From :
.ျမဝတီ
ရန္ကုန္ ဧၿပီ ၂၁
ယမန္ေန႔ ညေနပိုင္းက ပို႔ေဆာင္ေရး
ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဦးဥာဏ္ထြန္း ေအာင္ သည္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း
အာဏာပိုင္ နန္းသီတာ ဆိပ္ကမ္းမွ ေရယာဥ္ျဖင့္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုး
တက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ၾကည့္႐ႈ စစ္ေဆးရာ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္
ဦးေဆာင္ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးခ်ဳိသန္းေမာင္က ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းသို႔
ႏိုင္ငံျခား သေဘၤာႀကီးမ်ား ဝင္ေရာက္ ဆိုက္ကပ္မႈ၊ ကုန္ကိုင္တြယ္ႏိုင္မႈ၊
ဝင္ေငြရရွိမႈ အေျခအေနႏွင့္ ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းတိုးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္ေရးအတြက္
CONCEPTUAL PLAN တို႔ကို ရွင္းလင္း တင္ျပသည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးက လက္ရွိ
ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ႏိုင္ငံျခား သေဘၤာႀကီး ၁၈ စင္း ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ေသာ
ဆိပ္ခံတံတား ၁၈ စင္းရွိၿပီး ေနာင္တြင္ ဆိပ္ခံတံတား ၁၄ စင္း တိုးခ်ဲ႕
တည္ေဆာက္ ႏိုင္မည္ျဖစ္၍ စုစုေပါင္း ဆိပ္ခံတံတား ၃၂ စင္းရွိၿပီး ႏိုင္ငံျခား
သေဘၤာႀကီး ၃၂ စင္းထိ ဆိုက္ကပ္ လာႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကုန္ကိုင္တြယ္မႈ
အေနျဖင့္လည္း ႏွစ္ဆတိုး တက္လာ ႏိုင္ မည္ျဖစ္ရာ ဆိပ္ခံတံတားမ်ား ႀကံ့ခိုင္မႈ
ေကာင္းမြန္ေရး၊ ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းတြင္ တန္ခ်ိန္ ၂ဝဝဝဝ အထက္ရွိ
ေရယာဥ္ႀကီးမ်ား ဝင္/ထြက္ ဆိုက္ကပ္ ႏိုင္ေရးအတြက္ MASTER PLAN ေရးဆြဲ ေဆာင္
ရြက္သည့္ ေနရာ၌ ဝင္ေငြ တိုးတက္ ရရွိႏိုင္ေရး နည္းလမ္း ေပါင္းစံု ႀကံဆ
ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ဆက္လက္၍ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးက
ဆိပ္ကမ္းမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ ေရး၏ အဓိက က်ေသာ
ပို႔ကုန္/ သြင္းကုန္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ႏိုင္ငံတကာမွ သတ္မွတ္ ထားသည့္
စံခ်ိန္စံၫႊန္း မ်ားႏွင့္အညီ ကုန္တင္/ ကုန္ခ် လုပ္ငန္းမ်ား လ်င္ျမန္
ေခ်ာေမြ႕စြာ ေဆာင္ရြက္ ေပးရန္လိုေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အဓိက ပို႔ကုန္/
သြင္းကုန္မ်ားျဖစ္သည့္ စားသံုးဆီ၊ စက္သံုးဆီ၊ ေကာက္ပဲ သီးႏွံ၊ အေထြေထြ
ကုန္ႏွင့္ ကုန္ေသတၱာစသည့္ အမ်ဳိးအစား အလိုက္ ကုန္ပမာဏ အခ်ဳိးအတိုင္း
ဆိပ္ကမ္း အေရအတြက္ကို တည္ေဆာက္မွ သာ CONCEPTUAL PLAN ျဖစ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊
ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္လာေသာ စီးပြားေရး အေျခအေန အရ ထုတ္ကုန္/ သြင္းကုန္
လုပ္ငန္းမ်ား တိုးျမႇင့္ ကိုင္တြယ္ႏိုင္ရန္ အတြက္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး
ေက်ာက္တန္း ၿမိဳ႕နယ္ သီလဝါ ေဒသ တြင္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ ဆိပ္ကမ္း
တိုးခ်ဲ႕ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ေရယာဥ္ ၃၇စင္း ဆိုက္ကပ္ႏိုင္သည့္ ဆိပ္ကမ္း ၃၇ခု
ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ရာ ၃၇ ခုအနက္ စက္သံုးဆီ လုပ္ငန္းအတြက္ ဆိပ္ခံတံတား ၁၁ ခု၊
ေကာက္ပဲ သီးႏွံတင္/ ခ်လုပ္ငန္း မ်ားအတြက္ ဆိပ္ခံတံတား ေလးခု၊ အေထြေထြႏွင့္
ကုန္ေသတၱာ လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ဆိပ္ခံတံတား ၁ဝ ခု၊ သေဘၤာ ဖ်က္လြန္းက်င္း
လုပ္ငန္းအတြက္ ဆိပ္ခံတံတား ေလးခု စုစုေပါင္း ဆိပ္ခံတံတား ၂၉ ခုကို
ေနရာခ်ထား ေပးခဲ့ၿပီး ကတၱရာႏွင့္ ေရနံဆက္စပ္ ပစၥည္း မ်ားအတြက္ ဆိပ္ခံတံတား
တစ္ခုအား တင္ဒါ ေခၚယူထားၿပီး ျဖစ္ရာ စုစုေပါင္း ဆိပ္ခံ တံတား ၃ဝ ရွိသြားၿပီ
ျဖစ္၍ လက္က်န္ ခုနစ္ခုအား ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ အေနျဖင့္ ဆိပ္ကမ္း
အေထြေထြႏွင့္ ကုန္ေသတၱာ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရး အတြက္ JV အေနျဖင့္
လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံျခား ေငြရယူ၍ လည္းေကာင္း ဆိပ္ခံ တံတားမ်ား ေဆာက္
လုပ္ရန္ စီမံလ်က္ ရွိေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁၂- ၂ဝ၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အတြင္း
ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ စက္သံုးဆီ တင္သြင္းမႈမွာ တန္ခ်ိန္ သန္းေပါင္း ၁ ဒသမ ၄၆
ရွိၿပီး လယ္ယာထြက္ကုန္ သီးႏွံ တင္ပို႔မႈမွာ တန္ခ်ိန္ သန္းေပါင္း ၂ ဒသမ ၉၃
ရွိေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ သီလဝါ ဆိပ္ကမ္း၌ရွိ ေသာ ဆိပ္ခံ တံတားေနရာ ၃၇ ခုအား
လုပ္ငန္း အမ်ဳိးအစား အလိုက္ ဆိပ္ခံ တံတားမ်ား ေဆာက္လုပ္ရန္ ေနရာ
သတ္မွတ္ရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ထုတ္ကုန္/သြင္း ကုန္ပမာဏ လိုအပ္ခ်က္ကို အေလးထား
ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ လိုအပ္ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ ထားဝယ္
ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၊ ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းမ်ား တည္ေဆာက္ၿပီး စီးပါက
အေရွ႕ေတာင္ အာရွတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဆိပ္ကမ္း လုပ္ငန္းမ်ား၌ အဓိက
အေရးပါေသာ ေနရာတြင္ ေရာက္ရွိလာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဆိပ္ကမ္းမ်ား
တည္ေဆာက္ရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ပုဂၢလိက ပိုင္ဆိုင္မႈ အခ်ဳိးသည္
ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ပုဂၢလိက ပိုင္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္း သည္
သင့္ေလ်ာ္ေၾကာင္း၊ ယခုသီလဝါ ေဒသရွိ ဆိပ္ခံတံတား ၃၇ ခုတြင္လည္း ျမန္မာ့ဆိပ္
ကမ္းအာဏာပိုင္ အေနျဖင့္ ခုနစ္ခုသာ ေဆာင္ရြက္ရန္ ရွိၿပီး ပုဂၢလိက
လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ဆိပ္ခံ တံတား ၃ဝ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္
အေနျဖင့္ ၂၄ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ပုဂၢလိက က႑ အေနျဖင့္ ၇၆ ရာခိုင္ႏႈန္း
ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း မွာၾကားခဲ့သည္။
ဆက္လက္၍ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးသည္
ရန္ကုန္ျမစ္ေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္ ေရလမ္းေၾကာင္း အေျခအေနမ်ား၊ ေသာင္တူး
ေရယာဥ္မ်ားျဖင့္ ေသာင္တူးေဖာ္မႈႏွင့္ သေဘၤာႀကီး မ်ားဝင္/ထြက္ ရာ
ေရလမ္းေၾကာင္း အေျခအေနမ်ားကို ၾကည့္႐ႈစစ္ေဆး ခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
3 comments:
ေတြ့႕တယ္မဟုတ္လား။ငါတို့႕ျမန္မာျပည္ ပင္လယ္၇ွိတယ္။ေ၇ခဲေတာင္၇ွိတယ္။ျမစ္ေတြ၇ွိတယ္။မင္း တို့ ငါတို့ အလုပ္ လုပ္ဖို႕ဘဲလိုတယ္။
ျမန္ျမန္ေအာင္ျမင္ပါေစ
1-IT IS A GREAT NEWS FOR THE PORT OF YANGON.
2-PORT OF YANGON IS THE NATURAL RIVER PORT.
3-YANGON,PA THEIN, SITTWE,AND MAW LA MYING ARE ALL RIVER PORTS.
4-KYAUK PYU,ANDREW BAY IN THAN TWE,AND MYEIK ARE SEAPORTS.
5-DA WEI IS COMBINATION OF SEA AND RIVER ? PORT.
6-THE DEPTH OF WATER IN ALL RIVER PORTS ARE RESTRICTED BY BARS, OUTER BAR AND NATURE OF THE RIVERS.
7-WE DID NOT KNOW PRESENT CONDITION OF YANGON
PORT BUT ABOUT 30-40 YEARS AGO THE DEPTH OF WATER ON OUTER BARS WAS ABOUT 10 FEET OR LESS IN LOW WATER BECAUSE OF THAT SITUATION ALL MEDIUM AND LARGE SEA GOING VESSEL HAVE TO WAIT FOR HIGH WATER;ON THOSE DAYS MAXIMUM ALLOWABLE DRAFT WAS ABOUT 25 FEET.
8-THE ABOVE ARTICLE STATED THE PORT OF YANGON WILL USING BY 20,000 TON VESSEL IN NEAR FUTURE.IT IS A GREAT NEWS AND WE LIKE TO KNOW THE PORT IMPROVEMENTS.
9-THE YANGON RIVER IS VERY BUSY AND SHARING THE WATER WAYS BY SO MANY SMALL CRAFTS,INLAND VESSELS AND SEA GOING VESSELS.
10-MAY BE NEED TO MAKE SPECIAL RULES FOR ALL USERS.
11-MAY BE NEED TO REMOVE THE MOORING BUOYS IN MID CHANNEL FOR WIDER AND OPEN SPACE FOR NAVIGATION AND MANOEUVRING.
12-MAY BE NEED TO USE TUGS FOR MOORING AND UNMOORING VESSELS AND HELPING IN MANOEUVRING.
13-MAY BE RESTRICT THE MOVEMENT OF SEA GOING VESSEL AND RIVER FERRY SERVICES FOR SAFETY.
