From :
..the voice
ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ (Dawei Special Economic Zone) စီမံကိန္းအတြက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္အားလုံးသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံက အဓိကခ်ဳပ္ကိုင္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းအဖဲြ႕ ဥကၠ႒ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးေအးျမင့္က ဇူလိုင္လ ၂၇ ရက္ေန႔တြင္ ေျပာၾကားသည္။
ထားဝယ္စီမံကိန္းကို ထိုင္းႏွင့္ ျမန္မာ မည္သူပိုင္ဆိုင္သနည္းဟု ဂ်ပန္က ေမးခြန္းထုတ္ဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္မွ ေျပာဆိုလာၿပီးေနာက္ ဦးေအးျမင့္က ထိုသို႔ရွင္းလင္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ေဖာ္ေဆာင္ရန္အတြက္ ပင္မကုမၸဏီ (၁) (Special Purpose Vehicle – SPV 1) ကို ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ မွတ္ပုံတင္မည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကိစၥမ်ားကို ထိုင္းႏိုင္ငံက ခ်ဳပ္ကိုင္မည္ကို စိတ္ပူေနေသာ္လည္း ပင္မကုမၸဏီအမွတ္ (၂) ျဖစ္သည့္ (Special Purpose Vehicle-SPV 2) ကို ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ မွတ္ပုံတင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာ္မတီကိုလည္း ဖြဲ႕စည္းထားေၾကာင္း ၎ကဆိုသည္။
ပင္မကုမၸဏီ အမွတ္ (၁) သည္ ၾကားဝင္ညႇိႏိႈင္း ေဆာင္႐ြက္ရန္၊ လိုအပ္သည္မ်ားကို အေထာက္အပံ့ ေပးရန္ႏွင့္ လိုအပ္ေသာ အႀကံဉာဏ္မ်ားကို ေပးရန္သာျဖစ္ၿပီး သူရဦးေသာင္းလြင္ ဦးေဆာင္ေသာ ထားဝယ္အထူး စီးပြားေရးဇုန္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီက တည္ေဆာက္ေရး ကိစၥအားလုံးတြင္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အရွိဆုံးျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ဆိုသည္။
“ဒါဆိုရင္ ပင္မကုမၸဏီအမွတ္ (၁) က လုပ္ပိုင္ခြင့္မရွိဘူးလား ေမးစရာရွိတယ္။ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံတကာ စေတာ့ပ္ရွယ္ယာ ေစ်းကြက္ကိုဝင္ဖို႔၊ လိုအပ္တဲ့ ရင္းႏွီးေငြကို ရွာေပးဖို႔ တာဝန္ေတြ ရွိပါတယ္” ဟု ၎ကဆိုသည္။
ႏွစ္ဖက္အစိုးရ၏ ထားဝယ္စီမံကိန္းအတြက္ ဘ႑ာေရး အခက္အခဲမ်ား ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္ ပင္မကုမၸဏီ (၁) သည္ ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္ေရး ကုမၸဏီလီမိတက္ အမည္ျဖင့္ ႏိုင္ငံတကာ ေငြေၾကးေစ်းကြက္သို႔ ဝင္ေရာက္ျခင္း၊ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီက တာဝန္ယူ ေဆာက္လုပ္ေနသည့္ ျမန္မာ-ထိုင္း အေဝးေျပး လမ္းမႀကီးအတြက္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို ႏိုင္ငံတကာ အႀကံေပးအဖြဲ႕ (International Consultan) မ်ားကို ငွားရမ္းတြက္ခ်က္ေစၿပီး တာဝန္ယူ ေျဖရွင္းျခင္းစသည့္ ပင္မကုမၸဏီ (၁) ၏လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမ်ဳိးသား စီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖဳိး တိုးတက္မႈဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဆက္ေအာင္က ေျပာၾကားသည္။
ကနဦးတြင္ ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရး ဇုန္စီမံကိန္းတြင္ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီကို လုပ္ကိုင္ေစခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါ အဆိုပါ ကုမၸဏီသည္ အရင္းအႏွီး မလုံေလာက္ေသာေၾကာင့္ ပင္မကုမၸဏီအမွတ္ (၁) ႏွင့္ ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီၾကားစာခ်ဳပ္ (Framework Agreement) ခ်ဳပ္ၿပီးသည္အထိ လုပ္ကိုင္ေစမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းစီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီ ဥကၠ႒ သူရဦးေသာင္းလြင္က ဆိုသည္။
တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီးရွိ လူဦးေရ၏ သုံးပုံတစ္ပုံသည္ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားမ်ားအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေနၾကရာ ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ေၾကာင့္ အလုပ္အကိုင္မ်ား ရရွိလာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထားဝယ္ၿမဳိ႕ရွိ ႐ြာေျခာက္႐ြာကိုမူ စီမံကိန္းလြတ္ရာ ေနရာမ်ားတြင္ ေ႐ႊ႕ေျပာင္း ထားၿပီး ယခင္ထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ အေျခအေနမ်ား ဖန္တီးေပးထားေၾကာင္း အဆိုပါ ပုဂၢဳိလ္က ေျပာၾကားသည္။
ကနဦးတြင္ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီက ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းကို အဆင့္ငါးဆင့္ျဖင့္ ၇၅ ႏွစ္အတြင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိေသာ္လည္း ယခုအခါ ျမန္မာ၊ ထိုင္း အစိုးရႏွင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ မိတ္ဖက္ႏိုင္ငံအျဖစ္ ပါဝင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးေအးျမင့္က ေျပာၾကားသည္။
.. www.MyanmarExpress.net
ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ (Dawei Special Economic Zone) စီမံကိန္းအတြက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္အားလုံးသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံက အဓိကခ်ဳပ္ကိုင္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းအဖဲြ႕ ဥကၠ႒ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးေအးျမင့္က ဇူလိုင္လ ၂၇ ရက္ေန႔တြင္ ေျပာၾကားသည္။
ထားဝယ္စီမံကိန္းကို ထိုင္းႏွင့္ ျမန္မာ မည္သူပိုင္ဆိုင္သနည္းဟု ဂ်ပန္က ေမးခြန္းထုတ္ဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္မွ ေျပာဆိုလာၿပီးေနာက္ ဦးေအးျမင့္က ထိုသို႔ရွင္းလင္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ေဖာ္ေဆာင္ရန္အတြက္ ပင္မကုမၸဏီ (၁) (Special Purpose Vehicle – SPV 1) ကို ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ မွတ္ပုံတင္မည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကိစၥမ်ားကို ထိုင္းႏိုင္ငံက ခ်ဳပ္ကိုင္မည္ကို စိတ္ပူေနေသာ္လည္း ပင္မကုမၸဏီအမွတ္ (၂) ျဖစ္သည့္ (Special Purpose Vehicle-SPV 2) ကို ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ မွတ္ပုံတင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာ္မတီကိုလည္း ဖြဲ႕စည္းထားေၾကာင္း ၎ကဆိုသည္။
ပင္မကုမၸဏီ အမွတ္ (၁) သည္ ၾကားဝင္ညႇိႏိႈင္း ေဆာင္႐ြက္ရန္၊ လိုအပ္သည္မ်ားကို အေထာက္အပံ့ ေပးရန္ႏွင့္ လိုအပ္ေသာ အႀကံဉာဏ္မ်ားကို ေပးရန္သာျဖစ္ၿပီး သူရဦးေသာင္းလြင္ ဦးေဆာင္ေသာ ထားဝယ္အထူး စီးပြားေရးဇုန္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီက တည္ေဆာက္ေရး ကိစၥအားလုံးတြင္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အရွိဆုံးျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ဆိုသည္။
“ဒါဆိုရင္ ပင္မကုမၸဏီအမွတ္ (၁) က လုပ္ပိုင္ခြင့္မရွိဘူးလား ေမးစရာရွိတယ္။ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံတကာ စေတာ့ပ္ရွယ္ယာ ေစ်းကြက္ကိုဝင္ဖို႔၊ လိုအပ္တဲ့ ရင္းႏွီးေငြကို ရွာေပးဖို႔ တာဝန္ေတြ ရွိပါတယ္” ဟု ၎ကဆိုသည္။
ႏွစ္ဖက္အစိုးရ၏ ထားဝယ္စီမံကိန္းအတြက္ ဘ႑ာေရး အခက္အခဲမ်ား ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္ ပင္မကုမၸဏီ (၁) သည္ ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္ေရး ကုမၸဏီလီမိတက္ အမည္ျဖင့္ ႏိုင္ငံတကာ ေငြေၾကးေစ်းကြက္သို႔ ဝင္ေရာက္ျခင္း၊ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီက တာဝန္ယူ ေဆာက္လုပ္ေနသည့္ ျမန္မာ-ထိုင္း အေဝးေျပး လမ္းမႀကီးအတြက္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို ႏိုင္ငံတကာ အႀကံေပးအဖြဲ႕ (International Consultan) မ်ားကို ငွားရမ္းတြက္ခ်က္ေစၿပီး တာဝန္ယူ ေျဖရွင္းျခင္းစသည့္ ပင္မကုမၸဏီ (၁) ၏လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမ်ဳိးသား စီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖဳိး တိုးတက္မႈဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဆက္ေအာင္က ေျပာၾကားသည္။
ကနဦးတြင္ ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရး ဇုန္စီမံကိန္းတြင္ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီကို လုပ္ကိုင္ေစခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါ အဆိုပါ ကုမၸဏီသည္ အရင္းအႏွီး မလုံေလာက္ေသာေၾကာင့္ ပင္မကုမၸဏီအမွတ္ (၁) ႏွင့္ ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီၾကားစာခ်ဳပ္ (Framework Agreement) ခ်ဳပ္ၿပီးသည္အထိ လုပ္ကိုင္ေစမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းစီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီ ဥကၠ႒ သူရဦးေသာင္းလြင္က ဆိုသည္။
တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီးရွိ လူဦးေရ၏ သုံးပုံတစ္ပုံသည္ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားမ်ားအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေနၾကရာ ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ေၾကာင့္ အလုပ္အကိုင္မ်ား ရရွိလာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထားဝယ္ၿမဳိ႕ရွိ ႐ြာေျခာက္႐ြာကိုမူ စီမံကိန္းလြတ္ရာ ေနရာမ်ားတြင္ ေ႐ႊ႕ေျပာင္း ထားၿပီး ယခင္ထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ အေျခအေနမ်ား ဖန္တီးေပးထားေၾကာင္း အဆိုပါ ပုဂၢဳိလ္က ေျပာၾကားသည္။
ကနဦးတြင္ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီက ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းကို အဆင့္ငါးဆင့္ျဖင့္ ၇၅ ႏွစ္အတြင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိေသာ္လည္း ယခုအခါ ျမန္မာ၊ ထိုင္း အစိုးရႏွင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ မိတ္ဖက္ႏိုင္ငံအျဖစ္ ပါဝင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးေအးျမင့္က ေျပာၾကားသည္။
.. www.MyanmarExpress.net
0 comments:
Post a Comment
https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္