From : the voice
ျမန္မာ့လူမႈ နယ္ပယ္တြင္ သူ႔သက္ဆုိင္ရာ အလုိက္ သံုးစဲြေနၿပီးသား စကားလံုးမ်ား ရွိသည္။ သမီးရည္းစား၊ ခ်စ္သူ၊ ေမာင္ႏွမ၊ လင္မယား၊ မိဘ၊ သားသမီး၊ ထိမ္းျမား လက္ထပ္ျခင္း၊ ေစ့စပ္ေၾကာင္းလမ္းျခင္း စသျဖင့္ အသံုးအႏႈန္းမ်ား ရွိခဲ့သည္။ သူ႔အဓိပၸာယ္ႏွင့္သူ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ စာေရးဆရာမ ဂ်ဴး၏ ပထမဦးဆံုး လံုးခ်င္းျဖစ္သည့္ အမွတ္တရ ဝတၳဳႏွင့္ အတူ ျမန္မာ့လူမႈ နယ္ပယ္တြင္ စကားလံုး အသစ္တစ္ခု က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ၾကား လာရခဲ့သည္။ ယင္းမွာ လက္မထပ္ဘဲ အတူေနျခင္း။ Living Together ။
ျမန္မာ့ထံုးတမ္း အစဥ္အလာအရ အျငင္းပြား ဖြယ္ရာ ေကာင္းသည့္ လူမႈပံုစံ တစ္ခုျဖစ္သည့္ Living Together သည္ မိသားစု ႏႈန္းစံျမင့္မားဆဲ ျဖစ္သည့္၊ အစဥ္အလာ ယဥ္ေက်းမႈ ႏႈန္းစံမ်ား ျမင့္မားဆဲျဖစ္သည့္ ျမန္မာ့လူမႈ နယ္ပယ္တြင္ ေပၚေပၚ ထင္ထင္ မေတြ႔ျမင္ရေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္ေရြ႕မည္မွ် ရွိသည္ကို သိရွိရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ သို႔ေသာ္ မိသားစု ႏွင့္အေဝး၊ ယဥ္ေက်းမႈ ႏႈန္းစံမ်ားႏွင့္ အေဝးျဖစ္ သည့္ ျပည္ပ ႏုိင္ငံမ်ား သို႔ ေရာက္သြားသည့္အခါ Living Together ဟူသည့္ အသံသည္ ပိုက်ယ္လာ သည္။ ထင္သာျမင္သာ ရွိလာသည္။
ကိုထြန္းဦးသည္ လုပ္သားေပါင္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္ရွိသည့္ စင္ကာပူ ဆိပ္ကမ္းတြင္ အလုပ္လုပ္ခဲ့ သူျဖစ္ၿပီး ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာျပည္၌ ျပန္ အေျခခ်ေနသူ ျဖစ္သည္။ သူ႔အဆုိအရ Living Together ေနထိုင္သူ မ်ားသည္ ပထမအဆင့္ အြန္လုိင္းတြင္ ေတြ႔၊ ေနာက္မွ အျပင္မွာ ခ်ိန္းေတြ႔ ၾကၿပီးမွ ေနထိုုင္ၾကသည္က မ်ားသည္။
"ဒီႏုိင္ငံမွာက တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေႏြးေထြးမႈ မရွိဘူး။ အဲဒါက Living Together ေနျဖစ္ဖုိ႔ကို တြန္းအားေပးတယ္" ဟု ကိုထြန္းဦးက သူ႔အျမင္ကို ဆုိသည္။
ထို႔အတူ စင္ကာပူတြင္ ေက်ာင္းတက္ေန သည့္ အသက္ ၁၈ မွ ၂၀ အရြယ္ ျမန္မာေက်ာင္း သားမ်ား သည္လည္း Living Together ေနထိုင္သူ အမ်ားအျပား ရွိၿပီး အလုပ္လုပ္ေနသူမ်ား ထက္ပင္ မ်ားႏုိင္ေၾကာင္း ကိုလႈိင္စိုးက ဆုိသည္။
မိဘႏွင့္ ေဝးေနျခင္း၊ အခ်ိန္အား မ်ားျခင္း၊ အခ်ိန္ပိုင္း အလုပ္လုပ္ခြင့္ ရျခင္း၊ ပိုက္ဆံကို အလြယ္တကူ ရႏုိင္ျခင္းႏွင့္ အင္တာနက္ တုိ႔ေၾကာင့္ Living Together ေနသူ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ပိုမ်ားေၾကာင္း စင္ကာပူ ႏုိင္ငံတြင္ ၂ ႏွစ္ၾကာ ပညာ သင္ၾကားခဲ့သည့္ အသက္ ၂၅ ႏွစ္အရြယ္ ကိုလႈိင္စုိးက ဆုိသည္။
ကိုထြန္းဦး အဆုိအရ Living Together ေနထိုင္ျဖစ္ရန္ ေငြေၾကးအရ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ လူမႈေရး အရ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ေသြးသားဆႏၵအရ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္း တြန္းပို႔သည္။
ေငြေၾကးအရ အကူအညီ ေတာင္းရင္း Living Together ေနျဖစ္ သြားသည္မ်ား ရွိသလုိ ေရာမေရာက္ ေရာမလုိ က်င့္ဟူသည္ ပတ္ဝန္းက်င္ေၾကာင့္ ေနျဖစ္ သြားသည္မ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း ကိုထြန္းဦးက ဆုိသည္။
ကိုလႈိင္စိုး၏အဆုိအရ ငွားေနသည့္ အိမ္သည္ ျမန္မာအိမ္ ဆုိလွ်င္ Living Together ေနျဖစ္ရန္ နည္းသည္။ အိမ္ရွင္က စင္ကာပူ ျဖစ္ေနလွ်င္ Living Together ေနျဖစ္သြားသည္က မ်ားသည္။
စင္ကာပူ ကဲ႔သို႔ပင္ မေလးရွား တြင္လည္း Living Together ေနသည့္ ျမန္မာ အမ်ားအျပား ရွိသည္ဟု ကိုခန္႔မင္းက ဆုိသည္။
"ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက မေလးေရာက္ၿပီး မၾကာခင္မွာ ရည္းစားေတြ ရၾကၿပီး Living Together ေနသြားၾကတာ မ်ားတယ္"ဟု သူျမင္ ေတြ႔ေနရသည့္ အေျခအေနကို ေျပာျပသည္။
သူအျမင္အရ လက္ထပ္မည္ဟု ေလးေလး နက္နက္ စဥ္းစားၿပီး Living Together ေနလွ်င္ ေကာင္းသည္။ သို႔ေသာ္ မေလးေရာက္ ျမန္မာမ်ားသည္ တျခားေငြေၾကးႏွင့္ ေသြးသားဆႏၵ အေပၚတြင္ အေျခ တည္ၿပီး ေနသည္က မ်ားသည္။ ယင္းသို႔ေနထုိင္မႈ ႏွင့္ပတ္သက္၍ ကိုခန္႔မင္းက "ကိုယ္ေကာင္းတယ္ ထင္ရင္လုပ္၊ ကိုယ္ျဖစ္ကိုယ္ခံ" ဟုဆုိသည္။
