From : 
..popular
.. www.MyanmarExpress.net
 
ကေလး-ကေလး၀-တမူး ကားလမ္းမ်ားရွိ အခ်ိဳ႕သက္တမ္းရင့္တံတားမ်ားကို 
ကြန္ကရစ္တံတားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲလွ်က္ရွိသည္။
ကေလး-ကေလး၀-တမူး ကားလမ္းမ်ားေပၚရွိ တံတားအမ်ားစုမွာ အဂၤလိပ္
စစ္ကာလအတြင္းက တံတားမ်ားျဖစ္ၿပီး ၄င္းတံတားမ်ားကိုသာ အသံုးျပဳေနရသည္။
ကေလး-ကေလး၀-တမူး ကားလမ္းေပၚတြင္ သက္တမ္းရင့္တံတားေပါင္း
အစင္း(၃၀) ေက်ာ္ခန္႕ က်န္ရွိေနေသးသည္။ ၄င္းတံတားမ်ားသည္
အိႏၵိယ-ျမန္မာ စီးပြားကူးသန္းေရးတြင္
အေရးပါေနသျဖင့္ ၄င္း လမ္းေပၚရွိ တံတားမ်ား အထူးခုိင္ခံ့ရန္ လုိအပ္လွ်က္
ရွိသည္။
တံတားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ယဥ္ေမာင္းသူတစ္ဦးကလည္း `` တံတားေတြက
ေဟာင္းေနျပီဆုိေတာ့ တံတားေတြေပၚ ျဖတ္ေမာင္းတုိင္း ဘုရားတေနရတယ္။
လမ္းတံတား အသံုးျပဳခေပးၿပီး သြားရတယ္ဆုိေပမယ့္ ကိုယ္ျဖတ္ေနတုန္း က်ိဳးတဲ့
တံတား ကိုယ္ေလွ်ာ္ရမွာပဲေလ`` ဟု ေျပာသည္။
ကေလး-ကေလး၀-တမူး ကားလမ္းေပၚရွိ တံတားမ်ားတြင္ ေမာ္ေတာ္ယဥ္မ်ားအတြက္
(၁၃)တန္သာ ျဖတ္သန္းခြင့္ ေပးထားၿပီး တံတားတုိင္းတြင္ (၁၃) ထက္ ေက်ာ္ေသာ
ယဥ္မ်ား ျဖတ္သန္းရန္ ကြင္းလမ္းမ်ား လံုေလာက္စြာ
ေဖာက္လုပ္ထားျခင္းမရွိေသးပဲ အခ်ိဳ႕တံတားမ်ားတြင္သာ ကြင္းလမ္းမ်ားရွိသည္။
တံတားေကာက္ခံေရးဂိတ္မွ လမ္းကိုဖ်က္တာ တန္ပို စသျဖင့္
ေဆာင္ပုဒ္မ်ားေရးသားထားေသာ္လည္း တန္ပိုေၾကး ေကာက္ခံရံုသာရွိသည္။
ကေလး-ကေလး၀-တမူး ကားလမ္း လမ္းတံတားမ်ားနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အထက္ခ်င္းတြင္းေဒသ
လူငယ္မ်ားကြန္ယက္မွ အဖြဲ႕၀င္တစ္ဦးကလည္း `` လမ္းတံတား အသံုးျပဳခ
ေကာက္ခံေရးစခန္းေတြက တန္ပိုေၾကးသာ ေကာက္ခံၿပီး တန္ပိုေနတဲ့ ကားေတြကို
ဆက္ေမာင္းခုိင္းတယ္။ တန္ပို မေလ်ာ့ခုိင္းဘူး။ ဒီလုိဆုိေတာ့
တန္ပိုေၾကးဆုိတာ ဒီလမ္းေပၚ တန္ပိုတင္ေမာင္းဖုိ႕ ေပးရတဲ့ လာဘ္ထုိးျခင္းနဲ႕
တူေနတယ္။ အေနာက္ႏုိင္ငံေတြဆုိရင္ တန္ပိုဖမ္းတယ္ ဒဏ္ရုိက္တယ္ ပိုေနတဲ့
ကုန္တန္ေတြကို အစိုးရ ကားေတြနဲ႕ ခြဲတင္ၿပီး လုိက္ပို႕တယ္ `` ဟု
သူ႕အျမင္ကုိ ေျပာသည္။
ကေလး-ကေလး၀-တမူး ကားလမ္းေပၚရွိ တံတားအမ်ားစုမွာ ႏွစ္သက္တန္း
ၾကာေနၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ ခုိင္ခံ့မႈ မရွိေတာ့ပ၍ မၾကာခဏ က်ိဳးၾကျခင္း၊
ပ်က္စီးျခင္းမ်ားရွိေနၿပီး အၿမဲမျပတ္ ျပင္ဆင္ေနရျခင္းမ်ားႏွင့္
ရင္ဆုိင္ေနရသည္။
 
