Subscribe to our RSS Feed

တရားရံုးမ်ားကို မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈ ဥပေဒၿပ႒ာန္း

From : .. သမၼတရံုး

တရားရံုးမ်ားကို မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈဥပေဒ
(၂ဝ၁၃ ခုနွစ္၊ ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒအမွတ္ ၁၇။)
၁၃၇၅ ခုနွစ္၊ ဝါဆိုလၿပည့္ေက်ာ္ ၇ ရက္
(၂ဝ၁၃ ခုနွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၂၉ ရက္)
နိဒါန္း
ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သည္ တရားရံုး၏ မွန္ကန္လြတ္လပ္စြာ တရားစီရင္ေရး၊ တရားရံုး၏ ဂုဏ္သိကၡာနွင့္ အမ်ားၿပည္သူ ယံုႀကည္ ကိုးစားမႈကို မထိခိုက္ေစေရးတို႔အတြက္ ဤဥပေဒကို ၿပ႒ာန္းလိုက္သည္။
အခန္း(၁)
အမည္နွင့္အဓိပၸာယ္ ေဖာ္ၿပခ်က္
၁။
ဤဥပေဒကို တရားရံုးမ်ားကို မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈဥပေဒဟု ေခၚတြင္ေစရမည္။
၂။

ဤဥပေဒတြင္ပါရိွေသာ ေအာက္ပါစကားရပ္မ်ားသည္ ေဖာ္ၿပပါအတိုင္း အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္ေစရမည္-

(က)

တရားရံုး ဆိုသည္မွာ ၿပည္ေထာင္စုသမၼတၿမန္မာနိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေၿခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၂၉၃ ပါ ၿပ႒ာန္းခ်က္အရ ဖြဲ႔စည္းသည့္ ေအာက္ပါ တရားရံုးမ်ားကို ဆိုသည္-


(၁)
ၿပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး တရားလႊတ္ေတာ္မ်ား၊ ၿပည္နယ္ တရားလႊတ္ေတာ္မ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တိုင္းတရားရံုးမ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသ တရား ရံုးမ်ား၊ ခရိုင္တရားရံုးမ်ား၊ ၿမိဳ႕နယ္ တရားရံုးမ်ားနွင့္ ဥပေဒအရ တည္ေထာင္ေသာ အၿခားတရားရံုးမ်ား၊


(၂)
စစ္ဘက္ဆိုင္ရာတရားရံုးမ်ား၊


(၃)
နိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုရံုး။

(ခ)

တရားရံုးမ်ားကို မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈ ဆိုသည္မွာ တရားမဆိုင္ရာ မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈနွင့္ ၿပစ္မႈဆိုင္ရာ မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈကိုဆိုသည္။
 
(ဂ)
တရားမဆိုင္ရာ မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈ ဆိုသည္မွာ တရားရံုးတစ္ရံုးက ခ်မွတ္ေသာ စီရင္ခ်က္၊ ဒီကရီ၊ အမိန္႔၊ ညႊန္ႀကားခ်က္ သို႔မဟုတ္ ထုတ္ဆင့္ေသာ ဆင့္စာကို တမင္သက္သက္ မလိုက္နာၿခင္းကို ဆိုသည္။

(ဃ)
ၿပစ္မႈဆိုင္ရာ မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈ ဆိုသည္မွာ ေအာက္ပါ အၿပဳအမူ တစ္ခုခုအတြက္ အေႀကာင္းအရာတစ္ရပ္ရပ္ကို နႈတ္ၿဖင့္ ၿဖစ္ေစ၊ စာၿဖင့္ၿဖစ္ေစ၊ အမွတ္ သေကၤတၿဖင့္ၿဖစ္ေစ၊ ထင္ရွားေသာ ပံုသဏၭာန္ၿဖင့္ၿဖစ္ေစ၊ အၿခား တစ္နည္းနည္းၿဖင့္ ၿဖစ္ေစ၊ တမင္ထုတ္ေဖာ္ ေႀကညာၿခင္း၊ သတင္းအၿဖစ္ ေရးသား ေဖာ္ၿပၿခင္း၊ ပံုနိွပ္ထုတ္ေဝၿခင္း သို႔မဟုတ္ ၿဖန္႔ခိ်ၿခင္းကို ဆိုသည္-


(၁)