စိတ္ပညာရွင္ Dr. Scott Stanley က ဘယ္ အခ်ိန္၊ ဘယ္ေနရာမွာ၊ ဘာေၾကာင့္ Living Together ေနတယ္ ဆုိတာအေပၚ အုပ္စုအမ်ဳိးမ်ဳိး ကြဲျပား သြားၾကသည္မွာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ အေတာ္ ေကာင္းသည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳသည္ကို USA Today တြင္ေဖာ္ျပသည္။
Living Together ကို လက္ခံသူမ်ားသည္ "လက္ထပ္ၿပီးကာမွ မွားမွန္းသိရက္ ေနာက္ဆုတ္ ရခက္သည္ထက္ စာလွ်င္ လက္မထပ္ဘဲ အတူတူ ေနၿပီး တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ေလ့လာၿပီး ကာမွ လက္ထပ္သည္က ပိုေကာင္းသည္" ဟူသည့္ အယူအဆ ရွိၾကသည္။
ယင္းအယူအဆကို လက္ခံသူမ်ား ထဲတြင္ ထိုင္းႏုိင္ငံ ခ်င္းမိုင္တကၠသိုလ္တြင္ စီးပြားေရး ပညာ သင္ယူေနသည့္ အသက္ ၂၇ ႏွစ္အရြယ္ မဝင္းေမာ္ေအးလည္း အပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ သူမက လက္ထပ္ ထိမ္းျမားျခင္းမွာ အလြန္တရာ ႐ႈပ္ေထြး ၿပီး တရားဝင္ လိင္ ဆက္ဆံခြင့္ ျပဳလုိက္ျခင္းသက္ သက္ မဟုတ္။ လူႏွစ္ဦး အတူေနတာလည္း မဟုတ္။ မိသားစုေဆြမ်ဳိး အသုိင္းအဝိုင္းႏွစ္ခု ေပါင္းစည္း ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိသည္။
သူမအေနျဖင့္ ဓေလ့ထံုးတမ္း စဥ္လာ ဘာသာတရား က်င့္ဝတ္မ်ားျဖင့္ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္း ထားတာမ်ဳိး မဟုတ္လွ်င္ ေနမည္။ ထုိင္းတြင္လည္း Living Together ေနသူ မ်ားစြာရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ ရာခိုင္ႏႈန္း တစ္ခုခု ကိုမူ သူမ မခန္႔မွန္း ေပးႏုိင္ေပ။
မိမိခ်စ္သူႏွင့္ အတူ Living Together ေျခာက္လ ေနခဲ့သည့္ သတင္းေထာက္ တစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုဆန္းေမာင္ အျမင္မွာ Living Together သည္ အိမ္ေထာင္ေရး မူႀကိဳျဖစ္သည့္ အတြက္ ေနသင့္ သည္။ ျမန္မာ့ လူ႔အဖဲြ႕အစည္း အတြက္ဆုိလွ်င္ Living Together ေနထိုင္ျခင္း သည္ ေဖာင္ဖ်က္ လုိက္သည္ႏွင့္ တူသည္ဟု သူကဆုိသည္။
ကိုဆန္းေမာင္၏ အျမင္ႏွင့္ ကြဲျပားသည္မွာ စက္မႈအင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုစိုးေအာင္ ျဖစ္သည္။ သူ႔အျမင္အရ တကယ္လုိ႔သာ ႏွစ္ဖက္ စလံုး၏ မိဘႏွင့္ သားသမီးၾကားတြင္ ပြင့္လင္းမႈ ရွိလွ်င္ Living Together ေနစရာ မလိုဘဲ ေလ့လာ ႏုိင္သည္ဟု ဆုိသည္။ သို႔ေသာ္ စင္ကာပူ ကဲ႔သို႔ေသာ ျပည္ပႏုိင္ငံ သို႔ ေရာက္လွ်င္ Living Together ေနျဖစ္ သြားလိမ့္မည္ဟု ဆုိသည္။
သူ႔အေၾကာင္းျပခ်က္ မွာ "ဂုဏ္သိကၡာ ဆိုတာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက တုိင္းတဲ့ ေပတံပါ။ ကိုယ္က်င့္တရား ကေတာ့ ကိုယ့္ ရင္ထဲက ေပတံ၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ တုိင္းတဲ့ေပတံ"
University of Denver ရွိ The Center for Marital and Family Studies ၏ တြဲဖက္ ဒါ႐ိုက္တာ ျဖစ္သူ စိတ္ပညာရွင္ Dr. Scott Stanley က Living Together ေနထိုင္ျခင္းသည္ ေရရွည္ ဆက္ဆံေရး အတြက္ မည္သည့္ ေကာင္းက်ဳိးမွ် မရွိဟု ဆုိသည္။ သူ႔အဆုိအရ Living Together ေနထုိင္ျခင္းသည္ အိမ္ေထာင္ေရးတြင္ ေကာင္းမြန္ သည့္ ဆက္ဆံေရးကို မျဖစ္ေစျခင္း၊ အိမ္ေထာင္မႈ ဘဝအေပၚ စိတ္ေက်နပ္မႈ နိမ့္ပါးျခင္း၊ အိမ္ေထာင္ေရး မၿငိမ္မသက္မႈ မ်ားျခင္း၊ အမ်ဳိးသားမ်ား ခင္ပြန္း ျဖစ္မႈနည္းျခင္း၊ အိမ္ေထာင္ၿပိဳကြဲမႈ အတြက္ အလားအလာ မ်ားျခင္း တုိ႔ကို ျဖစ္ေစသည္။
ကိုလံဘီယာ တကၠသိုလ္၏ လူေပါင္း ၁၃,၀၀၀ ကို ေမးျမန္း ခဲ့သည့္ ေလ့လာမႈ အရ Living Together ေနသူ အမ်ဳိးသား ၁၉ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ အမ်ဳိးသမီး ၂၆ ရာခိုင္ႏႈန္း သာလွ်င္ သူတုိ႔ Living Together ေနသူႏွင့္ လက္ထပ္ျဖစ္ၾကေၾကာင္း www.leaderu.com
တြင္ ေဖာ္ျပသည္။
၁၉၉၄ ခုႏွစ္ထုတ္ သင့္ဘဝ မဂၢဇင္းပါ ေမာင္ရဲသူ(မဟာဥပေဒ) ၏ လက္မထပ္ဘဲ အတူ ေနျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆာင္းပါးတြင္ Living Together ေနသူမ်ားသည္ တစ္ဦးကို တစ္ဦး ပိုသိ သည့္အတြက္ ကြာရွင္းျပတ္စဲရန္ အခြင့္အလမ္း နည္းသည္ဟု ထင္ၾက ေသာ္လည္း Living Together ေနၿပီးမွ လက္ထပ္သူ မ်ားသည္၊ ႐ိုး႐ိုး လက္ထပ္သူမ်ား ထက္ ကြာရွင္းျပတ္စဲရန္ ၃၃ ရာခုိင္ႏႈန္း ပိုမ်ားသည္ဟု ဆုိသည္။
သို႔ေသာ္ စိတ္႐ႈပ္ေထြးစရာ ေကာင္းသည္မွာ သုေသတနျပဳသူမ်ား ၾကားတြင္လည္း ဝိဝါဒကြဲျပား စရာ ရလဒ္မ်ား၊ အျမင္မ်ား အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိၾကသည္။ USA Today တြင္ေဖာ္ျပထားသည့္ ၂၀၁၀ ျပည့္ ႏွစ္အတြင္း ထြက္လာသည့္ စာတမ္း တစ္ေစာင္က Living Together သည္ အိမ္ေထာင္ေရး အတြက္ အနည္းငယ္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္သည္ ဟူ၏။ ယင္း အေပၚတြင္လည္း ပညာရွင္မ်ားက အျငင္းပြားခ်က္ မ်ားစြာ ထုတ္ျပန္ ထားၾကသည္။
