Subscribe to our RSS Feed

ေပးစာ - ၁

ကၽြန္မဟာ ျမန္မာနုိင္ငံကိုသိပ္ခ်စ္တဲ႔၊ ျမန္မာနုိင္ငံသားျဖစ္ရတာကို အရမ္းဂုဏ္ယူတဲ႔ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္ပါ။ ကၽြန္မ ျမန္မာနုိင္ငံကို မေရာက္တာ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ပါၿပီ၊ ဒါေပမယ္႔ ျမန္မာတီဗြီလိုင္းေတြကိုအၿမဲလိုလိုၾကည္႔ေနၿပီး ဘီဘီစီ၊ ဗြီအိုေအ တို႔ကိုလည္း အခါအားေလွ်ာ္စြာ နားေထာင္ျဖစ္၊ ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူေတြက ဘာေတြလုပ္ေနသည္ျဖစ္ေစ ကၽြန္မတို႔နုိင္ငံအတြက္ အလုပ္လုပ္ေနသူအားလံုးကို ကၽြန္မ ေလးစားပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ဘာေတြ မွားခဲ႔ၾကလို႔ ကၽြန္မတို႔နုိင္ငံနဲ႔ ပက္သက္တဲ႔သတင္းေတြက အင္တာနက္ေပၚမွာ မေကာင္းတာေတြ မ်ားေနလဲဆိုတာ ကၽြန္မနားမလည္နုိင္ေသးပါဘူး။ နုိင္ငံေရးကို ကၽြန္မနားမလည္ စိတ္မဝင္စားေပမယ္႔ နုိင္ငံအတြက္ တစ္ဖက္တလွမ္းက တက္နုိင္သေလာက္လုပ္ေပးဖို႔ ကၽြန္မ အစဥ္ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ ျမန္မာအခ်င္းခ်င္း ကူညီဖို႔ ကၽြန္မ အၿမဲတံခါးဖြင္႔ထားသလို ျပည္တြင္းက အလွဴခံမႈေတြသာမက ျပည္ပက ျမန္မာအဖြဲ႔ဆီက အလွဴခံေတြကိုလည္း ကၽြန္မ အၿမဲ သူမ်ားထက္ သာေအာင္ လွဴခဲ႔၊ ေပးခဲ႔ ပါတယ္။ အခြင္႔အေရးေပးတာနဲ႔ ျမန္မာနုိင္ငံကို အၿပီးျပန္ဖို႔ ရည္မွန္းခ်က္ထားၿပီး အလုပ္လုပ္ေနတာပါ။ ျမန္မာေျမမွာပဲ ကၽြန္မ ေသခ်င္တယ္။


