Subscribe to our RSS Feed

ရန္ဘက္ႏွင္႔မိတ္ဘက္ရွိေနသည္႔ ၾကိဳးတန္းေပၚက ျမန္မာနိုင္ငံ႔အေရး

From : .. ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)

၂၀၁၃ ခုႏွစ္ကတည္းက  စတင္လာခဲ႔ေသာ ၂၀၀၈ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးသည္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ အရွိန္အဟုန္တစ္ခု ျဖစ္လာသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရသည္။

ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးလို႕ေျပာလွ်င္ ၂၅% ေသာ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ကိစၥ၊  ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ သမၼတျဖစ္ေရးကို အဟန္႕အတားျဖစ္ေစေသာ ပုဒ္မ ၅၉(စ)(ပုဒ္မ ၅၉ အရ သမၼတ၊ ဒုတိယ သမၼတတို႕၏ အရည္အခ်င္း သတ္မွတ္ရာတြင္ ဇနီး၊ ခင္ပြန္း ျဖစ္ေစ သားသမီးျဖစ္ေစ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ရွိသည္႕အတြက္ လက္ရွိ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွာ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳး မိုက္ကယ္အဲရစ္ႏွင္႕ လက္ထပ္ခဲ႕ၿပီး ျဗိတိသွ်ပတ္စပို႕ ကိုင္ေဆာင္ထားေသာ သားႏွစ္ ေယာက္ ရွိေနခဲ႕သည္) ၊ ပုဒ္မ ၄၃၆ ( ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္မည္ဆိုပါက လႊတ္ေတာ္ထဲက ၇၅% ေက်ာ္၏ ေထာက္ခံမဲ ရရွိရမည္ျဖစ္ၿပီး ျပည္လံုးကၽြတ္ဆႏၵခံယူပြဲတြင္ ဆႏၵမဲေပါင္း ထက္၀က္ေက်ာ္ ေထာက္ခံမႈရရွိရန္ လိုအပ္) စသည္႕ အခ်က္ေတြကို ျပင္ဆင္လိုေၾကာင္း ေျပာဆိုေနၾကတာေတြကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ေနရသည္။

အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနျဖင္႔ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို လက္မခံႏိုင္သည္႕အတြက္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲကို သပိတ္ေမွာက္ခဲ႔သည္။ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲက တက္လာခဲ႕ေသာ အရပ္သားအစိုးရ လက္ထပ္တြင္ ညွိဳႏိွဳင္း ေဆြးေႏြးမႈ ရယူခဲ႕ၿပီး အန္အယ္ဒီပါတီက တရား၀င္ႏို္င္ငံေရးပါတီအျဖစ္ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိလာခဲ႕ျခင္းျဖစ္သည္။  ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေရးဆိုသည္႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင္႔ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လႊတ္ေတာ္ထဲ ေရာက္လာခဲ႕ျခင္းမွာ ျပည္သူလူထုအတြက္ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ၾကီး ျဖစ္လာပါသည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လႊတ္ေတာ္ထဲသို႕ ေရာက္ရွိသည္ႏွင္႕ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုမ်ားက လႊတ္ေတာ္တြင္းမွေန  ၂၀၀၈  ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္လိမ္႔မည္ဟု ေမွ်ာ္လင္႔ထားခဲ႕ၾကသည္။

၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ လႊတ္ေတာ္တြင္း တင္ျပခဲ႕သည္က အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ပါတီမဟုတ္ဘဲ၊ ျပည္ေထာင္စုၾကံ႕ခိုင္ေရးႏွင္႕ဖြံ႕ျဖိဳးေရးပါတီျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕သည္႕အခါ ျပည္သူမ်ားပင္ မဆို ထားႏွင္႕ ႏုိင္ငံေရးအင္အားစု အခ်ိဳ႕ပင္ အံ႕ၾသကုန္ၾကသည္။
သို႕ေပမဲ႕လည္း လႊတ္ေတာ္တြင္း ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးႏွင္႔ပတ္သက္ၿပီး မည္သူကပင္ အဆို တင္သြင္းခဲ႕ သည္ ျဖစ္ေစ၊ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ေကာ္မတီဖြဲ႔ၿပီး ေလ႔လာ သံုးသပ္ဆဲ ေရာက္လာခဲ႕သည္ကိုလည္း ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။ ထိုပံုစံအတိုင္းသာဆိုလွ်င္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ လႊတ္ေတာ္တြင္းသို႕ အမ်ားဆံုး ေရာက္ရွိမည္မွာ အန္အယ္ဒီပါတီျဖစ္သည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္ခဲ႕ပါသည္။

လာမည္႔ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲလိုပင္ လြတ္လပ္ၿပီး တရားမွ်တမႈ ရွိမည္ဆိုလွ်င္ အန္အယ္ဒီ ပါတီက အမ်ားဆံုး ႏိုင္ေခ်ရွိသည္မွာ ၈၀% ခန္႕ထိ ေသခ်ာေၾကာင္း ႏို္င္ငံေရးအင္အားစုမ်ားကလည္း သံုးသပ္လာပါသည္။

ျပည္တြြင္းဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ေထာက္ခံသူမ်ားက အန္အယ္ဒီပါတီက  လြဲၿပီး အျခားေပးစရာ ပါတီမရွိသလို၊ ျပည္ေထာင္စု ၾကံ႕ခိုင္ေရးႏွင္႔ ဖြံ႕ျဖိဳးေရးပါတီကို အာဏာမလြဲအပ္လိုသူမ်ားကလည္း အန္အယ္ဒီကို မဲေပးဖို႕သာ စဥ္းစားပါသည္။ ထို႔ျပင္ ပါတီဥကၠ႒ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ တိုင္းျပည္အတြက္ မိိသားစုကို စြန္႔ေပးခဲ႔သည္႔ အခ်က္၊ လြတ္လပ္ေရးေခါင္းေဆာင္ၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ သမီးျဖစ္သည္႕အခ်က္ကလည္း အျခားေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားထက္ အားသာခ်က္ျဖစ္သလို၊ အန္အယ္ဒီ ပါတီ၏ အားသာခ်က္လည္း ျဖစ္ပါသည္။

၂၀၁၅ တြင္ အန္အယ္ဒီပါတီ အႏိုင္ရမည္မွာ ေသခ်ာသလို တြက္ဆလို႕ရႏိုင္ေသာ္လည္း  ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတ ျဖစ္လာႏိုင္ေရးက ေသခ်ာမႈ မရွိသည္႔အတြက္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ၏ ပုဒ္မ ၅၉ (စ)ကို ျပင္ဆင္လိုျခင္းျဖစ္သည္ဟု သံုးသပ္ လာၾကပါသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတ ျဖစ္ႏိုင္ေရးအတြက္ဆိုလွ်င္ေတာ႕ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္မီ အေျခခံ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို႕ လိုအပ္မည္ ဟု သုံးသပ္လာသူမ်ားလည္း ရွိပါသည္။
၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း ပုဒ္မ ၅၉(စ)ကို ျပင္ဆင္လိုေၾကာင္း အန္အယ္ဒီပါတီ၀င္မ်ားႏွင္႕ ပါတီေထာက္ခံသူမ်ားက ဆႏၵထုတ္ေဖာ္မႈ ေတြျပဳလုပ္သည္႔အခါ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္လိုျခင္းမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္ဖို႕အတြက္လား ဟူေသာ ေမးခြန္း ထြက္ေပၚလာခဲ႕ၿပီး တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစု မ်ားၾကားတြင္ ၅၉(စ) ျပင္ဆင္ေရး ေတာင္းဆိုခ်က္ကို ေထာက္ခံမႈ အားနည္း ခဲ႔ ပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံေရးတြင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ား၏ အခန္းက႑ကလည္း အေရးပါလွပါသည္။ ထို႕ျပင္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကို္င္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင္႕ ျပည္တြင္းပဋိပကၡေျဖရွင္းႏိုင္ေရးကိုလည္း ေမ႕ထားလို႕ရႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။

