From :
.. နန္းတြင္းမိညိဳ
ကုန္းေဘာင္ေခတ္မင္းဆက္ ရွစ္
ဆက္ေျမာက္ "" ပုဂံမင္း "" ဟာ သာယာ
ဝတီမင္းေခၚ ေရႊဘိုမင္းရဲ႕ သားေတာ္တ
ပါးျဖစ္ပါတယ္ ။
၁၂၀၈ ခုနွစ္မွာ နန္းတက္ခဲ႔ၿပီး ၁၂၁
၄ မွာ နတ္ရြာစံသြားခဲ႔ရေသာ ၆ ႏွစ္သာ
စိုးစံခဲ႔ရတဲ့မင္းတစ္ပါးပါဘဲ ။ ပုဂံမင္းဟာ
တိုင္းေရးျပည္ေရးကို စိတ္ဝင္စားမွဳမရွိဘဲ
အေပ်ာ္အပါးကိုသာ လိုက္စားမက္ေမာ
သူျဖစ္ပါတယ္ ။ ၾကက္တိုက္ ငွက္တိုက္စ
တဲ့ ကိစၥေတြမွာသာေပ်ာ္ပိုက္ၿပီး ေသအ
ရက္ကိုလည္း အလြန္အၾကဴးေသာက္သံု
းေလေတာ့တယ္ ။
ဘယ္ေလာက္ထိ အေပ်ာ္အပါးႀကီး
သလဲဆိုရင္ ႏွစ္စဥ္က်င္းပၿမဲျဖစ္တဲ႔မဟာ
သႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို ၃ရက္သာ က်င္းပခဲ့
ေသာ္လည္း ပုဂံမင္းလက္ထက္မွာေတာ့
၄၀ - ၄၅ ရက္အထိ က်င္းပခိုင္းတယ္လို႔
ဖတ္ရွဳ႕ရပါတယ္ ။ နံနက္မ်က္ႏွာသစ္ၿပီး
တာနဲ႔ "" ဒီေန႔ ဘယ္တိရိစၧာန္နဲ႔မ်ားတိုက္
ပြဲလုပ္ဖို႔ စီစဥ္ထားသလဲ "" ဆိုတာကို အ
ရင္ဆံုး ေမးေတာ္မူတာပါဘဲ ။
အမရပူရေနျပည္ေတာ္အနီးမွာ
" ဗုန္းအိုး " ဆိုတဲ႔ ရြာတစ္ရြာရွိပါတယ္ ။
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ဦးက ကုလားသံု႔ပန္း
မ်ားေနထိုင္ရန္အတြက္ ရြာတည္ေပးခဲ႔
တာျဖစ္ပါတယ္ ။ ထိုရြာက သံု႔ပန္းကုလာ
းေတြဟာ ၾကက္ ငွက္ ခ်ိဳ ခါ ေရဘဲစတဲ႔
ေတာတိရိစၧာန္ေတြကို ဖမ္းဆီးေရာင္းခ်
စားေသာက္ အသက္ေမြးၾကပါတယ္ ။
ပုဂံမင္း မင္းသားဘဝကတည္းက
အေပ်ာ္အပါးႀကိဳက္တတ္မွန္းသိေလေတ
ာ့ " ဘိုင္ဆပ္ " လို႔ေခၚတဲ႔ ကုလားတစ္
ေယာက္က မင္းသားစိတ္တိုင္းက်ကစား
လို႔ရေအာင္ တိရိစၧာန္မ်ိဳးစံုကို တိုက္ပြဲအ
ျဖစ္ ဖန္တီးေပးပါတယ္ ။ ပုဂံမင္းသားက
လည္း ဘိုင္ဆပ္ကို သိပ္သေဘာက်သြား
တာေပါ့ ။ မင္းသားလည္း ဘုရင္ျဖစ္လာ
ေရာ ကုလားဘိုင္ဆပ္ကလည္း ဘုရင့္
စိတ္တိုင္းက် ၾကက္တိုက္ ငွက္တိုက္ရံု
တင္မက ထန္းရည္ ေခါင္ရည္ အရက္စ
တာေတြကိုပါ စီမံေပးေတာ့ ကုလားဘိုင္
ဆပ္ကို လက္ရံုးအျဖစ္အနားမွာထားၿပီး
ၿမိဳ႕ဝန္မင္းရာထူးကိုပါ ခန္႔အပ္လိုက္ပါ
ေတာ့တယ္ ။
တိုင္းျပည္အက်ိဳးစီးပြါး ဘာသာ
သာသနာေရး အမ်ိဳးသားေရးတို႔ကိုစိတ္မ
ဝင္စားေတာ့ဘဲ သာမန္အရပ္သားတစ္
ေယာက္လို ျပဳက်င့္ေနပါေတာ့တယ္ ။
ဘုရင္ရဲ႕လုပ္ရပ္ေတြကို နန္းတြင္းပုဂၢိဳလ္
