Subscribe to our RSS Feed

မိုးသီးဇြန္တို႕အဖြဲ႕ႏွင္႕ ျမန္မာျပည္ ခရီး(၃)

From : ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)

ကိုမိုးသီးဇြန္တုိ႕ရဲ႕ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲအေမးအေျဖေတြကို ဆက္မေရးဖို႕နဲ႕သူတို႕ ရဲေဘာ္ေတြက အမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ facebook ေတြမွာ ေရးၿပီး တိုက္ခိုက္ၾကမယ္လို႕မိတ္ေဆြေတြက သတိေပးလာၾကျပန္ပါတယ္။

က်မကို ရန္မ်ားမွာ စိုးရိမ္တဲ႕စိတ္၊ ပူပင္စိတ္နဲ႕ ေျပာေနတဲ႕ သတိေပးေနတဲ႕ သူေတြရဲ႕ ေစတနာကို နားလည္ပါတယ္။

က်မရဲ႕ အလုပ္ကို က်မ ပံုမွန္အတိုင္း ဆက္လုပ္သြားဖုိ႕ပဲ စဥ္းစားပါတယ္။ က်မက သတင္းေထာက္တဦးပါ၊ က်မ သတင္းယူခဲ႕တဲ႕သတင္းကို ေရးသားဖို႕ က်မမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။

စက္တင္ဘာ ၃ ရက္ေန႕ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ သတင္းကို သတင္းတိုအေနနဲ႕က်မရဲ႕ အျမင္မပါဘဲ စက္တင္ဘာ ၃ ရက္ေန႕မွာ ျမစ္မခ မီဒီယာအတြက္ သတင္းသီးသန္႕ ေရးသားခဲ႕ပါတယ္။

ဒီသတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲနဲ႕ပတ္သက္တဲ႕ က်မရဲ႕ opinion ကိုေတာ႕ က်မကရဲ႕ facebook မွာ ေရးပါတယ္။ သတင္းေရးသားရာမွာ opinion ထည္႕ဖို႕ မသင္႕ေပမဲ႕ opinion ေဆာင္းပါးမွာေတာ႕ ကိုယ္႕ရဲ႕ အျမင္၊ သေဘာထားသာမက စိတ္ခံစားမႈကိုပါ ထည္႕သြင္းေရးသားႏိုင္ပါတယ္။

ခုလည္းက်မရဲ႕ အျမင္ကို လြတ္လပ္စြာ ေရးသားျခင္းသာ ျဖစ္ၿပီး ပုတ္ခတ္ေစာ္ကားေနျခင္း မဟုတ္တာကိုေတာ႕ က်မ စာကို ဖတ္တဲ႕ သူတိုင္း သိမွာပါ။

ဒီလူကိုေတာ႕ ဒီလို မျမင္ရဘူးလို႕ ေျပာခြင္႕ရွိပါသလား။ ငါတုိ႕အေၾကာင္းေတာ႕ အေကာင္းပဲ ေရးရမယ္၊ ငါတုိ႕ကို ေ၀ဖန္ဖို႕ မၾကိဳစားနဲ႕ လို႕ ေျပာေနရင္ ဒါဟာ ... စဥ္းစားစရာျဖစ္လာၿပီ။ ၿပီးေတာ႕ လူ႕အခြင္႕ေရးအတြက္ တုိက္ပြဲ၀င္ေနတယ္လို႕ ေျပာတဲ႕ သူေတြကိုယ္တိုင္ကလည္း ကိုုယ္ကိုယ္တိုင္က သူ႕အခြင္႕အေရးကို တကယ္ေလးစား လိုက္နာမႈ ရွိဖို႕လိုတယ္ဆိုတာကိုလည္း မေမ႕ေလ်ာ႕ၾကေစခ်င္ပါဘူး။

ဒီစာကိုလည္း ျပီးဆံုးသည္႔တိုင္ ေရးသားေဖာ္ျပသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

