Subscribe to our RSS Feed

ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရးျပႆနာ မ်ားေျဖရွင္းၾကရာတြင္


From : ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္

“People are unable to forgive what they cannot punish.”
- (a line from a textbook on international human rights)

ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္မိန္းခေလးတစ္ဦးအား၀ိုင္း၀န္း၍မုဒိမ္းက်င့္၊
လူကိုသတ္ၿပီး၊ပစၥည္းေတြပါယူသြားေသာအမႈတစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္။

က်ဴးလြန္သူမ်ားသည္လူမ်ိဳးဘာသာျခားျဖစ္ေနယံုမက
ဘက္ႏွစ္ဘက္ရာဇ၀င္သေဘာရန္ေစာင္ေနၾကသည္မွာလည္း
လြပ္လပ္ေရးေခတ္မတိုင္မီကတည္းကျဖစ္ရာ
ယခုအမႈသည္လူမ်ိဳးေရး၊ဘာသာေရးသေဘာေဆာင္လာ
ကာေနာက္ရက္ပိုင္းအတြင္းျပည္နယ္၏အျခားတေနရာ၌
လက္စားေခ်ပြဲႀကီးတစ္ခုေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။

အသက္တစ္ေခ်ာင္းအတြက္အသက္ဆယ္ေခ်ာင္းအေလ်ာ္ယူလိုက္လိုျဖစ္ခဲ့သည္။

ထိုမွ်ႏွင့္မၿပီးဘဲျပည္နယ္ၿမိဳ ့ေတာ္စစ္ေတြတြင္ပုလိပ္ပစ္သျဖင့္လူေတြ ဒဏ္ရာရထားေသာေသြးသံရဲရဲပံုမ်ားအင္တာနက္တြင္တက္လာသည္။
စစ္ေတြကအျဖစ္အပ်က္သည္ေက်ာက္နီေမာ္ကမုဒိမ္း၊လူသတ္မႈေၾကာင့္ေသြးဆူေန
ေသာလူအုပ္ႀကီးကအျခားအမႈတစ္ခုျဖင့္ရဲစခန္းကိုတိုက္ခိုက္မႈျဖစ္သည္။

အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဘက္ကအကိုင္အတြယ္မတတ္လွ်င္
အစိုးရသည္အေခ်ာင္တရားခံျဖစ္လာႏိုင္သည္။
ျဖစ္ခဲ့ဘူးသည့္သမိုင္းသာဓကလည္းရိွခဲ့သည္။

ျပႆနာေတြေၾကာင့္ဒုကၡမျဖစ္၊ ေျဖရွင္းနည္းေတြေၾကာင့္သာဒုကၡျဖစ္တတ္သည္။

မည္သည့္ေခတ္၊မည္သည့္အစိုးရလက္ေအာက္၌မဆိုလူ ့အဖြဲ ့အစည္းအတြင္း
လူအုပ္စုႀကီးႏွစ္ခုအဓိကရုဏ္း (communal strife) ျဖစ္လာလွ်င္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးသမားကေျဖရွင္းေပးေသာနည္းသည္ေအာက္ပါေလးမ်ိဳး
အနက္ တစ္ခုခုသာျဖစ္ေနတတ္သည္။

၁. ႏွစ္ဘက္စလံုးေက်နပ္တဲ့ေျဖရွင္းနည္း - ရွာမွရွား - မရိွသေလာက္နီးပါး
၂. ႏွစ္ဘက္စလံုးမေက်မနပ္ျဖစ္က်န္ရစ္တဲ့ေျဖရွင္းနည္း - အမ်ားဆံုး ႏွင့္ အျမဲတမ္းနီးပါးျဖစ္
၃. ခံရတဲ့ဘက္ကေက်နပ္တဲ့ေျဖရွင္းနည္း - အဆံုးတြင္ခံရသူကိုယ္စားလက္စားေခ်ေပးျခင္းျဖစ္သြားတတ္
၄. ျပဳတဲ့သူဘက္ကေက်နပ္တဲ့ေျဖရွင္းနည္း - က်ဴးလြန္သူသည္အုပ္စိုးသူအသိုင္းအ၀ိုင္းႏွင့္ ၀င္ဆံ့ေနေသာအခါ
(ဥပမာသတင္းေထာက္ကိုပါးရိုက္ေသာရုပ္ရွင္မင္းသမီးအားစီးကရက္တစ္ဘူးဘိုးစာမွ်ဒဏ္ရိုက္ေသာအမႈမ်ိဳး)

