ ပါ။
အဲဒီအတြက္ ႀကီးကိုးႀကီးတုိ႔၊ ေရႊ ဘုန္းပြင့္တုိ႔ ဗိုလ္တေထာင္တုိ႔မွာ အဓိ ႒ာန္ေတြ ႏွစ္ႏွစ္၊ သံုးႏွစ္ဝင္ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပုိင္း လူေတြကို ၾကည့္ရင္ နင့္အိမ္မွာ ဘာျဖစ္ မယ္။ နင့္အမ်ဳိးထဲ မွာ ဘယ္သူဘာျဖစ္မယ္ ဆုိတာေတြ ေျပာႏုိင္လာပါတယ္။
ဒီေလာက က အရမ္းဆန္းၾကယ္ တယ္။ နားလည္ေအာင္ ဘယ္လို ရွင္း ျပရမလဲ။ ဆရာမကို လာေမးတဲ့သူေတြ ကုိ ၾကည့္ၿပီး အဲဒီလူရဲ႕ဘဝမွာ ဘာေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အခုအခ်ိန္အထိ ဘယ္လို ျဖတ္သန္းခဲ့တယ္။ မိဘေတြကို ဘယ္ လို လုပ္ေကြၽးခဲ့တာ။မိဘေတြက ကုိယ့္ေၾကာင့္ ဘယ္လို စိတ္ဆင္းရဲ ခဲ့တာ။ အိမ္ေထာင္ျပဳလို႔ ရမရ ဆုိတာ ေတြေပါ့။
အဘ ဘုိးမင္းေခါင္က ဆရာမကုိ အိပ္ မက္ေပးၿပီး ဒီအလုပ္လုပ္လို႔ ေျပာထား တာပါ။
ေဗဒင္၊ ဓာတ္႐ိုက္ ဓာတ္ဆင္တုိ႔ လိုအကြက္ခ်ေဟာေျပာၿပီးဘာအေဆာင္ ေဆာင္၊ ဘာယၾတာေခ်ဆုိ တာေတြ ေတာ့ မရိွပါဘူး။ လူေတြက သူတုိ႔ရဲ႕ ဘဝေဟာင္းမွာ ကတိေတြေပးခဲ့ၾကတာ ရိွတယ္။ သစၥာေတြ ျပဳခဲ့ၾကတာရိွတယ္။ အဲဒီသစၥာေတြ၊ ကတိေတြကုိလူ႔ဘဝ ေရာက္ေတာ့ ေမ့သြားေရာ။ အဲဒီမွာ ဘဝေဟာင္းကလူေတြက ကိုယ့္ကုိျပန္ ေခၚခ်င္ေရာ။ အဲဒါကို ဒီ ဘဝလူျဖစ္ေန တဲ့သူက မသြားခ်င္ဘူး။ အဲဒီအခါမွာ ဆရာမက ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဖက္ၾကားကေနၿပီး ေတာင္းပန္ တာတုိ႔ ဘာတုိ႔ေတြ လုပ္ေပး ရတာ ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီသုိက္ေတြက ဘယ္လို သစၥာ၊ ကတိေတြ ရိွပါေစ။ အဘကေနၿပီး အေပၚကေန အမိန္႔ ေပးလိုက္ရင္ အားလံုးအဆင္ေျပေအာင္ လုပ္လို႔ ရတယ္။ ဆရာမက အဘ ကိုယ္စားလုပ္ေပးတဲ့ သေဘာေပါ့။
အထူးသျဖင့္ ယၾတာလိုမ်ဳိးဆို ပဲြ ထိုးခုိင္းတယ္။ ဘယ္ဘုရားသြားၿပီး ဘယ္ပဲြလွဴပါဆုိတာမ်ဳိးေပါ့။ အရမ္းႀကီး မေကာင္းေတာ့တဲ့ သူမွသာ ဆရာမအိမ္ မွာေခၚၿပီး မယ္ေ တာ္ႀကီးေတြ၊ သိုက္နန္း ရွင္ေတြနဲ႔ ခ်ဳပ္ၿပီး အသက္ျပန္ဆက္တာ တုိ႔ ဘာတုိ႔ လုပ္တာေပါ့။
ထူးျခားတာေတြေတာ့ ခဏခဏ ႀကံဳရပါတယ္။ ကုိယ္ကယ္ေပးလိုက္လို႔ အသက္ျပန္ဆက္သြားတဲ့ လူေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရိွပါတယ္။
