အသက္မရွိေတာ့တဲ့ ခႏၶာကိုၾကည့္ၿပီး ငိုေၾကြးသူ၊ ဝမ္းနည္းသူဟာ တရားမဲ့သူေတြျဖစ္တယ္။ ရုပ္နဲ႔ နမ္ကို ခြဲၿပီးသိရမယ္။ ဒီခႏၶာႀကီးကို လူတုိင္းစြန္႔ပယ္ရမယ္ဆိုၿပီး တရားသိႏိုင္မွ သူေတာ္ေကာင္းမည္တယ္။ ကေလးေတြက တရားနဲ႔ ေဝးလို႔ ငိုတာကို သင္ၾကားလို႔မရႏုိင္ေသးေပမယ့္ တခ်ိဳ႕လူႀကီးေတြက အသက္ေတာ္ေတာ္ႀကီးတဲ့အထိ တရားခ်လို႔မရႏိုင္တာေတြ ဘုန္းႀကီးေတြ႔ဖူးတယ္။
.
ေသျခင္းတရားဆိုတာ လူတုိင္းရင္ဆုိင္ရမွာျဖစ္တယ္။ တျခားသူေတြေသတာကို ငိုေၾကြးဝမ္းနည္းဖို႔မလိုဘူး။ ကိုယ္တုိင္လည္း ေသရမွာကို မေၾကာက္ရဘူး။ အမွန္ တကယ္ေတာ့ လူတုိင္း လူတုိင္း လူ႔ဘ၀ လူ႔ဌာနကုိ ရရွိေရာက္ရွိ လာၾကျခင္းဟာ ေရွးအတိတ္ ကုသုိလ္ ကံေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ ေရွးအတိတ္ကုသုိလ္ကံ မ်ားကုိ အမွတ္တမဲ့ သုံးစြဲမိလုိ႔ ကုန္ဆုံး သြားၾကရင္ျဖင့္ေနာင္ ျဖစ္လာမည့္ ဘ၀က မေသခ်ာ။ “ကံမခုိင္ သံတုိင္ အိမ္ေဆာက္ေတာ့ကံေမွာက္လွ်င္ က်ိဳး” ဆုိသလုိ ကုသုိလ္ ကံက အေျခမခုိင္လ်င္ ဘာလုပ္လုပ္အဆင္မေျပ ႏုိင္ေတာ့။ သံတုိင္ သံကြန္ကရစ္ မ်ားႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ ထားသည့္အိမ္ေတာင္မွ ကုသုိလ္ကံ မရွိေတာ့ သည္ႏွင့္ ပ်က္စီး ဆုံးရႈံးရ ႏုိင္၏။ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈ ကုန္ဆုံးသြား သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ သတၱ၀ါ အားလုံးမည္သူမဆုိ ပ်က္စီးၾကရ ေတာ့တာပါပဲ။ မပ်က္စီးတဲ့သူ ဘယ္သူမွ မရွိႏုိင္ဘူး။ဒါဟာ ဓမၼ နိယာမပဲ။
ေသမည္မွန္- လူရယ္လုိ႔ ျဖစ္လာျပန္
ရင္လည္း လူတုိင္း အမွန္အကန္ေသရဦးမွာပါပဲ။ ဒီေန႔ ေသမလား မနက္ျဖန္ ေသမလား။
အခု ခ်က္ခ်င္းပဲ ေသမလားစသည္ျဖင့္ လားေပါင္း မ်ားစြာနဲ႔ပဲ ေစာင့္ဆုိင္း
ေနရတာပါ။ ေသျခင္း တရားဟာလာဘ္ေပးလုိ႔လည္း မရႏုိင္၊ ရင္းႏွီးလုိ႔ ေနပါဦး
တားလုိ႔လဲ မရႏုိင္၊ပစၥည္းဥစၥာ ဂုဏ္ အရွိန္အ၀ါ ၾသဇာ အာဏာေတြနဲ႔ တားလုိ႔လည္း
မရႏုိင္၊ အႏုျမဴလက္နက္ အင္းအားေတြ ပုိင္ဆုိင္လုိ႔ ရင္ဆုိင္ ယွဥ္ၿပိဳင္
အႏုိင္ယူ လုိ႔လည္းမရႏုိင္ပါဘူး။ ဆုိလုိတာက ေမြးဖြားလာတဲ့ ဘယ္သူမဆုိ
အမွန္တကယ္ ေသၾကရအုံးမယ္ ဆုိတာကုိ သတိထားဖုိ႔ပါ။
ေလးတန္ေသမ်ိဳးျပ၊ အဘိဓမၼာမွာ ေသျခင္း ေလးမ်ိဳး ေျပာျပ ထားတယ္။
၁။သက္တမ္းကုန္လုိ႔ ေသျခင္းမ်ိဳးက လူ႔ဘ၀မွာ ေခတ္အေျခအေန အခ်ိန္အခါအရ ကန္႔သတ္ထားတဲ့ အပုိင္း အျခားမ်ိဳး။ ၇၅-ႏွစ္ဆုိ ၇၅-ႏွစ္ေပါ့။ အဲဒီလုိ သက္တမ္းျပည့္လုိ႔၊ ကုန္လုိ႔ ေသတာကုိ ဆုိလုိတာ။
၂။ကံကုန္လုိ႔ ေသျခင္းဆုိတာ ၁၅-ႏွစ္ နဲ႔လည္း ေသခ်င္ ေသမယ္၊ ေမြးၿပီး ကာစလည္းေသခ်င္ ေသမယ္။ ကံပါ သေလာက္ပဲ အသက္ရွင္ခြင့္ ေနခြင့္ ရျခင္းမ်ိဳးကုိဆုိလုိတယ္။
၃။သက္တမ္းရယ္ ကံရယ္ ႏွစ္မ်ိဳးကုန္လုိ႔ ေသျခင္း ဆုိတာက သက္တမ္း ကလည္းေက်ာ္လြန္ သြားၿပီ၊ ကံကလည္း ကုန္ၿပီ၊ ခုေခတ္ဆုိ အသက္ ၈၀-အရြယ္၊ ၉၀-အရြယ္ေတြကုိ ဆုိလုိတာေပါ့။
၄။ရုတ္တရက္ ေသျခင္း (ဥပေစၧဒက+accideint) မ်ိဳးကေတာ့ ေရနစ္တာတုိ႔၊ ကားတုိက္ခံရတာတုိ႔၊ သူမ်ားသတ္လုိ႔ ေသတာတုိ႔ စသည္ျဖင့္ ရုတ္တရက္ ေသဆုံးရ တာေတြကိုေျပာတာပါ။ တခ်ိဳ႕မ်ား အဲဒီကံ (ဥပေစၧဒကကံ) မပါလာလုိ႔ ကေတာ့ သူမ်ားကကုိယ့္ကုိ ဘယ္လိုပင္ လုပ္ႀကံ လုပ္ႀကံ၊ ဖ်က္ဆီး ဖ်က္ဆီး မပ်က္စီးႏုိင္မေသႏုိင္ဘူး။ ဒါက သတိ ထားစရာ ေလးေတြကုိ ေျပာတာပါ။