တရားရံုး၏ ဥပေဒအရ အပ္နွင္းထားေသာ အခြင့္အာဏာကို ေသးသိမ္ေစၿခင္း သို႔မဟုတ္ ေသးသိမ္ရန္ ၿဖစ္တန္ေစၿခင္း၊


(၂)

တရားစီရင္ေသာ မႈခင္းကိစၥတြင္ ေၿဖာင့္မွန္စြာ ေဆာင္ရြက္မႈကို ထိခိုက္ေစၿခင္း၊ စြက္ဖက္ၿခင္း သို႔မဟုတ္ ေနွာင့္ယွက္ၿခင္း၊


(၃)

မွန္ကန္လြတ္လပ္စြာ တရားစီရင္ေရးအေပၚ အမ်ားၿပည္သူက ယံုႀကည္ကိုးစားမႈ ေလ်ာ့နည္း ေစရန္ တစ္နည္းနည္းၿဖင့္ ၿပဳလုပ္ၿခင္း၊


(၄)

တရားရံုးက ဆံုးၿဖတ္ရန္ရိွေသာ အခ်က္မ်ားကို တစ္စံုတစ္ရာ အဆံုးအၿဖတ္ မေပးရေသးမီ ႀကိဳတင္ေဝဖန္ေၿပာဆိုၿခင္း၊ ေရးသား ေဖာ္ၿပၿခင္း၊ ပံုနိွပ္ထုတ္ေဝၿခင္း၊ ၿဖန္႔ခိ်ၿခင္း။

(င)

တရားလႊတ္ေတာ္ဆိုသည္မွာ တိုင္းေဒသႀကီးတရားလႊတ္ေတာ္ သို႔မဟုတ္ ၿပည္နယ္တရား လႊတ္ေတာ္ကို ဆိုသည္။
အခန္း(၂)
စီရင္ပိုင္ခြင့္နွင့္ အေရးယူပိုင္ခြင့္
၃။

တရားလႊတ္ေတာ္သည္ တရားရံုးကို မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈအား ဤဥပေဒအရ စစ္ေဆးစီရင္ ပိုင္ခြင့္ရိွသည္။
၄။
တရားလႊတ္ေတာ္သည္ ၿပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္၊ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ တရားရံုး သို႔မဟုတ္ နိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုရံုးကို မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈအတြက္ သက္ဆိုင္္ရာ တရားရံုးမွ တာဝန္ရိွသူတစ္ဦး၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္အရ အေရးယူ ပိုင္ခြင့္ရိွသည္။
၅။
တရားလႊတ္ေတာ္သည္-

(က)
မိမိသေဘာအေလ်ာက္ၿဖစ္ေစ၊

(ခ)
နစ္နာသူအမႈသည္ တစ္ဦး၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္အရၿဖစ္ေစ၊

(ဂ)

အၿခားနည္းအရၿဖစ္ေစ၊ တရားရံုးတစ္ရံုးကို မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈအား အေရးယူပိုင္ခြင့္ ရိွသည္။ သို႔ရာတြင္ က်ဴးလြန္ေႀကာင္း စြပ္စဲြထားသည့္ မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈမွာ ၿပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒအရ ၿပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္နိုင္ေသာ မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈ ၿဖစ္ပါက အေရးယူခြင့္ မရိွေစရ။
၆။
တရားလႊတ္ေတာ္သည္-

(က)
တရားမဆိုင္ရာ မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈကို တရားမအေထြေထြမႈ ဖြင့္လွစ္ေဆာင္ရြက္ ရမည္။

(ခ)

ၿပစ္မႈဆိုင္ရာ မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈကို ၿပစ္မႈဆိုင္ရာ အေထြေထြမႈ ဖြင့္လွစ္ ေဆာင္ရြက္ရမည္။
အခန္း(၃)
ကင္းလြတ္ခ်က္မ်ား
၇။