အာအက္ဖ္ေအက သတင္းေထာက္ေမးၿပီးတဲ႕ေနာက္မွာေတာ႔ sky net က ရုပ္သံသတင္းေထာက္ ေမထြမ္ရဲ႕ အလွည္႔ျဖစ္ပါတယ္။ သူမကေတာ႕ အသားညိဳညိဳနဲ႕ အက်ီာၤအနီေရာင္နဲ႕ ထမီအစိမ္းေရာင္ကို ထူးထူးျခားျခားတြဲ၀တ္ထားပါတယ္။သူမက ဦးမူးသာကိုေမးခ်င္ပါတယ္လို႕ ေျပာၿပီး ေမးခြန္းကိုစေမးပါတယ္။

ေမး။ ။KIAက စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႕ ေတြ႕ဖုိ႕အစီစဥ္ရွိပါသလား။ ေနာက္ၿပီးေတာ႕ ေတြ႕ၿပီးလို႕ ေဆြးေႏြးၿပီးရင္ေရာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ေရာ ရေအာင္ေဆြးေႏြးႏိုင္မယ္လို႕ ထင္ပါသလား။

ေျဖ။ ။ ဦးမူးသာ- ရွိမယ္လို႕ က်ေနာ္ ယံုၾကည္ထားတာေပါ႕ေလ၊ ျဖစ္လာတဲ႕အေျခအေနေပၚမွာေတာ႕ ဘယ္သူမွ ေျပာလို႕မရဘူးေပါ႕ေလ၊ က်ေနာ္႕ယံုၾကည္ခ်က္အရေတာ႕ ယံုၾကည္ထားပါတယ္၊ အဲဒီမွာသြားဖို႕ ဆိုရမွာလည္း က်ေနာ္တုိ႕က လက္ရွိမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမဟုတ္ေတာ႕ အစိုးရက ခြင္႔ျပဳမွသာလွ်င္ က်ေနာ္တုိ႕က သြားရမွာပါ။ ဟိုဘက္မွာ ရွိတဲ႕ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဂြမ္ေမာ္တုိ႕နဲ႕ သူတို႕နဲ႕သက္ဆိုင္တဲ႕သူေတြကေတာ႕ ဟိုဘက္ကေတာ႕ က်ေနာ္တုိ႕ကို ခင္မင္ၿပီးသားပါ၊ က်ေနာ္တို႕နဲ႕ငယ္တုန္းက ေက်ာင္းတက္ခဲ႕တဲ႕ ညီအကိုေတြကပါပဲ။ သူတုိ႕လည္း ၈ ေလးလံုးကေန ေပါက္ဖြားလာၾကတဲ႕ သူေတြပါ။

ေမထြမ္ၿပီးေတာ႕ ေမထြမ္းရဲ႕ ေရွ႕က မဇိၥ်မက သတင္းေထာက္ပါ၊ ၿပီးရင္ က်မ အလွည္႔ျဖစ္ပါတယ္။ က်မအေနနဲ႕ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ မတိုင္မီမွာ ေမးမယ္လို႕ ရည္ရြယ္ခဲ႕တဲ႕ေမးခြန္းေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ႕ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာေမးရျခင္းျဖစ္တဲ႕အတြက္ သတ္မွတ္တဲ႕အတိုင္း ေမးခြန္း ၂ ခုကို ခြဲထုတ္ရပါတယ္။

က်မ သိခ်င္တဲ႕ ေမးခြန္းအခ်ိဳ႕ကိုလည္း ေရွ႕က ေမးတာမွာပါသြားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္အေျခအေနအရ က်မ ေမးခ်င္တဲ႕ ေမးခြန္းေတြထဲကေန ၂ ခုကို ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႕ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ၿပီး ေရြးထုတ္လိုက္ပါတယ္။

က်မေရွ႕က မဇိၥ်မက သတင္းေထာက္အလွည္႔ေရာက္ပါၿပီ။

ေမး။ ။ အကိုတုိ႕က ျငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥလည္းရွိမယ္၊ၿပီးေတာ႕ တိုင္းျပည္ ျမွင္႔တင္ဖုိ႕လည္း ကူညီမယ္လို႕လည္း ေျပာသြားတယ္၊ၿပီးေတာ႕ရတဲ႕အခ်ိန္ကလည္း ၂၁ ရက္ျဖစ္ေနေတာ႕ က်ေနာ္ ေမးခ်င္တာက ၂၁ ရက္အခ်ိန္နဲ႕ အေမရိကန္ႏိုင္ငံသားလည္း ျဖစ္ေနေတာ႕ ကူညီဖို႕ ျဖစ္ႏိုင္ပါ႕မလား။