ကုသုိလ္ေရြးခ်ယ္- မတည္ၿမဲတဲ့ အရာေတြနဲ႔ ႏွိပ္စက္ ၀န္းရံေနလုိ႔ လူတုိင္းဟာေသၾကရ ဦးမွာ။ ဘယ္ေန႔ ေသမွာမွန္း မသိရလုိ႔လဲ သတၱ၀ါတုိင္း လူသားတုိင္းဟာေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ တရားေတြကုိ လုပ္သင့္တာ ပါပဲ။ တခ်ိဳ႕က ငါမေသ ႏုိင္ဘူးအမွတ္မ်ိဳးနဲ႔ ကုသုိလ္ေတြကုိ ေမ့ေလ်ာ့ ေပါ့ဆၿပီး မလုပ္ဘဲ ေနတတ္၊ ေနရဲလုိက္ၾကတာ။ ေၾကာက္စရာႀကီး။ ကုသုိလ္ လုပ္တဲ့ ေနရာမွာ ခုဘ၀ေရာ ေနာင္ ဘ၀ပါအက်ိဳး မ်ားေစမယ့္ ကုသိုလ္မ်ိဳး ေတြကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး လုပ္သင့္တယ္။
လုပ္ၾကကြယ္- ဒီလုိမွ မဟုတ္ဘဲ ပါတီလုပ္ ၀ုိင္းဖြဲ႔ၿပီး အရက္ဒကာ ခံတာမ်ိဳး၊ကိုယ့္ ေဘာ္ဒါေတြ ႏုိက္ကလာပ္ သြားဖုိ႔ ပုိက္ဆံေပးလုိက္တာမ်ိဳး ေတြဟာခုဘ၀ေရာ ေနာင္ဘ၀ပါ အက်ိဳစီးပြား ျဖစ္ထြန္း ေစမယ့္ ကိစၥမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။သက္ေရာက္ မႈက ဆိုးက်ိဳးဖက္ကုိ ဦးတည္ သြားေစတယ္။ ေျပာခ်င္တာက သူမ်ားဆီကေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မထားဘဲ၊ အက်ိဳးလုိလုိ႔ ေညာင္ပင္ ေရေလာင္းတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲျဖဴစင္တဲ့ ေစတနာမ်ိဳးနဲ႔ ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈကုိ လုပ္သင့္တယ္။
သူက ငါ့ကုိ ေရတုိက္ လုိက္လုိ႔ ငါက သူ႔ကုိ ျပန္ၿပီး ထမင္းစား ဖိတ္ေကၽြးလုိက္တဲ့ ကုသုိလ္မ်ိဳးက စစ္မွန္တဲ့ ကုသုိလ္မ်ိဳး မဟုတ္သလုိ၊ သူက ငါ့ကုိကူညီလုိ႔ ထမင္း ဖိတ္ေကၽြးတာ၊ သူက ခ်မ္းသာလုိ႔၊ သူ႔ကုိ ခုိင္းလုိ႔ရလုိ႔သူ႔ဆီက ရမယ့္ အကူအညီကုိ ေမွ်ာင္လင့္ ေတာင့္တၿပီး လုပ္တဲ႔ ကုသိုလ္မ်ိဳးကလည္း စစ္မွန္တဲ့ ကုသုိလ္မ်ိဳး မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာထားသလုိ(တၾတာနႏၵ တိရစၧာ နဂေတ ဒါနံ ဒတြာ သတဂုဏာ ပါဋိကခၤ ိ တဗၺာ)မ်ိဳးကုိယ့္အိမ္မွာ ေမြးထားတဲ့ ေၾကာင္ေလးကုိ ၾကြက္ခုတ္လုိ႔ အစာေကၽြး တာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ေစတနာ သန္႔သန္႔ေလးနဲ႔ ေကၽြးေမြး လုိက္ရင္ အဆတစ္ရာ၊ ဘ၀တစ္ရာအက်ိဳးေပး ႏုိင္တယ္တဲ့။ ေစတနာ စစ္မွေနာ္။ စစ္မွန္မွ ခုဘ၀ေရာ ေနာင္ဘ၀ပါသာမက နိဗၺာန္ထိေအာင္ အက်ိဳးေပး မ်ားႏုိင္တယ္။ အဲဒီလုိ ကုသုိလ္မ်ိဳးေတြေရြးခ်ယ္ၿပီးလုပ္သင့္တယ္။
သုံးသြယ္- ကုသုိလ္ မလုပ္မီ အရင္ျဖစ္တဲ့ ေစတနာ၊ လုပ္ေနဆဲ ေစတနာ၊လုပ္ၿပီးေနာက္ ၀မ္းသာေနတဲ့ ေစတနာ။ အဲဒီ ေစတနာ သုံးမ်ိဳးဟာ ဘ၀အတြက္ သိပ္အေရးပါတယ္။ ကုသုိလ္ မလုပ္မီ ေၾသာ္ ငါျဖင့္ ဘယ္ေန႔၊ ဘယ္ရက္၊ ဘယ္အခ်ိန္၊ဘယ္နာရီမွာျဖင့္ ကုသုိလ္ လုပ္အုံးမွပဲ။ အဲဒီလုိ လုပ္ရမယ့္ ကုသိုလ္ေတြကုိေတြးၿပီး ၀မ္းသာၾကည္ႏူး ေနျခင္းဟာ အရမ္းကုိ အက်ိဳးေက်းဇူး မ်ားေနပါၿပီ။ကုသုိလ္ လုပ္ေနဆဲ အခ်ိန္ ကုိေတာ့ မေျပာလုိေတာ့ ပါဘူး သူက သိပ္သိသာေနတာကုိး။
သတိ ထားသင့္တာက ကုသိုလ္ လုပ္ၿပီးေနာက္ ကုိယ့္လုပ္ထား ခဲ့တဲ့ကုသိုလ္ေတြကုိ ျပန္ၿပီး ၀မ္းသာ ၾကည္ႏူးေနမယ္။ ေအာက္ေမ့ သတိရေနမယ္။သုိ႔မဟုတ္ တည္ၿမဲျခင္း မရွိတာေတြကုိ ျပန္လွန္ သုံးသပ္ မယ္ဆုိ အဲဒီကုသိုလ္ေတြဟာ ပြားၿပီးရင္းပြား တားမႏုိင္ ဆီးမရ ျဖစ္ေနတဲ့ ကုသုိလ္မ်ိဳး၊ခုဘ၀ ေနာင္ဘ၀ အက်ိဳး မ်ားမယ့္၊ နိဗၺာန္ ထိေအာင္ အက်ိဳးမ်ားမယ့္ကုသုိလ္မ်ိဳး ေတြပါပဲ။