မ်ားမႀကိဳက္ၾကေတာ့ေပမယ့္ ေၾကာက္
လန္႔ေနၾကေတာ့ ဘယ္သူကမွမေျပာရဲ
ၾကေတာ့ဘူး ။ ကုလားမုဆိုး ဘိုင္ဆပ္က
ၿမိဳ႕ဝန္မင္းျဖစ္လာေလေတာ့ အမရပူရၿမိဳ႔
ေတာ္မွာ ၾသဇာအရွိန္အဝါ လႊမ္းမိုးလာ
တင္မက ေလာင္းကစားနဲ႔ေသရည္ႀကိဳ
က္တဲ႔ ဘုရင္အေပၚမွာပါ သူ႔အလိုလိုက္
သူ႔အႀကိဳက္ေၾကာင့္ ဘုရင္ကလည္းဘိုင္
ဆပ္လုပ္သမွ် ဘာမွျပန္မေျပာေတာ့ဘဲ
ၾသဇာရွိလာတယ္ ။ ဘုရင္ကၾကက္တိုက္
ေနစဥ္ ၿမိဳ႕ဝန္ဘိုင္ဆပ္က သူလုပ္ခ်င္ရာ
ထင္ရာစိုင္းေတာ့တာဘဲ ။
တေျဖးေျဖးနဲ႔တစ္ဆင့္တက္လာၿပီး
ဘိုင္ဆပ္က သူ႔တပည့္ကုလားေတြကို
နန္းတြင္းသြင္းၿပီး ရာထူးေနရာေတြေပး
လာေတာ့တယ္ ။ ငပိန္ဆိုတဲ႔ကုလားကို
ၿမိဳ႕စားရာထူး / ေရႊေဘာ္ဆိုတဲ႔ကုလား
ကိုေတာ့ တံခါးမွဴးအျဖစ္ထားၿပီး ငမွံဳဆို
တဲ႔ကုလားကို ေစ်းေခါင္းရာထူး ငရွင္ေလ
းဆိုတဲ႔ကုလားကိုေတာ့ ထန္းေခါင္းတာ
ဝန္ေတြေပးလိုက္ေတာ့တယ္ ။
ရွင္ဘုရင္ကိုယ္တိုင္က ဘာသာေရး
အသိမရွိေလေတာ့ ဘာသာျခားေတြဝင္
ေရာက္ေနရာယူၾကေရာေပါ့ ။ ကုလားဘို
င္ဆပ္နဲ႔အဖြဲ႕ဟာ အာဏာရလာတာနဲ႔ျမန္
မာအမ်ိဳးသမီးေတြကို ေစာ္ကားမွဳျပဳလာ
ေတာ့တယ္ ။ တစ္ခ်ိဳ႕အမ်ိဳးသမီးေတြဆို
ရင္ ဘိုင္ဆပ္ရန္ကလြတ္ေအာင္ ၿမိဳ႕ေတ
ာ္ကေန ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ၾကရတယ္။
အမရပူရေနျပည္ေတာ္မွာ ဘိုင္ဆပ္အုပ္
စုကိုေၾကာက္လို႔ ဘယ္သူမွမေျပာရဲေသာ္
လည္း စာခ်ိဳးစာပစ္ေလးေတြကေတာ့
တစတစရွိလာခဲ႔တယ္ ။
မ်ိဳးႏြယ္မတူ ၊ ဘယ္ကလူ
ျပည္ဆူပြက္ေအာင္ ၊ ထားပါလိမ့္ ။
ခ်ိဳးၾကက္တည္ရာ ေတြ႕ခဲ႔ပါ
ျပည္ေတာ္ဘယ္မွာ သာပါလိမ့္ ။
ဘိုင္ဆပ္နည္းတူ သူ႔တပည့္ကလည္
းေခသူမဟုတ္ ။ နန္းတြင္းေနရာရလာျပ
န္ေတာ့ ထင္ရာစိုင္းလာျပန္တယ္ ။ နန္း
တြင္းအေနာက္ေဆာင္ေခၚမိဖုရားအေဆ
ာင္ကို ဘုရင္မွအပ ဘယ္ေယာက်ၤားမွဝင္
ခြင့္မရွိေသာ္လည္း ဘိုင္ဆပ္နဲ႔သူ႔တပည့္
ေတြကေတာ့ ဝင္ခြင့္ရေအာင္ဘုရင္အ
ေပၚသိမ္းသြင္းလိုက္ၾကတာပါဘဲ ။
အမရပူရ ျပည္႒ာန
သည္အလွခက္တယ္ ။
ကုလားက အားရမွ လႊတ္ေတာ္မူတယ္
မလြတ္သူ ေရွးကံအေၾကာင္း လို႔ေတာင္
စပ္ဆိုလိုက္ၾကပါေသးတယ္ ။
ျဖစ္စဥ္ကေတာ့ ကုလားဘိုင္ဆပ္
ရဲ႕လက္ေထာက္ ၿမိဳ႕စာေရးဝန္ ကုလား
ငပိန္က ေတာင္သမန္အင္းကိုျဖတ္ၿပီး
တံတားထိုးရန္ စီမံလိုက္ပါေတာ့တယ္ ။
ပုဂံမင္းကလည္း ေဆာက္လုပ္ခြင့္ေပး