ဒီေမးခြန္းကို ေျဖတာကေတာ႕ဦးကိုကိုေလးက ထၿပီးေျဖေပးပါတယ္။

ေျဖ။ ။ဦးကိုကိုေလး တကယ္႔တကယ္ေတာ႕ က်ေနာ္တုိ႕ ဗီဇာက ၇ ရက္ပဲ အခ်ိန္ရပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႕၀န္ၾကီး ဦးေအာင္မင္းက ၇ ရက္နဲ႕ ဘာမွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုၿပီးေတာ႕ က်ေနာ္တုိ႕ကို ၂၁ ရက္တိုးေပးလို႕ က်ေနာ္တုိ႕ ၂၁ ရက္ေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရပိုင္းမွာ အစီစဥ္ေတြ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႕ရဲ႕ ေဆြးေႏြးမႈပိုင္းမွာ မူတည္ၿပီးေတာ႕ က်ေနာ္တုိ႕ ဒီမွာ ခဏခဏ၀င္ခြင္႕ရေအာင္ သူတုိ႕ ေဆာင္ရြက္ေပးမဲ႕ အစီစဥ္ေတြ ရွိတယ္၊ၿပီးေတာ႕ က်ေနာ္တို႕မွ မဟုတ္ပါဘူး၊ ျပည္ပမွာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင္႕ေရာက္ေနတဲ႕ အျခားႏိုင္ငံသားေတြကို ျပန္လာၿပီးေတာ႕ ဒီမွာ အေျခခ်ၿပီး စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြလည္း လုပ္ကိုင္ဖို႕ Civil Society ေတြ တည္ေဆာက္္ၿပီး ျပည္သူလူထုကို ကူဖို႕၊ ခုဏ ဦးမိုးသီးဇြန္ေျပာသလိုပဲ က်ေနာ္တုိ႕ နိုင္ငံက ေတာ္ေတာ္ၾကီးကို ေနာက္က် က်န္ခဲ႕တာ။ ျပည္ပက ရွိေနတဲ႕ မ်ိဳးခ်စ္ျမန္မာေတြက နည္းေပါင္းစံုနဲ႕ ေထာင္႕ေပါင္းစံုကေန ၀င္လာၿပီး လုပ္မလား၊ ဒီက ျပည္သူေတြကလည္း ၀ိုင္းလုပ္ရမယ္။ ဆိုေတာ႕ ၂၁ ရက္န႕ဲေတာ႕ မျပီးႏိုင္ဘူး၊ သို႕ေသာ္ ျပန္လာခြင္႕ရေအာင္ က်ေနာ္တုို႕ ဒီမွာ ေရရွည္ေနထိုင္ခြင္႔ျပဳေအာင္ေတာ႕ က်ေနာ္တို႕လည္း ေတာင္းဆိုမယ္။ အခု ဒီမွာ ရွိေနတဲ႕ မီဒီယာလုပ္ေနတဲ႕ ညီအကိုေတြနဲ႕ ျပည္သူလူထုၾကီးကလည္း က်ေနာ္တုိ႕ကို ေနခြင္႔ရေအာင္ ေျပာေပးမယ္ ေတာင္းဆိုေပးမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တုိ႕လို ညီအကိုမ်ိဳးေတြ အခ်ိန္ၾကာၾကာလာၿပီးေတာ႕ ကူညီႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ မျဖစ္ေသးတာပဲ ရွိတယ္၊ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာေတာ႕ မရွိပါဘူး ေလာကၾကီးမွာ က်ေနာ္တုိ႕ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ဒါကေတာ႕ ပထမဆံုး အေခါက္ဆိုေတာ႕ က်ေနာ္္တို႕က စြန္႔စြန္႔စားစားလာရတယ္၊ ေသဒဏ္က်ထားတဲ႕ သူေတြ ျဖစ္တယ္။ အမိျမန္မာျပည္ကို စြန္႔ၿပီးေတာ႕ လာတာျဖစ္တယ္၊ ဒါေပမဲ႕ က်ေနာ္တို႕ေတြ စိုးရိမ္ေၾကာင္႔က်တာေတြက မေန႕က ၀န္ၾကီးေတြနဲ႕အခါမွာ က်ေနာ္တုိ႕ရဲ႕ စိုးရိမ္ေၾကာင္႕က်မႈေတြဟာ ကြယ္ေပ်ာက္သြားတယ္။ သူတုိ႕ေတြကလည္း က်ေနာ္တုိ႕ကို ကူညီေပးမယ္ဆိုေတာ႕ ဒီ ၂၁ ရက္နဲ႕တန္ေအာင္ က်ေနာ္တို႕ေတြ ၾကိဳးစားသြားမယ္။