ထိုအခ်က္မ်ားကို ထည္႔စဥ္းမည္ဆိုလွ်င္ လက္ရွိအစိုးရႏွင္႕ လက္ရွိအစိုးရ၏ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကိုလည္း ထည္႔စဥ္း စားရပါမည္။  ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲကို ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ျမန္မာ႕ဒီမိုကေရစီေရးအတြက္ ေျခလွမ္းတစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္မည္ ဆိုလွ်င္ တပ္မေတာ္အစိုးရ၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေပးလိုက္ျခင္းကိုလည္း အသိအမွတ္ျပဳရေပလိမ္႔မည္။

၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင္႕ တက္လာခဲ႕ေသာ အစိုးရသစ္သည္ အစိုးရသစ္တက္ၿပီး မၾကာမီကာလမွာ ႏိုင္ငံတကာကပင္  အံ႕ၾသ သြားႏိုင္ေသာ ႏိုင္ငံေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ႕ပါသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လို၊ ဦးမင္းကိုႏိုင္လို၊ ဦးကိုကိုၾကီး လို ျပည္သူလူထု အားေပးေထာက္ခံမႈရွိသူမ်ား ပါ၀င္လာႏိုင္ေသာႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းမ်ိဳးကို ဖန္တီးေပးခဲ႕ပါသည္။

ႏိုင္ငံေရး လြတ္လပ္မႈမ်ားရွိလာၿပီး ယခင္ေခတ္မ်ားကလို ေျမေအာက္လႈပ္ရွားမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္စရာမလိုဘဲ ေျမေပၚမွာ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုေဟာေျပာႏိုင္ေသာ အေျခအေနတစ္ရပ္လည္း ျဖစ္လာပါသည္။

ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရအေနႏွင္႕လည္း လက္နက္ကို္င္အဖြဲ႔အစည္းအခ်ိဳ႕မွ အပ က်န္ရွိေသာ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းအမ်ားစုႏွင္႕ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီခ်က္မ်ား လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္ခဲ႕ၿပီး ျငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ႏိုင္ေရးအတြက္ အစပ်ိဳးေပး ႏိုင္ခဲ႕တာလည္း ေတြ႕ရပါသည္။
ထို႔ျပင္ ျပည္တြင္းသတင္းမီဒီယာလုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀မႈ မလုပ္ခင္ စီစစ္ေရးတင္ရေသာ ဆင္ဆာလုပ္ငန္းမ်ားကို ဖယ္ရွားေပးၿပီး  လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေ၀ခြင္႔ျပဳခဲ႕သည္။ အျခား သိသာထင္ရွားေသာ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားမွာ သမဂၢသစ္မ်ားဖြဲ႕စည္း လႈပ္ရွားခြင္႔ရလာခဲ႕ၿပီး ႏိုင္ငံတကာႏွင္႔လည္း ထိေတြ႕ဆက္ဆံခြင္႔မ်ား ရလာခဲ႕သည္။