တစ္ခုမွေတာ့ အာမခံတာမ်ဳိး မရိွပါဘူး။ လူေတြမွာ သူ႔ကံနဲ႔သူ ရိွၿပီး သားပါ။ ဘယ္လိုလူမ်ဳိးကိုမွလည္း အာမ မခံေပးပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ ဘယ္အရာမွ လုပ္ယူလို႔ မရပါဘူး။ သူ တုိ႔ကံအတုိင္းပါပဲ။ တစ္ခုေတာ့ရိွတယ္။ ကိုယ့္ကို လာေမးတဲ့သူေတြကို ဘာ ျဖစ္မယ္။ သတိထား အဲဒီေလာက္ပဲ ေျပာ ေပးႏိုင္တယ္။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဟာ ငါ့တုန္းကေတာ့ ဘယ္လိုမွန္သြား တာ။ အဲဒီဆရာမဆီသြား၊ မွန္တယ္ စသည္ ျဖင့္ေတာ့ အက်ဳိးေက်းဇူး ျပန္ခံစားရတာေပါ့။
ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းႀကီး ဆယ္ ယူေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ့ ေခါင္း ေလာင္းႀကီးက ကုန္းေပၚေရာက္ခ်ိန္ တန္ၿပီ၊ အဲဒီေခါင္းေလာင္းကို ပုိင္ဆုိင္ ထားတဲ့သူေတြကလည္း ကုသိုလ္လိုခ်င္ ၿပီး ကြၽတ္ခ်င္ၿပီဆုိရင္ေတာ့ ေခါင္းေ လာင္းႀကီးေပၚလာမွာပါ။
အဲဒီေခါင္းေလာင္းႀကီးကို ဆယ္ တဲ့သူက လက္ရိွပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ သူေတြ ေကာင္းဖို႔ လုပ္ေပးတာဆုိရင္ေတာ့ သူ တုိ႔က ခြင့္ျပဳေပးလိုက္မွာပါပဲ။ ဘယ္သူ လုပ္ရင္ရမယ္၊ မရဘူး။ ဘယ္ေတာ့ ေရာက္လာမယ္ဆုိတာေတာ့ ေျပာခြင့္ မရိွပါဘူး။
ဆရာ မင္းမဟိႏၵေလာကီသိပၸ
(ဂမီၻရ)ပညာရွင္
ဒီေဗဒင္ ေလာကကိုေတာ့ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္မွ စတင္ဝင္ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ အစကေတာ့ဝါသနာအရအေပ်ာ္သေဘာ ေဟာေျပာရာမွ စတင္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း Professional ေဗဒင္ဆရာ အျဖစ္ ကူးေျပာင္းခဲ့ပါတယ္။ ေဗဒင္ႏွင့္ ပတ္ သက္ၿပီး ေဗဒင္စာအုပ္မ်ားစြာဖတ္႐ႈ ေလ့လာၿပီး ကိုယ့္ထက္တတ္ကြၽမ္းသူ မ်ားထံမွာလည္း ယခုခ်ိန္ထိ ေလ့လာ ဆည္းပူးသင္ယူေနတုန္းပါ။ ေဗဒင္ကို ေျပာမယ္ဆိုရင္ ယၾတာပါထည့္ေျပာမွ ပိုျပည့္စံုပါလိမ့္မယ္။ ယၾတာေကာင္း ခ်င္ရင္ အင္းေကာင္းနဲ႔ေျမႇာက္ မင္း ေလာင္းပင္ေပ်ာက္ေ စပါတယ္။
အခုလည္း ေဗဒင္ ေဟာေနၿပီး တစ္ေန႔ႏွစ္ေယာက္၊ သံုးေယာက္ေလာက္လာေရာက္ ေမး ျမန္းမႈရွိပါတယ္။ ထိုက္သင့္တဲ့ ဝင္ေငြ ေတာ့ရွိတယ္။ ဓမၼေစတီ မင္းေခါင္း ေလာင္း ကို မင္းအစိုးရေတြက ဆယ္ ယူရင္ ေအာင္ျမင္မယ္။ ဆိုလိုခ်င္တာ ကေတာ့ မင္းအစိုးရမဟုတ္ရင္အထိုက္ အေလွ်ာက္ ေအာင္ျမင္မွာ မဟုတ္ပါ။ မင္းအစိုးရက ဆယ္ယူရင္ လည္း အခက္ အခဲမ်ိဳးစံု ႀကံဳေတြ႕ရႏိုင္တယ္။