တန္ဖုိးလွ- သိတဲ့ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ ဆုိရင္ သူ႔ပုိက္ဆံကုိတန္ဖိုးထားရုံ (ကပ္ေစးနည္းဟု မသုံးပါ) သာမက၊ သူလုပ္ထားတဲ့ ကုသုိလ္ေတြကုိလည္း အရမ္း တန္ဖုိးထား ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး တရားေတြ ေတာ္ေတာ္ သိေနလုိ႔လားမသိ၊ သူလုပ္ထားတဲ့ ကုသုိလ္ေတြကုိ (ၾကြားတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ) ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ေျပာတတ္၊ သူမ်ားကုိလည္း သာဓု ေခၚေစတတ္ ပါတယ္။
မွတ္မွတ္ရရ တစ္ခါတုန္းက သူမ်ားက သူမကုိ အေအး (အိတ္နဲ႔ ထည့္ေပၿပီး)တုိက္လုိက္ ပါတယ္။ အဲဒီ အေအးကုိ သူမက မေသာက္ခ်င္ဘူး (မတည့္တာလည္းပါမယ္)ေပါ့။ ေပးတဲ့ သူရဲ႕ ေရွ႕မွာ လႊင့္ပစ္ဖုိ႔ ကလည္း မေကာင္းတာမုိ႔လႊင့္ပစ္ရမယ့္ ေနရာကုိ ေရြးခ်ယ္ရင္း ဒီအတုိင္း လက္ထဲမွာ ပါလာခဲ့တယ္။အဲဒီေနာက္ လမ္းေဘးက အလွဴခံ တစ္ေယာက္က (သူေတာင္းစားဟု မသုံးပါ) သူမ လက္ထဲကအေအးထုပ္ကုိ ျမတ္ျမတ္ႏုိးႏုိးနဲ႔ ၾကည့္ေနလုိ႔ သူမက ၀မ္းသာ ၾကည္ႏူးစြာနဲ႔(အမႈုိက္ပုံးထဲ ထည့္မယ့္ အထုပ္ကုိ) ငါ့လက္ကလြတ္ ၿပီးေရာ သေဘာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူး ၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာနဲ႔ ေပးလွဴခဲ့ၿပီး။ သူမလွဴခဲ႔တဲ့ အလွဴကုိ ဧရာမ အလွဴႀကီး တစ္ခုအလား သေဘာထားကုိ သူတပါး (မိမိ)အားသာဓုေခၚေစ၊ ၀မ္းေျမာက္ေစ ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ အမ်ိဳးသမီး ခ်မ္းသာ ပါတယ္။ပစၥည္း ဥစၥာေရာ ကုသုိလ္ ေရာေပါ့။ တန္ဖိုး ထားတတ္ပုံကုိ ေျပာတာပဲ။ တန္ဖုိးထားတာနဲ႔ အမွ် ကုသုိလ္ေတြ ပုိၿပီး ေပါမ်ား တတ္ပုံကုိ ေျပာတာပါ။ တန္ဖုိးထားတာနဲ႔ အမွ် တန္ဖုိး ရွိေတာ့ တာပါပဲ။
ပန္းကုိပုံျပဳ- ကုသုိလ္လုပ္တဲ့ အခါမွာ ပန္းေတြကုိ ဥပမာထားၿပီး ကုသုိလ္လုပ္ရမယ္လုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။ ဥပမာ အားျဖင့္ စပါယ္ပန္းတုိ႔၊ခေရပန္း တုိ႔ကုိ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ျမင္ဖူးၾက ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီပန္းေလးေတြဟာ တစ္ပြင့္တည္း ရွိေနရင္ တန္ဖုိး မဲ့ေနတတ္ ၾကေပမယ့္သီႀကိဳးနဲ႔ သီကုံးလုိက္တဲ့ အခ်ိန္ မွာေတာ့ အရမ္းတန္ဖုိး ျမင့္တက္သြားပါၿပီ၊ အရာရာဟာ အျမင္တင့္ အဆင္တင့္ အသြင္တင့္ သြားပါၿပီ။ ပုိက္ဆံဟာတစ္က်ပ္ထဲဆုိ တန္ဖုိး သိပ္မရွိ တတ္ေပမယ့္ ရာတုိ႔ ေထာင္တုိ႔ ေသာင္းတုိ႔သိန္းတုိ႔ဆုိရင္ လုိခ်င္တာ ေတြကုိ ၀ယ္လုိ႔ ရပါၿပီ။ အဲဒီလုိပါပဲ ကုသုိလ္ဟာနည္းေန ေသးရင္ မသိသာ ေသးေပမယ့္ ကုသုိလ္ေတြ မ်ားလာတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ လူ႔ဘ၀၊နတ္ဘ၀၊ အဆင့္ျမင့္ ဘ၀ေတြကုိ ၀ယ္လုိ႔ ရပါၿပီ။ နိဗၺာန္ကုိ
၀ယ္ဖုိ႔အေထာက္အပံ့ ေပးႏုိင္ပါၿပီ။ ဆုိလုိတာက ပန္းပြင့္ေတြကုိ ဥပမာထားၿပီးကုသုိလ္ လုပ္တဲ့အခါ ေန႔စဥ္ေန႔စဥ္ နည္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မ်ားသည္ျဖစ္ေစ၊လုပ္ႏုိင္ သေလာက္ လုပ္သြားၾကဖုိ႔ပါ။
ကုသုိလ္စု- တစ္စကၠန္႔ဟာ တန္ဖုိး မရွိတတ္ ေပမယ့္ စကၠန္ေပါင္း မ်ားစြာရွိလာရင္၊ တစ္မိနစ္ကုိ သတိ မထားတတ္ၾက ေပမယ့္ မိနစ္ေပါင္း မ်ားစြာရွိလာရင္၊ တစ္ေန႔ တစ္ေလဟာ မသိသာ ေပမယ့္ ေန႔ေပါင္း မ်ားစြာ ၾကာလာရင္သိပ္ကုိ ထူးထူးျခားျခား ျဖစ္တတ္ ရွိလာတတ္ ပါတယ္။ ကုသိုလ္လုပ္တဲ့အခါမွာလည္း ဒီအတုိင္း ပါပဲ တစ္စကၠန္႔ေလာက္ လုပ္လုိက္တဲ့ ကုသုိလ္၊တစ္မိနစ္၊ တစ္နာရီ၊ တစ္ရက္ေလာက္ လုပ္လုိက္တဲ့ ကုသုိလ္ ေတြဟာ မသိသာ ေပမယ့္စကၠန္႔ေတြ၊ မိနစ္ေတြ၊ နာရီေတြ၊ ေန႔ေတြ ထပ္လာ ဆက္လာရင္၊ ကုသုိလ္ေတြစုႏုိင္လာတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ အဲဒီ ကုသုိလ္ရဲ႕ အက်ိဳးတရား ေတြကုိ လုိသလုိအသုံးခ်လုိ႔ ရႏုိင္ေတာ့ တာပါပဲ။