ေဆာင္ရြက္ဆဲ တရားစီရင္ေသာ မႈခင္းတစ္ရပ္နွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တရားမွ်တၿပီး မွန္ကန္ တိက်ခိုင္လံုေသာ အေႀကာင္းအရာ တစ္ရပ္ရပ္ကို နႈတ္ၿဖင့္ ၿဖစ္ေစ၊ စာၿဖင့္ၿဖစ္ေစ၊ အမွတ္သေကၤတ ၿဖင့္ၿဖစ္ေစ၊ ထင္ရွားေသာ ပံုသဏၭာန္ၿဖင့္ၿဖစ္ေစ၊ အၿခားတစ္နည္း နည္းၿဖင့္ၿဖစ္ေစ ထုတ္ေဖာ္ ေႀကညာၿခင္း၊ သတင္းအၿဖစ္ ေရးသားေဖာ္ၿပၿခင္း သို႔မဟုတ္ ပံုနိွပ္ထုတ္ေဝၿခင္း သို႔မဟုတ္ ၿဖန္႔ခိ်ၿခင္းသည္ တရားရံုးကို မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈ မေၿမာက္ ေစရ။
၈။

စစ္ေဆးႀကားနာ၍ အၿပီးသတ္ အမိန္႔ခ်မွတ္ထားၿပီးၿဖစ္သည့္ တရားစီရင္ေသာ မႈခင္းတစ္ရပ္၏ အရည္အေသြးအေပၚ မွ်တစြာ သံုးသပ္ခ်က္ သို႔မဟုတ္ ေဝဖန္ခ်က္ကို ပံုနိွပ္ထုတ္ေဝၿခင္း သို႔မဟုတ္ ၿဖန္႔ခိ်ၿခင္းသည္ တရားရံုးကို မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈ မေၿမာက္ ေစရ။
၉။

ဤဥပေဒတြင္ မည္သို႔ပါရိွေစကာမူ ေအာက္ေဖာ္ၿပပါ အေႀကာင္းအရာမ်ားမွအပ အမ်ားၿပည္သူ ဝင္ေရာက္ၿခင္းကို ကန္႔သတ္ ထားေသာ သီးသန္႔ရံုးခန္း၌ ေဆာင္ရြက္ သည့္ တရားစီရင္ေသာ မႈခင္းတစ္ရပ္နွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တရားမွ်တၿပီး မွန္ကန္တိက် ခိုင္လံုေသာ အစီရင္ခံစာကို ပံုနိွပ္ထုတ္ေဝၿခင္း သို႔မဟုတ္ ၿဖန္႔ခိ်ၿခင္းသည္ တရားရံုးကို မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈ မေၿမာက္ေစရ-

(က)

တည္ဆဲဥပေဒတစ္ရပ္ရပ္ပါ ၿပ႒ာန္းခ်က္မ်ားနွင့္ ဆန္႔က်င္၍ပံုနိွပ္ထုတ္ေဝၿခင္း သို႔မဟုတ္ ၿဖန္႔ခိ်ၿခင္း၊

(ခ)

အမ်ားၿပည္သူဆိုင္ရာ မူဝါဒအရၿဖစ္ေစ၊ အပ္နွင္းထားေသာ အခြင့္အာဏာ မ်ားကို က်င့္သံုး၍ ၿဖစ္ေစ၊ တရားရံုးက အတိအလင္း တားၿမစ္ပိတ္ပင္ ထားသည့္ တရားစီရင္ေသာ မႈခင္းတစ္ရပ္၏ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားနွင့္ သရုပ္ေဖာ္ၿပခ်က္မ်ားကို ပံုနိွပ္ထုတ္ေဝၿခင္း သို႔မဟုတ္ ၿဖန္႔ခိ်ၿခင္း၊

(ဂ)
တရားစီရင္ေသာ မႈခင္းတစ္ရပ္တြင္ အၿငင္းပြားလ်က္ရိွေသာ လိွ်ဳ႕ဝွက္ ထားရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ စူးစမ္းရွာေဖြေတြ႔ရိွခ်က္ သို႔မဟုတ္ တီထြင္မႈ စသည္ တို႔နွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ သတင္းအခ်က္ အလက္မ်ားကို ပံုနိွပ္ထုတ္ေဝၿခင္း သို႔မဟုတ္ ၿဖန္႔ခိ်ၿခင္း။
အခန္း(၄)
ၿပစ္မႈနွင့္ၿပစ္ဒဏ္မ်ား
၁ဝ။

မည္သူမဆို တရားရံုးကို ၿပစ္မႈဆိုင္ရာ မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈ က်ဴးလြန္ေႀကာင္း ၿပစ္မႈထင္ရွား စီရင္ၿခင္းခံရလွ်င္ ထိုသူအား ေၿခာက္လထက္ မပိုေသာ အလုပ္မဲ့ေထာင္ဒဏ္ၿဖစ္ေစ၊ က်ပ္ တစ္သိန္းထက္ မပိုေသာ ေငြဒဏ္ၿဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ နွစ္ရပ္လံုးၿဖစ္ေစ ခ်မွတ္ရမည္။
၁၁။