ဆရာ ဦးေအာင္ေက်ာ္ျမင့္
(အၾကားအျမင္)
၁၉၈ဝခုႏွစ္ကစၿပီး ဒီေလာကကို ဝင္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ေဗဒင္မ်ဳိး႐ိုး ရိုး ရွိပါတယ္။ လက္႐ိုးေဗဒင္မွာ ဆရာ ဦးျမင့္ေဆြ၊ သံုးတံေပၚနိတ္စ္တြင္ ဆရာ ဦးေက်ာ္ရိွန္တုိ႔ဟာ ဆရာေတြပါ။ ဒီ အခ်ိန္အထိ ေငြေၾကးႏွင့္ မေဟာပါဘူး။ မဟာဘုတ္၊ ၿဂိဳဟ္အိပ္ၿဂိဳဟ္စား၊ သံုးတံ ေပၚနိတ္စ္၊ ကာလႀကီး ဋီကာ စတဲ့ အေျခခံေဗဒင္မ်ားကို မႏၲေလးတုိင္း ေတာင္သာၿမိဳ႕နယ္ ကန္ေတာ္တုိက္ ဆရာေတာ္ ဦးနႏိၵယ၊ ဆင္ျဖဴေက်းရြာ ေဗဒကဝိဆရာေက်ာ္ေအးတုိ႔ဆီမွာ အေႏၲဝါသိကအနီးကပ္ တပည့္ခံၿပီး ငါးႏွစ္ၾကာ သင္ယူခဲ့ပါ တယ္။ လက္ရိွ မွာ ေဗဒင္ေဟာစားျခင္းလည္း မလုပ္ ပါဘူး။ ထူးျခားမႈအေနနဲ႔ ျမင္းျဖဴရွင္နတ္ အေမမယ္ဝဏၰအာ႐ုံထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈ အၿမဲရိွပါတယ္။ အေမ မယ္ဝဏၰက ေတာ့ သထံုဘုရင္ မႏုဟာမင္းရဲ႕ ႏွမ ေတာ္ျဖစ္ၿပီး လူေတြထင္သလို ဘီလူး မဟုတ္ဘူး။ မတရားႀကံသူမ်ားေတြ႕ ရင္ ဘီလူးျဖစ္ပါေစလို႔ သစၥာျပဳထားလို႔သာ ဘီလူးလို ႔ ျမင္တာပါ။ အဘဘုိးမင္း ေခါင္ကလည္း အၾကားဓာတ္ အျမင္ ဓာတ္ေပးပါတယ္။ ဓမၼေစတီ ေခါင္း ေလာင္းဆယ္ယူဖို႔ ေအာင္ ျမင္မႈရိွမရိွ ကေတာ့ ဆယ္ယူသူ ပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ႕ စရဏအားေကာင္းမႈ၊ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ကံၾကမၼာ၊ ေခါင္းေလာင္းႀကီးကို ျပည္ သူမ်ားအတြက္ ပူေဇာ္ခြင့္နဲ႔ မ်ားစြာ သက္ဆုိင္ပါတယ္။ မဟာဘုတ္နည္း အရပါ ထပ္မံေဟာေျပာ ရရင္ ေခါင္း ေလာင္းဆယ္ယူရာမွာ တနဂၤေႏြသား သမီးမ်ား ဦးေဆာင္ရင္ ပိုအဆင္ေျပ ႏုိင္ပါတယ္။
.. www.MyanmarExpress.net
11 comments:
အလကားေယာင္ဝါး ေဗဒင္ဆရာေတြ …
မင္းတို႔ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေတာင္ မွန္ေအာင္ ေဟာႏိုင္လို႔လား …
လူလိမ္လုပ္စားေတြ …………………
မင္းတို႔တကယ္ အႀကားအျမင္ ရတယ္ ေတာ္တယ္ ဆိုရင္ ေခါင္းေလာင္းႀကီး ေပၚလာမဲ႔ ေန႔ရက္ အခ်ိန္ကို ေဟာကိန္းထုတ္လိုက္ေလ ……
ေယာင္ဝါးနဲ႔ ျဖီးျဖန္းေနတာ