လက္ရွိ အစိုးရအေနျဖင္႔ ျပည္တြင္းပဋိပကၡမ်ား ေျဖရွင္းႏိုင္ေရးႏွင္႕ စီးပြားေရးပိုင္းဆိုင္ရာေျပာင္းလဲ တိုးတက္ေရးအတြက္ ၾကိဳးပမ္းလ်က္ရွိေၾကာင္းႏွင္႕ ယခင္အစိုးရမ်ားထက္ ပိုၿပီး ေကာင္းမြန္ေသာ ႏိုင္ငံေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ သည္ကိုလည္း ႏိုင္ငံတကာက အသိအမွတ္ျပဳျခင္းကို လက္ခံခဲ႕ရေၾကာင္း ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ကိုလည္း   အျခားႏိုင္ငံ႕ေခါင္းေဆာင္မ်ားလိုပင္ ႏိုင္ငံတကာ ႏို္င္ငံ႔ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ဖိတ္ၾကားမႈ မ်ားရွိလာခဲ႕ၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးအေနျဖင္႔ အသိအမွတ္ျပဳေလးစားမႈ ရွိလာခဲ႕တာကိို လည္း ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။
ႏိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္ျခင္းအျပင္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ အားကစားပြဲကို ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အိမ္ရွင္အျဖစ္ ေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပႏိုင္ခဲ႕ျခင္းႏွင္႕ အာဆီယံဥကၠ႒ တာ၀န္ယူၿပီး အာဆီယံထိပ္သီး အစည္းအေ၀းကို ေအာင္ျမင္စြာ ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ႕တာကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံကို ေဒသတြင္း ေလးစားမႈ ရရွိခဲ႕ျခင္းကို ျပသနိုင္ခဲ႕ျခင္းျဖစ္သည္ကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။

ထို႔ျပင္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး ဦးေအာင္မင္းက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္ေရးအတြက္ အေျခခံဥပေဒပါ သမၼတနဲ႕ ဒုတိယ သမၼတမ်ားရဲ႕ အရည္အခ်င္းသတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္ေပးဖို႕ ေျပာဆိုလာခဲ႕တာကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ ခ႕ဲရၿပီး လႊတ္ေတာ္တြင္းကေန ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ  ျပင္ဆင္ေရးကို အန္အယ္ဒီပါတီက အရေဆာင္ရြက္ႏိုင္လိမ္႔မည္ဟု ေမွ်ာ္လင္႔မိၾကပါသည္။

ထို၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္းမွာပင္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ ၀၂/၀၉/၂၀၁၃ ေၾကညာခ်က္ ထြက္ေပၚလာခဲ႕ၿပီး ၀ါရင္႔ႏိုင္ငံေရး သမားၾကီးမ်ား၏ ၿငီးၿငဴသံအခ်ိဳ႕ႏွင္႕စိုးရိမ္မကင္းျဖစ္လာသည္ကိုလည္း ၾကားခဲ႔ရသည္။

ထိုေၾကညာခ်က္ႏွင္႕အတူ “ အန္အယ္ဒီက ျပည္လံုးကၽြတ္ဆႏၵခံယူပြဲ လုပ္မလို႕လား၊ ဘယ္သူက လုပ္ေပးမွာလဲ” ဆုိသည္႔ ေမးခြန္းမ်ား ထြက္ေပၚလာခဲ႕သည္။
သတင္းမီဒီယာသမားမ်ားကလည္း ႏွစ္ႏွစ္သား သာသာခန္႕သာ ရွိေသးေသာ ျမန္မာ႕ဒီမုိကေရစီေရး ကာလ၊ စား၀တ္ေန ေရးအတြက္ ရုန္းကန္ေနရေသာ ျပည္သူမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးအျမင္ႏွင္႕ ဗဟုသုတအားနည္းေနေသးေသာ ႏို္င္ငံေရးမ်ိဳးဆက္သစ္မ်ား စတဲ႕ အေျခအေနမွာ လူထုဆႏၵအမွန္ကို ထုတ္ေဖာ္ႏိုင္ပါ႕မလား...ဆိုသည္႔  စိုးရိမ္ပူပင္မႈမ်ားလည္း ရွိခဲ႕ၾကသည္။