ယခုျပႆနာ၏မူလဇစ္ျမစ္သည္လတ္တေလာအျဖစ္အပ်က္မ်ားထက္
ပို၍က်ယ္ျပန္ ့နက္ရိႈင္းသည္။ တအံု ့ေႏြးေႏြးျဖစ္ေနသည္မွာၾကာၿပီ။

လူတိုင္းပါးစပ္ကဘယ္ေလာက္လစ္ဘရယ္က်ေနေစကာမူကိုယ့္ေသြးသားကိုထိလာလွ်င္
နာတတ္သည့္ လူ ့သဘာ၀ကိုမည္သူမွတကယ္တမ္းမလြန္ေျမာက္ႏိုင္။

ကိုယ္တိုင္မခံစားရသူမ်ားကိုေရႊျပည္ေအးတရားေဟာျခင္းခိုင္းျဖင့္လည္း မရႏိုင္။

ျပစ္ဒဏ္ထိုက္သင့္သူမ်ားကိုအျမန္ဆံုးႏွင့္ထိထိေရာက္ေရာက္ျပစ္ဒဏ္ေပးျပရမည္။ တည္ဆဲဥပေဒျပဌန္းခ်က္ျဖင့္လူထုခံစားခ်က္ကိုမေျပာင္းလဲႏိုင္လွ်င္တရားေရးရႈေဒါင့္
(Judicial aspect) အျပင္ႏိုင္ငံေရးရႈေဒါင့္ (Political aspect) ကိုပါေပါင္းထည့္၍ေက်နပ္သည္အထိေဆာင္ရြက္ရန္သာရိွသည္။
ယခုကိစၥတြင္ႏိုင္ငံေရးရႈေဒါင့္ကိုပါထည့္သြင္းေျဖရွင္းရန္လိုအပ္မည္လား။

ရခိုင္လူထုေက်နပ္ေအာင္တစ္ခုခုကိုလွ်င္လွ်င္ျမန္ျမန္ႏွင့္ျပတ္ျပတ္သားသားလုပ္ျပသင့္သည္။ (အစိုးရသစ္ေခတ္တြင္ရခိုင္ျပည္နယ္သားမ်ားသည္ယခင္ကထက္ပို၍ႏိုင္ငံေရးႏိုးၾကားသည္။ မိမိတို ့ျပည္နယ္သည္ျပည္ေထာင္စုအစိုးရထံမွယခုရေနသည့္ အခြင့္အေရးမ်ားထက္ပို၍ ထိုက္တန္ေၾကာင္းကိုနည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ေဖၚျပေနၾကသည္ကိုျမင္ေနရသည္။)

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ေသဒဏ္သည္ျပစ္မႈဆိုင္ရာဥပေဒ (Penal Code)
စာအုပ္ထည္းမွာရိွေသးေသာ္လည္းတကယ္တမ္းမက်င့္သံုးတာၾကာၿပီ။
ေသဒဏ္ေပးကာတကယ္တမ္းကြပ္မ်က္ပစ္ျခင္းကိုအေမရိကန္ျပည္
ေထာင္စုလိုအဓိကရကမၻာ့ဒီမိုကေရစီခံကတုပ္ႏိုင္ငံႀကီးမ်ား
တြင္ပင္လက္ေတြ ့က်င့္သံုးေနေသးသည္ျဖစ္ရာလိုအပ္ပါကလက္မတြန္ ့သင့္။

မိန္းခေလးတစ္ဦးအား၀ိုင္း၀န္း၍မုဒိမ္းက်င့္ - ပစၥည္းယူ - လူကိုသတ္ျဖတ္
အားလံုးတၿပိဳင္တည္းျပဳမူျခင္းသည္အလြန္လူမဆန္သည့္သားရဲတိရိစာၧန္အျပဳအမူ
(predation) ျဖစ္သည္။ လူမ်ိဳးမေရြး - ဘာသာမေရြး - အရြယ္မေရြးမည္သူ က်ဴးလြန္သည္ျဖစ္ေစခြင့္လႊတ္ေထာက္ထားညႇာတာေနစရာအေၾကာင္းမရိွ။

