Subscribe to our RSS Feed

တစ္က်ပ္သား လႊတ္ေတာ္ အမတ္ ေဒၚစု နဲ႔ NLD အတုယူရမည့္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ အမတ္၏ ေခါင္းစဥ္ႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ အခ်က္ႏွင့္အလက္ႏွင့္ ဥပေဒအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးမႈ (၁)



တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္အမတ္ တစ္ဦး။ ။

ေလးစားရပါေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီးႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ား ခင္ဗ်ား၊ ကိုယ္စိတ္ႏွလုံး ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ ၾကပါေစလို႔ ဦးစြာ ဂါရ၀ျပဳ ႏႈတ္ခြန္းဆက္သ အပ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ တပ္မေတာ္သား အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၾကည္း ၂၄၉၂၇ ဒုတိယ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ရဲႏိုင္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။

၂၃.၈.၂၀၁၂ ေန႔က က်င္းပတဲ့ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးမွာ ေပ်ာ္ဘြယ္ မဲဆႏၵနယ္ မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးျမင့္စိုး တင္သြင္းသြားတဲ့ အေရးႀကီး အဆုိနဲ႔ စပ္လ်ဥ္းျပီး ကၽြန္ေတာ္ အႀကံျပဳ တင္ျပသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဦးျမင့္စိုး တင္သြင္းသြားတဲ့ အဆိုကေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံရုံး အေနနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးက ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖြဲ႔တို႔မွာ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႔အစည္း အျဖစ္ ထည့္သြင္း အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုျခင္းသည္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ ရာ ျပဌာန္းခ်က္ မ်ားနွင့္ ညီညြတ္ျခင္း မရွိေၾကာင္း၊ ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္သည္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံရုံး ဥပေဒမ်ား၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ မရွိဘဲ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ျပီး တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို ဆန္႔က်င္၍ မွားယြင္းစြာ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံ႐ံုးသည္ မွားယြင္း ဆုံးျဖတ္ ခဲ့မိေၾကာင္း ခုံ႐ံုးက ေၾကျငာခ်က္ ထုတ္ျပန္ေပးေရး အတြက္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က တိုက္တြန္း ေပးရန္ အဆိုျဖစ္ပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီး ခင္ဗ်ာ။

ဦးျမင့္စိုး၏ အဆိုတြင္ ခုံ႐ံုး၏ ေဆာင္ရြက္မႈနွင့္ စပ္လ်ဥ္းျပီး အဓိက အခ်က္(၃)ခ်က္ တင္ျပထား တာကိုတြ႔ ရပါတယ္။ အဲဒီ အခ်က္ေတြကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ တင္ျပရမယ္ ဆိုလွ်င္ ခုံ႐ံုးအေနျဖင့္ −

(က) ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၃၂၂ ပုဒ္မခြဲ (က)မွာ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္ မ်ားကို အနက္အဓိ္ပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုႏိုင္သည္ဟု ျပဌာန္းထားျပီး တင္သြင္းလႊာမွာ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ၏ မည္သည့္ ျပဌာန္းခ်က္ သို႔မဟုတ္ အပိုင္းကို အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆို ထားသည္ဟု တိတိက်က် မပါရွိသည့္ အတြက္ ပုဒ္မ ၃၂၂ ပုဒ္မခြဲ(က) လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို က်င့္သုံးႏုိင္ခြင့္ မရွိဘဲ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေၾကာင္း၊

(ခ) တင္သြင္းလႊာမွာ ပါရွိေသာ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီက ျပဌာန္းခဲ့တဲ့ ဥပေဒ ျဖစ္သျဖင့္ ခုံ႐ံုးအဖြဲ႔ အေနနဲ႔ ပုဒ္မ၃၂၂ (ခ)ပါ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို က်င့္သုံးပိုင္ခြင့္ မရွိေၾကာင္း၊ ပုဒ္မ ၃၂၂ ပုဒ္မခြဲ(ဂ)၊(ဃ)၊(င)၊(စ) နွင့္ (ဆ)တို႔ပါ ျပဌာန္းခ်က္သည္ အျပီး အျပတ္ အဆုံးအျဖတ္ကို ခံယူသည့္ ကိစၥနွင့္ သက္ဆိုင္ျခင္း မရွိေၾကာင္း၊