မည္သူမဆိုတရားရံုးကို တရားမဆိုင္ရာ မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈက်ဴးလြန္ေႀကာင္း ၿပစ္မႈထင္ရွား စီရင္ၿခင္းခံရလွ်င္ ထိုသူအား က်ပ္တစ္သိန္း ထက္ မပိုေသာ ေငြဒဏ္ခ်မွတ္ရမည္။ ထိုသို႔ ေငြဒဏ္ ခ်မွတ္ရံုမွ်ၿဖင့္ လံုေလာက္မႈမရိွဟု ထင္ၿမင္ပါက သံုးလထက္မပိုေသာ တရားမေထာင္ဒဏ္ကို ခ်မွတ္နိုင္သည္။
အခန္း(၅)
အယူခံဝင္ခြင့္
၁၂။

တရားလႊတ္ေတာ္သည္ တရားရံုးကို ၿပစ္မႈဆိုင္ရာ မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈ က်ဴးလြန္သူက ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တရားမဆိုင္ရာ မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈက်ဴးလြန္သူက ေသာ္လည္းေကာင္း ေက်နပ္ေလာက္ေအာင္ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္လွ်င္ ထိုသူအား သတိေပးၿပီး အၿပစ္မွ လႊတ္နိုင္သည္ သို႔မဟုတ္ ၿပစ္ဒဏ္မွ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာ ခြင့္ၿပဳနိုင္သည္။
၁၃။

တရားရံုးကို မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈနွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တရားလႊတ္ေတာ္က ခ်မွတ္သည့္ အမိန္႔သို႔မဟုတ္ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ကို မေက်နပ္ပါက ၿပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ ခ်ဳပ္သို႔ အယူခံဝင္ခြင့္ရိွသည္။
အခန္း(၆)
အေထြေထြ
၁၄။

တရားရံုးကို မထီမဲ့ၿမင္ၿပဳမႈကို က်ဴးလြန္ခဲ့သည္ဟု အဆိုရိွေသာေန႔မွစ၍ တစ္နွစ္အတြင္း အမႈကိုစဲြဆိုရမည္။ သတ္မွတ္ထားေသာ ကာလထက္ ေက်ာ္လြန္ပါက မည္သည့္တရား လႊတ္ေတာ္ကမွ် အဆိုပါအမႈကို အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ၿခင္းမၿပဳရ။
၁၅။

ၿပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္သည္ လိုအပ္ေသာ နည္းဥပေဒမ်ား၊ အမိန္႔၊ ညႊန္ႀကားခ်က္ နွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားကို ထုတ္ၿပန္နိုင္သည္။
၁၆။
The Contempt of Courts Act  ကို ဤဥပေဒၿဖင့္ ရုပ္သိမ္းလိုက္သည္။
           

ၿပည္ေထာင္စုသမၼတၿမန္မာနိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒအရ ကြ်နု္ပ္ လက္မွတ္ ေရးထိုးသည္။       


(ပံု)သိန္းစိန္                
နိုင္ငံေတာ္သမၼတ            
ၿပည္ေထာင္စုသမၼတၿမန္မာနိုင္ငံေတာ္

13 comments:

စည္ပင္သာယာ၏ ၅/၉၃ လည္းျပန္လည္စိစစ္ျပီး

ရုပ္သိမ္းဖုိ႔ လုိပါမည္။

သမၼတရုံးမွ Feb 26 ရက္ေန႕ က စည္ပင္သာယာေကာ္မတီ

ဖြဲ႔ရန္ စာထြက္ထားေသာ္လည္း အသက္မဝင္ေသးပါ။

တုိင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ၿပည္နယ္မ်ား အဆင့္တြင္ ေကာ္မတီဖြဲ႔သင့္