လက္ရွိတြင္ ဖခင္ေလာင္းတစ္ဦး ျဖစ္ေန သည့္ ကိုထြန္းဦးက Living Together ေနမည္ မဟုတ္ဟု ဆိုသည္။ "ႏွမခ်င္း စာနာလုိ႔၊ ကိုယ္ခ်င္းစာလုိ႔"ဟု ၄င္းက ဆိုသည္။
Living Together ေနထိုင္ျခင္းသည္ မည္ သည့္ တုပ္ေႏွာင္မႈမွ မရွိသည့္ အတြက္ Living Together ေနသည့္ သက္တမ္းၾကာေလ လက္မထပ္ျဖစ္ဖို႔ ရာခိုင္ႏႈန္း မ်ားေလဟု ကိုထြန္းဦးက သူ႔အေတြ႔အႀကံဳႏွင့္ ယွဥ္၍ ဆုိသည္။
ယင္းသို႔ Living Together ေနရာတြင္ အႀကီးမားဆံုး ရင္ဆုိင္ ရႏုိင္သည္မွာ ကေလးျပႆနာ ျဖစ္သည္ဟု ကိုထြန္းဦးကဆုိသည္။ Living Together ေနရင္း ကေလး ရလာသည့္အခါ ေငြေၾကး ႏွင့္ မိမိေရာက္ေန သည့္ ႏုိင္ငံ၏ ကေလးဖ်က္ခ်ခြင့္ ရွိ၊ မရွိအေပၚ မူတည္၍ အဆင္ေျပသည့္ နည္း လမ္းျဖင့္ ဝိုင္းဖ်က္ၾကၿပီး တခ်ဳိ႕မွာ ကေလးရခ်ိန္ တြင္ ပစ္သြားသည္ မ်ားလည္းရွိေၾကာင္း ကုိထြန္းဦး က စင္ကာပူေရာက္ ျမန္မာမ်ား၏ အေျခအေနကို ေျပာျပသည္။
ဆရာျမသန္းတင့္ ဘာသာျပန္သည့္ မိန္းမ တို႔အေၾကာင္း (မူရင္း - The Second Sex, Written by Simone de Beauvior) စာအုပ္တြင္ "အမ်ဳိးသမီး မ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးစြာ ေနထိုင္ျခင္းသည္ အမ်ဳိးသား မ်ား၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ပ်က္စီးေစသည္။ ေန႔စဥ္ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံရာတြင္ျဖစ္ေစ၊ ပထမဆံုးနမ္း ၿပီးသည့္ ေနာက္တြင္ျဖစ္ေစ၊ မဂၤလာဦးည လြန္ေျမာက္ သြားၿပီးသည့္ အခါျဖစ္ေစ ေယာက်္ား၏ ဂုဏ္သိကၡာ ၿပိဳက်သြားေလ့ ရွိသည္ဟု သံုးသပ္ ေဖာ္ျပသည္။
ယင္းမွာ အမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ ႐ႈေထာင့္မွ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ၿပီး အမ်ဳိးသားမ်ား၏ ႐ႈေထာင့္မွာ လည္း ယင္းႏွင့္ မျခား ရွိသည္ကို ေမးျမန္းမႈမ်ား အရ သိရသည္။
ယင္းကဲ႔သို႔ Living Together ေနျခင္းတြင္ မ်ားျပား လွစြာေသာ အားနည္းခ်က္ မ်ားကို ေတြ႔ ရသည့္အခါ အားသာခ်က္မ်ားေကာ မရွိဘူးလား ဟု ေတြးစရာ ေပၚလာသည္။ အားလံုး တညီတညြတ္ တည္း ေျပာၾက သည္မွာ လက္ထပ္ၿပီးမွ ကြဲသြား တာထက္ စာရင္ ေကာင္းတယ္။
တျခားေကာ ...
ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာမ်ားတြင္ လူပ်ဳိလူလြတ္ မ်ားက Living Together မ်ား ရွိသလုိ မိမိ ခင္ပြန္းျဖစ္ေစ၊ ဇနီးျဖစ္ေစ ျမန္မာျပည္တြင္ က်န္ ခဲ့သည့္ အိမ္ေထာင္သည္ မ်ားလည္း Living Together ေနထိုင္ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းကဲ႔သို႔ အိမ္ေထာင္ ရွိသူမ်ား Living Together ေနထိုင္ျခင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ၏ သိကၡာ ပုဒ္အရ ကာမဂုဏ္မ်ား ေဖာက္လြဲ ေဖာက္ျပန္ျပဳ ျခင္း မွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း ျဖစ္သည့္ ကာေမသုမိစၦာ သိကၡာပုဒ္ကို က်ဴးလြန္ရာ ေရာက္ေၾကာင္း အရွင္ ဝိစိတၱ(မနာပဒါယီ) ၏ Living Together ႏွင့္ ကာေမသုမိစၦာစာရ ေဆာင္းပါးတြင္ ေရးသား ထားသည္။ ယင္းကို ပါရာဇိကဏ္ အဌာကထာ တြင္ ဖြင့္ ထားသည္။
ယင္း သိကၡာပုဒ္သည္ တစ္လင္ တစ္မယား စနစ္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးထားျခင္း ျဖစ္ၿပီး မိမိ၏ လင္ေယာက်္ား၊ မိမိဇနီးမယားမွ လြဲ၍ မည္သူ႔ကိုမွ်၊ မည္သည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မွ် ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္ မျပဳရဟု တားျမစ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အိမ္ေထာင္သည္ ေယာက်္ားမ်ား အတြက္ ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္ မျပဳအပ္သည့္ မိန္းမ၊ မသြား လာအပ္သည့္ မိန္းမ (အဂမနီယ) (၂၀) ရွိၿပီး ပထမရွစ္ဦးမွာ ကာမပိုင္ မရွိသည့္ အပ်ဳိစင္မ်ား ျဖစ္ ကာ ဒုတိယ ၁၂ မ်ဳိးမွာ ကာမပိုင္ ေယာက်္ားရွိ သည့္ မိန္းမမ်ားျဖစ္သည္။
ပထမရွစ္မ်ဳိးႏွင့္ ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္ ျပဳလွ်င္ ေဖာက္ျပန္သူ ေယာက်္ား က ကာေမသုမိစၦာစာရ ကံထိုက္ၿပီး၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ား မိမိကာမ မိမိသာ ပိုင္သည့္အတြက္ ကံမထုိက္ေပ။