ဒုတိယေမးခြန္းကေတာ႕ ေျမာက္ပိုင္းက ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ကိစၥပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေျမာက္ပိုင္းကိစၥ ဆိုၿပီးစတဲ႕ ေမးခြန္းတိုင္းကို သတင္းေထာက္ေတြေရာ၊ လာေရာက္နားေထာင္ၾကတဲ႕သူေတြေရာ စိတ္၀င္တစားရွိလွတာလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။

ဒီ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ မစခင္ကတည္းက ေျမာက္ပိုင္းကိစၥဘယ္လို ေျဖမလဲ ဆုိတာကို သိခ်င္လို႕ ေသခ်ာ လာနားေထာင္တဲ႕သူေတြလည္း ရွိတယ္လို႕ သိရပါတယ္။

ေမး။ ။ေျမာက္ပိုင္းကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ၿပီးေတာ႕ စြတ္စြဲခ်က္ေတြလည္း ရွိေနပါတယ္ခင္ဗ်ာ၊အဲဒီကိစၥကို ေျဖရွင္းခ်က္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ေၾကျငာခ်က္ေသာ္လည္းေကာင္း တစံုတရာထုတ္ေဖၚဖုိ႕ ရွိပါသလားေက်းဇူးပါပဲ။

ဒီကိစၥနဲ႕ပတ္သက္တဲ႕ အေျဖကိုေတာ႕ ဦးကိုကိုေလးက ဦးထြန္းေအာင္ေက်ာ္ကို လွည္႔ၾကည္႔ပါတယ္ ဦးထြန္းေအာင္ေက်ာ္က ေခါင္းအသာငဲ႕ၿပီး စ ေျဖပါတယ္။

ေျဖ။ ။ ဦးထြန္းေအာင္ေက်ာ္- ေျမာက္ပိုင္းနဲ႕ပတ္သက္လို႕က က်ေနာ္က ABSDF ကို တည္ေထာင္ခဲ႕တဲ႕ ဥကၠ႒အေနနဲ႕ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေျပာရရင္ အင္မတန္ကို ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းခဲ႕ရတယ္၊ ခံျပင္းေဒါသ ထြက္ခဲ႕ရတယ္၊ဘာေၾကာင္႕လဲ ဆိုေတာ႕ ABSDF ဟာေက်ာင္းသား တပ္မေတာ္ျဖစ္တယ္၊ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ဟာ ခြပ္ေဒါင္းကိစၥနဲ႕ ဒီမိုကေရစီေရး၊ လူ႕အခြင္႕အေရးအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ဖို႕ ဖြဲ႔စည္းခဲ႕တဲ႕တပ္မေတာ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီတပ္မေတာ္ဟာ ဒီလူသတ္မႈ က်ဴးလြန္တယ္ဆိုတဲ႕ ဒီလြဲမွားတဲ႕ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ အာဏာရႈးမႈေၾကာင္႕ ေနာက္ၿပီးေတာ႕အေတြ႕အၾကံဳ မရင္႕က်က္မႈေတြေၾကာင္႕၊ က်ေနာ္တုိ႕ ABSDF ေတြက အမည္းစက္စြန္းခဲ႕ရတယ္၊ ဒါေၾကာင္႕မို႕ ေျမာက္ပိုင္းကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ၿပီးေတာ႕အမွန္တရားေပၚေပါက္ေရးကို က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ႕ပါ၀င္တယ္။ အဲဒီလို အမွန္တရားေပၚေပါက္ေရးအတြက္ ကိုယ္စြမ္းဥာဏ္စြမ္းရွိသမွ် ေဆာင္ရြက္ခဲ႕တယ္၊ေျမာက္ပိုင္းကိစၥနဲ႕ပတ္သက္လို႕ ခံခဲ႕ရတဲ႕ အသက္မေသပဲ က်န္ခဲ႕ရတဲ႕ လူေတြနဲ႕လည္း က်ေနာ္တုိ႕ ထဲထဲ၀င္၀င္ အဆက္အသြယ္ရွိပါတယ္။ သူတို႕ မိဘေတြကသူတို႕သားသမီးေတြရဲ႕ ဂုဏ္သေရကို ျပန္ဆယ္ႏိုင္ဖို႕ ျပည္သူေတြၾကားထဲမွာ သူတုိ႕သားသမီးေတြဟာ ေတာ္လွန္ေရးထဲမွာ က်ဆံုးသြားတဲ႕ ရဲေဘာ္ေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္ႏိုင္ဖို႕၊ အသိအမွတ္အျပဳခံရဖုိ႕ကို က်ေနာ္တို႕ ၾကိဳးစားၿပီး လုပ္ေဆာင္သြားမွာ ျဖစ္တယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ တီရွပ္အမည္းေရာင္၀တ္ထားတဲ႕ ABSDFက ရဲေဘာ္ေဟာင္းတဦးလုိ႕ သိရတဲ႕ အမ်ိဳးသားတဦးက တန္းစီျခင္းမရွိဘဲ တန္းစီေနတဲ႕သူေတြကိုတိုးေ၀ွ႕ၿပီး ေရွ႕ဆံုးကိုေရာက္လာၿပီး ေမးခြန္းေမးဖို႕ျပင္ဆင္ပါတယ္။