ပါတယ္။ တုိင္းညႊန္မွဴး ေတြက တုိင္း နဲ႔ၿပည္နယ္အတြင္း

ဒုညႊန္မွဴး အဆင့္အထိ ရာထူးတုိးေပးနုိင္ခြင့္ ေျပာင္းေရႊ႕

နုိင္ခြင့္မ်ား ရွိလာတဲ႔ အတြက္ DG အဆင့္ရွိေနသူမ်ားဟု

သူတုိ႔ကုိ သူ ဘဝင္ေလဟပ္ေနႀကပါတယ္။

လုပ္ငန္းတုိင္းေပါ ္က ၂၀% ဓါးျမ တုိက္သလုိ EO ေနရာ

ရာထူးေနရာ မ်ားအတြက္ တင္ဒါ ေခါ ္ေနပါတယ္။

အရင္ေခတ္က က်န္ခဲ႔တဲ႔ ၿဗဴရုိကရက္ အရာရွိဆုိးေတြ ကုိ

ဆက္မထားသင့္ေတာ့ပါဘူး။ အသစ္ခန္႕ထားေသာ ဝန္ထမ္း

မ်ားမွာ က်ယ္ျပန္႔စြာမေက်ညာပဲ တုိက္ရုိက္ခန္႕မ်ားရွီေနပါ

တယ္။ ေဒသခံ ၿပည္သူတုိင္း တန္းတူ ညီတူ အခြင့္အေရး

ရွိစြာ ဝင္ေရာက္ ေျဖဆုိခြင့္ ေလ်ွာက္ထားခြင့္မရွိပဲ ေငြေပး

နုိင္သူ လူႀကီးမိသားစုနဲ႔ အမ်ိဳးေတာ္စပ္သူမ်ားကုိ ေရးေျဖ။

လူေတြ႔႕ ေျဖဆုိျခင္းမ်ားမရွိပဲ ခန္႕ထားေနပါတယ္။

လုပ္ပုိင္ခြင့္နဲ႔ အာဏာ အား တလႊဲ အသုံးခ်ေနျခင္းမ်ားအား

စိစစ္သင့္ပါျပီ။ ျဖစ္စဥ္မွန္ပါက သစၥာ မရွိသူမ်ားျဖစ္၍ အနား

ေပးသင့္ပါတယ္။

က်ြန္ေတာ္တုိ႕ကုိ ေကာ္မတီသာဖြဲ႕တာ လစာလဲ မပါ။

ျပႆနာ မ်ားက်မွ EC ထုိင္ေနရတယ္။ ရုံခန္းကလည္း

မရွိ။ စနစ္တခုေတာ့ တေျပးညီျဖစ္သင့္ပါတယ္။

ကားအစုတ္ ယႏၲရား အစုတ္ေတြ ေလလံပစ္သင့္ပါတယ္။

ဝန္ထမ္းအင္အားေလ်ွာ့သင့္ပါတယ္။ သန္႕ရွင္းေရးလုပ္သား

အင္အားသာ မ်ားမ်ားလုိအပ္ပါတယ္။ ရုံးေပါ ္မွာ အမ်ိဳးသမီး

တအုပ္နဲ႔ ကားအစုပ္ပဲ မ်ားေနပါတယ္။

သုသာန္ေျမ။ ေစ်းေျမ။သားသတ္ရုံေျမေတြ ကုိ အေပ်ာက္ရွင္း

ေနႀကတယ္ စသုံးလုံး။SB။စာရင္းစစ္ တုိ႕မွ ေသခ်ာစစ္ဖုိ႕လုိ

ပါမယ္။

အဘ သမၼတႀကီး ကေတာ့ ေျပာရ ေဟာရနဲ႕ ေမာေနမွာပဲ

က်န္းမာေရးလဲ ဂရုစုိက္ပါ။ ေအာက္က အဖြဲ႔ ေတြ ကုိ အကုန္

လုပ္ပုိင္ခြင့္ေတြ မေပးလုိက္ပါနဲ႔ ကုန္သည္ေတြနဲ႔ ေပါင္ျပီး

ဘုတ္ကက်ီးေျမာက္ က်ီးက ဘုတ္ေျမာက္ လုပ္ေနႀကတယ္။

၂၀၁၅ ေက်ာ္ ေရာ အခြံ ပဲ က်န္ေတာ့မယ္။ တက္လာတဲ႕

သူေတြ က အရင္ အဖြဲ႔႕ အစည္းကုိ မေကာင္းေျပာလိမ့္မယ္။

ေကာ္မတီ ေတြသာမ်ားေနတာ အလုပ္မျဖစ္ဘူး။

ထိေရာက္ ဟန္႔တားတဲ႔ အေရးယူ အျပစ္ေပးမွူ ေတြ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္။