ေလေတာ့ ငပိန္ဆိုသူက သူ႔စိတ္တိုင္းက်
ေတာင္သမန္အင္းတံတားစီမံကိန္း စပါ
ေတာ့သည္ ။ အလြန္ခံ႔ညားၿပီး က်က္သ
ေရရွိလွတဲ႔တံတားေပါ့ ။ ခုဆိုနွစ္ေပါင္းရာ
ေက်ာ္သြားပါၿပီ ။ ဦးပိန္ဆိုတဲ႔ကုလားက
ေဆာက္လုပ္တဲ႔တံတားျျဖစ္တာေၾကာင့္
"" ဦးပိန္တံတား "" လို႔ ေခၚခဲ႔ၾကတာပါ ။
ေရွးေဟာင္းတံတားႀကီးျဖစ္သလို
အဖိုးတန္ကြ်န္းသစ္ေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္
နိုင္ခဲ႔တဲ႔အတြက္လည္း သမိုင္းတြင္ေနခဲ႔
ၾကတာေပါ့ ။ ဒါကေတာ့ သမိုင္းအမွန္က္ို
မသ္ိတဲ႔အခါေပါ့ေလ ။ အမွန္တစ္ကယ္
မွာေတာ့ ေတာင္သမန္အင္းကိုျဖတ္ကူး
ေဆာက္လုပ္မယ့္ သစ္သားတံတားႀကီး
ကို တည္ေဆာက္ခဲ႔တာဟာ တကယ့္
စိတ္ရင္းေစတနာအမွန္နဲ႔ေတာ့မဟုတ္ခဲ႔
ဘူး ။ အမွန္ကေတာ့ အကြက္ေစ့ေစ့ခ်
လိုက္တာပါဘဲ ။ ေတာင္သမန္အင္းရဲ႕
တစ္ဘက္ကမ္းမွာ ကုလားအမ်ားအျပား
တို႔ရွိေနၾကပါတယ္ ။ ဘိုင္ဆပ္တို႔အဖြဲ႕က
အမရပူရနန္းေတာ္ကိုတက္ၿပီး အာဏာ
သိမ္းပိုက္တဲ႔အခါမွာ တစ္ဖက္ကမ္းကကု
လားမ်ား အလြယ္တကူကူးလာၿပီးေတာ့
နန္းသိမ္းရန္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေဆာက္
လုပ္ထားခဲ႔ျခင္းေပတည္း ။ ကုလားဆိုတဲ႔
ဘာသာျခားတို႔ရဲ႕ အရိပ္ေနေန အခက္
ခ်ိဳးလိုက္တဲ႔ အႀကံပက္စက္ျခင္းပါဘဲ ။
တံတားႀကီးကိုၾကည့္ၿပီး ၾကည္ႏူး
နိုင္ၾကတာဟာ ဒီအျဖစ္မွန္ကို မသိခဲ႔ၾက
လို႔ပါ ။ ဒါ့ထက္ပိုဆိုးတာက အဲဒီငပိန္ဆို
တဲ႔သူ ( ဘိုင္ဆပ္တပည့္ေက်ာ္ ငပိန္ )က
တံတားကိုေဆာက္တဲ႔အခါမွာ အမရပူရ
ေနျပည္ေတာ္အဝွမ္းရွိ စစ္ကိုင္းနဲ႔အင္းဝ
အရပ္မွာရွိတဲ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း
ေဟာင္းေတြ / သာသနိကအေဆာက္အ
ဦး ဓမၼာရံုေတြ ဇရပ္ႀကီးေတြ ဘုရားတန္
ေဆာင္ေတြကိုၿဖိဳဖ်က္ၿပီး အဲဒီသစ္လံုးမ်ာ
းကိုယူငင္ကာ အမရပူရျပည္သူအင္အား
နဲ႔ တည္ေဆာက္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္ ။
ကုလားငပိန္ဖ်က္လိုက္တဲ႔ သစ္ေတြ
ထဲက အေကာင္းစားကြ်န္းသစ္လံုးေတြ
ကို အျခားတိုင္းတစ္ပါးအထိေရာင္းစား
လိုက္ပါေသးတယ္ ။ ယေန႔ေတြ႕ျမင္ေန
ၾကတဲ႔ ဦးပိန္တံတားရဲ႕အေကာင္းစား
သစ္ေတြဟာ ငပိန္မႀကိဳက္ တိုင္းတစ္ပါး
က အဝယ္မလိုက္လို႔ က်န္ေနခဲ႔တဲ႔သစ္
ေတြနဲ႔ ကြ်န္းသစ္အခ်ိဳ႕ကို ျပဳလုပ္ထား