သူ႕ကို အခမ္းအနား စီစဥ္ေနတဲ႕ သူေတြကလည္း သူ႕ကို တန္းစီၿပီးမွ ေမးပါလို႕ ေျပာၾကတယ္၊ အဲလို ေျပာလိုက္လို႕ စိတ္ဆိုးၿပီး အခန္းထဲကေန ၀ုန္းဒိုင္းက်ဲၿပီး ထြက္သြားတယ္။ ပါးစပ္ကလည္း မင္းတုိ႕ေတြဘဲေမး၊ ဒီပြဲမွာငါတုိ႕ကေရာေမးခြင္႕မရွိဘူးလားလို႕ ေအာ္ဟစ္ရင္း ေျပာသြားခဲ႕တယ္။

တကယ္ေတာ႕ သူ႕ကို မေမးနဲ႕လုိ႕ ဘယ္သူကမွ တားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေမးပါ ဒါေပမဲ႕ တန္းစီပါ၊ ေရွ႕ကလူေတြကလည္း တန္းစီၿပီးကိုယ္႕အလွည္႕ေရာက္မွ ေမးတယ္၊ အဲလို စနစ္တက်နဲ႕ တန္းစီပါလို႕ ေျပာတာကို လက္မခံႏိုင္ဘဲ ေဒါသထြက္ၿပီးေပါက္ကြဲသြားတာကိုေတြ႕ရေတာ႕လည္း အံ႕ၾသမိပါတယ္။

ဒီမိုကေရစီလို႕ ေျပာတဲ႕ သူတိုင္းဟာ ဒီမိုကေရစီဆိုတာကို တကယ္ နားလည္ ထားရဲ႕လား။

လူ႕အခြင္႔ေရးလို႕ ေျပာၿပီး လူ႕အခြင္႔ေရး ခ်ိဳးေဖာက္ေနတာေတြကေရာ...။

လူ႕အခြင္႔ေရးဟာ ကိုယ္႕အခြင္႕ေရးပါ၊ သူ႕အခြင္႕ေရးေတာ႕ မဟုတ္ဘူးလို႕မ်ား နားလည္ထားၾကသလား။ က်မ ေခါင္းထဲမွာလည္းအေတြးေတြ ေမးခြန္းေတြနဲ႕ပါ။

ဒီတခါေမးရမွာကေတာ႕ က်မ အလွည္႔ပါ၊ က်မကိုယ္ က်မ မိတ္ဆက္ၿပီးမွေမးခြန္း ၂ ခုေမးဖို႕ ခြင္႕ေတာင္းပါတယ္။