“မ်က္လံုးတစ္လံုးအတြက္မ်က္လံုးတစ္လံုး - သြားတစ္ေခ်ာင္းအတြက္သြားတစ္ေခ်ာင္း”
သည္တရားမွ်တမႈသေဘာ၏တရားကိုယ္တစ္ခုလံုးမဟုတ္ေသာ္လည္း၄င္း၏
အစိပ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္ေနသည္ကားေသခ်ာသည္။

(‘An eye for an eye’ is not justice in its entirety.
But it certainly is an element of justice.)

တဘက္တြင္မဆီမဆိုင္အျပစ္မဲ့သူဆယ္ဦးကိုလူအုပ္ႀကီးကသတ္ျဖတ္ခဲ့သည္ကို
လည္းေလွ်ာ္ပစ္ရန္မဟုတ္။ ဒုတိယကိစၥအျဖစ္မေမ့ေလွ်ာ့စတမ္းဆက္လက္ကိုင္
တြယ္၍တရားခံေတြရႏိုင္သမွ်ရွာေဖြေဖၚထုတ္ရမည္၊ တရားစီရင္ရမည္။
ရာဇ၀တ္ေၾကာင္းတရားေရး (Criminal justice) တြင္က်ဴးလြန္ခံရသူ
(victim) သည္တရားလိုမဟုတ္။ႏိုင္ငံေတာ္သည္သာတရားလိုျဖစ္သည္။

တတိယအခ်က္အားျဖင့္ျပည္တြင္းရိွအစၥလမ္ဘာသာ၀င္မ်ားကေက်ာက္
နီေမာ္ႏွင့္ေတာင္ကုတ္တို ့ကလုပ္ရပ္ ၂ခုစလံုးကိုရႈံ ့ခ်ေၾကာင္းတရား၀င္အခမ္းနား မ်ားျဖင့္ေၾကျငာသင့္ၾကသည္။ ေက်ာက္နီေမာ္ကတရားခံမ်ားသည္ မိမိတို ့ဘာသာ၀င္ျဖစ္ေနသည့္အတြက္အလြန္ရွက္မိၾကေၾကာင္း -
သူတို ့၏မိသားစုမ်ားကိုယ္စား၊ တရားလို၏ မိသားစု
ကိုေတာင္းပန္ေၾကာင္းေၾကျငာသင့္သည္။

အျပန္အလွန္အားျဖင့္အျပစ္မဲ့လက္စားေခ်ခံရေသာသူမ်ား၏
မိသားစုမ်ားကိုလည္းရခိုင္ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားက
ကိုယ္စားေတာင္းပန္စကားဆိုသင့္သည္ဟုယူဆပါသည္။ ၀တ္ေၾက၀တ္ကုန္ေၾကျငာခ်က္ေတြထုတ္ၾကဘို ့သာမဟုတ္။ ေရြးေကာက္ပြဲ ကာလမဲဆြယ္ၾကတံုးကလိုတကယ္ကြင္းဆင္းလုပ္ၾကရန္လိုအပ္သည္။

မေန ့ကဆူးေလဘုရားေျခရင္းတြင္လူတစ္ရာေလာက္ဆႏၵျပၾက၍
လူတစ္ေထာင္ေလာက္က၀ိုင္းၾကည့္ေနခဲ့ၾကသည္ဟုဆိုရာျပႆနာ
သည္ျပည္ေထာင္စု၏က်န္ေဒသမ်ားသို ့ကူးစက္လာနိုင္သည္။
ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး၊ျပည္၊ ေမာ္လၿမိဳင္၊ မံုရြာ၊ ေတာင္ႀကီး၊ ျမစ္ႀကီးနား၊ ေမၿမိဳ ့ စသည္ၿမိဳ ့ႀကီးတိုင္းတြင္အစၥလန္ဘာသာ၀င္ေတြအမ်ားႀကီး ရိွၾကသည္။