ဒုတိယ ၁၂ မ်ဳိးသည္ ကာမပိုင္ ရွိသည့္အတြက္ ေယာက်္ား တြင္လည္း ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ထုိက္သလုိ မိန္းမ သည္လည္း မိမိ ကာမပိုင္မဟုတ္ သည့္ အျခား ေယာက်္ားႏွင့္ ေဖာက္ျပန္သည့္ အတြက္ ကာေမသုမိစၦာစာရ ကံ ေျမာက္ေပသည္။
သို႔ေသာ္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ေျမာက္ေစသည့္ အခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမွသာ ယင္းကံ ထုိက္သည္ကို မေမ့အပ္ေပ။ ယင္းကံကိုထုိက္ေစ သည့္ အဂၤါရပ္တစ္ခုခု ခြၽတ္ယြင္း ေနလွ်င္ ကာေမ သုမိစၦာစာရကံ မထိုက္ေပ။ အထူး သတိထားရ မည္မွာ ေယာက်္ားေလး ကလည္း တရားဝင္ ကာမပိုင္ ရွိေနႏုိင္သလို၊ မိန္းကေလး မွာလည္း တရားဝင္ကာမပိုင္ ရွိေနႏုိင္သည့္ အတြက္ မိမိ Living Together သည္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ထုိက္ မထိုက္ကို အထူးဆင္ျခင္ သတိျပဳသင့္ေပ သည္ဟု အရွင္ဝိစိတၱ၏ Living Together ႏွင့္ ကာမသုမိစၦာစာရ ေဆာင္းပါးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
အားလံုးကုိ ၿခံဳၾကည့္လွ်င္ ပညာရွင္မ်ား ၾကား တြင္လည္း အျငင္း ပြားစရာ ျဖစ္ေနသည့္ ေနထိုင္မႈ ပံုစံ တစ္ခုျဖစ္ေသာ Living Together ေနထုိင္သူ မ်ားသည္ မိမိ၏ လက္တြဲေဖာ္ ျဖစ္ရန္ သင့္ မသင့္ စဥ္းစားခ်က္မ်ားျဖင့္ ေနသည္မ်ား ရွိသလုိ၊ ေငြေၾကး အေျချပဳ၊ ေသြးသားဆႏၵ အေျချပဳ ေနထိုင္သူမ်ား လည္းရွိသည္။ အားလံုးတစ္သံတည္း ထြက္သည္ မွာ လက္ထပ္ၿပီးမွ မွားမွန္း သိတာထက္ စာရင္ေတာ့ ေကာင္းသည္။ သို႔ေသာ္ ကိုယ္ေတြ႔ႀကံဳရသူမ်ား၊ သုေသတနပညာရွင္ မ်ား၏ အဆုိအရ ျပႆနာ မ်ားစြာ ရွိေနသည္။ ဘာသာေရး အရလည္း စည္းက်ဳိးမႈမ်ား ျဖစ္ႏုိင္သည္။
႐ုပ္ရွင္႐ိုက္သည့္အခါ အစမ္း သ႐ုပ္ေဆာင္ၾကည့္ျခင္း ရွိသည္။ သူ႔တြင္ ဖလင္သာ ကုန္၍ က်န္သည့္ျပႆနာ မရွိေပ။ သို႔ေသာ္ လူ႔ျဖစ္တည္မႈ အေရးႀကီးဆံုး မ်ားထဲတြင္ တစ္ခုျဖစ္သည့္ အိမ္ရာ ထူေထာင္ျခင္းတြင္ အစမ္း ျပဳလုပ္ သင့္ပါသလား။ ျပႆနာမ်ားစြာ ရွိသည္မွာ အေသအခ်ာ ပင္ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ အစမ္း အိမ္ေထာင့္ျပဳသင့္ ပါသလား။
ေဆာင္းပါးပါ အမည္မ်ားကို ကာယကံရွင္ မ်ား၏ဆႏၵ အရ ေျပာင္းလဲ ထားပါသည္။
www.MyanmarExpress.net
ျမန္မာ့လူမႈ နယ္ပယ္တြင္ သူ႔သက္ဆုိင္ရာ အလုိက္ သံုးစဲြေနၿပီးသား စကားလံုးမ်ား ရွိသည္။ သမီးရည္းစား၊ ခ်စ္သူ၊ ေမာင္ႏွမ၊ လင္မယား၊ မိဘ၊ သားသမီး၊ ထိမ္းျမား လက္ထပ္ျခင္း၊ ေစ့စပ္ေၾကာင္းလမ္းျခင္း စသျဖင့္ အသံုးအႏႈန္းမ်ား ရွိခဲ့သည္။ သူ႔အဓိပၸာယ္ႏွင့္သူ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ စာေရးဆရာမ ဂ်ဴး၏ ပထမဦးဆံုး လံုးခ်င္းျဖစ္သည့္ အမွတ္တရ ဝတၳဳႏွင့္ အတူ ျမန္မာ့လူမႈ နယ္ပယ္တြင္ စကားလံုး အသစ္တစ္ခု က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ၾကား လာရခဲ့သည္။ ယင္းမွာ လက္မထပ္ဘဲ အတူေနျခင္း။ Living Together ။
ျမန္မာ့ထံုးတမ္း အစဥ္အလာအရ အျငင္းပြား ဖြယ္ရာ ေကာင္းသည့္ လူမႈပံုစံ တစ္ခုျဖစ္သည့္ Living Together သည္ မိသားစု ႏႈန္းစံျမင့္မားဆဲ ျဖစ္သည့္၊ အစဥ္အလာ ယဥ္ေက်းမႈ ႏႈန္းစံမ်ား ျမင့္မားဆဲျဖစ္သည့္ ျမန္မာ့လူမႈ နယ္ပယ္တြင္ ေပၚေပၚ ထင္ထင္ မေတြ႔ျမင္ရေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္ေရြ႕မည္မွ် ရွိသည္ကို သိရွိရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ သို႔ေသာ္ မိသားစု ႏွင့္အေဝး၊ ယဥ္ေက်းမႈ ႏႈန္းစံမ်ားႏွင့္ အေဝးျဖစ္ သည့္ ျပည္ပ ႏုိင္ငံမ်ား သို႔ ေရာက္သြားသည့္အခါ Living Together ဟူသည့္ အသံသည္ ပိုက်ယ္လာ သည္။ ထင္သာျမင္သာ ရွိလာသည္။
ကိုထြန္းဦးသည္ လုပ္သားေပါင္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္ရွိသည့္ စင္ကာပူ ဆိပ္ကမ္းတြင္ အလုပ္လုပ္ခဲ့ သူျဖစ္ၿပီး ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာျပည္၌ ျပန္ အေျခခ်ေနသူ ျဖစ္သည္။ သူ႔အဆုိအရ Living Together ေနထိုင္သူ မ်ားသည္ ပထမအဆင့္ အြန္လုိင္းတြင္ ေတြ႔၊ ေနာက္မွ အျပင္မွာ ခ်ိန္းေတြ႔ ၾကၿပီးမွ ေနထိုုင္ၾကသည္က မ်ားသည္။
"ဒီႏုိင္ငံမွာက တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေႏြးေထြးမႈ မရွိဘူး။ အဲဒါက Living Together ေနျဖစ္ဖုိ႔ကို တြန္းအားေပးတယ္" ဟု ကိုထြန္းဦးက သူ႔အျမင္ကို ဆုိသည္။
ထို႔အတူ စင္ကာပူတြင္ ေက်ာင္းတက္ေန သည့္ အသက္ ၁၈ မွ ၂၀ အရြယ္ ျမန္မာေက်ာင္း သားမ်ား သည္လည္း Living Together ေနထိုင္သူ အမ်ားအျပား ရွိၿပီး အလုပ္လုပ္ေနသူမ်ား ထက္ပင္ မ်ားႏုိင္ေၾကာင္း ကိုလႈိင္စိုးက ဆုိသည္။