တစ္ခုခုေတာ့- ကုသုိလ္ လုပ္တယ္ ဆုိတာ ပုိက္ဆံရွိမွ လုပ္လုိ႔ ရတာမဟုတ္ပါဘူး။ မရွိလည္း လုပ္လုိ႔ ရတာပါပဲ။ နံနက္ ညေန ဘုရားရွိခုိး တာတုိ႔၊ဘုရား ဂုဏ္ေတာ္၊ တရား ဂုဏ္ေတာ္၊ သံဃာ ဂုဏ္ေတာ္ ပြားမ်ားတာတုိ႔၊ ရြတ္ဆုိတာတုိ႔၊ ေမတၱာ ပုိ႔တာတုိ႔၊ သူမ်ား အက်ိဳး စီးပြားကုိ လုိလား တာတုိ႔၊သူမ်ား အဆင္ ေျပေနတာ ေတြ႔ရင္ ၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာ ရွိတာတုိ႔၊ သူမ်ားမေကာင္း မေျပာတာတုိ႔၊ ကူညီႏုိင္တာ ေတြ႔ရင္ ကာယအား၊ ဥာဏအားျဖင့္ကူညီတာတုိ႔ စတာေတြဟာ ပုိက္ဆံ မကုန္ဘဲ ရတတ္တဲ့ ကုသုိလ္ေတြပါ။ ပိုက္ဆံမကုန္တဲ့ တန္ဖုိး အႀကီးဆုံး ကုသုိလ္ ကေတာ့ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း မိမိ ရွဴေနထုတ္ေနတဲ့ ၀င္ေလ၊ ထြက္ေလကုိ သတိထား ေစာင္းၾကည့္ ေနရင္၊ ဒါမွမဟုတ္မိမိလုပ္ေနတဲ အရာေတြကုိ မ်က္ေျခ မျပတ္ သတိနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ေန၊ မိမိရဲ႕ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ ျဖစ္စဥ္၊ မိမိစိတ္ရဲ႕ ေျပာင္းလဲ တတ္တဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကုိေစာင့္ၾကည့္ ေနႏုိင္မယ္ ဆုိရင္ တန္ဖုိး ျဖတ္လုိ႔ မရႏုိင္တဲ့ ကုသုိလ္ေတြပါပဲ။ တစ္ခုခု ကိုေတာ့ မ်က္ေျခ မပ်က္ သတိနဲ႔ မွတ္ေနဖုိ႔ပါပဲ။
လုပ္ရမွ- အလုပ္ကေတာ့ ေန႔စဥ္ လုပ္ေနရ တာပါပဲ။ ဆင္းရဲ သူလည္း ဆင္းရဲတဲ့အေလ်ာက္၊ ခ်မ္းသာ သူလည္း ခ်မ္းသာတဲ့ အေလ်ာက္ လုပ္ေနၾကရ တာပါပဲ။ အလုပ္မလုပ္တဲ့ သူရယ္ လုိ႔ေတာ့ တစ္ဦးမွ ရွိမယ္ မထင္ပါဘူ၊ တန္ဖုိးရွိတဲ့ အလုပ္၊တန္ဖုိးမဲ့တဲ့ အလုပ္ ဒါေတြပဲ ကြာျခား သြားၾက လိမ့္မယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။အလုပ္ လုပ္ေနၾက ေပမယ့္ ကုသုိလ္ ပညာ၊ ဥစၥာ ရွာမႈ၊ တစ္ခုခု၊ မရသူမွာအရႈံးသာ ဆုံးမ စကားေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘ၀အတြက္ အဓိပၸါယ္ ရွိဖုိ႔ဘ၀မရႈံးဖို႔ ကေတာ့ ေန႔စဥ္ေန႔စဥ္ ကုသုိလ္ လုပ္ရမွ ျဖစ္မယ္။
အိပ္ခါနီး နဖူးေပၚ လက္တင္ စဥ္းစား ၾကည့္လုိက္ ဒီေန႔ ငါ ဘာကုသုိလ္ေတြလုပ္ၿပီးၿပီလဲ။ တကယ္လုိ႔ ဘာမွ မလုပ္ရ ေသးရင္၊ မလုပ္ျဖစ္ ခဲ့ရင္ အရႈံးေတာ့မခံပါနဲ႔၊ ႏွာသီးဖ်ားက ၀င္ေလ ထြက္ေလကုိ သတိထားလုိ႔ ျဖစ္ေစ၊ ၀မ္းဗုိက္ေပၚလက္တင္ၿပီး ေဖာင္းတာ ပိန္တာကုိ သတိထားလုိ႔ ျဖစ္ေစ၊ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊မိဘ၊ ဆရာသမား တုိ႔ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ ေတြကုိ ပြားလုိ႔ပဲ ျဖစ္ေစ၊ ေမတၱာပြားလုိ႔ပဲ ျဖစ္ေစ တစ္ေန႔တာ အတြက္ ဘ၀ မရႈံးေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ေတာ့ လုိအပ္ေပလိမ့္မယ္။ ဆုိလုိရင္း ကေတာ့ ေန႔စဥ္ ေန႔စဥ္ လုပ္ႏုိင္ သေလာက္ ကုသုိလ္ေတြကုိ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု လုပ္ေဆာင္ ေနမယ္ ဆုိရင္ ေန႔ေပါင္း မ်ားစြာၾကာျမင့္လာေသာ အခါ…
အခ်ဳပ္။ ပါဠိျမန္မာ၊ အနက္ရွာ၊ လိပ္မွာ မူရင္းက။ေရွး အတိတ္ကံ၊ ေသမည္ မွန္၊ ေလးတန္ေသမ်ိဳးျပ။ ကုသုိလ္ေရြးခ်ယ္၊ လုပ္ၾကကြယ္၊ သုံးသြယ္ တန္ဖုိးလွ။ပန္းကုိ ပုံျပဳ ကုသုိလ္စု၊ တစ္ခုခုေတာ့ လုပ္ရမွ။
..