ျမန္မာ့အလုပ္လက္မဲ့ျပႆနာသည္တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ထေပါက္မည့္
ခ်ိန္ကိုက္ဗံုးဟုေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကဘန္ေကာက္
World Economic Forum တြင္ေျပာသြားသည္။
ယခုဘာသာေရး၊လူမ်ိဳးေရးအဓိကရုဏ္းျဖစ္မည့္ျပႆနာကအခ်ိန္မေရြး
ထေပါက္မည့္တိုင္းဗံုးျဖစ္ေနသျဖင့္ႏိုင္ငံေရးပါတီႀကီးငယ္အားလံုး
တို ့မွသူမအပါအ၀င္ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏႈတ္ပိတ္ေခါင္းေရွာင္
လုပ္မေနၾကဘဲ၀ိုင္း၀န္းထိမ္းေပးရန္တာ၀န္ရိွေပသည္။

အထူးသျဖင့္အမ်ိဳးသမီးကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏိုဘယ္ဆုရွင္တစ္ဦးအေနျဖင့္
မိမိေနရင္းမူလတို္င္းျပည္ရိွအမ်ိဳးသမီးငယ္ကေလးမ်ား၏ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ ဘ၀လံုျခံဳေရးအတြက္သူမကတစ္ခုခုေလာက္ေတာ့ထိထိေရာက္ေရာက္
စီမံေဆာင္ရြက္ေပးသင့္သည္ဟုယူဆပါသည္။

တဘက္တြင္လည္း ဘဂၤလားနယ္စပ္က “ရိုဟင္ဂ်ာ” ဆိုသူမ်ားေၾကာင့္ျပည္တြင္းက
ျမန္မာမူဆလင္ေတြဒုကၡမျဖစ္သင့္။ သူတို ့သည္ပုဂံေခတ္ကတည္းက ရိွေနခဲ့ၾက၍လြပ္လပ္ေသာျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကိုလက္တြဲထူေထာင္ခဲ့ၾကသူေတြျဖစ္သည္။

“ရိုဟင္ဂ်ာ”ဟူသည္အရင္းစစ္လိုက္လွ်င္လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရးျပႆနာ
(immigration question) သာျဖစ္သည္။ ဤျပႆနာမ်ိဳးႏိုင္ငံတိုင္းမွာရိွသည္။ အထူးအဆန္းမဟုတ္။

သို ့ေသာ္လူဦးေရဖိအား (population pressure) အဆမတန္မ်ားေနေသာႏိုင္ငံ
တစ္ခုႏွင့္ကပ္ေနမိလွ်က္သားျဖစ္ေနယံုသာမကကိုယ္တိုင္ကလည္း
ခ်ိနဲ ့ေသာတိုင္းျပည္ (weak state) ျဖစ္ေနေသာျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ျပႆနာပိုႀကီးသည္။

အက်င့္ပ်က္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱယားကိုအသံုးျပဳကာခိုး၀င္လာေနၾကသည္မွာရာစုႏွစ္တ၀က္မကရိွေနၿပီ။

အခ်ိန္ၾကာလာသည့္အခါလူ၀င္မႈ ျပႆနာ (illegal migration problem)
ကိုႏိုင္ငံေရးျပႆနာ (political question) အျဖစ္ေျပာင္းလဲဘို ့အားထုတ္လာသည္။
၁၉၄၉ တြင္တစ္ႀကိမ္၊ ၁၉၇၈တြင္တစ္ႀကိမ္အေရးယူရသည္။
သို ့ေသာ္တိုင္းျပည္ကလည္းခ်ိနဲ ့ - လူသားခ်င္းစာနာေထာက္ထားေရး
ႏိုင္ငံတကာစံမ်ား (internationally recognized norms) ကိုလည္း
လိုက္နာရေသးသည္ျဖစ္ရာအျပတ္မလုပ္ႏိုင္ခဲ့။
ေမာင္းထုတ္ပစ္ခဲ့သူမ်ားကိုပင္ျပန္လက္ခံေပးခဲ့ရသည္။