တစ္ခါက ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္းေတြ ျမန္မာနုိင္ငံ ကို အလည္သြားၾကပါတယ္။ ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္းဆိုတာ အေမရိကန္နုိင္ငံသားေတြပါ။ သူတို႔ေတြ ျပန္လာေတာ႔ ကၽြန္မကို ျပန္ေျပာျပတယ္။ ငါတို႔ထင္သလို လံုးဝ မဟုတ္ဘူး တဲ႔။ ငါတို႔ထင္ထားတာက မင္းတို႔ဆီမွာ လံုးဝ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈမရွိဘူး၊ ဘာမွျပည္႔စံုမႈမရွိဘူး... စတဲ႔ စတဲ႔ မေကာင္းတဲ႔ အေၾကာင္းေတြပဲ ငါတို႔ အရင္က ၾကားေနတာ။ ေလဆိပ္ကိုေရာက္ၿပီး ေလယာဥ္ေပၚက စင္းတာနဲ႔ တစ္ခုခုေတာ႔ လြဲေနၿပီဆိုတာ ငါသတိထားမိတယ္ တဲ႔။ အဲ႔ဒီေနာက္ ဟိုတယ္ကို တန္းမသြားပဲ ၿမိဳ႕ထဲက လမ္းတခ်ိဳ႕ေပၚကို ေမာင္းခိုင္းၿပီး လိုက္ၾကည္႔လိုက္တယ္ တဲ႔..။ ငါတို႔ ထင္ထားသလိုလဲ မဟုတ္ပါလား ဆိုၿပီး တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေျပာျဖစ္ၾကတယ္ တဲ႔..။ ကၽြန္မ ကို ျပန္ေျပာျပၾကပါတယ္။ သူတို႔ ေျပာလည္း ေျပာစရာပါပဲ။ ကၽြန္မတို႔ ျမန္မာနုိင္ငံရဲ႕ သတင္းမွန္သမွ် ကို အဆိုးေတြခ်ည္းပဲ ကမာၻက သိေနပါတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာၾကည္႔ၾကည္႔ ဆိုးတဲ႔ သတင္းေတြပဲရွိသလို၊ ဘယ္သူ႔ကို သြားေမးေမး ဆိုးတဲ႔ အေၾကာင္းနဲ႔ သနားစရာေကာင္းတဲ႔ အေၾကာင္းပဲ ေျပာၾကပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ဘာေတြ မွားခဲ႔ၾကလို႔လဲ??? ဒါေပမယ္႔ တကယ္႔တကယ္ ျမန္မာေျမေပၚကို သြားၾကည္႔ရင္ေတာ႔ အားလံုးက ကိုယ္႔အလုပ္ကိုလုပ္ၿပီး ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ေအးေအးေဆးေဆး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ေနထိုင္ စားေသာက္ေနၾကတာပါ။ ကၽြန္မတို႔လို နုိင္ငံျခားေရာက္ေနတဲ႔ ျမန္မာတခ်ိဳ႕ေတြက သိပ္ကို သနားစရာေကာင္းပါတယ္။ ျမန္မာနုိင္ငံအေၾကာင္းဖတ္လိုက္၊ ၾကားလိုက္ရရင္ ခုပဲ ေပါက္ကြဲေတာ႔မလိုလို၊ မနက္ျဖန္ပဲ စစ္ျဖစ္ေတာ႔မလို၊ တိုင္းျပည္တစ္ခုလံုးပဲ ပ်ာက်ေတာ႔မလိုလို၊ တစ္နုိင္ငံလံုးပဲ စားစရာ တစ္ခုမွမရွိ ေသာက္စရာ ေရတစ္စက္မွမရွိေတာ႔သလိုလို အၿမဲ ၾကားေနရၿပီး စိုးရိမ္ေၾကာင္႔ၾကမႈေတြနဲ႔ ျပည္႔ေနၾကရပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ျမန္မာနုိင္ငံက အြန္လိုင္းတက္လာတဲ႔ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြဆို ဘာမွမသိ၊ ေမးရင္လည္း မဟုတ္တဲ႔အေၾကာင္းနဲ႔ အားလံုး ေအးေအးေဆးေဆးျဖစ္ေၾကာင္႔ ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါးပဲ ေျပာသြားၾကပါတယ္။


တစ္ေန႔က ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းျမန္မာ တစ္ေယာက္က အကူညီေတာင္းလို႔ သူတို႔ရံုးနဲ႔ အတူ ျမန္မာဒုကၡသည္ ေတြေနတဲ႔ ေနရာကို ကၽြန္မ ေရာက္ခဲ႔တယ္။ ကိုယ္႔လူမ်ိဳးဆိုေတာ႔ ေတြ႔ခ်င္တာလဲပါတာေပါ႔။ စကားေတြလည္း အမ်ားႀကီးေျပာၾကမယ္ဆိုၿပီး တစ္လမ္းလံုးအားတင္းလာခဲ႔တယ္။ ဟို ေရာက္ေတာ႔ အိမ္ေရွ႕မွာ ျမန္မာတစ္ခ်ိဳ႕ထြက္ၿကိဳေနၾကေတာ႔ သူငယ္ခ်င္းနဲ႔အတူ ဆင္းၿပီး ႏႈတ္ဆက္ခဲ႔တယ္၊ သူတို႔ရံက အေမရိကန္နုိင္ငံသား ၇ ေယာက္ေလာက္ကလည္း သိခ်င္တာေတြ ေမးၾကတယ္။ ေျပာၾကၿပီး အိမ္ေပၚတက္ခဲ႔ၾကတယ္။ အဲ႔ဒီခ်ိန္မွာ ကၽြန္မ စ ၿပီး စိတ္ပ်က္သြားတာပါပဲ။ အိမ္ထဲကို ဝင္လိုက္တာနဲ႔ ကၽြန္မ အနံ႔တစ္ခုရတယ္၊ အိမ္ရဲ႕ နံရံတစ္ေနရာမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ပံု အႀကီးႀကီး ကပ္ထားတယ္။ ထိုင္ခံုေတြ၊ အဝတ္ေတြ ပစၥည္းေတြက လံုးဝ မသပ္မရပ္ျဖစ္ေနတယ္။ ကၽြန္မ ဘာေျပာရမွန္းမသိ။ ကၽြန္မ ေျပာခ်င္တာ ေျပာလို႔ရမယ္ဆိုရင္ ဒီလိုအေဆာက္အံု၊ ဒီလိုနုိင္ငံမွာ ဘာလို႔ ဒီေလာက္ စုတ္စုတ္ပ်က္ပ်က္ေန ေနရတာလဲ လို႔ ကၽြန္မ ေျပာလိုက္ခ်င္တယ္။ တကယ္ အဆင္႔အတန္းမရွိဘူး။ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေတြက ႀကိဳးတန္းလန္းေတြ ရႈပ္ေနတယ္။ အဝတ္ေတြကလည္း ခံုေပၚ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ။ အေပၚမွာ ဝိုင္ယာႀကိဳးနဲ႔ အဝတ္လွန္းဖို႔ ႀကိဳးတန္းေတာင္လုပ္ထားေသးတယ္။ အဝတ္ေတြက အမ်ားႀကီးတင္ထားလို႔ ႀကိဳးတန္းက ေတာ္ေတာ္အိေနၿပီ။ ကၽြန္မ လိုက္လာမိတာ မွားၿပီလို႔ေတာင္ ကၽြန္မ ထင္လိုက္တယ္။ သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ အိမ္ရွင္နဲ႔ သူ႔လူေတြနဲ႔ေတာ႔ စကားေတြ ေျပာေနၾကတယ္။ နိုင္ငံျခားသားတစ္ေယာက္က မင္းတို႔ျမန္မာေတြက ဒီလိုေနတာလားလို႔ လာမေမးပါေစနဲ႔ဆိုၿပီး ကၽြန္မ ကၽိဳတ္ စုေတာင္းရင္း သူတို႔နဲ႔ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ကၽြန္မတို႔အားလံုးကို ၾကည္႔ေနတဲ႔ ျမန္မာ ခေလးေလး တစ္ေယာက္ဆီ ကၽြန္မ ကပ္ခဲ႔တယ္။ ၿပီးေတာ႔ သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ အိမ္ပိုင္ရွင္တို႔ ေျပာသံတစ္ခ်ိဳ႕ နားစြန္႔ၿပီး အသာေလး ေနခဲ႔တယ္။ ကၽြန္မ ၾကားရသေလာက္ေတာ႔ အိမ္ပိုင္ရွင္က မ်ိဳးခ်စ္နုိင္ငံေရး အတိုက္အခံ တစ္ေယာက္တဲ႔။ နိုင္ငံျခားသားေတြက သူတို႔သိခ်င္တာေတြ ဆက္ေမးေနေလရဲ႕။



