Subscribe to our RSS Feed

ကံရာဇာငယ္ရဲ့ ခုခံေခ်ပခ်က္



b41714
ကြၽန္ေတာ္ စာေရးတဲ့ အလုပ္ကိုပဲ ျပန္လည္ေဇာက္ခ် လုပ္ေနတာ ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္ ဇူလိုင္လမႇာ ဆယ္ႏႇစ္ ရႇိသြားၿပီ။ စာဖတ္တယ္၊ စာေရးတယ္၊ တရားမႇတ္တယ္။ သစ္ပင္စိုက္တယ္။ သည္လိုနဲ႔ အခ်ိန္ေတြ ကုန္သြားတာပဲ။ အခ်ိန္ေတြ ျမန္ျမန္ကုန္သြားပါေစလို႔ ဆုမေတာင္းမိေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲမႇာ အခ်ိန္ေတြ ျမန္ျမန္ ကုန္သြားေစခ်င္ေနတယ္။ အခ်ိန္ေတြ ကုန္သြားေစခ်င္တယ္ ဆိုေတာ့ တစ္ခုခုကို ေမွ်ာ္ေနသလိုလည္း ျဖစ္ေနတယ္။ ေမွ်ာ္ေနသလားလို႔ ေမးရင္လည္း တိတိက်က် ဘာကိုမႇ ေမွ်ာ္ေနတာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျဖရမႇာပဲ။
စာေတြပဲ ဖိေရးေနေတာ့ ေတြးခ်ိန္ သိပ္မရႇိဘူး။ ဟိုအလ်င္တုန္းက သီးသီးသန္႔သန္႔ ေတြးခ်ိန္ေတြ ရႇိခဲ့ဖူးတယ္။ ေတြးတာရယ္၊ တရားမႇတ္တာရယ္က လြဲၿပီး ဘာမႇမလုပ္ျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္ေတြေပါ့။ အခု တစ္ခါတစ္ေလ အဲသလို
ေတြးခ်ိန္ေတြ ေပါေပါမ်ားမ်ား ရႇိခ်င္လိုက္တာ။ ဒါေပမယ့္ မရႇိေတာ့ဘူး။
ေတြးတာကိုပဲ အလုပ္တစ္ခု အျဖစ္ လုပ္ေနခဲ့ရခ်ိန္မ်ားက ကြၽန္ေတာ့္ အေတြးေတြထဲ ၀င္လာခဲ့ဖူးတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ အထူးသျဖင့္ ရာဇ၀င္ထဲက ဇာတ္ေကာင္ေတြ ကြၽန္ေတာ့္အေတြးထဲ ၀င္လာခဲ့ၾကတယ္။
ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ သူတို႔ အေခ်အတင္ ေဆြးေႏြး ျငင္းခုံၾကတယ္။ ေတြးခ်ိန္ေတြ ကုန္လြန္ၿပီး ေရးခ်ိန္ေရာက္လို႔ ေရးမယ္လုပ္ေတာ့ သည္ပုံသဏၭာန္မ်ဳိးကို ဆရာခ်စ္ဦးညိဳတို႔ ေရးဖူးခဲ့ၿပီဆိုတာ သိရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ စာနဲ႔ေပနဲ႔ ေ၀းေနရတဲ့ ႏႇစ္ကာလမ်ားမႇာ ဆရာခ်စ္က ေရးခဲ့တာကိုး။ ကြၽန္ေတာ္ လုံး၀ မသိခဲ့ဘူး။ ေနာက္မႇ သမိုင္းထဲက ဇာတ္ေကာင္တခ်ဳိ႕နဲ႔ ဆရာခ်စ္ဦးညဳိ ေဆြးေႏြးဟန္ အေရးအသားေတြ ရႇာဖတ္ၾကည့္ေတာ့ သိပ္ေကာင္းတာပဲ။ သိပ္ေတာ္တာပဲလို႔ ခ်ီးက်ဴးမိတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ စာေတြျပန္ေရးေနတာ ဆယ္ႏႇစ္နီးပါး ၾကာသြားၿပီးေတာ့ တစ္ညသ၌ မီးမလာလို႔ ေမႇာင္ထဲထိုင္ ငိုင္ေနတုန္း ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြေဟာင္း ရာဇ၀င္ထဲက ဇာတ္ေကာင္တစ္ေကာင္ ၀င္ခ်လာျပန္တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့
