Subscribe to our RSS Feed

တစ္က်ပ္သား လႊတ္ေတာ္ အမတ္ ေဒၚစု နဲ႔ NLD အတုယူရမည့္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ အမတ္၏ ေခါင္းစဥ္ႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ အခ်က္ႏွင့္အလက္ႏွင့္ ဥပေဒအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးမႈ (၃)


တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ အမတ္ (မႏၱေလး တုိင္းေဒ သႀကီး ေပ်ာ္ဘြယ္ မဲဆႏၵ နယ္မွ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးျမင့္စိုး၏ အဆိုအား တပ္မေတာ္သား အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ျပန္တမ္းဝင္ အမွတ္၊ ၾကည္း ၁၇၁၁၂ ဗိုလ္မွဴးႀကီး လွထြန္း)။ ။

ေလးစား အပ္ပါေသာ- ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီး ခင္ဗ်ား-

၁။ မႏၱေလးတို္င္း ေဒသႀကီး ေပ်ာ္ဘြယ္ မဲဆႏၵ နယ္မွ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးျမင့္စိုး အဆိုတင္ သြင္းထားတဲ့ ႏုိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ဆုိင္ရာ ခံုရံုး အေနျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးက ဖြဲ႕စည္း ထားသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖြဲ႕တုိ႕အား ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕ အစည္း အျဖစ္ ထည့္သြင္း အဓိပၸါယ္ဖြင့္ ဆုိျခင္းသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပဌာန္း ခ်က္မ်ားႏွင့္ ညီညြတ္ျခင္း မရွိေၾကာင္း၊ ဆံုးျဖတ္ ခဲ့သည့္ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္သည္ နုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ဆုိင္ရာ ခံုရံုးအေနျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ ဖြဲ႕စည္း ပံုအေျခခံ ဥပေဒ ဆုိင္ရာ ခံုရံုးဥပေဒ မ်ားအရ လုပ္ပုိင္ခြင့္ မရွိပဲ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ ျခင္းျဖစ္ၿပီး တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားပါ ျပဌာန္း ခ်က္မ်ားကုိ ဆန္႕က်င္၍ မွားယြင္းစြာ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆုိင္ရာ ခံုရံုးသည္ မွားယြင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ မိေၾကာင္းကုိ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆုိင္ရာ ခံုရံုးက ေၾကျငာခ်က္ ထုတ္ျပန္ေပးေရး အတြက္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က တုိက္တြန္းေပ ရန္ အဆုိကုိ အၾကံျပဳ ေဆြးေႏြး သြား မွာျဖစ္ပါတယ္။

ေလးစားအပ္ပါေသာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီးခင္ဗ်ား

၂။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ တပ္မေတာ္၏ ႏုိင္ငံေရး သေဘာထား ရပ္တည္ခ်က္မွာ - ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒက ေပးအပ္ေသာ ပါတီစြဲ၊ ၀ါဒစြဲ၊ လူမ်ိဳးစြဲ ကင္းရွင္းတဲ့ အမ်ိဳးသား ႏုိင္ငံေရးကုိ ေဆာင္ ရြက္ေနျခင္း ျဖစ္ၿပီး ဖြံ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ၊၂၀ ပုဒ္မခြဲ (စ)တြင္ တပ္မေတာ္သည္ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကုိ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရန္ အဓိကတာ၀န္ ရွိသည္ဟု ျပဌာန္းခ်က္ႏွင့္ အညီ ရပ္တည္ ေဆာင္ရြက္ သြားမွာျဖစ္ ပါတယ္။ ဒါအျပင့္ တပ္မေတာ္သား ကုိယ္စားလွယ္မ်ား အပါအ၀င္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စား လွယ္အားလံုး အေနျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၂၅ ဇယား၄ တြင္ပါရွိေသာ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္း ပံုအေျခခံ ဥပေဒကုိ ထိမ္းသိန္း ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္၏ ဥပေဒမ်ား ကုိလည္း လုိက္နာပါ မည္ဟု ကတိသစၥာ ျပဳထားၾကသူ မ်ားျဖစ္၍ ခံုရံူး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား အတုိင္း လုိက္နာ ေဆာင္ရြက္ သင့္ပါတယ္ ။ တရာရံုးရဲ့ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ကုိ ေလးစားလုိက္နာ ျခင္းသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကုိ ေလးစားလုိက္နာ ျခင္းျဖစ္ၿပီး လြႊတ္ေတာ္၏ ဂုဏ္သိကၡာကုိလည္း ျမင့္မားေစ မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြး တင္ျပအပ္ ပါတယ္။