ေမး။ ။ အကိုတုိ႕ကို ေမးခြန္း ၂ ခုေမးခ်င္ပါတယ္။ အကိုတို႕ ေျပာစကားအရ ဆိုရင္ ျမန္မာျပည္ ခုလို ေျပာင္းလဲလာေအာင္ ျပည္ပႏိုင္ငံမွာ ေနထိုင္ၿပီး ျမန္မာျပည္ ဒီမိုကေရစီေရးအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ႕တယ္လို႕ ေျပာပါတယ္၊ က်မ တခုေလာက္ေမးခ်င္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင္႔တိုက္ပြဲဟာ ၂၄ ႏွစ္ၾကာခဲ႕ရတာပါလဲရွင္႕။

က်မ ေမးခြန္းကိုေတာ႕ ကိုရင္ေအးက ေျဖပါတယ္။

ေျဖ။ ။ ကိုရင္ေအး- က်ေနာ္တုိ႕ေတြ လိုအပ္သေလာက္ကို မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္လို႕ပါ။ ရွင္းပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕အားလံုးရဲ႕စြမ္းေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ ေအာင္ျမင္မႈ ရဖို႕အတြက္ ေလ်ာ႕နည္းေနခဲ႕လို႕ပါ။ ဒါကို က်ေနာ္တို႕အေနနဲ႕ ပြင္႔ပြင္႔လင္းလင္း ၀န္ခံရတာျဖစ္ပါတယ္။

ဒုတိယေမးခြန္းကေတာ႕ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပက ABSDF အဖြဲ႕၀င္ေတြထဲမွာ ရိုဟင္ဂ်ာေတြ ပါ၀င္ပါသလား။ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ဒုတိယေမးခြန္းကိုလည္း ကိုရင္ေအးကပဲ ဆက္ေျဖပါတယ္။

ေျဖ။ ။ ရိုဟင္ဂ်ာတေယာက္မွ မပါဘူး။

အဲလိုေျဖၿပီးေတာ႕ ကိုရင္ေအး၊ ကိုေရႊစင္ထြန္းတို႕က ျပံဳးၾကတယ္။ ဘာေၾကာင္႕ ျပံဳးရယ္ၾကသလဲ ဆိုတာကေတာ သူတုိ႕ပဲ သိပါလိမ္႔မယ္။

တကယ္လို႕ က်မမွာသာ ဆက္ေမးခြင္႕ရခဲ႕ရင္လည္း ေနာက္ဆံုးတြဲေမးခ်င္တာေတြလည္း ရွိေနပါေသးတယ္။ က်န္တဲ႕ ေမးခြန္းေတြကိုေတာ႕ တကယ္လို႕မ်ား သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ ၿပီးသြားလို႕ ကိုမိုးသီးဇြန္ကို အင္တာဗ်ဴးခြင္႕ေတာင္းၿပီး ေမးမယ္လို႕ စဥ္းစားထားပါတယ္။

ေနာက္တဦးကေတာ႕ The Trade Time ဂ်ာနယ္ကပါ။ မဟာနဖူးနဲ႕ အက်ီာၤအမည္းေရာင္၀တ္ထားပါတယ္။

ေမး။ ။ABSDF က ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ လက္ရွိမွာ ႏိုင္ငံျခာသားေတြျဖစ္ေနၾကေတာ႕ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံေရးအေျခအေန ပြင္႕လင္းေနတဲ႕ အခ်ိန္အခါမွာဘယ္လိုရပ္တည္ၿပီးေတာ႕သြားမလဲ။ ေနာက္ဒုတိယက ေတာ႕ ေျမာက္ပိုင္းကိစၥေတြ က ေတာ္ေတာ္နာမည္ၾကီးတဲ႕အခါၾကေတာ႕ေလသမၼတနဲ႕ေတြ႕တဲ႕အခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ ဆိုတာသိခ်င္ပါတယ္။