ဆယ္ႏႇစ္ေက်ာ္ကာလက သူနဲ႔ ေဆြးေႏြးျငင္း ခုံခဲ့တာေတြကို စာေရးလို႔ ရတဲ့အခ်ိန္က်ရင္ စာျပန္ေရးမယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္က ကတိေပးခဲ့ၿပီး ခုထိ ဘာေၾကာင့္ မေရးေသးလဲလို႔ အျပစ္တင္တယ္။
ကြၽန္ေတာ္က သူ႔ကို ႐ုတ္တရက္ မမႇတ္မိဘူး။ ေကာင္းကင္ေရာင္ေအာက္မႇာ ၾကည့္ရတာက ''Asoka'' (အေသာက)ဇာတ္ကားထဲက ဇာတ္လိုက္လိုလိုပုံမ်ဳိး ကုလားေခ်ာ ေခ်ာတဲ့ လူငယ္လူရြယ္တစ္ေယာက္ အျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ရတယ္။
''ခင္ဗ်ား ဘယ္သူလဲ ေျပာဦးမႇေပါ့''
ကြၽန္ေတာ္က ေမးလိုက္ေတာ့
''ကံရာဇာငယ္ေလဗ်ာ၊ သံတိုင္ေတြေနာက္မႇာ ခင္ဗ်ား စံျမန္းေနတုန္းက ခင္ဗ်ားဆီ က်ဳပ္လာခဲ့ဖူးတယ္။ ေစာဒက တက္ဖူးတယ္။ မႇတ္မိတယ္ မဟုတ္လား''
''အင္း . . . မႇတ္မိသလိုလိုပဲ ဒါနဲ႔ ကံရာဇာဆိုတဲ့ နာမည္က တေကာင္းေခတ္ကေနာ္။ ဒါေပမယ့္ အခု က်ဳပ္တို႔ ၂၀ ရာစု၊ ၂၁ ရာစုမႇာ ကံရာဇာ ဆိုၿပီး နာမည္ေတြ မႇည့္ေနၾကတာ ခင္ဗ်ားသိရဲ႕လား။ ကိုကိုကံရာဇာဆိုတာ ရႇိတယ္ဗ်''
''ႏႇစ္ ၁၀၀၀ ေက်ာ္တဲ့အထိ က်ဳပ္တို႔ နာမည္ေတြ မတိမ္ေကာတာဟာ ၀မ္းသာစရာ ေကာင္းေသးဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ က်ဳပ္ေျပာခ်င္တာက က်ဳပ္ကံရာဇာငယ္အေၾကာင္း ခင္ဗ်ားတို႔ ရာဇ၀င္ ဆရာေတြ မေကာင္းေရးခဲ့ၾကတာကို
ေျဖရႇင္းေပးဖို႔ပဲဗ်''
''သမိုင္းဆိုတာ ကမၸည္းတင္ၿပီးသားပဲဗ်ာ။ သမိုင္းတြင္ၿပီးသားကို ခင္ဗ်ားက ဘယ္လို ျပင္ခ်င္ေသးလို႔လဲ''
''က်ဳပ္က နာမည္ပ်က္ရတဲ့ လူဗ်။ က်ဳပ္ဘက္က ခုခံေခ်ပခြင့္ေတာ့ ရႇိရမႇာေပါ့။ အခု ခင္ဗ်ားတို႔ ရာဇာ၀င္က်မ္းေတြက ကံရာဇာငယ္ဟာ ကံရာဇာႀကီးနဲ႔ အလႇဴမ႑ပ္ ၿပိဳင္ေဆာက္ရာမႇာ လူလည္က်ၿပီး အႏုိင္ယူသြားတယ္လို႔ မေရး႐ုံ တစ္မည္ပဲ။ က်ဳပ္က တစ္ပတ္႐ိုက္ၿပီး အႏိုင္ယူတယ္ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ထြက္ေအာင္ ေရးခဲ့ၾကတယ္ မဟုတ္လား။''
''ဘယ္လို ေရးခဲ့ၾကတယ္ဆိုတာ ဖတ္ဖူးလို႔လားဗ်''
''ဖတ္ဖူး႐ုံမကဘူး။ အလြတ္ေတာင္ရေနၿပီ။ နားေထာင္။ က်ဳပ္ရြတ္ျပမယ္။ တေကာင္းျပည္တြင္ အဘိရာဇာမင္း ကံကုန္ေသာအခါ သားေတာ္ ကံရာဇာႀကီးႏႇင့္ ကံရာဇာငယ္တို႔သည္ တေကာင္းျပည္ ထီးနန္း အတြက္ လက္႐ုံး စစ္ထိုးရန္ ျပင္ၾကသည္။ ထိုအခါ အမတ္ပညာရႇိတို႔က အရႇင့္သားတို႔သည္ လက္႐ုံးစစ္ကို မထိုးၾကပါကုန္လင့္။ ကုသိုလ္စစ္ကိုသာ ထိုးၾကပါေလဟု နားေတာ္ ေလွ်ာက္ၾကေလသည္။ ကုသိုလ္စစ္ ဆိုသည္ကား အဘယ္နည္းဟု ညီေနာင္ႏႇစ္ပါးက ေမးၾကရာ အလႇဴမ႑ပ္ ႏႇစ္ေဆာင္ကို တစ္ေယာက္ တစ္ေဆာင္စီ ညဥ့္တြင္းခ်င္း ၿပီးေအာင္ ေဆာက္ၾကပါ။ အလ်င္ၿပီးေအာင္ ေဆာက္ႏုိင္သူသည္ တေကာင္းျပည္ ထီးနန္းကို ဆက္ခံထိုက္သူ မည္ပါသည္။ ထိုသို႔ ျပဳျခင္းသည္ ကုသိုလ္စစ္ထိုးျခင္း ျဖစ္ပါသည္ဟု ေလွ်ာက္ၾကေလသည္။ ညီေနာင္ႏႇစ္ပါးလုံးလည္း ေကာင္းၿပီဟု ၀န္ခံ၍ အလႇဴမ႑ပ္ ေဆာက္ၾကေလသည္။ ေနာင္ေတာ္ ကံရာဇာႀကီးသည္ မိမိ၏ အလႇဴ မ႑ပ္ကို သစ္ႀကီး၀ါးႀကီးျဖင့္ ေဆာက္လုပ္၏။ ညီေတာ္ ကံရာဇာငယ္သည္ မိမိ၏ အလႇဴမ႑ပ္ကို သက္ငယ္၀ါးငယ္ တို႔ျဖင့္ ေဆာက္၍ ဖ်င္ျဖဴပတ္ျခင္း၊ ထုံးေဖြးေဖြးသုတ္ျခင္း တို႔ကို ျပဳေလသည္။ နံနက္မိုးေသာက္လတ္ေသာ္ ကံရာဇာႀကီး၏ အလႇဴမ႑ပ္ အၿပီးသို႔ မေရာက္ေခ်။ ကံရာဇာငယ္၏ အလႇဴမ႑ပ္သာလွ်င္ အၿပီးသို႔ ေရာက္ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကံရာဇာႀကီးသည္ အထက္စကား ကတိ ရႇိသည့္အတိုင္း တေကာင္းျပည္ ထီးနန္းကို ကံရာဇာငယ္လက္သို႔ အပ္၍ တေကာင္းၿမိဳ႕မႇ ခြာေလသည္ . . . တဲ့''
''အဲသလို ေရးထားတာ အခ်က္အလက္ အရ မႇန္တယ္ မဟုတ္လားဗ်။ အမႇားပါလို႔လား''
''အမႇားေတာ့ မပါဘူးေပါ့ဗ်ာ။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ က်ဳပ္က မ႐ိုးမသား လုပ္သလိုလို ႐ိုးတိုးရိပ္တိတ္ သေဘာပါေအာင္ ေရးထားတာဗ်။ ခင္ဗ်ား သတင္းစာပညာ အေၾကာင္းေတြ ေရးေနတဲ့ လူပဲဗ်ာ။ မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္မေနစမ္းပါနဲ႔''
''အင္းေလ . . . သတင္းပဲေရးေရး၊ သမိုင္းပဲေရးေရး ပညာပါပါ ေရးတတ္ဖို႔ေတာ့ လိုတာေပါ့။ သမိုင္းျဖစ္ရပ္ တစ္ခုကို ေရးတဲ့အခါ ဘက္မလိုက္ဘူး ဆိုေပမဲ့ အမႇားနဲ႔အမႇန္ကို စာဖတ္ပရိသတ္ ေ၀ခြဲႏုိင္ေအာင္ အစအနေလးေတာ့ ေပးတတ္ၾကတာပဲ။ အဲဒီ အစအနေပၚမႇာ ေနာက္ထပ္ အက်ယ္ခ်ဲ႕ၿပီး ေ၀ဖန္ အကဲျဖတ္သူက အကဲျဖတ္တယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ကို ထင္ရႇားတဲ့ ပညာရႇင္ႀကီး ဆရာေဇာ္ဂ်ီက သုံးသပ္ ေ၀ဖန္ ေရးသားခဲ့တာကို အေတြးအျမင္(စာစဥ္ ၁၂) မႇာ ထည့္ခဲ့ဖူးတယ္ေလ။ ''သူတို႔ညီေနာင္ႏႇင့္ ကြၽန္ေတာ္''တဲ့။ စဥ္းစားစရာေတြ အမ်ားႀကီး ေပးထားတယ္ဗ်''
''ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ေလးစားအပ္တဲ့ ပညာရႇင္ႀကီး ဆိုတာ က်ဳပ္လက္ခံပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ ကာယကံရႇင္ဘက္က ခုခံေခ်ပတာကိုလည္း ခင္ဗ်ားတုိ႔ မၾကားသင့္ဘူးလား။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္ေျပာမယ္။ က်ဳပ္တို႔ ၿပိဳင္ပြဲအေၾကာင္း