၃။ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ဆုိင္ရာ ခံုရံုး၏ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ကုိ ေလ့လာ ရာတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္း ပံုအေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၇၇ ပုဒ္မခြဲ(ဂ)၊ ပုဒ္မ(၉၀)၊ ပုဒ္မ(၉၁)၊ ပုဒ္မ(၉၁) ပုဒ္မခြဲ(ခ)၊ ပုဒ္မ(၉၇) ပုဒ္မခြဲ (က) ပုဒ္မခြဲ ငယ္(၁)၊ ပုဒ္မ(၁၀၀) ပုဒ္မခြဲ(က)၊ ပုဒ္မ(၁၀၁)၊ ပုဒ္မ(၁၀၃) ပုဒ္မခြဲ(ခ) ပုဒ္မခြဲငယ္(၁)၊ ပုဒ္မ(၁၁၂) ပုဒ္မခြဲ(ဂ)၊ ပုဒ္မ(၁၃၈) ပုဒ္မခြဲ(က)၊ ပုဒ္မ(၁၄၀)၊ ပုဒ္မ(၁၅၈) ပုဒ္မခြဲ(က)၊ပုဒ္မ(၁၆၀) ၊ပုဒ္မ (၂၃၀) ပုဒ္မခြဲ(က) တုိ႕တြင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္းသည့္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ရပ္ရပ္ႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္းသည့္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ရပ္ရပ္ကို ကိုယ္စားျပဳေသာ အဖြဲ႔အစည္း ဝင္မ်ား (သို႔မဟုတ္) ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ က ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၏ သေဘာ တူညီခ်က္ကို ရယူၿပီး ခန္႔ထားသည့္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ ယင္းအဖြ႔ဲ အစည္းဝင္ (သို႔မဟုတ္) ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ၾကေၾကာင္း အနက္ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုခဲ့ပါတယ္။

၄။ ဒါ့ေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးက ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖြဲ႔တို႔ အား ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းအျဖစ္ ထည့္သြင္း အဓိပၸါယ္ဖြင့္ ဆိုျခင္းသည္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပဌာန္း ခ်က္မ်ားႏွင့္ ညီၫြတ္ျခင္း မရွိေၾကာင္း ေျဖဆိုခဲ့ျခင္းသည္ ဥပေဒအရ မွန္ကန္မႈ ရွိေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႔ ရွိရပါတယ္။