ေခါင္းေလာင္းဆယ္ဖို႔အတြက္
အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းကို ငါ မႏွစ္ကတည္းက ေျပာခဲ႔ျပီးသား ………………
အဲဒီနည္းလမ္းသာ အေကာင္းဆံုး …………
" ျမစ္ထဲက ေရေတြ အကုန္စုပ္ထုတ္လိုက္
ေခါင္းေလာင္းဆယ္ျပီးမွ ေရေတြ ျပန္ထည့္လိုက္ " ျပီးေရာ ………
1-ALL FORTUNE TELLERS HAVE THE CHANCE
OF FIFTY FIFTY THAT IS THEY HAVE 50% CHANCE.
2-IN BUDDHISM FAITH ACCEPTED LOT OF HIGH CLASS OR LAW CLASS PEOPLE CAN SHOW MIRACLE THAT IS THE REASON LORD BUDDHA
NOT ALLOW TO USE MIRACLE.
BUT LORD BUDDHA ALLOWED DHAMMA MIRACLE.
BY FOLLOWING THE TEACHING OF DHAMMA AND PRACTICING OF
DHAMMA WILL SEE THE MIRACLE BY HIM/HERSELF.
NO NEED TO DEPEND UPON
OTHER PEOPLE OR GODS HELPING THEM.
THIS IS THE ESSENCE OF BUDDHISM.
3-WHY? NOT ASK THE WIZARD AND HTWET YAR PAUK TO SALVAGE THE DHAMMASADI BELL
AND PUT IT BACK TO THE ORIGINAL PLACE .
DEFINITELY THEY CANNOT DO THE JOB.
4-WHY? THEY CANNOT STOP THE "NGA ZINKA"
NOT TO TAKE AWAY THE BELL.
5-FORTUNE TELLING AND HEAR SAYING MAY
RIGHT WITH LIMITATION BUT NOT GOOD ENOUGH FOR OUR DAILY LIFE.
6-ARR KOO YAN AH SIT KA;
BUDDHA,DHAMMA,SANGHA.
MATE SWE AH SIT KA ;
KAN, NYAN,WADIYA.
7-THE SUCCESS OF SALVAGING WORK IS
100% DEPEND UPON THE RECORDED HISTORY
IS RIGHT AND THE REAL DHAMMASADI BELL
IS THERE AS SO CALLED EVERYBODY SAID SO.
8-THE QUESTION NUMBER 1 IS
ARE WE ALL SURE THE HISTORICAL RECORD
IS 100% RIGHT.
THE QUESTION NO 2 IS
ARE WE ALL SURE 100% THE SUNKEN DHAMMASADI BELL IS IN THAT LOCATION.
9-SOONER OR LATER WE ALL WILL SEE THE DHAMMASADI BELL IF CAN GIVE DEFINITE ANSWER YES TO BOTH QUESTIONS.
VERY GOOD COMMENT BUT NO ONE UNDERSTAND.
ကိုယ္ေသမဲ႕ေန႔ကိုေတာင္ကိုယ္မသိတဲ႕ ေဗဒင္ဆရာေတြကိုသနားတယ္။
1-THE COMMENT WRITER GET NOTHING BY
WRITING COMMENTS BUT MAY BE BACK FIRE
OR HATRED.