ေျဖ။ ။က်ေနာ္ သမၼတနဲ႕ ေတြ႕တဲ႔အခါမွာ ေဆြးေႏြးပါမယ္။ ဒီမွာ ဥပေဒရွိပါတယ္ က်ေနာ္တို႕ ဒီလုိလာခဲ႕တယ္ ဆိုတာ က်ေနာ္တုိ႕ တိုင္းျပည္မွာ အဓိက အေရးၾကီးဆံုးက ျပည္တြင္းစစ္ၾကီးရပ္ဆဲဖို႕ လိုတယ္၊ တေန႕ကို တပ္မေတာ္သား ၅ ေယာက္ က်ဆံုးေနပါတယ္။ တိုင္းရင္းသား ညီအကုိေတြလည္း ရာနဲ႕ခ်ီၿပီး ဆံုးေနပါတယ္။ ဒုကၡေတြေရာက္ေနပါတယ္။ ျပည္တြင္းစစ္ၾကီးကို ရပ္ဆိုင္းဖို႕ လာခဲ႕ၾကတာပါ၊ သက္ဆိုင္ရာ လူၾကီးေတြကိုတင္ျပပါမယ္လို႕ က်ေနာ္႕အေနနဲ႕ ဒါပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

အဲဒီေမးခြန္းကိုပဲ ဦးထြန္းေအာင္ေက်ာ္က ထၿပီး ဆက္ေျဖပါတယ္။

ေျဖ။ ထြန္းေအာင္ေက်ာ္- ခုဏ ကိုမိုးသီးဇြန္လည္း ေျပာသြားၿပီးပါၿပီ။ က်ေနာ္တို႕အေနနဲကလည္း PR –( Permanent Resident) ရေအာင္ လုပ္ေပးမယ္လို႕လည္း လူၾကီးေတြကလည္း ေျပာသြားတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႕လို ပညာတတ္ေတြ လိုတယ္၊ က်ေနာ္တို႕ တိုင္းျပည္မွာ ရွင္းရွင္း ေျပာရရင္ေတာ႕ capacity ရွိတဲ႕သူေတြ နည္းေနတယ္။ ၀ိုင္းကူၾကဖို႕ပါ၊ ခင္ဗ်ားတို႕ ဒီမွာလာၿပီးေတာ႕လည္း PR ရေအာင္ က်ေနာ္တို႕ ၾကိဳးစားေနပါတယ္လို႕ ဆိုတယ္။ က်ေနာ္တုိ႕ ဘယ္လိုသြားမလဲ ဆိုေတာ႕ အဲဒီလို တရား၀င္ေနထိုင္ခြင္႕ရတဲ႕ အခ်ိန္မွာ ပိုလုပ္ႏိုင္မယ္။ ကိုကိုေလး ေျပာသြားသလိုေပါ႕ ၂၁ ရက္အတြင္းမွာ ၂၁ ရက္နဲ႕ တန္ေအာင္ က်ေနာ္တို႕ၾကိဳးစားမွာျဖစ္တယ္။ ABSDF နဲ႕ပတ္သက္လို႕လည္း အခုေခါင္းေဆာင္ ကိုသံခဲတို႕လာေရာက္တဲ႕႔အခါမွာ ခင္ဗ်ားတုိ႕ ေမးႏိုင္ပါတယ္။

ေနာက္တဦးကေတာ႕အမ်ိဳးသမီးတဦးပါပဲ။ ဘယ္ဂ်ာနယ္က ဆိုတာကို ေၾကျငာသြားတာေတာ႕မသိလိုက္ရပါဘူး။

ေမး။ ။ အေမရိကန္ႏိုင္ငံသားဆိုတဲ႕ အေျခအေနကိုစြန္႕ၿပီးေတာ႕ျမန္မာႏိုင္ငံသားျဖစ္ေအာင္လုပ္ဖို႕ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ေလာက္ၾကာမလဲရွင္႔။

ေျဖ။ ။ ဦးကိုကိုေလး- က်ေနာ္တုိ႕ကေလ က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ ဆႏၵနဲ႕ျဖစ္ေနတာေပါ႕ေနာ္၊ လက္ရွိ အစိုးရရဲ႕ အေနအထား သေဘာထား၊ လက္ရွိ ဥပေဒ အဲဒီေပၚမွာပဲ မူတည္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႕ ေတြကေတာ႕ ေရာက္လာပါၿပီ၊ တုန္းတိုက္တိုက္က်ားကိုက္ကိုက္ပါ၊ က်ေနာ္တို႕ဘက္ အျခမ္းကေတာ႕ၿပီးပီလို႕ထင္ပါတယ္။