www.MyanmarExpress.netေလးတန္ေသမ်ိဳးျပ၊ အဘိဓမၼာမွာ ေသျခင္း ေလးမ်ိဳး ေျပာျပ ထားတယ္။
၁။သက္တမ္းကုန္လုိ႔ ေသျခင္းမ်ိဳးက လူ႔ဘ၀မွာ ေခတ္အေျခအေန အခ်ိန္အခါအရ ကန္႔သတ္ထားတဲ့ အပုိင္း အျခားမ်ိဳး။ ၇၅-ႏွစ္ဆုိ ၇၅-ႏွစ္ေပါ့။ အဲဒီလုိ သက္တမ္းျပည့္လုိ႔၊ ကုန္လုိ႔ ေသတာကုိ ဆုိလုိတာ။
၂။ကံကုန္လုိ႔ ေသျခင္းဆုိတာ ၁၅-ႏွစ္ နဲ႔လည္း ေသခ်င္ ေသမယ္၊ ေမြးၿပီး ကာစလည္းေသခ်င္ ေသမယ္။ ကံပါ သေလာက္ပဲ အသက္ရွင္ခြင့္ ေနခြင့္ ရျခင္းမ်ိဳးကုိဆုိလုိတယ္။
၃။သက္တမ္းရယ္ ကံရယ္ ႏွစ္မ်ိဳးကုန္လုိ႔ ေသျခင္း ဆုိတာက သက္တမ္း ကလည္းေက်ာ္လြန္ သြားၿပီ၊ ကံကလည္း ကုန္ၿပီ၊ ခုေခတ္ဆုိ အသက္ ၈၀-အရြယ္၊ ၉၀-အရြယ္ေတြကုိ ဆုိလုိတာေပါ့။
၄။ရုတ္တရက္ ေသျခင္း (ဥပေစၧဒက+accideint) မ်ိဳးကေတာ့ ေရနစ္တာတုိ႔၊ ကားတုိက္ခံရတာတုိ႔၊ သူမ်ားသတ္လုိ႔ ေသတာတုိ႔ စသည္ျဖင့္ ရုတ္တရက္ ေသဆုံးရ တာေတြကိုေျပာတာပါ။ တခ်ိဳ႕မ်ား အဲဒီကံ (ဥပေစၧဒကကံ) မပါလာလုိ႔ ကေတာ့ သူမ်ားကကုိယ့္ကုိ ဘယ္လိုပင္ လုပ္ႀကံ လုပ္ႀကံ၊ ဖ်က္ဆီး ဖ်က္ဆီး မပ်က္စီးႏုိင္မေသႏုိင္ဘူး။ ဒါက သတိ ထားစရာ ေလးေတြကုိ ေျပာတာပါ။
ကုသုိလ္ေရြးခ်ယ္- မတည္ၿမဲတဲ့ အရာေတြနဲ႔ ႏွိပ္စက္ ၀န္းရံေနလုိ႔ လူတုိင္းဟာေသၾကရ ဦးမွာ။ ဘယ္ေန႔ ေသမွာမွန္း မသိရလုိ႔လဲ သတၱ၀ါတုိင္း လူသားတုိင္းဟာေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ တရားေတြကုိ လုပ္သင့္တာ ပါပဲ။ တခ်ိဳ႕က ငါမေသ ႏုိင္ဘူးအမွတ္မ်ိဳးနဲ႔ ကုသုိလ္ေတြကုိ ေမ့ေလ်ာ့ ေပါ့ဆၿပီး မလုပ္ဘဲ ေနတတ္၊ ေနရဲလုိက္ၾကတာ။ ေၾကာက္စရာႀကီး။ ကုသုိလ္ လုပ္တဲ့ ေနရာမွာ ခုဘ၀ေရာ ေနာင္ ဘ၀ပါအက်ိဳး မ်ားေစမယ့္ ကုသိုလ္မ်ိဳး ေတြကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး လုပ္သင့္တယ္။
လုပ္ၾကကြယ္- ဒီလုိမွ မဟုတ္ဘဲ ပါတီလုပ္ ၀ုိင္းဖြဲ႔ၿပီး အရက္ဒကာ ခံတာမ်ိဳး၊ကိုယ့္ ေဘာ္ဒါေတြ ႏုိက္ကလာပ္ သြားဖုိ႔ ပုိက္ဆံေပးလုိက္တာမ်ိဳး ေတြဟာခုဘ၀ေရာ ေနာင္ဘ၀ပါ အက်ိဳစီးပြား ျဖစ္ထြန္း ေစမယ့္ ကိစၥမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။သက္ေရာက္ မႈက ဆိုးက်ိဳးဖက္ကုိ ဦးတည္ သြားေစတယ္။ ေျပာခ်င္တာက သူမ်ားဆီကေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မထားဘဲ၊ အက်ိဳးလုိလုိ႔ ေညာင္ပင္ ေရေလာင္းတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲျဖဴစင္တဲ့ ေစတနာမ်ိဳးနဲ႔ ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈကုိ လုပ္သင့္တယ္။
သူက ငါ့ကုိ ေရတုိက္ လုိက္လုိ႔ ငါက သူ႔ကုိ ျပန္ၿပီး ထမင္းစား ဖိတ္ေကၽြးလုိက္တဲ့ ကုသုိလ္မ်ိဳးက စစ္မွန္တဲ့ ကုသုိလ္မ်ိဳး မဟုတ္သလုိ၊ သူက ငါ့ကုိကူညီလုိ႔ ထမင္း ဖိတ္ေကၽြးတာ၊ သူက ခ်မ္းသာလုိ႔၊ သူ႔ကုိ ခုိင္းလုိ႔ရလုိ႔သူ႔ဆီက ရမယ့္ အကူအညီကုိ ေမွ်ာင္လင့္ ေတာင့္တၿပီး လုပ္တဲ႔ ကုသိုလ္မ်ိဳးကလည္း စစ္မွန္တဲ့ ကုသုိလ္မ်ိဳး မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာထားသလုိ(တၾတာနႏၵ တိရစၧာ နဂေတ ဒါနံ ဒတြာ သတဂုဏာ ပါဋိကခၤ ိ တဗၺာ)မ်ိဳးကုိယ့္အိမ္မွာ ေမြးထားတဲ့ ေၾကာင္ေလးကုိ ၾကြက္ခုတ္လုိ႔ အစာေကၽြး တာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ေစတနာ သန္႔သန္႔ေလးနဲ႔ ေကၽြးေမြး လုိက္ရင္ အဆတစ္ရာ၊ ဘ၀တစ္ရာအက်ိဳးေပး ႏုိင္တယ္တဲ့။ ေစတနာ စစ္မွေနာ္။ စစ္မွန္မွ ခုဘ၀ေရာ ေနာင္ဘ၀ပါသာမက နိဗၺာန္ထိေအာင္ အက်ိဳးေပး မ်ားႏုိင္တယ္။ အဲဒီလုိ ကုသုိလ္မ်ိဳးေတြေရြးခ်ယ္ၿပီးလုပ္သင့္တယ္။