14-WE HAVE A MAJOR ACCIDENT IN AROUND 1972-73 BETWEEN SEAGOING VESSEL M.V. BOMBAY MARU AND INLAND MOTOR SHIP M.S. TOE AYE;HUNDRED AND HUNDRED OF PASSENGERS LOST LIVE;WE NEVER KNOW THE INQUIRY FINDING BUT THE PILOT OF YANGON RIVER AND MASTER OF M.V. BOMBAY MARU LET THEM GO FREE FROM BLAME AND LO9OK LIKE NO DEPARTMENTAL ACTION BUT AUTHORITY SENT MASTER OF M.S TOE AYE OF (INLAND WATER TRANSPORT BOARD)TO PRISON BUT LOOK LIKE NO JUSTIFICATION.
15-ANOTHER MAJOR ACCIDENT HAPPENED IN YANGON RIVER.M.V. KABA SHA GROUNDED,BROKEN AND SUNK FRONT PART.
16-WE DID NOT KNOW WHAT HAPPEN IN LATER DAYS BUT YANGON RIVER4 PILOT FREE FROM BLAMES.
16-MAY BE NEED TO IMPROVE PILOT TRAINING ETC...
17-MAY BE NEED IMPROVE TRAINING OF INLAND NAVIGATORS/SERANG AND ENGINE DRIVERS.
18-MAY BE NEED TO IMPROVE THE TRAINING OF SEAGOING MASTERS,MATES AND ENGINEERS.
19-MAY BE NEED TO IMPROVE THE TRAINING SCHOOLS,MARINE COLLEGE ETC...
20-MAY BE NEED TO IMPROVING IN EXAMINATIONS OF MASTERS,MATES AND ENGINEERS.AND AIR PILOTS.
21-MAY BE NEED TO FORM BOARD OF EXAMINERS.
22-MAY BE NEED TO REARRANGE EXAMINATION QUESTIONS TO COVER ALL THE TOPICS.
23-OUR FLAG SHIP S.S. PYI DAW THAR BELONGED TO UNION OF BURMA SHIPPING BOARD, GROUNDED AND SUNK IN KYAK PYU HARBOUR WITH A BRITISH MASTER.
24-OUR FLAG SHIP M.V. PAGAN UNDER BRITISH MASTER (BELONGED TO BURMA FIVE STAR LINE) PARTIALLY BROKEN AT CHINA SEA BUT NOT SUNK BUT FOUND OUT FEW MONTHS LATER IN DRY DOCK IN JAPAN.
25-WE EXPECT ALL AUTHORITIES IN TRANSPORTATION (PORT AUTHORITY,MARINE AUTHORITY,WATERWAYS AUTHORITY,AIRWAYS AUTHORITY,RAILWAYS AUTHORITY,ROADWAYS/HIGHWAYS AUTHORITY) SHOULD IMPROVE IN ALL EXAMINATIONS AND INSPECTIONS IN ABREAST WITH INTERNATIONAL STANDARD.
26-WE LIKE TO SUGGEST OUR GOVERNMENT SHOULD APPOINT TECHNICALLY QUALIFIED PERSONNEL IN RESPECTIVE FIELDS.
27-PLEASE CONSIDER BETWEEN TECHNICAL POSTS AND POLITICAL POST AND APPOINTING RIGHT PERSONS IN RIGHT POST FOE THE BENEFIT TO OUR COUNTRY AND OUR PEOPLE.
28-WE ALL LOVE OUR COUNTRY.
29-WE ALL THANK TO OUR PRESIDENT,OUR DEMOCRATIC GOVERNMENT,LUTTAWS,JUDICIAL AFFAIRS,ALL MINISTRIES,ALL DEPARTMENTS,ALL ARMED FORCES AND POLICE FORCES WORKING HARD FOR FOR OUR COUNTRY AND FOR OUR PEOPLE.
30-OUR COUNTRY MYANMAR NEEDS EVERYBODY DO HIS/HER DUTY.
WITH MYITTA...
Post a Comment
https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္