၁၉၈၈ျမန္မာႏိုင္ငံဒီမိုကေရစီကူးေျပာင္းေရးအစဥ္ႀကီးေပၚေပါက္လာေသာအခါ
အခြင့္ေကာင္းႀကီးၾကံဳႀကိဳက္ေလေတာ့သည္။ လူ ့အခြင့္အေရးေခါင္းစဥ္ႏွင့္ကပ္၍
ႏိုင္ငံေရးျပႆနာအျဖစ္ပြဲထုတ္ခြင့္ပိုရလာသည္။

တိုင္းျပည္ကိုအုပ္စိုးေသာ(စစ္)အစိုးရကလည္းႏိုင္ငံေတာ္အာဏာ၌
တရားမ၀င္ျဖစ္ေနခဲ့ရာဘာကိုမွထိထိ ေရာက္ေရာက္မလုပ္ႏိုင္၊
မ်က္ႏွာစာေပါင္းစံုတြင္ခုခံေရးလုပ္ေနရကာဤျပႆနာမွာ
ျပစ္ထားသေလာက္နီးနီးျဖစ္ခဲ့သည္။

“ရိုဟင္ဂ်ာႏိုင္ငံေရး” ၏အားသာခ်က္တစ္ခုမွာျပည္တြင္းမွာရိွဘာသာေရးတူသူေတြထံမွ
စာနာမႈ (sympathy) ကို ရယူႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။ စင္စစ္ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသူေတြႏွင့္ျမန္မာ မူဆလင္ေတြအၾကားတြင္ဘာသာေရးမွလြဲ၍က်န္အခ်က္အေတာ္မ်ားမ်ားကြဲျပားသည္။ ပုဂံေခတ္ကတည္းကယေန ့ျမန္မာျပည္ျဖစ္လာမည့္ေဒသတြင္ေရာက္ေနၾက သည့္မူဆလင္မ်ားသည္အျခားေဒသခံမ်ားႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈခ်င္းေရာယွက္
(cultural assimilation) မႈအေတာ္ရင့္က်က္ေနၿပီးသားျဖစ္သည္။

ျမန္မာမူဆလင္အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ျမန္မာမႈ၊ စာေပ၊အႏုပညာ၊
ဂီတ၊ ေဗဒင္ ပညာမွအစတြင္လည္းျမန္မာမ်ားႏွင့္တန္းတူထူးခြ်န္ၾကသည္။
လြပ္လပ္ေရးေမာ္ကြန္း၀င္စသည့္တိုင္းျပဳ ျပည္ျပဳ ပုဂၢိဳလ္
အမ်ားလည္းသူတို ့ထည္းမွေပၚထြက္ခဲ့သည္။

သို ့ေသာ္အာဏာရွင္စံနစ္ေအာက္လူျဖစ္လာၾကသူမ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားသည္
စံနစ္ႀကီးေၾကာင့္ပင္တိုင္းျပည္ခ်စ္စိတ္ - ေရွ ့ကမ်ိဳးဆက္မ်ားႏွင့္စာလွ်င္ပို၍နည္းသည္။ ဤသည္မွာအက္ဒ္မန္ဘာ့က္ေျပာသလို “ကိုယ့္တိုင္းျပည္ကိုခ်စ္စမ္းပါလို ့တိုက္တြန္းယင္ - ကိုယ့္တိုင္းျပည္ကိုယ္တိုင္ကလည္းခ်စ္ခ်င္စရာျဖစ္ေနဖို ့လိုတယ္။”
(To make us love our country, our country ought to be lovely. Edmund Burke) ဆိုသည့္အတိုင္းျဖစ္ေနရာသူတို ့ကုိတဘက္သတ္အျပစ္တင္၍လည္းမျဖစ္ႏိုင္ေခ်။

အထူးသျဖင့္ဗမာ/ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္သူ ျပည္တြင္းေမြး-ျပည္ပေရာက္မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ား
သည္သူတုိ ့ကိုယ္ကိုျမန္မာႏိုင္ငံသားဟူသည့္ identity ထက္ မိမိတို ့ကိုးကြယ္ရာဘာသာ
(ခရစ္ယန္၊ အစၥလမ္) ျဖင့္အမ်ားအားျဖင့္ identified လုပ္ၾကသည္။

