Subscribe to our RSS Feed

ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးတင္ေမာင္ဦး ေဆြးေႏြးမႈအၿပီး ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေဆြးေႏြးေျပာၾကားခ်က္မ်ား

From : .. Ye Htut


ကၽြန္ေတာ့္မွာကိုယ္ေရးကိုယ္တာအက်ိဳးစီးပြားလံုးဝမရိွပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ ဇနီးေရာ၊ ကၽြန္ေတာ့္သားသမီးေရာ မီဒီယာလုပ္ငန္းလုပ္တာမရိွပါဘူး။ျပန္ၾကားေရးမွာလာၿပီးေတာ့ ပစၥည္းလာေရာင္းတဲ့့ အထဲမွာလည္း ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးေတြ သားသမီးေတြမပါ ပါဘူးခင္ဗ်။ ဒါ့ေၾကာင့္မုိ႕လို႕ ကၽြန္ေတာ့္မွာကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳ ႏုနယ္မႈေၾကာင့္ ဆံုးျဖတ္ေတြမွာလြဲေခ်ာ္ ေကာင္းလြဲေခ်ာ္ႏုိင္ပါတယ္။ ေထာက္ျပစရာ ရိွေကာင္း ရိွႏုိင္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ေသခ်ာတာကေတာ့ ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ကြ်န္ေတာ္ မွတ္ေက်ာက္တင္ ခံႏုိင္ပါတယ္။

------------------------------------------------------------------------

ကြ်န္ေတာ္တို႔ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ရဲ႕ နည္းဥပေဒပုဒ္မ ၆၃ (ခ) (စ) ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ဒီ အဆိုက အဆိုလည္းမဟုတ္ အေမးအျမန္းလည္း မဟုတ္ေပမယ့္လည္း စာကိုေဆြးေႏြးတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သီးျခားျပဌာန္းျခင္းမရွိေပမယ့္လည္း ဒီ ၆၃ (စ) ဟာ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြနဲ႔ ဆီေလ်ာ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ကြ်န္ေတာ္ျပန္ၿပီးေတာ့ ညႊန္းလိုပါတယ္။ ဒီမွာ ျပဌာန္းထားတာကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ေဆြးေႏြးတဲ့ကိစၥေတြဟာ ေဆြးေႏြးတဲ့ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ဘဲ သက္ဆိုင္ရမယ္လို႔ ၆၃ (စ) မွာ ျပဌာန္းထားပါတယ္။

ခုန ဦးတင္ေမာင္ဦး ေဆြးေႏြး သြားတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သတင္းစာပါ ေဆာင္းပါးကိစၥဟာ ဒါဟာဒီကိစၥနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။ လိုအပ္လို႔ ဘာေၾကာင့္ ဒီေဆာင္းပါးေတြ ထည့္ရလဲလို႔ သိခ်င္လို႔ရွိရင္ကြ်န္ေတာ့္ကို နည္းဥပေဒမ်ားနဲ႔ အညီ ေမးျမန္းေမးလို႔ရွိရင္ ကြ်န္ေတာ္ သီးျခားလာၿပီးေတာ့မွကြ်န္ေတာ္တုိ႕ ေျဖႏုိင္ပါတယ္။

 ေနာက္ ဒီလိုပါဘဲ ခင္ဗ်။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျပည္သူ႔ရင္ျပင္ကိစၥ။ဒါဆိုလဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ေဆြးေႏြးေနတဲ့ ကိစၥနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။ စာနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။စာမွာ တစ္ကယ္ေတာ့ ေဆြးေႏြးသင့္တာက ဒီစာသည္ ဘာအဓိပၸာယ္ ေဆာင္သလဲ၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ရဲ႕ေျပာၾကားခ်က္ကို ျငင္းပယ္ရာမ်ား ေရာက္သလား၊ ဘယ္လိုမ်ား စဥ္းစားထားတယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥကိုဘဲေဆြးေႏြးသင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဒီ္ႏွစ္ခ်က္ကိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ကန္႔ကြက္ပါတယ္။

 ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ေထာက္ျပခ်င္တာက မီဒီယာကို ကြ်န္ေတာ္တို႔က ျပစ္ပယ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေဆြးေႏြးတဲ့သူဆုိတာကမီဒီယာတစ္ခုတည္းကိုဘဲ ယူလို႔မရပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တပ္မေတာ္မွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ဖူးတဲ့သူေတြ ဒီသတင္းအခ်က္အလက္ကို ခိုင္မာေအာင္ စိစစ္ဖို႔ ဆိုတဲ့ကိစၥကို ပိုၿပီးေတာ့ နားလည္ဖို႔လိုမယ္လုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ ထင္ပါတယ္ခင္ဗ်။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က ဦးတင္ေမာင္ဦးက ေျပာသြားပါတယ္။၀န္ထမ္းေတြကို ေမးလုိ႕ရွိရင္ မရပါဘူး။  ကြ်န္ေတာ္တို႔တင္ဒါကိစၥေတြကတကယ္ေတာ့ စာေရးေမးစရာေတာင္ မလိုပါဘူး။ www.moi.gov.com ကို ရိုက္ၿပီးေတာ့မွ ၀က္ဘ္ဆိုဒ္မွာ ၀င္ၾကည့္္လိုက္လို႔ရွိရင္ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ တင္ဒါစည္းမ်ဥ္း အေသးစိတ္ေတြ အားလံုး ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပါပါတယ္။