ျခင္းပါ ။ တိုင္းျပည္ကိိုအာဏာသိမ္းဖို႔အ
တြက္ တံတားထိုးေဆာက္လုပ္ထားတဲ႔
ဘာသာျခားေတြရဲ႕စီမံကိန္းဟာ ဘယ္
ေလာက္ထိရင္နာစရာေကာင္းလိုက္သ
လဲ ။ ေနရာမေပးသင့္ မေပးထိုက္တဲ႔ လူ
မ်ိဳးျခား ဘာသာျခားကို အာဏာေပးမိ
လိုက္ေတာ့ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအ
တြက္ပါ နစ္နာဆံုးရွံဳးရပါေတာ့တယ္ ။
ကုလားဘိုင္ဆပ္နဲ႔အဖြဲ႕ဟာ ျမန္
မာအမ်ိဳးသမီးေလးေတြကို ဖ်က္ဆီးရံုတ
င္မကဘူး အဓမၼသိမ္းပိုက္ေပါင္းသင္းေန
တဲ႔ မယားေပါင္း ( ၄၀ ) ေက်ာ္ေတာင္ရွိ
တယ္လို႔ဆိုပါတယ္ ။ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြ
အေပၚမွာလည္း ရတဲ႔နည္းနဲ႔ေငြေတာင္းခံ
တယ္ ။ အလြယ္တကူမရခဲ႔ရင္ အကြက္
ဆင္ၿပီး ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္သတ္ျဖတ္ျပန္တ
ယ္ ။ ဘ္ိုင္ဆပ္ၿမိဳ႕ဝန္သက္တမ္း ၅ ႏွစ္အ
တြင္းမွာ ျမန္မာလူမ်ိဳးေပါင္း ( ၂၀၀၀ )ခန္႔
ညွဥ္းပမ္းႏွိပ္စက္ အေသသတ္ခဲ႔တယ္လို႔
ျမန္မာ့သမိုင္းေတြမွာ ေဖၚျပထားပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကုလားဘိုင္ဆပ္
ဆိုးသြမ္းရိုင္းစိုင္းလာမွဳကို ဘုရင္ကိုယ္
တိုင္က နားလည္သိရွိ သေဘာေပါက္
လာကာ ကုလားဘိုင္ဆပ္ကို ရာထူးခ်
ဖမ္းဆီးၿပီး အမရပူရၿမိဳ႕လယ္မွာ ကားစင္
တင္ တံက်င္ထိုးၿပီး မေသမခ်င္းကြပ္မ်
က္လိုက္ရေလေတာ့သည္ ။ ဒါက ကုန္း
ေဘာင္ေခတ္က ပုဂံမင္းအမ်ိဳးဘာသာ
သာသနာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳရေကာင္းမွ
န္းမသိ မေစာင့္စည္းခဲ႔လို႔ ျဖစ္ပ်က္ခဲ႔ရ
တဲ႔ ျဖစ္ရပ္မွန္ရာဇဝင္သာဓကယူစရာ
သခၤန္းစာတစ္ပုဒ္ပါဘဲ ။ ဒါေၾကာင့္မို႔
သမိုင္းကေပးတဲ႔ ဥပမာကို သာဓကယူ
ကာ အခုေခတ္မွာ "" အမ်ိဳးဘာသာ သာ
သနာအေပၚ သစၥာရွိၾကပါေစ "" လို႔
တိုက္တြန္းနိွဳးေဆာ္လိုက္ရေပသည္ ။
ေဒါက္တာ အရွင္ေသာပါက ၏
အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ သစၥာရွိပါေစ
ေဆာင္းပါးမွ ထုတ္နွဳတ္ေဖၚျပပါသည္ ။
.. www.MyanmarExpress.net
ကုန္းေဘာင္ေခတ္မင္းဆက္ ရွစ္
ဆက္ေျမာက္ "" ပုဂံမင္း "" ဟာ သာယာ
ဝတီမင္းေခၚ ေရႊဘိုမင္းရဲ႕ သားေတာ္တ
ပါးျဖစ္ပါတယ္ ။
၁၂၀၈ ခုနွစ္မွာ နန္းတက္ခဲ႔ၿပီး ၁၂၁
၄ မွာ နတ္ရြာစံသြားခဲ႔ရေသာ ၆ ႏွစ္သာ