ရွစ္ဆယ့္ရွစ္မ်ိဳးဆက္ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္သူ(ျမန္မာမူဆလင္)ကိုျမေအး၏ သမီးသည္အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၌ျမန္မာစစ္အစိုးရဆန္ ့က်င္ေရးဆႏၵျပရာတြင္အစၥလမ္
ထံုးစံေခါင္းစည္း (Hijab) ၀တ္ဆင္ကာျမန္မာႏိုုင္ငံေတာ္အလံကိုေျမတြင္
ခ်၍ေျချဖင့္နင္းထားကာဆႏၵျပခဲ့သည္။ သူမသည္ U.K တြင္ “ရိုဟင္ဂ်ာ” အေရးကိုစြမ္းစြမ္းတမန္ေရွ ့တန္းကလုပ္ေနသူျဖစ္သည္။

သူမႏွင့္အလားတူလုပ္ရပ္မ်ားကျပည္တြင္းရိွႏိုင္ငံသားျမန္မာမူဆလင္
မ်ားႏွင့္ရိုဟင္ဂ်ာမ်ားအတူတူပင္ျဖစ္ၾကသည္ဟူေသာအထင္မွားကိုျဖစ္ေစေလသည္။

ယခင္အပါတ္ကအျဖစ္အပ်က္သည္ရခိုင္ျပည္နယ္ေန “ရိုဟင္ဂ်ာ” အခ်ိဳ ့၏ ရမ္းကားမႈဒဏ္ကိုျပည္တြင္းမူဆလင္ေတြကအစား၀င္ခံရျခင္းျဖစ္သည္။

ထို ့ေၾကာင့္ျပည္တြင္းေနျမန္မာ မူဆလင္(အဖြဲ ့အစည္း)မ်ားသည္မိမိတို ့ႏွင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ေနရိုဟင္ဂ်ာဆိုသူမ်ားဘာမွမပါတ္သက္ေၾကာင္း၊ သူတို ့၏
ရက္စက္ေသာလုပ္ရပ္မ်ားကိုဆန္ ့က်င္ေၾကာင္းေၾကျငာ၍ျပတ္ျပတ္သားသား
ရပ္တည္ျပရန္လည္းလိုအပ္ပါလိမ့္မည္။

ကိုျမေအးတစ္ဦးတည္း - ျပႆနာျဖစ္လာၿပီးမွ - သူ ့ရပ္တည္ခ်က္
ေၾကျငာေပးတာကိုလက္ခံေသာ္လည္း မလံုေလာက္ပါ။

အစိုးရသစ္အေနႏွင့္လည္းျပႆနာကိုသမရိုးက်အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနည္းမ်ား
(administrative measures) ျဖင့္ ေျဖရွင္း၍မရလွ်င္ ယခင္အစိုးရေဟာင္း
လက္ထက္ကလိုစစ္တပ္ကို အားကိုးမည့္အစားလူထုေခါင္းေဆာင္မ်ား၊
ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္အျဖစ္သတ္မွတ္ခံေနရသူမ်ားႏွင့္
လူမ်ိဳးစုေခါင္းေဆာင္ဆိုသူမ်ားကပါပူးေပါင္းပါ၀င္၍ေျဖ
ရွင္းေပးၾကရန္အစိုးရကကမ္းလွမ္းသင့္ပါသည္။

လိုအပ္မည္ထင္ပါကသူတို ့အားလံုးပါ၀င္သည့္
အမ်ိဳးသားညီညြတ္ေရးေကာ္မတီႀကီးတစ္ခုအစိုးရက
ကမကထျပဳဖြဲ ့စည္း၍ယခုကိစၥကိုကိုင္တြယ္ႏိုင္သည္။

ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ သာသနာ့၀န္ထမ္းမ်ားကိုေတာ့မထည့္သင့္ပါ။
[ယခုျပႆနာသည္ဘာသာေရးပဋိပကၡသေဘာေဆာင္လာႏိုင္သည့္အတြက္
ဘာသာေရး၀န္ထမ္းေတြပါလာလွ်င္ပို၍ေကာင္းဘို ့ ထက္ပိုဆိုးဘို ့ကသာ၍မ်ားပါသည္။]