မိဘႏွင့္ ေဝးေနျခင္း၊ အခ်ိန္အား မ်ားျခင္း၊ အခ်ိန္ပိုင္း အလုပ္လုပ္ခြင့္ ရျခင္း၊ ပိုက္ဆံကို အလြယ္တကူ ရႏုိင္ျခင္းႏွင့္ အင္တာနက္ တုိ႔ေၾကာင့္ Living Together ေနသူ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ပိုမ်ားေၾကာင္း စင္ကာပူ ႏုိင္ငံတြင္ ၂ ႏွစ္ၾကာ ပညာ သင္ၾကားခဲ့သည့္ အသက္ ၂၅ ႏွစ္အရြယ္ ကိုလႈိင္စုိးက ဆုိသည္။
ကိုထြန္းဦး အဆုိအရ Living Together ေနထိုင္ျဖစ္ရန္ ေငြေၾကးအရ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ လူမႈေရး အရ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ေသြးသားဆႏၵအရ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္း တြန္းပို႔သည္။
ေငြေၾကးအရ အကူအညီ ေတာင္းရင္း Living Together ေနျဖစ္ သြားသည္မ်ား ရွိသလုိ ေရာမေရာက္ ေရာမလုိ က်င့္ဟူသည္ ပတ္ဝန္းက်င္ေၾကာင့္ ေနျဖစ္ သြားသည္မ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း ကိုထြန္းဦးက ဆုိသည္။
ကိုလႈိင္စိုး၏အဆုိအရ ငွားေနသည့္ အိမ္သည္ ျမန္မာအိမ္ ဆုိလွ်င္ Living Together ေနျဖစ္ရန္ နည္းသည္။ အိမ္ရွင္က စင္ကာပူ ျဖစ္ေနလွ်င္ Living Together ေနျဖစ္သြားသည္က မ်ားသည္။
စင္ကာပူ ကဲ႔သို႔ပင္ မေလးရွား တြင္လည္း Living Together ေနသည့္ ျမန္မာ အမ်ားအျပား ရွိသည္ဟု ကိုခန္႔မင္းက ဆုိသည္။
"ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက မေလးေရာက္ၿပီး မၾကာခင္မွာ ရည္းစားေတြ ရၾကၿပီး Living Together ေနသြားၾကတာ မ်ားတယ္"ဟု သူျမင္ ေတြ႔ေနရသည့္ အေျခအေနကို ေျပာျပသည္။
သူအျမင္အရ လက္ထပ္မည္ဟု ေလးေလး နက္နက္ စဥ္းစားၿပီး Living Together ေနလွ်င္ ေကာင္းသည္။ သို႔ေသာ္ မေလးေရာက္ ျမန္မာမ်ားသည္ တျခားေငြေၾကးႏွင့္ ေသြးသားဆႏၵ အေပၚတြင္ အေျခ တည္ၿပီး ေနသည္က မ်ားသည္။ ယင္းသို႔ေနထုိင္မႈ ႏွင့္ပတ္သက္၍ ကိုခန္႔မင္းက "ကိုယ္ေကာင္းတယ္ ထင္ရင္လုပ္၊ ကိုယ္ျဖစ္ကိုယ္ခံ" ဟုဆုိသည္။
စိတ္ပညာရွင္ Dr. Scott Stanley က ဘယ္ အခ်ိန္၊ ဘယ္ေနရာမွာ၊ ဘာေၾကာင့္ Living Together ေနတယ္ ဆုိတာအေပၚ အုပ္စုအမ်ဳိးမ်ဳိး ကြဲျပား သြားၾကသည္မွာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ အေတာ္ ေကာင္းသည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳသည္ကို USA Today တြင္ေဖာ္ျပသည္။
Living Together ကို လက္ခံသူမ်ားသည္ "လက္ထပ္ၿပီးကာမွ မွားမွန္းသိရက္ ေနာက္ဆုတ္ ရခက္သည္ထက္ စာလွ်င္ လက္မထပ္ဘဲ အတူတူ ေနၿပီး တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ေလ့လာၿပီး ကာမွ လက္ထပ္သည္က ပိုေကာင္းသည္" ဟူသည့္ အယူအဆ ရွိၾကသည္။
ယင္းအယူအဆကို လက္ခံသူမ်ား ထဲတြင္ ထိုင္းႏုိင္ငံ ခ်င္းမိုင္တကၠသိုလ္တြင္ စီးပြားေရး ပညာ သင္ယူေနသည့္ အသက္ ၂၇ ႏွစ္အရြယ္ မဝင္းေမာ္ေအးလည္း အပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ သူမက လက္ထပ္ ထိမ္းျမားျခင္းမွာ အလြန္တရာ ႐ႈပ္ေထြး ၿပီး တရားဝင္ လိင္ ဆက္ဆံခြင့္ ျပဳလုိက္ျခင္းသက္ သက္ မဟုတ္။ လူႏွစ္ဦး အတူေနတာလည္း မဟုတ္။ မိသားစုေဆြမ်ဳိး အသုိင္းအဝိုင္းႏွစ္ခု ေပါင္းစည္း ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိသည္။
သူမအေနျဖင့္ ဓေလ့ထံုးတမ္း စဥ္လာ ဘာသာတရား က်င့္ဝတ္မ်ားျဖင့္ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္း ထားတာမ်ဳိး မဟုတ္လွ်င္ ေနမည္။ ထုိင္းတြင္လည္း Living Together ေနသူ မ်ားစြာရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ ရာခိုင္ႏႈန္း တစ္ခုခု ကိုမူ သူမ မခန္႔မွန္း ေပးႏုိင္ေပ။
မိမိခ်စ္သူႏွင့္ အတူ Living Together ေျခာက္လ ေနခဲ့သည့္ သတင္းေထာက္ တစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုဆန္းေမာင္ အျမင္မွာ Living Together သည္ အိမ္ေထာင္ေရး မူႀကိဳျဖစ္သည့္ အတြက္ ေနသင့္ သည္။ ျမန္မာ့ လူ႔အဖဲြ႕အစည္း အတြက္ဆုိလွ်င္ Living Together ေနထိုင္ျခင္း သည္ ေဖာင္ဖ်က္ လုိက္သည္ႏွင့္ တူသည္ဟု သူကဆုိသည္။
ကိုဆန္းေမာင္၏ အျမင္ႏွင့္ ကြဲျပားသည္မွာ စက္မႈအင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုစိုးေအာင္ ျဖစ္သည္။ သူ႔အျမင္အရ တကယ္လုိ႔သာ ႏွစ္ဖက္ စလံုး၏ မိဘႏွင့္ သားသမီးၾကားတြင္ ပြင့္လင္းမႈ ရွိလွ်င္ Living Together ေနစရာ မလိုဘဲ ေလ့လာ ႏုိင္သည္ဟု ဆုိသည္။ သို႔ေသာ္ စင္ကာပူ ကဲ႔သို႔ေသာ ျပည္ပႏုိင္ငံ သို႔ ေရာက္လွ်င္ Living Together ေနျဖစ္ သြားလိမ့္မည္ဟု ဆုိသည္။