စိုးစံခဲ႔ရတဲ့မင္းတစ္ပါးပါဘဲ ။ ပုဂံမင္းဟာ
တိုင္းေရးျပည္ေရးကို စိတ္ဝင္စားမွဳမရွိဘဲ
အေပ်ာ္အပါးကိုသာ လိုက္စားမက္ေမာ
သူျဖစ္ပါတယ္ ။ ၾကက္တိုက္ ငွက္တိုက္စ
တဲ့ ကိစၥေတြမွာသာေပ်ာ္ပိုက္ၿပီး ေသအ
ရက္ကိုလည္း အလြန္အၾကဴးေသာက္သံု
းေလေတာ့တယ္ ။
ဘယ္ေလာက္ထိ အေပ်ာ္အပါးႀကီး
သလဲဆိုရင္ ႏွစ္စဥ္က်င္းပၿမဲျဖစ္တဲ႔မဟာ
သႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို ၃ရက္သာ က်င္းပခဲ့
ေသာ္လည္း ပုဂံမင္းလက္ထက္မွာေတာ့
၄၀ - ၄၅ ရက္အထိ က်င္းပခိုင္းတယ္လို႔
ဖတ္ရွဳ႕ရပါတယ္ ။ နံနက္မ်က္ႏွာသစ္ၿပီး
တာနဲ႔ "" ဒီေန႔ ဘယ္တိရိစၧာန္နဲ႔မ်ားတိုက္
ပြဲလုပ္ဖို႔ စီစဥ္ထားသလဲ "" ဆိုတာကို အ
ရင္ဆံုး ေမးေတာ္မူတာပါဘဲ ။
အမရပူရေနျပည္ေတာ္အနီးမွာ
" ဗုန္းအိုး " ဆိုတဲ႔ ရြာတစ္ရြာရွိပါတယ္ ။
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ဦးက ကုလားသံု႔ပန္း
မ်ားေနထိုင္ရန္အတြက္ ရြာတည္ေပးခဲ႔
တာျဖစ္ပါတယ္ ။ ထိုရြာက သံု႔ပန္းကုလာ
းေတြဟာ ၾကက္ ငွက္ ခ်ိဳ ခါ ေရဘဲစတဲ႔
ေတာတိရိစၧာန္ေတြကို ဖမ္းဆီးေရာင္းခ်
စားေသာက္ အသက္ေမြးၾကပါတယ္ ။
ပုဂံမင္း မင္းသားဘဝကတည္းက
အေပ်ာ္အပါးႀကိဳက္တတ္မွန္းသိေလေတ
ာ့ " ဘိုင္ဆပ္ " လို႔ေခၚတဲ႔ ကုလားတစ္
ေယာက္က မင္းသားစိတ္တိုင္းက်ကစား
လို႔ရေအာင္ တိရိစၧာန္မ်ိဳးစံုကို တိုက္ပြဲအ
ျဖစ္ ဖန္တီးေပးပါတယ္ ။ ပုဂံမင္းသားက
လည္း ဘိုင္ဆပ္ကို သိပ္သေဘာက်သြား
တာေပါ့ ။ မင္းသားလည္း ဘုရင္ျဖစ္လာ
ေရာ ကုလားဘိုင္ဆပ္ကလည္း ဘုရင့္
စိတ္တိုင္းက် ၾကက္တိုက္ ငွက္တိုက္ရံု
တင္မက ထန္းရည္ ေခါင္ရည္ အရက္စ
တာေတြကိုပါ စီမံေပးေတာ့ ကုလားဘိုင္
ဆပ္ကို လက္ရံုးအျဖစ္အနားမွာထားၿပီး
ၿမိဳ႕ဝန္မင္းရာထူးကိုပါ ခန္႔အပ္လိုက္ပါ
ေတာ့တယ္ ။
တိုင္းျပည္အက်ိဳးစီးပြါး ဘာသာ
သာသနာေရး အမ်ိဳးသားေရးတို႔ကိုစိတ္မ
ဝင္စားေတာ့ဘဲ သာမန္အရပ္သားတစ္
ေယာက္လို ျပဳက်င့္ေနပါေတာ့တယ္ ။
ဘုရင္ရဲ႕လုပ္ရပ္ေတြကို နန္းတြင္းပုဂၢိဳလ္
မ်ားမႀကိဳက္ၾကေတာ့ေပမယ့္ ေၾကာက္
လန္႔ေနၾကေတာ့ ဘယ္သူကမွမေျပာရဲ
ၾကေတာ့ဘူး ။ ကုလားမုဆိုး ဘိုင္ဆပ္က
ၿမိဳ႕ဝန္မင္းျဖစ္လာေလေတာ့ အမရပူရၿမိဳ႔
ေတာ္မွာ ၾသဇာအရွိန္အဝါ လႊမ္းမိုးလာ
တင္မက ေလာင္းကစားနဲ႔ေသရည္ႀကိဳ