ႏိုင္ငံေရးကိစၥတြင္ဘာသာေရးကိုအသံုးခ်မိလွ်င္ေနာင္အခါ
သူတို ့ကိုတားဆီး၍ရႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။

Myanmar Express

14 comments:

အဲ့ေကာင္မက အဲ့ ကုလားကို ဘာလုပ္ေနတာ .. ကုန္းခ်င္ေနၿပန္ပီး ထင္တယ္

ေမေမစုကလဲ ဒုတ္ေၾကာင္တာ ေပၚတင္ၾကီးးးးးးးး

ေပၚ တင္ ပဲ ေဟ့ ေကာင္ အိုင္ ပီ လုိက္ ရုံ မ က လို႕ မင္း ပါ သာ
လီး ေလးးးးးးးး ပဲ လိုက္ လုိက္ ေစာက္ ရူးးးးးးးးးးးမေအ လိုးးးးးး

Good suggestion! The only unbiased suggestion I have found on the net.

NLD ၏ ယခု ေၾကညာခ်က္သည္ အားရေက်နပ္ဖြယ္ရာမရွိဟု ရခိုင္တုိင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ ဘူးသီးေတာင္ေမာင္ေတာရွိ ေဒသခံျပည္သူမ်ားကိုယ္စား ယူဆပါသည္။ တုိင္းတပါးမွ ၀င္ေရာက္လာသူမ်ား ဆက္ႏြယ္ေနေသာ အမ်ဳိးသားေရးျပႆနာကို သာမန္ ျပည္တြင္းက ႏိုင္ငံသားအခ်င္းခ်င္း ဘာသာေရးႏြယ္ေသာ အၾကမ္းဖက္မႈတစ္ခုဟု ယူဆေဖာ္ျပျခင္းသည္ ျပႆနာ၏ အတိမ္အနက္ကို ေ၀၀ါးေစကာ NLD ကို ေထာက္ခံခဲ့ေသာ ရခုိင္တိုင္းရင္းသားတို႔၏ ယံုၾကည္မႈကို က်ဆင္းေစပါသည္.။

ႏိုင္ငံေရးလွည့္ကြက္တစ္ခုဟုေသာ သံသယေၾကာင့္ ျပတ္သားေသာထုတ္ျပန္မႈမ်ား ေ၀၀ါးေနျခင္းသည္ ယခုအခ်ိန္တြင္ မျဖစ္သင့္ေတာ့ဟု ယူဆပါသည္..။ မႏွစ္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာ ေမးခဲ့ၾကသည္။ ..ယခင္ကတည္းက အတိုက္အခံမ်ားအားလံုးမွ ဘဂၤလီ ရိုဟင္ဂ်ာအားအားဆန္႔က်င္ကာ ကမၻာ့အလယ္တြင္ ျပတ္သားစြာ သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့လွ်င္ ယခုကိစၥသည္ မည္သူပဲဖန္တီးပါေစ အရာေရာက္မည္မဟုတ္ေပ..။ မီဒီယာမ်ားကလည္း ထိန္ခ်န္မည္မဟုတ္သလို ဘဂၤလီသည္ အလိုေလ်ာက္ ပါ၀ါက် သြားႏုိင္ပါသည္..။ အခုေတာ့ အခ်ိန္ ေႏွာင္းသေလာက္ရွိေနေပၿပီ...။ ႏိုင္ငံတကာမီဒီယာမ်ားေၾကာင့္ ကမၻာ့အလယ္တြင္ ဘဂၤလီရိုဟင္ဂ်ာမ်ားကို ျပည္တြင္းက အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ားအျဖစ္ ထင္မွတ္ကာ စစ္တပ္ႏွင့္ ရဲတို႔မွ ပစ္ခတ္ႏွိမ္နင္းေနေသာ သနားစရာသတၱ၀ါတစ္ေကာင္ဟု မျမင္မိပါေစႏွင့္ဟု ၀ိုင္း၀န္းဆုေတာင္းၾကရံုသာရွိေတာ့သည္..။

သက္ ၾကီး ေပ မဲ့ အ ေမ မ ပ်က္ စီး ေသး ပါ ဘူး..ကုန္း လို ့ ေကာင္း ပါ ေသး တယ္.. ကုန္း ခ်င္ တာ မွ နီ ဂ ရိုး ဒုတ္ ၾကီး ဆို ရင္ ပို ၾကိဳက္ ေသး.