ျပန္ေလ့လာၾကည့္ဗ်ာ။ က်ဳပ္တို႔ ညီေနာင္ရဲ႕ ျပႆနာကို လက္႐ုံးရည္နဲ႔ မရႇင္းဘဲ ႏႇလုံးရည္နဲ႔ ရႇင္းၾကဖို႔ သေဘာတူခဲ့ၾကတာဗ်။ ၪာဏ္ခ်င္းၿပိဳင္ၾကရမႇာ ရႇင္းေနတာပဲဗ်ာ။ အလႇဴမ႑ပ္ကို ညဥ့္တြင္းခ်င္းေဆာက္ရတဲ့ ၿပိဳင္ပြဲေနာ္။
အလႇဴမ႑ပ္ရဲ႕ အရြယ္အစား ပမာဏကို ႀကိဳတင္ သတ္မႇတ္ထားတာ မရႇိဘူး။သစ္ႀကီး၀ါးႀကီးနဲ႔ ေဆာက္ရမႇာလား၊ သစ္ငယ္၀ါးငယ္နဲ႔ မေဆာက္ရဘူးလား။ ဘာစည္းကမ္းမႇ မရႇိဘူး။ သတ္မႇတ္ခ်က္ နံပါတ္တစ္က အလႇဴမ႑ပ္ ျဖစ္ရမယ္။ နံပါတ္ႏႇစ္က ညဥ့္တြင္းခ်င္း ၿပီးရမယ္ ဒါပဲ။ က်ဳပ္က ၿပိဳင္ပြဲ စည္းကမ္းအတိုင္း လုပ္ခဲ့တာပါ။ ညဥ့္တြင္းခ်င္း မ႑ပ္ အၿပီး ေဆာက္မယ္ဆိုရင္ ၿပီးစီးႏုိင္ေအာင္ ဘယ္လို ေဆာက္မလဲ ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သန္း ရႇိရမယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲသလို ထေျမာက္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ၀ိုင္း၀န္းပံ့ပိုးတဲ့ ေနာက္လိုက္ အင္အား ရႇိရမယ္။ က်ဳပ္တို႔ ညီအစ္ကိုရဲ႕ ၿပိဳင္ပြဲဟာ ၪာဏ္ခ်င္း ၿပိဳင္တာရယ္။ ေနာက္လိုက္ အင္အား ၿပိဳင္တာရယ္။ အဲဒါ အဓိကပဲဗ်။ က်ဳပ္အႏိုင္ရခဲ့တာဟာ ေနာင္လာ ေနာက္သားေတြ ဂုဏ္ယူစရာေတာင္ ျဖစ္ပါတယ္ဗ်ာ။ အဲဒီလို မစဥ္းစားတဲ့ စာေရးသူ တခ်ဳိ႕က ကံရာဇာငယ္ လုပ္ရပ္သည္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔၏ ၿပီးစလြယ္ လုပ္တတ္သည့္ အက်င့္စ႐ိုက္ကို အစပ်ဳိးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္လို႔ အမနာပ ေရးခဲ့ဖူးတယ္ဗ်။ တကယ္ကေတာ့ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြ ျဖတ္ထိုးၪာဏ္ ေကာင္းတာဟာ က်ဳပ္ဆီက လက္ဆင့္ကမ္း အေမြလို႔ေတာင္ ဆိုႏိုင္ပါတယ္ဗ်ာ''
''အင္း . . . ခင္ဗ်ားဘက္က ရႇင္းလင္းခ်က္ကလည္း အေတာ္ ခိုင္လုံပါတယ္ေလ။ ဒီအေၾကာင္းကို သည္တစ္ခါေတာ့ က်ဳပ္ေရးျဖစ္ေအာင္ ေရးလိုက္ပါ့မယ္။ ဒါတင္မကဘူး၊ ခင္ဗ်ားတို႔ ညီအစ္ကိုဟာ ေသြးထြက္သံယို မျဖစ္ၾကဘဲ ကတိစကား အတိုင္း တည္တည္ၾကည္ၾကည္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကတာကို က်ဳပ္သိပ္သေဘာက်တယ္ဗ်ာ။ ''ျမန္မာအစ တေကာင္းက''လို႔ ခံယူထားၾကတာ ဆိုေတာ့ က်ဳပ္တို႔ ျမန္မာေတြရဲ႕ သမိုင္းအစမႇာ ျပႆနာကို လက္႐ုံးရည္နဲ႔ မရႇင္းဘဲ ႏႇလုံးရည္နဲ႔ ရႇင္းခဲ့ၾကတာဟာ ဂုဏ္ယူေလာက္ပါေပတယ္ဗ်ာ''
ကံရာဇာငယ္ကို ကြၽန္ေတာ္ ေျပာတုန္းမႇာပဲ မီးျပန္လင္းလာပါတယ္။ ကိုယ္ေတာ္ေလး ကံရာဇာငယ္ကိုေတာ့ မေတြ႕ရေတာ့ပါ။