ကၽြန္မလည္း စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ ခေလးကို ႏႈတ္ဆက္စကားေျပာဖို႔ ႀကိဳးစားရင္း ၿပံဳးျပၿပီး အနားကပ္ခဲ႔တယ္။ ခေလးက ေတာ္ေတာ္ ေအးပံုပါပဲ အသက္က ၆ နွစ္တဲ႔ ေနာက္မွ သူေျပာမွသိရတာ။ သားနာမည္ ဘယ္လိုေခၚလဲဆိုေတာ႔ ရယ္ၿပီးၾကည္႔ေနတယ္။ ေနာက္ ကၽြန္မထပ္ေမးေတာ႔မွ ခေလးက သူျမန္မာလို မတတ္ဘူး တဲ႔ ေျပာတယ္။ ဘုရား ဘုရား ..။ ကၽြန္မ အံ႔ေၾသာတုန္လႈပ္လြန္းလို႔ အသက္ရွဴေတာင္ ရပ္သြားတယ္။ အိမ္မွာေရာ ေဖေဖ၊ ေမေမတို႔က မသင္ေပးဘူးလား လို႔ ေမးေတာ႔။ မသိဘူးတဲ႔။ တစ္ခါတစ္ေလမွာ သူတို႔ခ်င္း ျမန္မာလို ေျပာတယ္တဲ႔၊ သားကိုေတာ႔ အဂၤလိပ္လိုပဲ ေျပာခိုင္းတယ္၊ သင္ေပးတယ္တဲ႔..။ ျမန္မာ႔ မ်ိဳးခ်စ္နိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ သားက ျမန္မာ စကား မတတ္ဘူးတာ ကၽြန္မ ဘယ္လိုနားလည္ရမွန္းေတာင္ မသိေတာ႔ပါဘူး။ အရမ္းလဲ စက္စုပ္ရံြရွာမိတယ္။ ျမန္မာနုိင္ငံအတြက္ဆိုၿပီး မ်ိဳးခ်စ္ နာမည္ခံအလုပ္လုပ္ေနတဲ႔ သူက သူ႔ခေလးကို ျမန္မာလို မေျပာခိုင္းဘူး၊ မသင္ေပးဘူး။ ကၽြန္မ ဒုတိယ အၿကိမ္ စိတ္ပ်က္ရျပန္ၿပီ။ အိမ္ရွင္မ်ိဳးခ်စ္ နုိင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ကေတာ႔ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ အဖြဲ႔သားေတြကို သံရံုးေရွ႕မွာ သူတို႔ ဆႏၵျပခဲ႔တဲ႔ ဓာတ္ပံုေတြကို ထုတ္ျပေနေလရဲ႕..