ပစ္စမ္းဘာ။ ဆီးရီးယားမွာ အာဆတ္က မြတ္စလင္မ္ေခြးမ်ိဳးေတြကို ဘယ္လုိသတ္ေနသလဲေတြ ့တယ္မွတ္လား။
ဘာမွ စိုုးရိမ္အေနနဲ ့၊ ပစ္သာ ၾကစမ္းဘာ၊ ျမန္မာျပည္သူေတြ က ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ က မြတ္စလင္မ္ေတြ ကို မ်ိဳးတုန္းသြားေအာင္ပစ္တာ ကို ၾကည့္ခ်င္ေနပီ

Myanmar Express ကို မိုက္ မိုက္ ရိုင္း ရိုင္း ဆဲ ဆို ေန တဲ့ ေကာင္ ေတြ က သ နား စ ရာ ေတြ ပါ လား...အ က်ိဳး သင့္ အ ေၾကာင္း သင့္ ေ၀ ဖန္ သံုး သပ္ ပိုင္ ခြင့္ ေတာင္ မ ရွိ ရ ေတာ့ ဘူး လား.. အ ဖြား ၾကီး ေခ်ာက္ ထဲ ဆင္း ရင္ ေတာင္ လိုက္ ဆင္း မယ့္ ေကာင္ ေတြ ပဲ ျဖစ္ မယ္..အ နာ ဂတ္ အ တြက္ ရင္ ေလး မိ ရ တယ္ ဗ်ာ..လူ ပိန္း ၾကိဳက္ ေျမွာက္ ေပး တဲ့ သ တင္း ေဆာင္း ဆို ရင္ ေတာ့ Myanmar Express ကို သူ တို ့ ညီ မ သား ခ်င္း ေတြ ကို ေတာင္ ခ် ေပး ၾက မယ္ ထင္ ပါ တယ္.

Above article is incorrect based on the history of Muslim were living in Bagan Myanmar Area since Bagan History. There is no document in Bagan Myanmar's History Muslim were living together with Bagan people, why you want to fool the Myanmar people to confuse? King Pyinya was the builder of the present-day Bagan City Wall, King Pyinbya was 34th king of dynasty, who in 874 A.D. transferred the capital from Tampawaddy. Bagan Thiripyiysaya built by Thelegyaung the 7th king and Paukkan built by Thamudrit, the founder of dynasty in 108A.D.
Muhammed was born in Mecca around 570A.D., the Islam-Muslim started in 600A.D. in Arabian peninsula.
The History of Bagan region started in 108A.D., much earlier century than Muhammed-Islam was born.
There was no Muslim in started Bagan History, all Bagan people were Buddhists. Don't mention Muslim were mixing with Bagan Buddhists, don't tear apart Bagan History. Bagan is the most important respectable Historic Buddhist region in the world.

hello Mrs. Suu Kyi do yo wnnna marry again and again. You fucking bitch assholes.

သားတို့ေရ.. ရရင္ေတာ့လဲ ယူခ်င္တာေပါ့ again and again ပဲေပါ့ သားရယ္

ငါလို ဘာမဟုပ္တဲ့လူေတာင္ ကလားသတင္းေတြက်ားရရင္ အသားတုန္ေအာင္ နာက်င္ တာ ေခြးသားကလားေတြကိုေတာ္လွ္န္ဖို ငါထက္မ်ိဳးခ်စ္သူေတြရွိပါတယ္ အေရးက်ံဳလာရင္ အသက္ေပးေတာ္လွန္မယ္သူရွိပါတယ္ ငါ ပါ အစ ေပါ့ ေသ ေလာက္ေအာင္မုန္းတယ္

Post a Comment

https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္