ေနာက္တဦးကေတာ႕ ဆံပင္ကိုစည္းထားတဲ႕ တီရွပ္၀တ္ၿပီး ေက်ာပိုးအိတ္လြယ္ထားတဲ႕ သတင္းေထာက္တဦးပါ။ အမည္ကိုေတာ႕က်မ မသိပါဘူး။

ေမး။ ။ ေျမာက္ပုိင္းကိစၥအတြက္ တခုခုမ်ား သမိုင္းအမွန္ကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႕အတြက္ အားလံုးညွိဳႏိႈင္းၿပီး သမိုင္းမွန္ကို ခ်န္ခဲ႕ႏိုင္မလား။

ေရွ႕ဆက္ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

မိတ္ေဆြမ်ားကို ေလးစားခင္မင္လ်က္ပါ

ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)

Myanmar Express

3 comments:

ဘာ ေဆာက္ ဆင္႕ ရွိ လို႕ ကယ္ တင္ ရွင္
ျကီး ေလ သံ ေတြ နဲ႕ ေဆာက္ ရွက္ မ ရွိ
ဖင္ ေခါင္း က်ယ္ ျပီး ေလ်ွာက္ ေျပာ ေန တာ လည္း?????
ျပည္ တြင္း မွာ ဒုကၡ ခံ ၿပီး နိုင္ ငံ ေရး လုပ္ တဲ႕ သူ ေတြ
ကို အား နာ ပါ ဦး ကြာ။

မင္းတို႔ေတြ ေမးတာေျဖတာကို ပိုက္ဆံအကုန္ခံျပီး ဖတ္တာကမင္းတို႔ေတြကိုေလးစားလြန္းလို႔ထင္မေနနဲ႔ မင္းတို႔ေတြက ဒီကိုစြန္႔စားျပီးလာရတယ္ capacity building ပိုင္းအားနည္းတယ္ ငါတို႔ကူမွရမယ္ သိပ္ထင္မေနနဲ႔ကိုယ္႔ကို ကို တကယ္မလုပ္ေသးလို႔ဘာမွမျဖစ္ေသးတာပါ တကယ္ပိုက္ဆံအကုန္ခံျပီး လုပ္ရင္ခဏပါ မင္းတို႔ေတြဝင္မပါနဲ႔ဝင္မရႈပ္နဲ႔ တကယ္႔professional ေတြကိုပိုက္ဆံေပးျပီး train ခိုင္းရင္ ရတယ္ မင္းတို႔ျပည္ပေရာက္ေနတဲ႔ နိုင္င့ံကိုယ္က်ိဳးေရးသမား ေတြကို ငါတို႔ေတြက နိုင္ငံေရးသခ်ႋဳင္း ေရာက္ျပီးသူေတြလို႔သတ္မွတ္တယ္ လူမေသခင္ကနာမည္ေသျပီးသားပါ ျပီးေတာ့ေျပာေသးတယ္မင္းတို႔က လံုျခံဳမႈမရွိလို႔မလာရဲ ေသးတာ လံုျခံဳမွလုပ္တယ္ဆိုတာအခြင့္အေရးသမားေတြအလုပ္ကြ မင္းတို႔အေျခစိုက္တဲ႔နိုင္ငံကိုျပန္ ဒုကၡသည္အမည္ခံျပီး ျမန္မာျပည္ျပန္ခဲ႔ ဒါဆိုမင္းတို႔လိုခ်င္တဲ႔ P.R ရမယ္ ဒီအေတာအတြင္းကိုယ္က်င္႔တရား ေကာင္းမွ citizen အသနားခံေလ်ွာက္ႀကည္႔ေပါ့

I really like 2nd Anonymous comment, they under estimate now a day Myanmar people's knowledge and talents, they forget things are totally changing, today Myanmar is not as same as last 24 years. Many of Myanmar youths are smarter and more educated than these "More Theezon group", many Myanmar people are much much wealthier, richer than them, they live in United States and working low jobs and they are not supposed to come and tell in Myanmar as they will be saviors in Myanmar, actually they are nothing and too much big mouths, shame on them, it's so funny.

Post a Comment

https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္