သူ႔အေၾကာင္းျပခ်က္ မွာ "ဂုဏ္သိကၡာ ဆိုတာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက တုိင္းတဲ့ ေပတံပါ။ ကိုယ္က်င့္တရား ကေတာ့ ကိုယ့္ ရင္ထဲက ေပတံ၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ တုိင္းတဲ့ေပတံ"
University of Denver ရွိ The Center for Marital and Family Studies ၏ တြဲဖက္ ဒါ႐ိုက္တာ ျဖစ္သူ စိတ္ပညာရွင္ Dr. Scott Stanley က Living Together ေနထိုင္ျခင္းသည္ ေရရွည္ ဆက္ဆံေရး အတြက္ မည္သည့္ ေကာင္းက်ဳိးမွ် မရွိဟု ဆုိသည္။ သူ႔အဆုိအရ Living Together ေနထုိင္ျခင္းသည္ အိမ္ေထာင္ေရးတြင္ ေကာင္းမြန္ သည့္ ဆက္ဆံေရးကို မျဖစ္ေစျခင္း၊ အိမ္ေထာင္မႈ ဘဝအေပၚ စိတ္ေက်နပ္မႈ နိမ့္ပါးျခင္း၊ အိမ္ေထာင္ေရး မၿငိမ္မသက္မႈ မ်ားျခင္း၊ အမ်ဳိးသားမ်ား ခင္ပြန္း ျဖစ္မႈနည္းျခင္း၊ အိမ္ေထာင္ၿပိဳကြဲမႈ အတြက္ အလားအလာ မ်ားျခင္း တုိ႔ကို ျဖစ္ေစသည္။
ကိုလံဘီယာ တကၠသိုလ္၏ လူေပါင္း ၁၃,၀၀၀ ကို ေမးျမန္း ခဲ့သည့္ ေလ့လာမႈ အရ Living Together ေနသူ အမ်ဳိးသား ၁၉ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ အမ်ဳိးသမီး ၂၆ ရာခိုင္ႏႈန္း သာလွ်င္ သူတုိ႔ Living Together ေနသူႏွင့္ လက္ထပ္ျဖစ္ၾကေၾကာင္း www.leaderu.com
၁၉၉၄ ခုႏွစ္ထုတ္ သင့္ဘဝ မဂၢဇင္းပါ ေမာင္ရဲသူ(မဟာဥပေဒ) ၏ လက္မထပ္ဘဲ အတူ ေနျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆာင္းပါးတြင္ Living Together ေနသူမ်ားသည္ တစ္ဦးကို တစ္ဦး ပိုသိ သည့္အတြက္ ကြာရွင္းျပတ္စဲရန္ အခြင့္အလမ္း နည္းသည္ဟု ထင္ၾက ေသာ္လည္း Living Together ေနၿပီးမွ လက္ထပ္သူ မ်ားသည္၊ ႐ိုး႐ိုး လက္ထပ္သူမ်ား ထက္ ကြာရွင္းျပတ္စဲရန္ ၃၃ ရာခုိင္ႏႈန္း ပိုမ်ားသည္ဟု ဆုိသည္။
သို႔ေသာ္ စိတ္႐ႈပ္ေထြးစရာ ေကာင္းသည္မွာ သုေသတနျပဳသူမ်ား ၾကားတြင္လည္း ဝိဝါဒကြဲျပား စရာ ရလဒ္မ်ား၊ အျမင္မ်ား အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိၾကသည္။ USA Today တြင္ေဖာ္ျပထားသည့္ ၂၀၁၀ ျပည့္ ႏွစ္အတြင္း ထြက္လာသည့္ စာတမ္း တစ္ေစာင္က Living Together သည္ အိမ္ေထာင္ေရး အတြက္ အနည္းငယ္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္သည္ ဟူ၏။ ယင္း အေပၚတြင္လည္း ပညာရွင္မ်ားက အျငင္းပြားခ်က္ မ်ားစြာ ထုတ္ျပန္ ထားၾကသည္။
လက္ရွိတြင္ ဖခင္ေလာင္းတစ္ဦး ျဖစ္ေန သည့္ ကိုထြန္းဦးက Living Together ေနမည္ မဟုတ္ဟု ဆိုသည္။ "ႏွမခ်င္း စာနာလုိ႔၊ ကိုယ္ခ်င္းစာလုိ႔"ဟု ၄င္းက ဆိုသည္။
Living Together ေနထိုင္ျခင္းသည္ မည္ သည့္ တုပ္ေႏွာင္မႈမွ မရွိသည့္ အတြက္ Living Together ေနသည့္ သက္တမ္းၾကာေလ လက္မထပ္ျဖစ္ဖို႔ ရာခိုင္ႏႈန္း မ်ားေလဟု ကိုထြန္းဦးက သူ႔အေတြ႔အႀကံဳႏွင့္ ယွဥ္၍ ဆုိသည္။
ယင္းသို႔ Living Together ေနရာတြင္ အႀကီးမားဆံုး ရင္ဆုိင္ ရႏုိင္သည္မွာ ကေလးျပႆနာ ျဖစ္သည္ဟု ကိုထြန္းဦးကဆုိသည္။ Living Together ေနရင္း ကေလး ရလာသည့္အခါ ေငြေၾကး ႏွင့္ မိမိေရာက္ေန သည့္ ႏုိင္ငံ၏ ကေလးဖ်က္ခ်ခြင့္ ရွိ၊ မရွိအေပၚ မူတည္၍ အဆင္ေျပသည့္ နည္း လမ္းျဖင့္ ဝိုင္းဖ်က္ၾကၿပီး တခ်ဳိ႕မွာ ကေလးရခ်ိန္ တြင္ ပစ္သြားသည္ မ်ားလည္းရွိေၾကာင္း ကုိထြန္းဦး က စင္ကာပူေရာက္ ျမန္မာမ်ား၏ အေျခအေနကို ေျပာျပသည္။
ဆရာျမသန္းတင့္ ဘာသာျပန္သည့္ မိန္းမ တို႔အေၾကာင္း (မူရင္း - The Second Sex, Written by Simone de Beauvior) စာအုပ္တြင္ "အမ်ဳိးသမီး မ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးစြာ ေနထိုင္ျခင္းသည္ အမ်ဳိးသား မ်ား၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ပ်က္စီးေစသည္။ ေန႔စဥ္ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံရာတြင္ျဖစ္ေစ၊ ပထမဆံုးနမ္း ၿပီးသည့္ ေနာက္တြင္ျဖစ္ေစ၊ မဂၤလာဦးည လြန္ေျမာက္ သြားၿပီးသည့္ အခါျဖစ္ေစ ေယာက်္ား၏ ဂုဏ္သိကၡာ ၿပိဳက်သြားေလ့ ရွိသည္ဟု သံုးသပ္ ေဖာ္ျပသည္။
ယင္းမွာ အမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ ႐ႈေထာင့္မွ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ၿပီး အမ်ဳိးသားမ်ား၏ ႐ႈေထာင့္မွာ လည္း ယင္းႏွင့္ မျခား ရွိသည္ကို ေမးျမန္းမႈမ်ား အရ သိရသည္။
ယင္းကဲ႔သို႔ Living Together ေနျခင္းတြင္ မ်ားျပား လွစြာေသာ အားနည္းခ်က္ မ်ားကို ေတြ႔ ရသည့္အခါ အားသာခ်က္မ်ားေကာ မရွိဘူးလား ဟု ေတြးစရာ ေပၚလာသည္။ အားလံုး တညီတညြတ္ တည္း ေျပာၾက သည္မွာ လက္ထပ္ၿပီးမွ ကြဲသြား တာထက္ စာရင္ ေကာင္းတယ္။
တျခားေကာ ...
ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာမ်ားတြင္ လူပ်ဳိလူလြတ္ မ်ားက Living Together မ်ား ရွိသလုိ မိမိ ခင္ပြန္းျဖစ္ေစ၊ ဇနီးျဖစ္ေစ ျမန္မာျပည္တြင္ က်န္ ခဲ့သည့္ အိမ္ေထာင္သည္ မ်ားလည္း Living Together ေနထိုင္ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းကဲ႔သို႔ အိမ္ေထာင္ ရွိသူမ်ား Living Together ေနထိုင္ျခင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ၏ သိကၡာ ပုဒ္အရ ကာမဂုဏ္မ်ား ေဖာက္လြဲ ေဖာက္ျပန္ျပဳ ျခင္း မွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း ျဖစ္သည့္ ကာေမသုမိစၦာ သိကၡာပုဒ္ကို က်ဴးလြန္ရာ ေရာက္ေၾကာင္း အရွင္ ဝိစိတၱ(မနာပဒါယီ) ၏ Living Together ႏွင့္ ကာေမသုမိစၦာစာရ ေဆာင္းပါးတြင္ ေရးသား ထားသည္။ ယင္းကို ပါရာဇိကဏ္ အဌာကထာ တြင္ ဖြင့္ ထားသည္။
ယင္း သိကၡာပုဒ္သည္ တစ္လင္ တစ္မယား စနစ္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးထားျခင္း ျဖစ္ၿပီး မိမိ၏ လင္ေယာက်္ား၊ မိမိဇနီးမယားမွ လြဲ၍ မည္သူ႔ကိုမွ်၊ မည္သည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မွ် ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္ မျပဳရဟု တားျမစ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အိမ္ေထာင္သည္ ေယာက်္ားမ်ား အတြက္ ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္ မျပဳအပ္သည့္ မိန္းမ၊ မသြား လာအပ္သည့္ မိန္းမ (အဂမနီယ) (၂၀) ရွိၿပီး ပထမရွစ္ဦးမွာ ကာမပိုင္ မရွိသည့္ အပ်ဳိစင္မ်ား ျဖစ္ ကာ ဒုတိယ ၁၂ မ်ဳိးမွာ ကာမပိုင္ ေယာက်္ားရွိ သည့္ မိန္းမမ်ားျဖစ္သည္။
ပထမရွစ္မ်ဳိးႏွင့္ ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္ ျပဳလွ်င္ ေဖာက္ျပန္သူ ေယာက်္ား က ကာေမသုမိစၦာစာရ ကံထိုက္ၿပီး၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ား မိမိကာမ မိမိသာ ပိုင္သည့္အတြက္ ကံမထုိက္ေပ။
ဒုတိယ ၁၂ မ်ဳိးသည္ ကာမပိုင္ ရွိသည့္အတြက္ ေယာက်္ား တြင္လည္း ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ထုိက္သလုိ မိန္းမ သည္လည္း မိမိ ကာမပိုင္မဟုတ္ သည့္ အျခား ေယာက်္ားႏွင့္ ေဖာက္ျပန္သည့္ အတြက္ ကာေမသုမိစၦာစာရ ကံ ေျမာက္ေပသည္။
သို႔ေသာ္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ေျမာက္ေစသည့္ အခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမွသာ ယင္းကံ ထုိက္သည္ကို မေမ့အပ္ေပ။ ယင္းကံကိုထုိက္ေစ သည့္ အဂၤါရပ္တစ္ခုခု ခြၽတ္ယြင္း ေနလွ်င္ ကာေမ သုမိစၦာစာရကံ မထိုက္ေပ။ အထူး သတိထားရ မည္မွာ ေယာက်္ားေလး ကလည္း တရားဝင္ ကာမပိုင္ ရွိေနႏုိင္သလို၊ မိန္းကေလး မွာလည္း တရားဝင္ကာမပိုင္ ရွိေနႏုိင္သည့္ အတြက္ မိမိ Living Together သည္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ထုိက္ မထိုက္ကို အထူးဆင္ျခင္ သတိျပဳသင့္ေပ သည္ဟု အရွင္ဝိစိတၱ၏ Living Together ႏွင့္ ကာမသုမိစၦာစာရ ေဆာင္းပါးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
အားလံုးကုိ ၿခံဳၾကည့္လွ်င္ ပညာရွင္မ်ား ၾကား တြင္လည္း အျငင္း ပြားစရာ ျဖစ္ေနသည့္ ေနထိုင္မႈ ပံုစံ တစ္ခုျဖစ္ေသာ Living Together ေနထုိင္သူ မ်ားသည္ မိမိ၏ လက္တြဲေဖာ္ ျဖစ္ရန္ သင့္ မသင့္ စဥ္းစားခ်က္မ်ားျဖင့္ ေနသည္မ်ား ရွိသလုိ၊ ေငြေၾကး အေျချပဳ၊ ေသြးသားဆႏၵ အေျချပဳ ေနထိုင္သူမ်ား လည္းရွိသည္။ အားလံုးတစ္သံတည္း ထြက္သည္ မွာ လက္ထပ္ၿပီးမွ မွားမွန္း သိတာထက္ စာရင္ေတာ့ ေကာင္းသည္။ သို႔ေသာ္ ကိုယ္ေတြ႔ႀကံဳရသူမ်ား၊ သုေသတနပညာရွင္ မ်ား၏ အဆုိအရ ျပႆနာ မ်ားစြာ ရွိေနသည္။ ဘာသာေရး အရလည္း စည္းက်ဳိးမႈမ်ား ျဖစ္ႏုိင္သည္။
႐ုပ္ရွင္႐ိုက္သည့္အခါ အစမ္း သ႐ုပ္ေဆာင္ၾကည့္ျခင္း ရွိသည္။ သူ႔တြင္ ဖလင္သာ ကုန္၍ က်န္သည့္ျပႆနာ မရွိေပ။ သို႔ေသာ္ လူ႔ျဖစ္တည္မႈ အေရးႀကီးဆံုး မ်ားထဲတြင္ တစ္ခုျဖစ္သည့္ အိမ္ရာ ထူေထာင္ျခင္းတြင္ အစမ္း ျပဳလုပ္ သင့္ပါသလား။ ျပႆနာမ်ားစြာ ရွိသည္မွာ အေသအခ်ာ ပင္ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ အစမ္း အိမ္ေထာင့္ျပဳသင့္ ပါသလား။
ေဆာင္းပါးပါ အမည္မ်ားကို ကာယကံရွင္ မ်ား၏ဆႏၵ အရ ေျပာင္းလဲ ထားပါသည္။
www.MyanmarExpress.net
2 comments:
1-LIVING TOGETHER IS NOT GOOD IN OUR HUMAN
SOCIETY.BUT MANY YOUNG MEN AND GIRLS
LIKE THE LIVING TOGETHER ESPECIALLY WHEN
THEY ARE AWAY FROM PARENTS.