၅။ ဒါ့အျပင္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၃၂၄ အရ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံ႐ုံး၏ ဆုံးျဖတ္ ခ်က္သည္ အၿပီးအျပတ္ အတည္ျဖစ္ သည္ဟု ျပဌာန္း ထားပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အေနျဖင့္ ႏုိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒဆုိင္ရာ ခုံ႐ုံး၏ ဆုံးျဖတ္ ခ်က္သည္ မွားယြင္းေၾကာင္း၊ ဥပေဒ မ်ားအရ လုပ္ပိုင္ခြင့္ မရွိဘဲ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦးမွ အဆိုျပဳတင္ျပ ေဆြးေႏြး ခဲ့ျခင္းဟာ ခုံ႐ုံး၏ ဥပေဒႏွင့္ အညီ ေဆာင္ရြက္ ခ်က္မ်ားအေပၚ လႊမ္းမိုးမႈ သေဘာသက္ေရာက္ ေနေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ယင္းအဆုံး အျဖတ္ မွန္သည္ မွားသည္ကို ေဝဖန္ သုံးသပ္ ဆုံးျဖတ္ႏုိင္ရန္ မည္သည့္ အဖြဲ႔အစည္း၊ ပုဂိၢဳလ္ကိုမွ် ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒက အာဏာအပ္ႏွင္း ထားျခင္းမရွိပါ။ ခုံ႐ုံး၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္သည္ အၿပီးအျပတ္ အတည္ျဖစ္သည္ဟု ျပဌာန္းခ်က္ကိုသာ ေတြ႔ရွိရပါတယ္။
၆။ ဒါ့အျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြ႔ဲစည္းပုံ အေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာ ခုံ႐ုံးသည္ အေျခခံဥပေဒကို ေစာင့္ၾကပ္ ရသူျဖစ္၍ အေျခခံဥပေဒတစ္ခုတည္းကိုသာ ကိုင္ေဆာင္ၾကရသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဥပေဒကို ဘက္လိုက္မႈကင္း၍ က်ိဳး ေၾကာင္းညီၫြတ္ဆီေလ်ာ္စြာ က်င့္သုံးႏိုင္ရန္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒက တာဝန္ေပးအပ္ ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အျခားဥပေဒမ်ားတြင္ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ကြဲလြဲေသာျပဌာန္းခ်က္မ်ား၊ မည္သုိ႔ပင္ ရွိေနေစကာမူ အေျခခံဥပေဒ ျပဌာန္း ခ်က္မ်ားကိုသာ ေကာက္ ယူျခင္း၊ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုျခင္း၊ အေျခခံ ဥပေဒ ျပဌာန္းခ်က္ မ်ားကို အေျချပဳ၍ အဆုံး အျဖတ္ျပဳျခင္း တို႔ကို ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္၍ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံရုံး၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ပါအတိုင္း လက္ခံ ေဆာင္ရြက္သြားၾက ရမည္ ျဖစ္ပါတယ္။

၇။ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒတြင္ ပါရွိေသာ အခန္း(၁) ႏိုင္ငံေတာ္ အေျခခံ မူမ်ားအခန္း ပုဒ္မ ၁၁ ပုဒ္မခြဲ(က)တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ အခ်ဳပ္အျခား အာဏာ၏ ခက္မသုံးျဖာ ျဖစ္သည့္ ဥပေဒျပဳ ေရးအာ ဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာႏွင့္ တရားစီရင္ေရး အာဏာတုိ႔ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ပိုင္းျခား သုံးစြဲျခင္းႏွင့္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းျခင္းတို႔ ျပဳသည္ဟု ျပဌာန္းထား ရွိၿပီးျဖစ္သည့္ အတြက္ အာဏာႀကီး(၃)ရပ္ကို က်င့္သုံးရာတြင္ တတ္ႏိုင္သမွ် ပိုင္းျခားသုံးစြဲရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း သုံးသပ္ရရွိပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံရုံးသည္ တရားစီရင္ေရး အာဏာ ေဆာင္ရြက္ရသည့္ တရားရုံး တစ္ရုံး ျဖစ္ပါတယ္။ တရားစီရင္ရာမွာ ဥပေဒႏွင့္ အညီ လြတ္လပ္္စြာ တရားစီရင္ေရး ဆုိတဲ့ အေျခခံမူ တည္ရွိေနပါတယ္။ အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံရုံးအေနနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ လုပ္ငန္းတာဝန္ကို ေဆာင္ရြက္ရာမွာ မိမိတို႔ အယူအဆ အေတြးအေခၚနဲ႔ မကိုက္ညီရုံမွ်ျဖင့္ ဥပေဒအရ ေပးအပ္ ေသာတာဝန္ကို ေဆာင္ရြက္ရာမွာ မိမိတို႔ အယူအဆ အေတြးအေခၚနဲ႔ မကိုက္ညီရုံမွ်ျဖင့္ ဥပေဒအရ ေပးအပ္ ေသာတာဝန္ ကို ေက်ပြန္ စြာ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမရွိေၾကာင္း၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ မရွိဘဲ လုပ္ေဆာင္ ခဲ့ျခင္း၊ မွားယြင္းစြာ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ျခင္းတို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကျငာခ်က္ ထုတ္ျပန္ေပးေရး အဆုိကို တင္သြင္းျခင္း သည္ အဆိုရွင္ အေနျဖင့္ တရားစီရင္ေရး အာဏာကို ဝင္ေရာက္ စြက္ဖက္ ေနတဲ့အျပင္ မိမိတို႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အေနျဖင့္လည္း တရားရုံးအထက္မွာရွိေနတဲ့ သေဘာ သက္ေရာက္ ေနေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရပါတယ္။