သုံးသြယ္- ကုသုိလ္ မလုပ္မီ အရင္ျဖစ္တဲ့ ေစတနာ၊ လုပ္ေနဆဲ ေစတနာ၊လုပ္ၿပီးေနာက္ ၀မ္းသာေနတဲ့ ေစတနာ။ အဲဒီ ေစတနာ သုံးမ်ိဳးဟာ ဘ၀အတြက္ သိပ္အေရးပါတယ္။ ကုသုိလ္ မလုပ္မီ ေၾသာ္ ငါျဖင့္ ဘယ္ေန႔၊ ဘယ္ရက္၊ ဘယ္အခ်ိန္၊ဘယ္နာရီမွာျဖင့္ ကုသုိလ္ လုပ္အုံးမွပဲ။ အဲဒီလုိ လုပ္ရမယ့္ ကုသိုလ္ေတြကုိေတြးၿပီး ၀မ္းသာၾကည္ႏူး ေနျခင္းဟာ အရမ္းကုိ အက်ိဳးေက်းဇူး မ်ားေနပါၿပီ။ကုသုိလ္ လုပ္ေနဆဲ အခ်ိန္ ကုိေတာ့ မေျပာလုိေတာ့ ပါဘူး သူက သိပ္သိသာေနတာကုိး။
သတိ ထားသင့္တာက ကုသိုလ္ လုပ္ၿပီးေနာက္ ကုိယ့္လုပ္ထား ခဲ့တဲ့ကုသိုလ္ေတြကုိ ျပန္ၿပီး ၀မ္းသာ ၾကည္ႏူးေနမယ္။ ေအာက္ေမ့ သတိရေနမယ္။သုိ႔မဟုတ္ တည္ၿမဲျခင္း မရွိတာေတြကုိ ျပန္လွန္ သုံးသပ္ မယ္ဆုိ အဲဒီကုသိုလ္ေတြဟာ ပြားၿပီးရင္းပြား တားမႏုိင္ ဆီးမရ ျဖစ္ေနတဲ့ ကုသုိလ္မ်ိဳး၊ခုဘ၀ ေနာင္ဘ၀ အက်ိဳး မ်ားမယ့္၊ နိဗၺာန္ ထိေအာင္ အက်ိဳးမ်ားမယ့္ကုသုိလ္မ်ိဳး ေတြပါပဲ။
တန္ဖုိးလွ- သိတဲ့ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ ဆုိရင္ သူ႔ပုိက္ဆံကုိတန္ဖိုးထားရုံ (ကပ္ေစးနည္းဟု မသုံးပါ) သာမက၊ သူလုပ္ထားတဲ့ ကုသုိလ္ေတြကုိလည္း အရမ္း တန္ဖုိးထား ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး တရားေတြ ေတာ္ေတာ္ သိေနလုိ႔လားမသိ၊ သူလုပ္ထားတဲ့ ကုသုိလ္ေတြကုိ (ၾကြားတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ) ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ေျပာတတ္၊ သူမ်ားကုိလည္း သာဓု ေခၚေစတတ္ ပါတယ္။
မွတ္မွတ္ရရ တစ္ခါတုန္းက သူမ်ားက သူမကုိ အေအး (အိတ္နဲ႔ ထည့္ေပၿပီး)တုိက္လုိက္ ပါတယ္။ အဲဒီ အေအးကုိ သူမက မေသာက္ခ်င္ဘူး (မတည့္တာလည္းပါမယ္)ေပါ့။ ေပးတဲ့ သူရဲ႕ ေရွ႕မွာ လႊင့္ပစ္ဖုိ႔ ကလည္း မေကာင္းတာမုိ႔လႊင့္ပစ္ရမယ့္ ေနရာကုိ ေရြးခ်ယ္ရင္း ဒီအတုိင္း လက္ထဲမွာ ပါလာခဲ့တယ္။အဲဒီေနာက္ လမ္းေဘးက အလွဴခံ တစ္ေယာက္က (သူေတာင္းစားဟု မသုံးပါ) သူမ လက္ထဲကအေအးထုပ္ကုိ ျမတ္ျမတ္ႏုိးႏုိးနဲ႔ ၾကည့္ေနလုိ႔ သူမက ၀မ္းသာ ၾကည္ႏူးစြာနဲ႔(အမႈုိက္ပုံးထဲ ထည့္မယ့္ အထုပ္ကုိ) ငါ့လက္ကလြတ္ ၿပီးေရာ သေဘာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူး ၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာနဲ႔ ေပးလွဴခဲ့ၿပီး။ သူမလွဴခဲ႔တဲ့ အလွဴကုိ ဧရာမ အလွဴႀကီး တစ္ခုအလား သေဘာထားကုိ သူတပါး (မိမိ)အားသာဓုေခၚေစ၊ ၀မ္းေျမာက္ေစ ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ အမ်ိဳးသမီး ခ်မ္းသာ ပါတယ္။ပစၥည္း ဥစၥာေရာ ကုသုိလ္ ေရာေပါ့။ တန္ဖိုး ထားတတ္ပုံကုိ ေျပာတာပဲ။ တန္ဖုိးထားတာနဲ႔ အမွ် ကုသုိလ္ေတြ ပုိၿပီး ေပါမ်ား တတ္ပုံကုိ ေျပာတာပါ။ တန္ဖုိးထားတာနဲ႔ အမွ် တန္ဖုိး ရွိေတာ့ တာပါပဲ။