2-THE COMMENT WRITER WRITTEN DOWN HIS
OPINION WITH FACTS AND FIGURE FOR THE
READERS.
THE READERS HAVE MANY CHOICES EITHER
TAKE OR LEAVE IT.
3-THE COMMENT WRITER NOTICED THE LIFE
OF MYANMAR PEOPLE BEFORE JANUARY 4,1948,
BEFORE MARCH 2,1962,BEFORE 1988,BEFORE
2011 AND PRESENT DAY.
4-WE MAY HATE THE BRITISH COLONIAL DAYS BUT WE MUST STUDY THE ENGLISH LANGUAGE.
5-WE MAY HATE THE JAPANESE OCCUPATION DAYS BUT WE MUST STUDY THE JAPANESE
LANGUAGE.
6-MYANMAR MUST GO AHEAD OR AT LEAST
TOGETHER WITH THE OTHER NATIONS.
7-MYANMAR HAVE COMPLETE RELIGIOUS
AND SOCIAL EDUCATION BUT MANY PEOPLE
ARE IGNORING AND BELIEVING IN UNNATURAL
THINGS AND OUT DATED.
NEED TO CHANGE FROM OUT DATE TO UP DATE
IN ALL MATTERS.
8-MYANMAR NEED GO FORWARD AND UPWARD
WITH VERY QUICK STEPS TO CATCH UP OTHER
NATIONS AND TO OVERTAKE THE OTHER NATIONS IN ALL FIELDS.
9-NEARLY ALL CHILDREN CAN CHOOSE THE
BETTER BUT NEARLY ALL ADULTS REFUSE TO
CHOOSE BETTER BUT THEY ALL STICK TO THE
OLD BELIEVE BECAUSE MANY ADULT DO NOT
USE THE FULL THINKING AND REASONING
POWER.
10-LORD BUDDHA TOLD IN "KALAYMA SUTTA"
ABOUT THE IMPORTANT OF THINKING AND REASONING.
DO NOT ACCEPT ANYTHING WITHOUT REASONING.
LOOK LIKE MANY PEOPLE KEEP CARRYING
GOAT SHIT AS A VALUABLE THING IN THEIR
WHOLE LIFE.
မင္းကေရာ မင္း ေသမဲ့ ေန ့ သိလား
မင္းကေရာ မင္း ေသမဲ့ ေန့ ့ သိလို ့လား။
အပိုင္ေျပာဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီေခါင္း ေလာင္းႀကီး ေသခ်ာေပါက္ကုန္းေပၚကုိ ျပန္ေရာက္လာမွာပါ။ ဒီေန႔ မေရာက္ ရင္ မနက္ျဖန္၊ မနက္ျဖန္ မေရာက္ရင္ သန္ဘက္ခါ၊ သန္ဘက္ခါမေရာက္ရင္ ေနာင္ႏွစ္မွေရာက္ရင္ေရာက္မယ္။ ဘာ လို႔လဲဆုိေတာ့မေရာက္ေရာက္ေအာင္ ဆယ္မယ့္လူေတြ ေပၚလာဦးမွာမုိ႔လို႔ပဲ။ ေတာ္လိုက္တဲ့ ေဗဒင္ဆရာ
1-WHO TALK WITH WIZARD?
2-PLEASE ASK WIZARD;
IS IT REALLY TRUE THE DHAMMAZEDI BELL
SUNKEN IN YANGON RIVER?
ASK THE POSITION/LOCATION OF BELL SO THAT
DIVERS CAN FIND IT WITHOUT TAKING MANY
DAYS.
ASK CAN THEY PUT BACK THE BELL ON
SHWE DAGON HILL IN ORIGINAL POSITION?
3-STOP BELIEVING AND TALKING THEM IF ANY WIZARD CAN NOT DO ANY THING.
4-BETTER THANK TO THE HARD WORKING
SALVAGING TEAM.
Post a Comment
https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္