အိမ္ထဲမွာ ရွိတဲ႔ ပစၥည္းအားလံုးက တကယ္႔ သူေဌးေတြမွ ဝယ္နုိင္တဲ႔ ေစ်းႀကီး ေနာက္ဆံုးေပၚ ပစၥည္းေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဘယ္က ဘယ္လိုရတဲ႔ ပိုက္ဆံနဲ႔ ဝယ္ထားလဲေတာ႔ ကၽြန္မ မသိပါဘူး။ ေဆးလိပ္ျပာခြက္ထဲက ေဆးလိပ္တစ္ဝက္ကို ကၽြန္မ သတိထားမိတယ္။ ကၽြန္မ သူေဌး ေသာက္တဲ႔ စီးကရက္မ်ိဳး။ အရမ္းေစ်းႀကီးတဲ႔ စီးကရက္။ ကၽြန္မနဲ႔ အတူအလုပ္လုပ္ေနတဲ႔ ဒီနုိင္ငံက နုိ္ုင္ငံသားေတြေတာင္ မေသာက္နုိင္တဲ႔စီကရက္မ်ိဳး။ ကၽြန္မ စိတ္ထဲမွာ စဥ္းစားမိတယ္။ မတန္လိုက္တာ... လို႔။ ဟုတ္ပါတယ္။ ကၽြန္မ ငယ္ငယ္ကတည္းက ၾကားဖူးတဲ႔ မတန္ဘူး ဆိုတဲ႔ စကားရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို ကၽြန္မ ခုမွ ကြင္းကြင္းကြက္ကြက္ျမင္လိုက္ရတာပါ။



နိုင္ငံကို တကယ္ခ်စ္ၿပီး နိုင္ငံအတြက္ တကယ္အလုပ္လုပ္တဲ႔သူေတြကို ကၽြန္မတို႔ အလိုရွိပါတယ္၊ အစစအရာရာလည္း တက္နုိင္သေလာက္ကူညီဖို႔ အသင္႔ရွိပါတယ္။ နိုင္ငံအတြက္ ကိုယ္႔အက်ိဳးကို မစြန္႔လြတ္ခ်င္ေနၾကပါ၊ ကိုယ္႔က်ိဳးအတြက္ နိုင္ငံ႔အေရးကို ခုတံုးမလုပ္ၾကဖို႔ ကၽြန္မ တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။ ေထာက္ခံတဲ႔လူေတြကလည္း ေသခ်ာစံုစမ္းၿပီးမွ ေထာက္ခံ ပံ႔ပိုးၾကပါ။ နိုင္ငံအတြင္းမွာေရာ အျပင္မွာပါ ကၽြန္မတို႔လို ဘာမွမသိတဲ႔ သိုးငယ္ေလးေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္မတို႔လို သိုးငယ္ေတြၾကားမွာ ဝံပေလြေတြ ရွိေနတာကို အားလံုး သတိထားဖို႔လိုပါတယ္။ အဲ႔ဒီ ဝံပေလြေတြက တစ္ေန႔တစ္ခ်ိန္က်ရင္ ဒီသိုးငယ္ေတြကိုပဲ ကိုက္ဖ်က္စားေသာက္ပါလိမ္႔မယ္။ ကၽြန္မ ေျပာတာေတြကို မယံုရင္ သူတို႔ေနအိမ္ေတြကို ကိုယ္တုိင္ သြားၾကည္႔ၾကပါ။ အားလံုးပဲ ဘာလုပ္သင္႔တယ္ဆိုတာ စဥ္းစားၿပီး လုပ္သင္႔တာကို ဆက္လုပ္ၾကပါ။


ခ်ယ္ရီ





2 comments:

တကယ္ေကာင္းတဲ ့ေပးစာေလးပါ....ဗ်ာ....အရမ္းလည္းေက်းဇူးတင္ပါတယ္....ခုလိုဖတ္ခြင့္ ရတဲ ့အတြက္ပါ......မခ်ယ္ရီရဲ ံ.....ျမန္မာႏိုင္ငံသားစိတ္ဓာတ္ကုိေလးစားတယ္ဗ်ာ....

ဒါမ်ိဳးက်ရင္..ဒီမိုေတြ...ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ေနတယ္...ဘာမွမေျပာၾကဘူး...ေျပာလိုက္ရင္ေတာ့...ဦးသန္းေရႊက..ဘာျဖစ္တယ္..ဘာမေကာင္းဘူး...ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြက်ေတာ့ေကာင္းတယ္ေနာ္...ေထာက္ခံတယ္...အားေပးတယ္...ဆက္သာလုပ္..ေပါ့...တိုးတက္ပါေစ...ျမန္မာျပည္ၾကီး...ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြနဲ ့....

Post a Comment

https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္