က္တဲ႔ ဘုရင္အေပၚမွာပါ သူ႔အလိုလိုက္
သူ႔အႀကိဳက္ေၾကာင့္ ဘုရင္ကလည္းဘိုင္
ဆပ္လုပ္သမွ် ဘာမွျပန္မေျပာေတာ့ဘဲ
ၾသဇာရွိလာတယ္ ။ ဘုရင္ကၾကက္တိုက္
ေနစဥ္ ၿမိဳ႕ဝန္ဘိုင္ဆပ္က သူလုပ္ခ်င္ရာ
ထင္ရာစိုင္းေတာ့တာဘဲ ။
တေျဖးေျဖးနဲ႔တစ္ဆင့္တက္လာၿပီး
ဘိုင္ဆပ္က သူ႔တပည့္ကုလားေတြကို
နန္းတြင္းသြင္းၿပီး ရာထူးေနရာေတြေပး
လာေတာ့တယ္ ။ ငပိန္ဆိုတဲ႔ကုလားကို
ၿမိဳ႕စားရာထူး / ေရႊေဘာ္ဆိုတဲ႔ကုလား
ကိုေတာ့ တံခါးမွဴးအျဖစ္ထားၿပီး ငမွံဳဆို
တဲ႔ကုလားကို ေစ်းေခါင္းရာထူး ငရွင္ေလ
းဆိုတဲ႔ကုလားကိုေတာ့ ထန္းေခါင္းတာ
ဝန္ေတြေပးလိုက္ေတာ့တယ္ ။
ရွင္ဘုရင္ကိုယ္တိုင္က ဘာသာေရး
အသိမရွိေလေတာ့ ဘာသာျခားေတြဝင္
ေရာက္ေနရာယူၾကေရာေပါ့ ။ ကုလားဘို
င္ဆပ္နဲ႔အဖြဲ႕ဟာ အာဏာရလာတာနဲ႔ျမန္
မာအမ်ိဳးသမီးေတြကို ေစာ္ကားမွဳျပဳလာ
ေတာ့တယ္ ။ တစ္ခ်ိဳ႕အမ်ိဳးသမီးေတြဆို
ရင္ ဘိုင္ဆပ္ရန္ကလြတ္ေအာင္ ၿမိဳ႕ေတ
ာ္ကေန ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ၾကရတယ္။
အမရပူရေနျပည္ေတာ္မွာ ဘိုင္ဆပ္အုပ္
စုကိုေၾကာက္လို႔ ဘယ္သူမွမေျပာရဲေသာ္
လည္း စာခ်ိဳးစာပစ္ေလးေတြကေတာ့
တစတစရွိလာခဲ႔တယ္ ။
မ်ိဳးႏြယ္မတူ ၊ ဘယ္ကလူ
ျပည္ဆူပြက္ေအာင္ ၊ ထားပါလိမ့္ ။
ခ်ိဳးၾကက္တည္ရာ ေတြ႕ခဲ႔ပါ
ျပည္ေတာ္ဘယ္မွာ သာပါလိမ့္ ။
ဘိုင္ဆပ္နည္းတူ သူ႔တပည့္ကလည္
းေခသူမဟုတ္ ။ နန္းတြင္းေနရာရလာျပ
န္ေတာ့ ထင္ရာစိုင္းလာျပန္တယ္ ။ နန္း
တြင္းအေနာက္ေဆာင္ေခၚမိဖုရားအေဆ
ာင္ကို ဘုရင္မွအပ ဘယ္ေယာက်ၤားမွဝင္
ခြင့္မရွိေသာ္လည္း ဘိုင္ဆပ္နဲ႔သူ႔တပည့္
ေတြကေတာ့ ဝင္ခြင့္ရေအာင္ဘုရင္အ
ေပၚသိမ္းသြင္းလိုက္ၾကတာပါဘဲ ။
အမရပူရ ျပည္႒ာန
သည္အလွခက္တယ္ ။
ကုလားက အားရမွ လႊတ္ေတာ္မူတယ္
မလြတ္သူ ေရွးကံအေၾကာင္း လို႔ေတာင္
စပ္ဆိုလိုက္ၾကပါေသးတယ္ ။
ျဖစ္စဥ္ကေတာ့ ကုလားဘိုင္ဆပ္
ရဲ႕လက္ေထာက္ ၿမိဳ႕စာေရးဝန္ ကုလား
ငပိန္က ေတာင္သမန္အင္းကိုျဖတ္ၿပီး
တံတားထိုးရန္ စီမံလိုက္ပါေတာ့တယ္ ။
ပုဂံမင္းကလည္း ေဆာက္လုပ္ခြင့္ေပး
ေလေတာ့ ငပိန္ဆိုသူက သူ႔စိတ္တိုင္းက်
ေတာင္သမန္အင္းတံတားစီမံကိန္း စပါ
ေတာ့သည္ ။ အလြန္ခံ႔ညားၿပီး က်က္သ
ေရရွိလွတဲ႔တံတားေပါ့ ။ ခုဆိုနွစ္ေပါင္းရာ
ေက်ာ္သြားပါၿပီ ။ ဦးပိန္ဆိုတဲ႔ကုလားက