၈။ အဆိုရွင္၏ ေဆြးေႏြး ခ်က္တြင္ ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာ ခုံးရုံးသို႔ တိုက္ရိုက္ တင္သြင္းခြင့္ မရွိေၾကာင္း မွားယြင္းစြာ ေဆြးေႏြးသြား ခဲ့ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ဆိုင္ရာ ခုံရုံး၏ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ ဆိုခ်က္၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ သေဘာ ထားရ ယူရန္ ကိစၥမ်ားကို တင္သြင္းရာတြင္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၂၅ ပုဒ္မခြဲ(က)အရ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတက တိုက္ရိုက္ တင္သြင္း ခြင့္ရွိၿပီး ၎ကိုယ္စား ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္က တင္သြင္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပုဒ္မ ၂၃၇ ပုဒ္မခြဲ(က)အရ ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတမွ ဥပေဒ အႀကံ ဥာဏ္မ်ား ရယူႏိုင္ ရန္ႏွွင့္ ဥပေဒဆုင္ရာ တာဝန္မ်ား ေပးအပ္ႏိုင္ရန္ ခန္႔အပ္ထားျခင္း ျဖစ္သည့္ အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ တာဝန္ေပးခ်က္ အရ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ကိုယ္စားတင္ သြင္းခြင့္ရွိေၾကာင္း ကိုယ္စား အခြင့္အာဏာ ေပးအပ္ထား ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတမွ တင္သြင္းသကဲ့သို႔ ဥပေဒအရ အက်ိဳးသက္ ေရာက္မႈ ရွိေစျခင္းမွာ ေပၚလြင္ထင္ရွားလွ်က္ ရွိေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ေလးစား အပ္ပါေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္နာယက ႀကီးခင္ဗ်ာ-

၉။ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၄၇ႏွင့္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒ ၃၃၊ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒ ၃၃တို႔မွ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ေကာ္မတီ ေကာ္မရွင္မ်ား ဖြဲစည္းရာတြင္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားျဖင့္ ဖြဲစည္းရမည္ဟု သတ္မွတ္ျပဌာန္းထားၿပီး လက္ရွိ ကြ်န္ေတာ္ တို႕ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ ေတာ္တို႕တြင္လည္း လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ေကာ္မ တီ၊ ေကာ္မရွင္ မ်ား ဖြဲစည္းထား သည္ကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ၄င္းေကာ္မတီ ေကာ္မရွင္ မ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယ ဥကၠဌမ်ား အပါအ၀င္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားျဖင့္ ဖြဲစည္းထား ၿပီးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

၁၀။ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၇၊ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာ နည္း ဥပေဒ ၁၆၊ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၇၊ အမ်ိဳးသား လႊတ္Üေတာ္ ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒ ၁၆တို႕တြင္ “ဥကၠဌ (သို႕မဟုတ္) ဒုတိယ ဥကၠဌသည္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္အဖြဲ႕ အစည္း တစ္ရပ္ရပ္တြင္ တာ၀န္ ေပးအပ္ျခင္း ခံရပါက ဥကၠဌ (သို႔မဟုတ္) ဒုတိယ ဥကၠဌ အျဖစ္မွ ႏႈတ္ထြက္ၿပီး ျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူရမည္။ ယင္သို႔ တာ၀န္ေပးအပ္ျခင္း ခံရသျဖင့္ ဥကၠဌ(သို႔မဟုတ္) ဒုတိယ ဥကၠဌေနရာ လစ္လပ္ပါက နည္းဥပေဒ ၁၀မွ ၁၂ထိပါ ျပဌာန္းခ်က္ မ်ားႏွင့္ အညီ ေရြးေကာက္ တင္ေျမာက္ရမည္” ဟု ျပဌာန္းထား သည္ကို ေတြ႔ရပါတယ္။