ေမာင္ဝံသ

5 comments:

ဒို႔ Myanmarexpress က ကိုႀကီးေက်ာ္တို႔ကေတာ့တယ္လဲလက္သြက္ေျခသြက္ပါလားမိုးသီးေစာ္ႀကီးကိုေတာင္ ဝိုင္းအားေပးအုန္းမယ္ဆိုပဲဗ် Ķ¥áŴĶ¥áŴ5 said...မိုးသီး ေပးေတာင္ေပးႏိုင္ရဲ႕လားမသိဘူး မႏိုင္ေတာ့ရင္လဲ က်ဳပ္တုိ႔ Myanmarexpress က ဖိုက္တာေတြဆီသာပို႔လိုက္ဆရာေရ႕ .. တဲ့ http://drchatgyi.blogspot.com/2011/08/blog-post_16.html#comments :)

ပြန္ဆိုက္ဆိုရင္ေတာ႔ ေကာင္းတယ္ဗ်ာ
ပင္တုိင္မင္းသမီးႀကီးက မာမီဆု ေပါ႔
ဝမ္းဆက္ေတြ ဝတ္ၿပီး လန္းခ်င္တဲ႔မိန္းမႀကီး ပန္းထြက္တာေတြ တင္ေပးပါဗ်ာ

အေပၚက ေစာက္ရူးေလး တိုးနႏၵ - မင္းအေမကို က်ပ္ေျပးက တပ္ေရးဗုိလ္ႀကီး ေစ်းေနာက္မွ ဒိုင္လွ်ိဳေလး ဝိုက္လိုက္တဲ့ မူဗြီေလး ဟန္းဖုန္းနဲ႔ရိုက္ထားတာရိွတယ္ဆို အဲ့ဒါေလး တင္လုိက္ပါလား ဒါမွမဟုတ္ မင္းကို ငါဖင္လိုးေပးေနတဲ့ မူဗြီေလး အသစ္ရိုက္ခ်င္လားေျပာ

It is yellowish and i don't wanna to open this web site again.We love nonbias writing.

အေပၚကေဆာင္းပါးနဲ႕ ေအာက္က comment ေတြနဲ႕က တစ္ျခားစီ ျဖစ္ေနၿပီ။ ရန္ျဖစ္ခ်င္ရင္ အျခားေနရာ သြားၾက ဗ်ာ။ ဖတ္လို႔ေကာင္းတဲ့ ၀တၱဳေလး အရသာပ်က္သြားမွာ စိုးလို႔ပါ။ ဒီ၀တၱဳအရ ကံရာဇာငယ္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ မွန္ပါတယ္။

Post a Comment

https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္