အာဏာရွင္ဆန္ဆန္ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ႔ တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႔ ေတြကုိလည္း

ေစာင့္ႀကည့္သင့္ပါတယ္။ ပြႀကီးျဖစ္ေနတဲ႔ နယ္/ လုံ ဝန္ႀကီး ေတြကုိ တပ္ျပန္

ေခါ ္သင့္ပါျပီ။အတတ ဝန္ႀကီး ေတြ ကုိ က်န္တဲ႔ လ ၃၀ မွာ ခ်ိန္းသင့္ပါတယ္။

စည္ပင္ေတြ လည္းေက်းလက္လုိလုိ ျမိဳ႕စည္ပင္လုိလုိ နဲ႔ ၁၀၉/ ၁၁၀

ျဖစ္ေနတယ္။

ဆႏၵျပဳထားရင္ ျမန္ျမန္စုဖြဲ႔ ၿပီး တပ္သစ္ ဖြင့္သလုိ စုစည္းလွူပ္ရွားသင့္ပါျပီ။

ဒါမွလည္း လုိေနတဲ႔ ေနရာေတြကုိ အဆင့္တူနဲ႔ ေနရာယူ ျပန္ျဖည့္နုိင္မွစည္ပင္

သာယာ လုပ္ငန္းေတြ အသက္ဝင္ျပီး ျပည္သူေတြ ယုံႀကည္အားကုိးရတဲ႔

အဖြဲ႔ ၿဖစ္ပါမယ္။

အစားထုိးရင္လဲ အေတြ႔အႀကံဳ ရွိသူ ေလ့က်င့္သားျပည့္ဝသူ စိတ္ထားေကာင္း

သူေတြနဲ႔ လူမွန္ေနရာမွန္ခ်ထားဖုိ႔ လုိပါမယ္။

ညႊန္မွဴးေတြ ကုိလပ္ထုိး DD ေနရာ AD ဝင္ AD ေနရာ SO ထားနဲ႕ မီးဖုိေခ်ာင္

ပုံမွန္ ပုိ႔ေပးသူ။ အရက္ပုံမွန္ တုိက္သူေတြ သာ ထားရင္ ထပ္ျပီးပ်က္လိမ့္မယ္။

ေက်းလက္ေဒသဖြံ႔ျဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္ အဆုိျပုဖြဲ႔စည္းပုံအတုိင္း

တုိင္းေဒသ/ျပည္နယ္/ ခရုိင္/ ျမိဳ႕နယ္ေတြ ဖြဲ႔ သင့္ပါျပီ။

ကုမၸဏီေတြ ျဖစ္သလုိလုပ္ေနတာ ႀကီးႀကပ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္