2-BOY FRIEND AND GIRL FRIEND IS THE PRIMARY
STAGE OF LIVING TOGETHER.
3-BOY FRIEND AND GIRL FRIEND GRADUALLY GO TO
BED ROOM AFTER TWO OR THREE DATES.
4-LIVING TOGETHER MEANS BOY AND GIRL LIVING
TOGETHER EXACTLY LIKE HUSBAND AND WIFE
BUT EACH PARTY IS NOT RESPONSIBLE TO MARRY
OR NO COMMITMENT OF FAMILY DUTY SUCH AS
HUSBAND AND WIFE DUTIES.
5-MANY MEN LIKE TO STAY LIVING TOGETHER
BECAUSE THEY CAN ENJOY FREE SEX AND NO
NEED TO PAY MONEY.
6-MANY YOUNG GIRLS/WOMEN ALSO LIKE TO ENJOY
FREE SEX LIKE MEN AND WILLING TO STAY
LIVING TOGETHER.
7-ACCORDING TO OUR TRADITIONAL MYANMAR
CULTURE WE SHOULD NOT PRACTICE LIVING
TOGETHER.BUT WHO CAN STOP THE TREND.
8-NOW A DAY MANY SOCIETIES IN MANY COUNTRIES
ON EARTH NEARLY ONE HUNDRED PERCENT OF
YOUNG MEN AND YOUNG WOMEN LIKE TO ENJOY SEX
IN THEIR EARLY AGE.THEY ALL LIKE TO STAY
EITHER BOY FRIEND AND GIRL FRIEND OR
LIVING TOGETHER.
9-NOW A DAY THEY ALL PRACTICE AND FULLY
ACCEPT THE GENERAL CONDITION AND
MAINTAINING "DON'T ASK AND DON'T ANSWER"
WHEN DECIDE TO MARRY.
10-SOME YOUNG MEN AND WOMEN NEVER MARRY BUT
THEY ARE ALL ENJOY SEX WITH DOZEN AND DOZEN
OF PARTNERS IN THEIR LIFE.
11-WE BETTER ASK OURSELVES IS IT A GOOD FOR
OUR SOCIETY? AND WE ALL DECIDE OURSELVES,
AND CHOOSE OURSELVES.
12-MANY YOUNG COUPLES DO NOT THINK SERIOUSLY
ABOUT LOVE,DUTY,RESPONSIBILITIES TO
TO OUR HUMAN SOCIETY.
WITH MYITTA
1-MYANMAR KEEP OUR TRADITIONAL CULTURE AND WE NEVER ACCEPT THE BOY FRIENDS AND GIRL FRIENDS AND LIVING TOGETHER.
2-ALL PARENTS,RELATIVES AND SOCIETY SHOULD CONDEMN THE PRACTICING OF LIVING TOGETHER AND BOY FRIEND AND GIRL FRIEND BECAUSE IT IS WORSE THAN THE LIVING TOGETHER BECAUSE ENJOYING SEX BUT STAY SEPARATED.THEY ONLY MEET EACH OTHER AS AND WHEN LIKE TO ENJOY SEX.
3-LIVING TOGETHER AND BOY FRIEND AND GIRL FRIEND LIFE STYLE NEVER BUILD A LEGAL FAMILY UNION AND THEY DO NOT LIKE TO RAISE CHILDREN FOR FOR THEM,FOR SOCIETY AND FOR OUR COUNTRY.
4-WE NEED LOT OF CHILDREN TO REPLACE THE OLD PEOPLE AND TO LEAD OUR COUNTRY AND OUR NATION.
4-OUR COUNTRY MYANMAR IS A REASONABLE LARGE COUNTRY AND CAN PROVIDE/MAINTAIN THE POPULATION MORE THAN 200 MILLIONS.
5-AT PRESENT WE HAVE ABOUT 60 MILLION POPULATION.WE WILL KNOW BETTER AFTER TAKING CENSUS IN 2014.
6-COUNTRIES AROUND MYANMAR HAVE MUCH MORE POPULATION.IT IS A GREAT THREAD TO ALL OF US.
7-WE NEED LARGER POPULATION AND VERY STRONG ARMED FORCES FULLY EQUIPPED WITH MODERN ADVANCE WEAPONS AND POLICE FORCES TO DEFEND OUR COUNTRY.WE NEED MILITARY TRAINING TO ALL YOUNG WOMEN AND MEN SO THAT WE CAN DEFEND OUR COUNTRY AS AND WHEN NEEDED.
WE DO NEED YOUNG MEN AND YOUNG WOMEN WITHOUT
DOING THEIR DUTY.
8-WE ALL BETTER BANNED THEM BY OUR SOCIETY AND STOP THEIR RIGHTS BECAUSE WE DO NOT NEED THEM.THEY ALL ARE NOT GOOD CITIZEN.
9-ACCORDING TO THE WORLD POPULATION AND RELIGIOUS FOLLOWERS,THEY ARE AS FOLLOWS;
CHRISTIAN ABOUT 2100 MILLIONS
ISLAM ABOUT 1600 MILLIONS
BUDDHISTS ABOUT 400 MILLIONS
10-WE NEED MORE CHILDREN AND MORE POPULATION
FOR OUR COUNTRY.
11-WE SHOULD ENCOURAGE OUR FAMILY TO RAISE MORE CHILDREN.
12-WE ALL LOVE OUR COUNTRY AND DO OUR DUTY FOR OUR COUNTRY AND OUR PEOPLE.
13-WE ARE NOT AN AGGRESSIVE NATION.
14-WE ALL LOVE PEACE, STABILITY AND PROSPERITY.
15-WE NEVER START FIGHT TO OTHERS BUT WE ALL MUST FIGHT OUR COMMON ENEMIES.
16-WE ALL MUST BE READY AND BE PREPARED.
17-ALL OF OUR DUTY IS TO PRESERVE OUR COUNTRY,OUR PEOPLE,OUR FAITHS,OUR CULTURE AND OUR NATIONAL HERITAGE;PASS OVER TO OUR CHILDREN,GRANDCHILDREN AND GREAT GRANDCHILDREN.
WITH MYITTA
Post a Comment
https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္