ပန္းကုိပုံျပဳ- ကုသုိလ္လုပ္တဲ့ အခါမွာ ပန္းေတြကုိ ဥပမာထားၿပီး ကုသုိလ္လုပ္ရမယ္လုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။ ဥပမာ အားျဖင့္ စပါယ္ပန္းတုိ႔၊ခေရပန္း တုိ႔ကုိ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ျမင္ဖူးၾက ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီပန္းေလးေတြဟာ တစ္ပြင့္တည္း ရွိေနရင္ တန္ဖုိး မဲ့ေနတတ္ ၾကေပမယ့္သီႀကိဳးနဲ႔ သီကုံးလုိက္တဲ့ အခ်ိန္ မွာေတာ့ အရမ္းတန္ဖုိး ျမင့္တက္သြားပါၿပီ၊ အရာရာဟာ အျမင္တင့္ အဆင္တင့္ အသြင္တင့္ သြားပါၿပီ။ ပုိက္ဆံဟာတစ္က်ပ္ထဲဆုိ တန္ဖုိး သိပ္မရွိ တတ္ေပမယ့္ ရာတုိ႔ ေထာင္တုိ႔ ေသာင္းတုိ႔သိန္းတုိ႔ဆုိရင္ လုိခ်င္တာ ေတြကုိ ၀ယ္လုိ႔ ရပါၿပီ။ အဲဒီလုိပါပဲ ကုသုိလ္ဟာနည္းေန ေသးရင္ မသိသာ ေသးေပမယ့္ ကုသုိလ္ေတြ မ်ားလာတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ လူ႔ဘ၀၊နတ္ဘ၀၊ အဆင့္ျမင့္ ဘ၀ေတြကုိ ၀ယ္လုိ႔ ရပါၿပီ။ နိဗၺာန္ကုိ
၀ယ္ဖုိ႔အေထာက္အပံ့ ေပးႏုိင္ပါၿပီ။ ဆုိလုိတာက ပန္းပြင့္ေတြကုိ ဥပမာထားၿပီးကုသုိလ္ လုပ္တဲ့အခါ ေန႔စဥ္ေန႔စဥ္ နည္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မ်ားသည္ျဖစ္ေစ၊လုပ္ႏုိင္ သေလာက္ လုပ္သြားၾကဖုိ႔ပါ။
ကုသုိလ္စု- တစ္စကၠန္႔ဟာ တန္ဖုိး မရွိတတ္ ေပမယ့္ စကၠန္ေပါင္း မ်ားစြာရွိလာရင္၊ တစ္မိနစ္ကုိ သတိ မထားတတ္ၾက ေပမယ့္ မိနစ္ေပါင္း မ်ားစြာရွိလာရင္၊ တစ္ေန႔ တစ္ေလဟာ မသိသာ ေပမယ့္ ေန႔ေပါင္း မ်ားစြာ ၾကာလာရင္သိပ္ကုိ ထူးထူးျခားျခား ျဖစ္တတ္ ရွိလာတတ္ ပါတယ္။ ကုသိုလ္လုပ္တဲ့အခါမွာလည္း ဒီအတုိင္း ပါပဲ တစ္စကၠန္႔ေလာက္ လုပ္လုိက္တဲ့ ကုသုိလ္၊တစ္မိနစ္၊ တစ္နာရီ၊ တစ္ရက္ေလာက္ လုပ္လုိက္တဲ့ ကုသုိလ္ ေတြဟာ မသိသာ ေပမယ့္စကၠန္႔ေတြ၊ မိနစ္ေတြ၊ နာရီေတြ၊ ေန႔ေတြ ထပ္လာ ဆက္လာရင္၊ ကုသုိလ္ေတြစုႏုိင္လာတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ အဲဒီ ကုသုိလ္ရဲ႕ အက်ိဳးတရား ေတြကုိ လုိသလုိအသုံးခ်လုိ႔ ရႏုိင္ေတာ့ တာပါပဲ။
တစ္ခုခုေတာ့- ကုသုိလ္ လုပ္တယ္ ဆုိတာ ပုိက္ဆံရွိမွ လုပ္လုိ႔ ရတာမဟုတ္ပါဘူး။ မရွိလည္း လုပ္လုိ႔ ရတာပါပဲ။ နံနက္ ညေန ဘုရားရွိခုိး တာတုိ႔၊ဘုရား ဂုဏ္ေတာ္၊ တရား ဂုဏ္ေတာ္၊ သံဃာ ဂုဏ္ေတာ္ ပြားမ်ားတာတုိ႔၊ ရြတ္ဆုိတာတုိ႔၊ ေမတၱာ ပုိ႔တာတုိ႔၊ သူမ်ား အက်ိဳး စီးပြားကုိ လုိလား တာတုိ႔၊သူမ်ား အဆင္ ေျပေနတာ ေတြ႔ရင္ ၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာ ရွိတာတုိ႔၊ သူမ်ားမေကာင္း မေျပာတာတုိ႔၊ ကူညီႏုိင္တာ ေတြ႔ရင္ ကာယအား၊ ဥာဏအားျဖင့္ကူညီတာတုိ႔ စတာေတြဟာ ပုိက္ဆံ မကုန္ဘဲ ရတတ္တဲ့ ကုသုိလ္ေတြပါ။ ပိုက္ဆံမကုန္တဲ့ တန္ဖုိး အႀကီးဆုံး ကုသုိလ္ ကေတာ့ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း မိမိ ရွဴေနထုတ္ေနတဲ့ ၀င္ေလ၊ ထြက္ေလကုိ သတိထား ေစာင္းၾကည့္ ေနရင္၊ ဒါမွမဟုတ္မိမိလုပ္ေနတဲ အရာေတြကုိ မ်က္ေျခ မျပတ္ သတိနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ေန၊ မိမိရဲ႕ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ ျဖစ္စဥ္၊ မိမိစိတ္ရဲ႕ ေျပာင္းလဲ တတ္တဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကုိေစာင့္ၾကည့္ ေနႏုိင္မယ္ ဆုိရင္ တန္ဖုိး ျဖတ္လုိ႔ မရႏုိင္တဲ့ ကုသုိလ္ေတြပါပဲ။ တစ္ခုခု ကိုေတာ့ မ်က္ေျခ မပ်က္ သတိနဲ႔ မွတ္ေနဖုိ႔ပါပဲ။
လုပ္ရမွ- အလုပ္ကေတာ့ ေန႔စဥ္ လုပ္ေနရ တာပါပဲ။ ဆင္းရဲ သူလည္း ဆင္းရဲတဲ့အေလ်ာက္၊ ခ်မ္းသာ သူလည္း ခ်မ္းသာတဲ့ အေလ်ာက္ လုပ္ေနၾကရ တာပါပဲ။ အလုပ္မလုပ္တဲ့ သူရယ္ လုိ႔ေတာ့ တစ္ဦးမွ ရွိမယ္ မထင္ပါဘူ၊ တန္ဖုိးရွိတဲ့ အလုပ္၊တန္ဖုိးမဲ့တဲ့ အလုပ္ ဒါေတြပဲ ကြာျခား သြားၾက လိမ့္မယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။အလုပ္ လုပ္ေနၾက ေပမယ့္ ကုသုိလ္ ပညာ၊ ဥစၥာ ရွာမႈ၊ တစ္ခုခု၊ မရသူမွာအရႈံးသာ ဆုံးမ စကားေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘ၀အတြက္ အဓိပၸါယ္ ရွိဖုိ႔ဘ၀မရႈံးဖို႔ ကေတာ့ ေန႔စဥ္ေန႔စဥ္ ကုသုိလ္ လုပ္ရမွ ျဖစ္မယ္။
အိပ္ခါနီး နဖူးေပၚ လက္တင္ စဥ္းစား ၾကည့္လုိက္ ဒီေန႔ ငါ ဘာကုသုိလ္ေတြလုပ္ၿပီးၿပီလဲ။ တကယ္လုိ႔ ဘာမွ မလုပ္ရ ေသးရင္၊ မလုပ္ျဖစ္ ခဲ့ရင္ အရႈံးေတာ့မခံပါနဲ႔၊ ႏွာသီးဖ်ားက ၀င္ေလ ထြက္ေလကုိ သတိထားလုိ႔ ျဖစ္ေစ၊ ၀မ္းဗုိက္ေပၚလက္တင္ၿပီး ေဖာင္းတာ ပိန္တာကုိ သတိထားလုိ႔ ျဖစ္ေစ၊ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊မိဘ၊ ဆရာသမား တုိ႔ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ ေတြကုိ ပြားလုိ႔ပဲ ျဖစ္ေစ၊ ေမတၱာပြားလုိ႔ပဲ ျဖစ္ေစ တစ္ေန႔တာ အတြက္ ဘ၀ မရႈံးေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ေတာ့ လုိအပ္ေပလိမ့္မယ္။ ဆုိလုိရင္း ကေတာ့ ေန႔စဥ္ ေန႔စဥ္ လုပ္ႏုိင္ သေလာက္ ကုသုိလ္ေတြကုိ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု လုပ္ေဆာင္ ေနမယ္ ဆုိရင္ ေန႔ေပါင္း မ်ားစြာၾကာျမင့္လာေသာ အခါ…
အခ်ဳပ္။ ပါဠိျမန္မာ၊ အနက္ရွာ၊ လိပ္မွာ မူရင္းက။ေရွး အတိတ္ကံ၊ ေသမည္ မွန္၊ ေလးတန္ေသမ်ိဳးျပ။ ကုသုိလ္ေရြးခ်ယ္၊ လုပ္ၾကကြယ္၊ သုံးသြယ္ တန္ဖုိးလွ။ပန္းကုိ ပုံျပဳ ကုသုိလ္စု၊ တစ္ခုခုေတာ့ လုပ္ရမွ။
4 comments:
Excellent ta yar taw. Thardu, thardu thardu.
သာဓုပါဗ်ာ မွန္ပါတယ္
ခက္ တယ္ ဗ်ာ မ ျမဲ ဘူး ဆ်္ တ ာ သိ ေပ မ့ဲ ငို ေျကြ း ျက ရ တာ ပါ ဘဲ
သင္ သား သ မိး ေသ ျကည့္ ပါ လား
ငို ျက ရ တာ ပါ ဘဲ
ရ ဟန္းတာ မ ဟုတ္ ဘူး ေလ
့
ပု ထု စင္ ေတြ ပါ
စာ ေရး သူ ေကာ ခ်င့္ ခ်ိန္ ပါ ခအုးံ
ငို ေက်ြး တာ န့ဲ တ ရား မ့ဲ သြား ျက ျပိ လား
ေသသြားမွ႔လာျပီးေကာင္းျပေနတယ္
အကယ္ဒမီရအုန္မယ္ဖာစု
ေခြးသူေတာင္းစား လူငံ လီးလိုလို မိုလိုလို
ဇာဂနာ တေကာင္ဘယ္ေရာက္ေနလဲ
ဝင္းတင္ အရင္သြားေနတာမ်ားလား လီး
ကုတုံး
Post a Comment
https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္