ဒီေန႔ ျမဝတီ သတင္းစာမွာ ပါ လာသလုိပါပဲ စည္ပင္သာယာေရး အဖြဲ႔ေတြ

ဟာ အမွိဴက္ကိစၥကုိ ေသခ်ာမနုိင္ၾကေသးပါဘူး။

Sea Game က ရက္ ၁၀၀ ေက်ာ္ပဲလုိေတာ့တယ္ ျဖတ္သန္းမယ့္ ျမိဳ႔႕ေတြဟာ

စုတ္ျပတ္ေနတာပဲ။ ျမိဳ႕ ဝင္ဆုိင္းဘုတ္ေတြနဲ႔ Flower Box ေတြ ထဲမွာ ပန္းပင္

ကုိ ေသခ်ာ မစုိက္ပဲ အရူးမ ပန္းပန္ထားသလုိ ထုိးထည့္ထားတယ္။


တခ်ိဳ တုိင္းေတြမွာ သာယာ လွပေရးဆုိတာ အေသးသုံးလုိ ထားေတာ့

ေဆးသုတ္ရမွာမသုတ္ ခ်ံဳရွင္းရမွာ မရွင္း ေနာက္ေတာ့ မေနတတ္ေတာ့

တပ္ျမိဳ႕ ေတြ ျဖစ္တဲ႔ ၿပင္ဦးလြင္မွာ အရင္ကထက္ ျမိဳ႕ က်သြားျပီး သန္႕ရွင္း

ေရးညံ လာေတာ့ ရဲေဘာ္ Fatigue နဲ႔ လုပ္ေနရတယ္

ဒါေပမယ္စည္ပင္ေတြက သူ႕ ဂြင္ထဲေရာက္လာရင္ ဘုတ္အုပ္နဲ႔ ကုိင္ခ်င္ေန

ေသးတယ္။ အေကာင္းဆုံးက ေတာ့ စစ္ေက်ာင္းႀကီးေတြ ရွိတဲ႔ တပ္ျမိဳ႕ ေတြ

မွာ တပ္သေဘာတရားနားလည္တဲ႔ အသြင္ေျပာင္း Army Officer ေတြ

ထားပါက အထက္ေအာက္ ရုိေသမွဴရွိ ပါမယ္။

စည္ပင္ေတြ လည္းဘယ္လုိျဖစ္ကုန္လဲမသိဘူး

ေပးတဲ႔ တာဝန္မေက်ေတာ့ဘူး။

ေငြရမဲ႔ အလုပ္ပဲစိတ္ဝင္စားေတာ့ တယ္။

ေက်းလက္ Order ျမန္ျမန္ထြက္ျပီး ျပန္စုဖြဲ႔ မွ အဆင္ေျပမယ္။

တစ္ခ်ိဳ႔က ဆႏၵျပဳ ထားတာနဲ႔ အလုပ္မလုပ္ေတာ့ ဘူး တန္းျဖတ္ေနႀကတယ္။

ဝန္ထမ္းဘဲ ေပးတဲ႔တာဝန္ ေက်ရမွာေပါ့။

ရန္ကုန္တုိင္းအတြင္း အလယ္တန္းျပ ဆရာ ဆရာမ အေျပာင္းအေရႊ႕ တင္

ထားတာ ေဆာင္ရြက္ေစခ်င္ပါတယ္။

တုိင္းအတြင္း ေနရာလပ္ရင္ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါျပီ။

စည္ပင္ဘဏ္ အမည္ေျပာင္း ေက်းလက္ဘဏ္ ႀကီး လည္း ရွယ္ယာရွင္ျဖစ္

ျမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ မသိဘဲ အတုိးေတြကုိထင္တုိင္းႀကဲၿပီး

ရခုိင္မွာ သုံးခဲ႔ တဲ႔အတြက္ ျမိဳ႕နယ္ေတြ နစ္နာပါတယ္။ တာဝန္ရွိတဲ႔ ဘဏ္

MD ဗုိလ္မွဴးခင္လတ္ ကုိ စစ္ေဆးသင့္ေနျပီ။

စည္ပင္ဘဏ္ ရွယ္ယာေတြနဲ႔ ပင္စင္ကိစၥ အတြက္ စုေဆာင္းတဲ႔ လူမွဴေရး

ရံပုံေငြေတြ ကုိလည္း ဘဏ္စည္းမ်ည္းဥပေဒအရ ရွယ္ယာရွင္စည္ပင္သာ

ယာေရးေကာ္မတီ ရဲ႔႕ သေဘာဆႏၵမ်ားကုိ စနစ္တက် ရယူျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ

အာဏာနဲ႕ Eo နွင့္ အင္ဂ်င္နီယာ လက္မွတ္ ရယူထားျခင္းမွာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း

မညီပါ။ စည္ပင္ဘဏ္အျမတ္ေဝစု မ်ား အား သက္ဆုိင္ရာ ျမိဳ႕နယ္မ်ားကုိ

ရရွိသည့္ အျမတ္ေဝစု အတုိင္း နွစ္စဥ္ ဘဏ္စာရင္း တြင္ ထည့္သြင္းရမည္

ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမိဳ႕နယ္မ်ားအလုိက္ မရဘဲ တုိင္ညႊန္မွူး မ်ားမွ စာရင္းစစ္

မခံရသျဖင့္ သီးျခားေငြစာရင္းဖြင့္၍ ထင္သလုိသုံးေနႀကပါတယ္။

တရားဝင္စစ္ေဆးခြင့္ရွိေသာ နုိင္ငံေတာ္ စာရင္းစစ္ခ်ဴပ္။ စသုံးလုံးတို႔မွ

စစမေဆး ေဖါ ္ထုတ္သင့္ပါျီပီ။

ေက်းလက္ကလုပ္ငန္းေတြ ဟာ တင္ဒါကုိ စနစ္တက်ပစ္တာမ

ဟုတ္ပါဘူး ။ Estimate ကုိေဖါင္းပြၿပီး တြက္ထားတာပါ။

ျပန္စစ္သင့္ပါတယ္။

Post a Comment

https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္