၁၁။ ဒါေၾကာင့္ ဒါကိုၾကည္႔ျခင္း အားျဖင့္ အဆင္ေျပစြာ ေဆာက္ရြက္ ေနတာ ကိုေတြ႕ ရွိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အေနျဖင့္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၇ ႏွင့္ နည္းဥပေဒ ၁၆ တို႕ကို အေသးစိတ္ မေဆြးေႏြး ေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ ႀကီးမ်ား ကိုယ္တိုင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္ၾကည့္ရင္ သိႏိုင္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလိုပါတယ္။

၁၂။ ကမၻာ႔ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ဆိုင္ရာ ခုံရုံးမ်ား တည္ေထာင္ ဖြဲ႔စည္းၿပီး ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္လွ်က္ ရွိပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္ပုံ အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ တရားရုံ တရားသူႀကီး မ်ား၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ေစာဒက တက္ျခင္း၊ စြပ္စြဲျပစ္တင္ ျခင္းမ်ိဳး မရွိဘဲ သက္ဆိုင္ရာ ပုဂၢိဳလ္၊ အဖြဲ႔အစည္း မ်ားက ေလးစား လိုက္နာၾက ေၾကာင္းေတြ႔ ရွိရပါ တယ္။

၁၃။ ယေန႔ ဒီမုိကေရစီ က်င့္သုံးေနေသာ ႏိုင္ငံ အသီးသီးမွာ တရားရုံး၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ (သို႔မဟုတ္) ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံရုံးဆုံး ျဖတ္ခ်က္ကို လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးနဲ႔ အစိုးရအဖြဲ႔ အသီးသီး တုိ႔က လုိက္နာ ေဆာင္ရြက္ ေနျခင္းကို ထိုင္း၊ ပါကစၥတန္၊ အီရတ္ ႏိုင္ငံတို႔မွာ ေတြ႔ရွိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

၁၄။ ခုံ႐ုံး၏ ဥပေဒ ႏွင့္ အညီ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ မ်ားကို လိုက္နာရ မည္မွာလည္း တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး ၏အႏွစ္ သာရပင္ျဖစ္ ပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ အေနျဖင့္လည္း ေနာင္လာ ေနာင္သား မ်ားအတြက္ အစဥ္အလာ ေကာင္းမ်ားကို ျပသရ မည္ျဖစ္ပါတယ္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူ လူထုႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာမွ မိမိႏိုင္ငံေရး အေျခအေနကို အျမဲတမ္းမ်က္ေျခ မျပတ္ေလ့ လာ ေစာင့္ၾကည့္ ေန ၾကပါတယ္။ မိမိတို႔ျပည္ ေထာာင္စု သမၼတျမန္မာနုိင္ငံ ေတာ္ကို ႏိုင္ငံ တကာမွ ယုံၾကည္မႈ ရရိွရန္ လိုအပ္သကဲ့သို႔ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူလူထု မွလည္း သူတို႔၏ လုိလားခ်က္ မ်ား ျပည့္ဝေစရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရ ရွိေရးတို႔ကို အျမဲေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားေနၾကပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ ၏ယုံၾကည္ မွဳႏွင့္ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူ တို႔၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ တို႔ ကိုဖ်က္ဆီးျခင္းမျပဳမိရန္ မိမိတို႔လႊတ္ေတာ္မွ ဂ႐ုျပဳေဆာင္ရြက္ ရမည္ျဖစ္ပါတယ္။

၁၅။ ဒီမိုကေရစီ ေဖာ္ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္ မ်ားတြင္ သည္းခံျခင္း၊ လက္ေတြ႔ အက်ိဳးရွိေအာင္ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ျခင္းႏွင့္ တစ္ဦးအေပၚ တစ္ဦး နားလည္မွဳ ရွိစြာ လိုက္ေလ်ာ ျခင္းမ်ားကို တန္ဖိုး ထားေဆာင္ရြက္ သြားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