ေဆာက္လုပ္တဲ႔တံတားျျဖစ္တာေၾကာင့္
"" ဦးပိန္တံတား "" လို႔ ေခၚခဲ႔ၾကတာပါ ။
ေရွးေဟာင္းတံတားႀကီးျဖစ္သလို
အဖိုးတန္ကြ်န္းသစ္ေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္
နိုင္ခဲ႔တဲ႔အတြက္လည္း သမိုင္းတြင္ေနခဲ႔
ၾကတာေပါ့ ။ ဒါကေတာ့ သမိုင္းအမွန္က္ို
မသ္ိတဲ႔အခါေပါ့ေလ ။ အမွန္တစ္ကယ္
မွာေတာ့ ေတာင္သမန္အင္းကိုျဖတ္ကူး
ေဆာက္လုပ္မယ့္ သစ္သားတံတားႀကီး
ကို တည္ေဆာက္ခဲ႔တာဟာ တကယ့္
စိတ္ရင္းေစတနာအမွန္နဲ႔ေတာ့မဟုတ္ခဲ႔
ဘူး ။ အမွန္ကေတာ့ အကြက္ေစ့ေစ့ခ်
လိုက္တာပါဘဲ ။ ေတာင္သမန္အင္းရဲ႕
တစ္ဘက္ကမ္းမွာ ကုလားအမ်ားအျပား
တို႔ရွိေနၾကပါတယ္ ။ ဘိုင္ဆပ္တို႔အဖြဲ႕က
အမရပူရနန္းေတာ္ကိုတက္ၿပီး အာဏာ
သိမ္းပိုက္တဲ႔အခါမွာ တစ္ဖက္ကမ္းကကု
လားမ်ား အလြယ္တကူကူးလာၿပီးေတာ့
နန္းသိမ္းရန္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေဆာက္
လုပ္ထားခဲ႔ျခင္းေပတည္း ။ ကုလားဆိုတဲ႔
ဘာသာျခားတို႔ရဲ႕ အရိပ္ေနေန အခက္
ခ်ိဳးလိုက္တဲ႔ အႀကံပက္စက္ျခင္းပါဘဲ ။
တံတားႀကီးကိုၾကည့္ၿပီး ၾကည္ႏူး
နိုင္ၾကတာဟာ ဒီအျဖစ္မွန္ကို မသိခဲ႔ၾက
လို႔ပါ ။ ဒါ့ထက္ပိုဆိုးတာက အဲဒီငပိန္ဆို
တဲ႔သူ ( ဘိုင္ဆပ္တပည့္ေက်ာ္ ငပိန္ )က
တံတားကိုေဆာက္တဲ႔အခါမွာ အမရပူရ
ေနျပည္ေတာ္အဝွမ္းရွိ စစ္ကိုင္းနဲ႔အင္းဝ
အရပ္မွာရွိတဲ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း
ေဟာင္းေတြ / သာသနိကအေဆာက္အ
ဦး ဓမၼာရံုေတြ ဇရပ္ႀကီးေတြ ဘုရားတန္
ေဆာင္ေတြကိုၿဖိဳဖ်က္ၿပီး အဲဒီသစ္လံုးမ်ာ
းကိုယူငင္ကာ အမရပူရျပည္သူအင္အား
နဲ႔ တည္ေဆာက္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္ ။
ကုလားငပိန္ဖ်က္လိုက္တဲ႔ သစ္ေတြ
ထဲက အေကာင္းစားကြ်န္းသစ္လံုးေတြ
ကို အျခားတိုင္းတစ္ပါးအထိေရာင္းစား
လိုက္ပါေသးတယ္ ။ ယေန႔ေတြ႕ျမင္ေန
ၾကတဲ႔ ဦးပိန္တံတားရဲ႕အေကာင္းစား
သစ္ေတြဟာ ငပိန္မႀကိဳက္ တိုင္းတစ္ပါး
က အဝယ္မလိုက္လို႔ က်န္ေနခဲ႔တဲ႔သစ္
ေတြနဲ႔ ကြ်န္းသစ္အခ်ိဳ႕ကို ျပဳလုပ္ထား
ျခင္းပါ ။ တိုင္းျပည္ကိိုအာဏာသိမ္းဖို႔အ
တြက္ တံတားထိုးေဆာက္လုပ္ထားတဲ႔
ဘာသာျခားေတြရဲ႕စီမံကိန္းဟာ ဘယ္
ေလာက္ထိရင္နာစရာေကာင္းလိုက္သ
လဲ ။ ေနရာမေပးသင့္ မေပးထိုက္တဲ႔ လူ
မ်ိဳးျခား ဘာသာျခားကို အာဏာေပးမိ