 ၿပီးရင္ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ အခုန ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ တင္ဒါစည္းမ်ဥ္းမွာ က်န္စရာ အေၾကာင္းလည္း မရွိပါဘူး။ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ Eleven က ေရးတဲ့အခါမွာ သူတို႔ရဲ႕ ၀က္ဘ္ဆိုဒ္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီကယူသြားတဲ့၊ ၀ယ္သြားတဲ့ ဟာကိုလည္း အျပည့္အစံု တင္ထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ကြ်န္ေတာ္က မီဒီယာတစ္ခုတည္းကို ေျပာတယ္ ဆိုျခင္းသည္ မီဒီယာကို အားမကိုးရဘူးလို႔ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ေ

ဆြးေႏြးတဲ႔ အေၾကာင္းအရာ ႀကီးမားလာတာနဲ႔အမွ် ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔တဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကိုရွာေဖြဖို႔ လိုအပ္တယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုဘဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေထာက္ညႊန္္ျပလိုျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခါ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ပုဒ္မ ၂၂၁ မွာ ညႊန္းၿပီးေတာ့ ေျပာသြားတာရွိပါတယ္။ ပုဒ္မ ၂၂၁ဆိုတာကေတာ့ ဘ႑ာေငြ အစိုးရ ရသံုးထဲတြင္ ထည့္ၿပီး လုပ္ရမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကိုပိုက္ေထြး ဦးပိုက္ေထြး လာရွင္းျပတုန္းကလဲ ပါပါတယ္တယ္ခင္ဗ်။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဒါကိုလုပ္တဲ့အခါ လုပ္ငန္းပမာဏ အရမ္း ႀကီးမားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မုိ႕လုိ႕ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သည္ ႏုိင္ငံေတာ္ကေငြေၾကးကို ထည့္စရာမလိုဘဲနဲ႔ ဟိုဘက္သည္ဘက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရမယ့္ အေဆာက္အဦးအသစ္ေတြကို ေျပာင္းၿပီးေတာ့ လုပ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ အေနနဲ႕ ေငြေၾကးထည့္၀င္စရာ မလိုပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒါကလည္း ၂၂၁ ကို ညႊန္းမယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔လုပ္တဲ့စနစ္နဲ႔၂၂၁ နဲ႔ လိုမလို ဆိုတာလဲ  ျပန္ၿပီး ေတာ့ စဥ္းစားရမယ့္ကိစၥလို႔ ကြ်န္ေတာ္ ျမင္ပါတယ္ခင္ဗ်။ ေ

နာက္တစ္ခါ ပုဒ္မ ၂၂၈ မွာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေျပာသြားတဲ့အခါမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုတဲ့ စာသားရွိပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္။ အဲဒီေတာ့ဒီမွာလဲ  ကၽြန္ေတာ္တုိ႕က ကြ်န္ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ဒါ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကိုလည္း အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုဖို႔လည္း တာ၀န္မရွိပါဘူး။ သို႔ေသာ္ကြ်န္ေတာ္တု႔ိအေနနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုတဲ့ စကားရပ္နဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲေရး ဆိုတဲ့ စကားရပ္ကိုေတာ့ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ျပန္လည္စဥ္းစားသင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ခင္ဗ်။ အဲ့ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႕က

လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌ သူရဦးေရႊမန္း ေဆြးေႏြးေျပာၾကားခ်က္
ခဏ။ဦးခင္ေမာင္ရီကို မိုက္ေပးလိုက္ပါ။ ဝန္ႀကီး ခဏေစာင့္ပါ။

လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးခိုင္ေမာင္ရည္မွေဆြးေႏြးေျပာၾကားခ်က္
ေလးစားအပ္ပါေသာနာယကႀကီးခင္ဗ်ား။ လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးတဲ့ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဆြးေႏြးခ်က္ကိုကန္႔ကြက္ပိုင္ခြင့္ရိွသူဟာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ သာျဖစ္ပါတယ္။ ကန္႔ကြက္ျခင္း၊ ေထာက္ခံဆႏၵမဲေပးျခင္း၊ကန္႕ကြက္ဆႏၵမဲေပးျခင္း၊ ၾကားေနမဲေပးျခင္း အပါအဝင္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦးရဲ႕ေဆြးေႏြးခ်က္ကို ကန္႕ကြက္လိုလွ်င္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ကပဲ ကန္႔ကြက္ခြင့္ ရိွပါတယ္။သက္ဆုိင္ရာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႔အစည္းေတြက လႊတ္ေတာ္ကို ေခၚတဲ့အခါမွာ လာေရာက္ ရွင္းလင္းဖို႔ပဲတာဝန္ရွိပါတယ္။ ဒီ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ အခုလုိ လႊတ္ေတာ္ကို္ယ္စားလွယ္တစ္ဦးရဲ႕ ေျပာဆိုခ်က္ကိုကန္႔ကြက္ပါတယ္လုိ႕ ေျပာတဲ့အတြက္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႔အစည္းကို ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ကန္႔ကြက္ပါသည္ဟု ေျပာလုိပါတယ္။

လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌ သူရဦးေရႊမန္း ေမးျမန္းခ်က္
ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးေဆြးေႏြးရန္ ရိွပါသလား။

ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္မွ ေဆြးေႏြးေျပာၾကားခ်က္

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကန္႔ကြက္တယ္ဆိုတာမဲေပးတဲ့ သေဘာမဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က ေထာက္ျပခ်င္တာက သိပ္မၾကာခင္ကလည္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနဒုတိယဝန္ႀကီး ရွင္းျပတဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ အဲ့ဒီတုန္းက ဦးနႏၵာေက်ာ္စြာက နာယကနဲ႕ထုိင္ ေနရာမွာထုိင္ၿပီး လုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ထင္ပါတယ္ခင္ဗ်။ အဲဒီမွာလည္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြက အဲဒီမွာက်ေတာ့ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္ ဂုဏ္သိကၡာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေျပာတဲ့ အတြက္ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ အသံုးအႏႈန္းရိွသည္ဆို၍ေျပာၾကား သြားသည့္အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႕ ကၽြန္ေတာ္က ဒီအတိုင္း လုိက္ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ကန္႔ကြက္တယ္ဆိုတဲ့ စကား မသံုးရဘူးဆိုရင္လည္း ေထာက္ျပတယ္ ဆိုတဲ့ စကားကို ကၽြန္ေတာ္ သံုးခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်။


ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ဆက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေဆြးေႏြးရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေနာက္ဆံုးတစ္ခုပါပဲခင္ဗ်ာ။(၂၂၈) ကိစၥပါပဲ။ (၂၂၈) ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုဖုိ႕ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕မွာ တာဝန္ မရိွပါဘူး။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္အေနျဖင့္ေျပာခ်င္တာက အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲခြင့္ဆိုတဲ့ စီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုတဲ့ ႏွစ္ခုၾကားမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ မတူညီတာေတြ ရိွႏုိင္ပါတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တစ္ဦးခ်င္းကၽြန္ေတာ္တာဝန္ယူေနရေသာ ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္တာကို ေျပာရရင္ေတာ့ စီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုတာဟာဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားကို သက္မွတ္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားႏွင့္အညီတာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈမ်ားႏွင့္ ဝန္ႀကီးနဲ႕ ဌာနဆိုင္ရာ အႀကီးအကဲပါဝင္တဲ့ အလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႕က ေဆာင္ရြက္ရတဲ့ကိစၥလို႔ နားလည္ပါတယ္။ တကယ္လို႔စီမံခန္႔ခြဲမႈကို ကၽြန္ေတာ္ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာကၽြန္ေတာ္သည္ ပုဂၢိဳလ္ေရးအက်ိဳးစီးပြားပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အဂတိ လုိက္စားမႈ ရိွတယ္ဆိုရင္ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ အခ်ိန္မေရြး ကၽြန္ေတာ္အေရးယူခံႏုိင္ပါတယ္။

 ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ နာယကႀကီးကို တင္ျပခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ့္ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္တဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြသည္ မွားခ်င္မွားမယ္ မွန္ခ်င္ မွန္မယ္ အားနည္းမႈမ်ား ရိွေကာင္းရိွႏုိင္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာကိုယ္ေရးကိုယ္တာအက်ိဳးစီးပြားလံုးဝမရိွပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ ဇနီးေရာ၊ ကၽြန္ေတာ့္သားသမီးေရာ မီဒီယာလုပ္ငန္းလုပ္တာမရိွပါဘူး။ျပန္ၾကားေရးမွာလာၿပီးေတာ့ ပစၥည္းလာေရာင္းတဲ့့ အထဲမွာလည္း ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးေတြ သားသမီးေတြမပါ ပါဘူးခင္ဗ်။ ဒါ့ေၾကာင့္မုိ႕လို႕ ကၽြန္ေတာ့္မွာကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳ ႏုနယ္မႈေၾကာင့္ ဆံုးျဖတ္ေတြမွာလြဲေခ်ာ္ ေကာင္းလြဲေခ်ာ္ႏုိင္ပါတယ္။ ေထာက္ျပစရာ ရိွေကာင္း ရိွႏုိင္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ေသခ်ာတာကေတာ့ ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ကြ်န္ေတာ္ မွတ္ေက်ာက္တင္ ခံႏုိင္ပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
 


.. https://www.facebook.com/MyanmarExpress
 

0 comments:

Post a Comment

https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္