၁၆။ ျမန္မာ ႏုိင္ငံေရး သမိုင္းျဖစ္ ရပ္မ်ား အရ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္း က်င့္စဥ္ႏွင့္ အညီ ခ်ီတက္ၾက ရမွာ ျဖစ္ၿပီး အက်ိဳးမဲ့ျဖစ္ရပ္မ်ား ဆုံး႐ွဳံးခဲ့ ရမွဳမ်ားအေပၚ သင္ခန္းစာ ယူ၍ စိတ္ေကာင္း ေစတနာ မြန္ျဖင့္ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ ထိုက္သည့္ လမ္းေၾကာင္း အမွန္ အတိုင္းသာ ဒီမိုကေရစီ ေဖာ္ေဆာင္ရ မည္ျဖစ္ပါ တယ္။ အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ အတြက္ အျပန္ အလွန္ သက္ေရာက္မွဳ၊ ဆက္သြယ္မွဳ၊ ထိန္းေက်ာင္း မွဳႏွင့္ အက်ိဳးျပဳမွဳမ်ား အျမဲတေစ ရွိေနရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

၁၇။ ဒါ့ေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အစ္ိုးရ အဖြဲ႔အေနျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ သာလွ်င္ အာဏာ ဗဟိုခ်က္(Core of the power process) အျဖစ္သတ္ မွတ္ရယူ ရမွာျဖစ္ ပါသျဖင့္ အဆိုတင္း သြင္းတဲ့ အဆိုမွာ အေရးၾကီး အဆို မဟုတ္ေၾကာင္း ႏွင့္ လတ္တေလာ တင္သြင္းရန္ မသင့္ေသး ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရ ပါတယ္။

၁၈။ မိမိတို႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အေနျဖင့္ မည္သို႔ပင္ အၾကံျပဳ ေဆြးေႏြးၾက သည္ျဖစ္ေစ ေနာက္ဆုံး အဆင့္မွာ မဲခြဲဆုံးျဖတ္ သည့္အဆင့္သို႔ မလြဲမေသြ ေရာက္ရွိလာ မွာျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၉၂၊ ပုဒ္မခြဲ(က)တြင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားသည္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္ မ်ားႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာ ဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္ မ်ားႏွင့္ လည္းေကာင္း မဆန္႔က်င္လွ်င္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ပူးေပါင္းေကာ္မတီ တို႔တြင္ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုခြင့္ႏွင့္ ဆႏၵမဲေပး ပိုင္ခြင့္ ရွိသည္ဟု ျပဌာန္းထား တဲ့အတြက္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားဟာ မည္သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ရဲ့ ေစ့ေဆာ္ တိုက္တြန္းမႈ မွမပါဘဲ မိမိတို႔ ဆႏၵႏွင့္ အညီ မွန္မွန္ ကန္ကန္ စဥ္းစားသုံး သပ္ကာ ႏိုင္ငံေတာ္၏ မ်က္ႏွာကို ၾကည့္ၿပီး လြတ္လပ္စြာ ဆႏၵျပဳ ၾကဘို႔ တင္ျပအပ္ ပါတယ္။

၁၉။ ဒါ့ေၾကာင့္ မႏၱေလးတိုင္း ေဒသႀကီး ေပ်ာ္ဘြယ္ မဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးျမင့္ စိုးအဆို တင္သြင္းထားတဲ့ “ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးအေနျဖင့္ “လႊတ္ေတာ္ အသီးသီး ကဖြဲ႕စည္းထား သည့္ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖြဲ႕တို႕အား ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းအျဖစ္ ထည့္သြင္း အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုျခင္းသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္ မ်ားႏွင့္ ညီညြတ္ျခင္း မရွိေၾကာင္း” ဆံုးျဖတ္ခဲ့ သည့္ဆံုးျဖတ္ ခ်က္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ဆိုင္ရာ ခံုရံုးအေနျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုး ဥပေဒမ်ား အရ လုပ္ပိုင္ခြင့္ မရွိဘဲ လုပ္ေဆာင္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ား ပါျပဌာန္းခ်က္ မ်ားကို ဆန္႕က်င္၍ မွားယြင္းစြာ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ဆိုင္ရာ ခံုရံုးသည္ မွားယြင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ မိေၾကာင္းကို ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးက ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ေပးေရး အတြက္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က တိုက္တြန္း ေပးပါရန္” အဆိုအား ျပည္ေထာင္စု အစိုးရႏွင့္ အခ်ိန္ယူျပန္ လည္ ညွိႏိႈင္း ေဆြးေႏြး ၾကပါရန္ႏွင့္ ယင္းအဆုိအား လတ္တေလာ ရုတ္သိမ္းေပး ႏိုင္ပါရန္ ေလးစားစြာ တင္ျပရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ အပ္ပါတယ္ ။အားလံုးကို ေက်းဇူး တင္ပါတယ္။



ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။

အဲ့ဒီလိုကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း အျငင္းအခံုေတြျဖစ္ၾကတာ၊ ျပသနာေတြတက္တာဟာ မထူးဆန္းပါဘူး။ စိတ္ပ်က္စရာ မလိုပါဘူး၊ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းပံု ေျဖရွင္းနည္း မွန္ကန္ရင္ ႏိုင္ငံ၏ ဂုဏ္သိကၡာလည္း တက္မွာပါ

ျပည္သူ တစ္ဦး။ ။

"" အဲ့ဒီလိုကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း အျငင္းအခံုေတြျဖစ္ၾကတာ၊ ျပသနာေတြတက္တာဟာ မထူးဆန္းပါဘူး။ စိတ္ပ်က္စရာ မလိုပါဘူး၊ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းပံု ေျဖရွင္းနည္း မွန္ကန္ရင္ ႏိုင္ငံ၏ ဂုဏ္သိကၡာလည္း တက္မွာပါ""
<<<<,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, အထက္ပါ စကားစုေလးက တကယ္ဆို လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေၿပာရမဲ့ စကား မဟုတ္ဘူးးး ဥပေဒ ျပဳေရး မ႑ိဳင္ ျဖစ္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြဟာ ဥပေဒေတြနဲ့ ပတ္သတ္ပီး တင္ၿပေဆြးေႏြၾကတယ္ဆို ဒီလိုပဲေလ.. အညင္းအခုံ ၿေစ္ၾကတာ မဟုတ္ဘူးး ေဒၚစု စကားက ေၿမာက္ေပးသလိုလို၊ ဆရာလုပ္သလိုလို၊ အားက်မခံ လိုက္ေျပာသလိုလို ၿဖစ္ေနတယ္.. ေနာက္ပီး ဒီစကားက လႊတ္ေတာ္နဲ့ မတန္ဘူးး.. လမ္းေဘးမွာ စင္ထိုးပီး ေၿပာေနက် ေဒၚစု စကား လမ္းေဘး စင္ထိုး အဆင့္ပါ.. ေနာက္ေန့ လႊတ္ေတာ္ ထဲေတာ့ အဲ့လို လမ္းေဘး စင္ထိုး စကားေတြ မေၿပာမိေအာင္ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြက ၀ိုင္း၀န္းပီး ေဒၚစုကို ထိန္းေပးၾကပါလို့.. ထိန္းေနတဲ့ ၾကားက သူက ေျပာခ်င္ သပါ့ဆို၇င္လဲ လႊတ္ေတာ္၇ဲ့ အနီးေၿမကြက္လႊတ္ တခုမွာ စင္ေလး တစင္ေလာက္ လုပ္ပီး အဲ့မွာ တေယာက္ထဲ ေပးေၿအာလိုက္ၾကပါ .. သူ့မွာလဲ ေၿပာခ်င္လြန္းလို့ ထပီး ေၿပာလိုက္ၿပန္ေတာ့လဲ သံလမ္း တၿခား ဘီး တၿခား ၿဖစ္ေနတယ္...

Myanmar Express

2 comments:

အဆိုကိုျပန္လည္ရုပ္သိမ္းေပးဖို ့ေတာင္းဆိုခ်က္ကိုေထာက္ခံပါတယ္။

A May Su doesn't know how to speak myanmar languages about that conditions. She can speak english language very well. If she use english, nobody understood. So she spoke simple only...a heee....

Post a Comment

https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္