၂၀၁၃ အလြန္ ၂၀၁၄ အစမွာ အန္အယ္ဒီပါတီ၏ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးႏွင္႕ ၈၈မ်ိဳးဆက္ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ႏွင္႔ပြင္႔လင္းလူ႕အဖြဲ႕အစည္းတို႕ ပူးေပါင္းၿပီး ျပည္သူလူထုကို ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ေဟာေျပာပြဲမ်ား ဆက္တိုက္ ျပဳလုပ္လာၾကသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရၿပီး လူထုအမ်ားစုပါ ပါ၀င္ႏိုင္ေရးအတြက္ လႈပ္ရွားလာၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရပါသည္။ ေဟာေျပာပြဲမ်ားတြင္ တက္ေရာက္နားေထာင္သူ ျပည္သူလူထုအမ်ားစုျဖင္႔ ကြင္းလံုးျပည္႔ ေတြ႕လာရပါသည္။
၂၀၁၅ မတိုင္မီ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနႏွင္႕ပတ္သက္ၿပီး ႏို္င္ငံေရးသုံုးသပ္သူမ်ားထံကလည္း စိုးရိမ္မကင္းသံမ်ား ထြက္ေပၚ လာပါသည္။ အန္အယ္ဒီပါတီက  ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ေရးကို ျပန္သြားမွာ လား ဆုိသည္႕ ေမးခြန္းက ထြက္ေပၚလာခဲ႕ပါသည္။

ဒီမိုကေရစီ ႏုိင္ငံေရးစနစ္မွာ ျပည္သူလူထု၏ သေဘာထား ဆႏၵကို အေျခခံသည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးကိုလည္း ဒီမိုကရက္တစ္မူေဘာင္အတြင္းက လႈပ္ရွားမွသာ မွန္ကန္သည္ဟု ေျပာလို႕ရႏိုင္ပါမည္။ 

ျမန္မာ႕ႏိုင္ငံတြင္ ဒီမိုကေရစီအေျခမက်ေသးသည္႕အတြက္ စံခ်ိန္မီဒီမိုကေရစီျဖစ္ေရးအတြက္ အဆင္႔ဆင္႔ေျပာင္းလဲရမည္႕  ကိစၥရပ္မ်ားကို ကိုင္တြယ္မွားယြင္းသြားပါက ဦးတည္လားရာသို႕ မေရာက္နုိုင္ဘဲ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ မဟာဗ်ဴဟာကို ေရာက္သြားႏိုင္သည္ကိုလည္း စိုးရိမ္မိပါသည္။

၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း သင္ခန္းစာယူရမည္႕ သင္ခန္းစာေဟာင္းမ်ားကို ျပန္လည္ သတိမျပဳမိလွ်င္ျဖင္႔ ယခင္ကလို အန္အယ္ဒီ ပါတီ၀င္ေတြ အန္အယ္ဒီပါတီ ေထာက္ခံသူေတြ  ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆယ္စုႏွစ္ႏွင္႕ခ်ီၿပီး ေထာင္နန္းစံရဦးမွာကိုလည္း စိုးရိမ္မိ ပါသည္။

ၾကိဳးတန္းေပၚတြင္ရွိေနေေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဒီမိုကရက္တစ္ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္ေသ ေစ႔စပ္ညွိဳႏိွဳင္းအေျဖရွာေရးမွ ထိပ္တိုက္ ရင္ဆိုင္ေရးသို႕ ျပန္လည္ေရာက္မသြားေစရန္အတြက္ ရန္ဘက္ႏိုင္ငံေရးမ်ိဳးထက္ အျပန္အလွန္ညွိဳႏိႈင္းအေျဖရွာထုတ္ရမည္႕ မိတ္ဘက္နိုင္ငံေရးကိုသာ သြားသင္႔သည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆမိပါသည္။

.. www.MyanmarExpress.net
 

2 comments:

ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ) is ignoring the reality that a significant number of rational people, if not a majority, do not want to compromise national security, National Identity, Buddhism and Su Kyi's presidency.

Right a considerable number of members of parliament from ta-sa-nya, pyi-khiang-pyo, rakhines, reasonable shan and chin members are against deleting clauses 59(SA) and 436 besides monks to mention a few, These people never like Su Kyi at all. ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ) writing is too superficial.

Post a Comment

https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္