လိုက္ေတာ့ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအ
တြက္ပါ နစ္နာဆံုးရွံဳးရပါေတာ့တယ္ ။
ကုလားဘိုင္ဆပ္နဲ႔အဖြဲ႕ဟာ ျမန္
မာအမ်ိဳးသမီးေလးေတြကို ဖ်က္ဆီးရံုတ
င္မကဘူး အဓမၼသိမ္းပိုက္ေပါင္းသင္းေန
တဲ႔ မယားေပါင္း ( ၄၀ ) ေက်ာ္ေတာင္ရွိ
တယ္လို႔ဆိုပါတယ္ ။ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြ
အေပၚမွာလည္း ရတဲ႔နည္းနဲ႔ေငြေတာင္းခံ
တယ္ ။ အလြယ္တကူမရခဲ႔ရင္ အကြက္
ဆင္ၿပီး ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္သတ္ျဖတ္ျပန္တ
ယ္ ။ ဘ္ိုင္ဆပ္ၿမိဳ႕ဝန္သက္တမ္း ၅ ႏွစ္အ
တြင္းမွာ ျမန္မာလူမ်ိဳးေပါင္း ( ၂၀၀၀ )ခန္႔
ညွဥ္းပမ္းႏွိပ္စက္ အေသသတ္ခဲ႔တယ္လို႔
ျမန္မာ့သမိုင္းေတြမွာ ေဖၚျပထားပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကုလားဘိုင္ဆပ္
ဆိုးသြမ္းရိုင္းစိုင္းလာမွဳကို ဘုရင္ကိုယ္
တိုင္က နားလည္သိရွိ သေဘာေပါက္
လာကာ ကုလားဘိုင္ဆပ္ကို ရာထူးခ်
ဖမ္းဆီးၿပီး အမရပူရၿမိဳ႕လယ္မွာ ကားစင္
တင္ တံက်င္ထိုးၿပီး မေသမခ်င္းကြပ္မ်
က္လိုက္ရေလေတာ့သည္ ။ ဒါက ကုန္း
ေဘာင္ေခတ္က ပုဂံမင္းအမ်ိဳးဘာသာ
သာသနာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳရေကာင္းမွ
န္းမသိ မေစာင့္စည္းခဲ႔လို႔ ျဖစ္ပ်က္ခဲ႔ရ
တဲ႔ ျဖစ္ရပ္မွန္ရာဇဝင္သာဓကယူစရာ
သခၤန္းစာတစ္ပုဒ္ပါဘဲ ။ ဒါေၾကာင့္မို႔
သမိုင္းကေပးတဲ႔ ဥပမာကို သာဓကယူ
ကာ အခုေခတ္မွာ "" အမ်ိဳးဘာသာ သာ
သနာအေပၚ သစၥာရွိၾကပါေစ "" လို႔
တိုက္တြန္းနိွဳးေဆာ္လိုက္ရေပသည္ ။
ေဒါက္တာ အရွင္ေသာပါက ၏
အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ သစၥာရွိပါေစ
ေဆာင္းပါးမွ ထုတ္နွဳတ္ေဖၚျပပါသည္ ။
.. www.MyanmarExpress.net
3 comments:
Because this King, Muslim people live in our country. Now ASSK again wants to change 59F law. Then our country will be Islamic country soon because of ASSK. No Brain ASSK.
အေသခ်ာပဲ
ေဒၚစုက ကုလား ကိုနီ ကိုစင္ေပၚတင္ျပန္ျပီေစာေစာရွင္းထားမွေကာင္းယ္ အာဏာသိမ္းျပီးဒီေကါင္ကိုအရင္သတ္--
Post a Comment
https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္