                                          
ကြန္ကရစ္တံတားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲလွ်က္ရွိသည္။
ကေလး-ကေလး၀-တမူး ကားလမ္းမ်ားေပၚရွိ တံတားအမ်ားစုမွာ အဂၤလိပ္
စစ္ကာလအတြင္းက တံတားမ်ားျဖစ္ၿပီး ၄င္းတံတားမ်ားကိုသာ အသံုးျပဳေနရသည္။
ကေလး-ကေလး၀-တမူး ကားလမ္းေပၚတြင္ သက္တမ္းရင့္တံတားေပါင္း
အစင္း(၃၀) ေက်ာ္ခန္႕ က်န္ရွိေနေသးသည္။ ၄င္းတံတားမ်ားသည္
အိႏၵိယ-ျမန္မာ စီးပြားကူးသန္းေရးတြင္
အေရးပါေနသျဖင့္ ၄င္း လမ္းေပၚရွိ တံတားမ်ား အထူးခုိင္ခံ့ရန္ လုိအပ္လွ်က္
ရွိသည္။
တံတားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ယဥ္ေမာင္းသူတစ္ဦးကလည္း `` တံတားေတြက
ေဟာင္းေနျပီဆုိေတာ့ တံတားေတြေပၚ ျဖတ္ေမာင္းတုိင္း ဘုရားတေနရတယ္။
လမ္းတံတား အသံုးျပဳခေပးၿပီး သြားရတယ္ဆုိေပမယ့္ ကိုယ္ျဖတ္ေနတုန္း က်ိဳးတဲ့
တံတား ကိုယ္ေလွ်ာ္ရမွာပဲေလ`` ဟု ေျပာသည္။
ကေလး-ကေလး၀-တမူး ကားလမ္းေပၚရွိ တံတားမ်ားတြင္ ေမာ္ေတာ္ယဥ္မ်ားအတြက္
(၁၃)တန္သာ ျဖတ္သန္းခြင့္ ေပးထားၿပီး တံတားတုိင္းတြင္ (၁၃) ထက္ ေက်ာ္ေသာ
ယဥ္မ်ား ျဖတ္သန္းရန္ ကြင္းလမ္းမ်ား လံုေလာက္စြာ
ေဖာက္လုပ္ထားျခင္းမရွိေသးပဲ အခ်ိဳ႕တံတားမ်ားတြင္သာ ကြင္းလမ္းမ်ားရွိသည္။
တံတားေကာက္ခံေရးဂိတ္မွ လမ္းကိုဖ်က္တာ တန္ပို စသျဖင့္
ေဆာင္ပုဒ္မ်ားေရးသားထားေသာ္လည္း တန္ပိုေၾကး ေကာက္ခံရံုသာရွိသည္။
ကေလး-ကေလး၀-တမူး ကားလမ္း လမ္းတံတားမ်ားနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အထက္ခ်င္းတြင္းေဒသ
လူငယ္မ်ားကြန္ယက္မွ အဖြဲ႕၀င္တစ္ဦးကလည္း `` လမ္းတံတား အသံုးျပဳခ
ေကာက္ခံေရးစခန္းေတြက တန္ပိုေၾကးသာ ေကာက္ခံၿပီး တန္ပိုေနတဲ့ ကားေတြကို
ဆက္ေမာင္းခုိင္းတယ္။ တန္ပို မေလ်ာ့ခုိင္းဘူး။ ဒီလုိဆုိေတာ့
တန္ပိုေၾကးဆုိတာ ဒီလမ္းေပၚ တန္ပိုတင္ေမာင္းဖုိ႕ ေပးရတဲ့ လာဘ္ထုိးျခင္းနဲ႕
တူေနတယ္။ အေနာက္ႏုိင္ငံေတြဆုိရင္ တန္ပိုဖမ္းတယ္ ဒဏ္ရုိက္တယ္ ပိုေနတဲ့
ကုန္တန္ေတြကို အစိုးရ ကားေတြနဲ႕ ခြဲတင္ၿပီး လုိက္ပို႕တယ္ `` ဟု
သူ႕အျမင္ကုိ ေျပာသည္။
ကေလး-ကေလး၀-တမူး ကားလမ္းေပၚရွိ တံတားအမ်ားစုမွာ ႏွစ္သက္တန္း
ၾကာေနၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ ခုိင္ခံ့မႈ မရွိေတာ့ပ၍ မၾကာခဏ က်ိဳးၾကျခင္း၊
ပ်က္စီးျခင္းမ်ားရွိေနၿပီး အၿမဲမျပတ္ ျပင္ဆင္ေနရျခင္းမ်ားႏွင့္
ရင္ဆုိင္ေနရသည္။
.. www.MyanmarExpress.net



0 comments:
Post a Comment
https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္