(ဂ) ယခု တင္သြင္းလႊာမွာ ခုံ႐ံုးသို႔ တိုက္႐ုိက္ တင္သြင္းခြင့္ ရွိသည့္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတက တိုက္႐ိုက္ တင္သြင္းျခင္း မရွိဘဲ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ ကိုယ္စား ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္က လက္မွတ္ ေရ:ထိုး တင္သြင္း ျခင္းကို ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ဆိုင္ရာခုံ႐ံုးက လက္ခံၾကားနာ ခဲ့ျခင္းသည္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ၊ ခုံ႐ံုး ဥပေဒႏွင့္ တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားနွင့္ ညီညြတ္ျခင္း မရွိေၾကာင္း၊

ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီး ခင္ဗ်ာ။

ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာ သိရွိရသေလာက္ ေဆြးေႏြး တင္ျပရမယ္ ဆိုပါလွ်င္ ခုံ႐ံုး၏ လုပ္ငန္း တာ၀န္မ်ားကို ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၃၂၂ မွာ ျပဌာန္းထားေၾကာင္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ပုဒ္မ ၃၂၂ ပုဒ္မ ခြဲ(က) ျပဌာန္း ခ်က္ ကေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို အနက္အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ ရပါတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတက ခုံ႐ံုးသို႔ တင္သြင္းတဲ့ တင္သြင္းလႊာ အမွတ္ ၁/၂၀၁၂ စီရင္ခ်က္ကို ေလ့ လာ ၾကည့္တဲ့ အခါမွာ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၃၂၂ ပုဒ္မခြဲ(က)ႏွင့္ ပုဒ္မ ၃၂၅ ပုဒ္မခြဲ(က) တို႔ကို ရည္ညႊန္းျပီး တင္သြင္း ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီပုဒ္မေတြကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတက ခုံရုံးသို႔ တင္သြင္းတဲ့ ကိစၥဟာ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားပါ စကားရပ္မ်ားကို အနက္အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုေပးဖို႔ တင္ျပျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီရည္ညႊန္းထားတဲ့ ပုဒ္မေတြအရ ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို အနက္အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုျခင္းဟာ ခုံရုံးရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ဘဲ ျဖစ္ တယ္လို႔ မွတ္သား မိပါတယ္။ အနက္ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုေပးရမယ့္ ျပဌာန္းခ်က္ပါ စကားရပ္ေတြ ကေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ အခန္း(၄)၊ ဥပေဒျပဳေရး အခန္းမွာပါတဲ့ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္းေသာ အဖြဲ႔ အစည္း ဆိုသည့္ စကားရပ္ မ်ားပဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ၊ ဥပေဒျပဳေရး အခန္းမွာ ပါတဲ့ ပုဒ္မ ၇၇ ပုဒ္မခြဲ(ဂ)၊ ပုဒ္မ ၉၀၊ ပုဒ္မ ၉၇၊ ပုဒ္မ ၁၀၀ ပုဒ္မခြဲ(က)၊ ပုဒ္မ ၁၄၀ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၁၆၀ ျပဌာန္းခ်က္ မ်ားပါ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႔ အစည္းဆိုေသာ စကားရပ္ကို အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုေပးဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီး ခင္ဗ်ာ။

ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံရုံးက တင္သြင္းလႊာမွာ ပါတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ပုဒ္မေတြ ကို ေထာက္ျပ ျပီး ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႔အစည္း ဆိုေသာ စကားရပ္ကို အနက္အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုေပး တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္သားထားသေရြ႕ ေဆြးေႏြး တင္ျပရမယ္ ဆိုလွ်င္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၄၀ ပုဒ္မခြဲ(ခ)ႏွင့္ ပုဒ္မ ၁၆၀ ပုဒ္မခြဲ(ခ)ပါ ျပဌာန္းခ်က္ကို ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ဆိုသည္မွာ လႊတ္ေတာ္ ေကာ္မတီ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖြဲ႔မ်ား၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ လႊတ္ေတာ္သို႔ တက္ေရာက္ၾကရသည့္ အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ ယင္းအဖြဲ႔အစည္းကို ကိုယ္စားျပဳေသာ အဖြဲ႔ အစည္းဝင္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခုံရုံးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ဟာ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၃၂၂ ပုဒ္မခြဲ(က) ျပဌာန္းခ်က္ အရ အနက္အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုတာ ျဖစ္တဲ့အ တြက္ ခုံရုံးအေနျဖင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ မရွိဘဲ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္ ဆိုေသာ ဦးျမင့္စိုး၏ အဆိုကို ျပန္လည္ဆြးေႏြး သင့္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေျပာၾကား လိုပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီး ခင္ဗ်ာ။

တင္သြင္းလႊာမွာ ပါရွိေသာ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ျဖိဳးေရး ေကာင္စီက ျပဌာန္းခဲ့တဲ့ ဥပေဒ ျဖစ္သျဖင့္ ခုံ႐ံုး အဖြဲ႔အေနနဲ႔ ပုဒ္မ ၃၂၂ ပုဒ္မခြဲ(ခ)ပါ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို က်င့္သုံး ပိုင္ခြင့္ မရွိေၾကာင္း၊ ပုဒ္မ ၃၂၂ ပုဒ္မခြဲ(ဂ)၊ (ဃ)၊ (င)၊ (စ)ႏွင့္ (ဆ)တို႔ပါ ျပဌာန္းခ်က္သည္ အျပီးအျပတ္ အဆုံး အျဖတ္ကို ခံယူသည့္ ကိစၥႏွင့္ သက္ဆိုင္ျခင္း မရွိေၾကာင္း အဆိုမွာ ေဖာ္ျပထား တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ တင္သြင္း လႊာအရ ဆိုပါလွ်င္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္ကိုသာ အနက္ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုေပးရန္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတက တင္သြင္းျခင္းေၾကာင္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ျပဌာန္းသည့္ ဥပေဒမ်ား တနည္းအားျဖင့္ တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားကို အနက္အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုေပး ရန္ တင္သြင္းတဲ့ တင္သြင္းလႊာ မဟုတ္ ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၃၂၂ ပုဒ္မခြဲ(ခ) ပါ ျပဌာန္းခ်က္ကို က်င့္သုံးတယ္ဆိုတဲ့ဦးျမင့္စိုး၏ အဆိုကို ျပန္လည္ ေဆြးေႏြး သင့္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြး ေျပာ ၾကား လိုပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒနဲ႔ တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာ ရသေလာက္ ေဆြးေႏြး လိုပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၄၄၉ ျပဌာန္းခ်က္အရ ဤဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒသည္ ႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဥပေဒ အားလုံး၏ အေျခခံ ဥပေဒလို႔ ျပဌာန္းထားပါတယ္။ နာယကက ျပဌာန္းတဲ့ လႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္ ဥပေဒ၊ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ စတဲ့ ဥပေဒ မ်ားကေတာ့ တည္ဆဲဥပေဒ မ်ားပဲ ျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ပါတယ္။ တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ား ကို ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ပယ္ဖ်က္ျခင္း၊ ျပင္ဆင္ျခင္း မျပဳေသးမီ ဤဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ မဆန္႔က်င္သမွ် အတည္ ျဖစ္သည္ဟု ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၄၄၆ မွာ ျပဌာန္းထားေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာမွတ္သား မိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ပယ္ဖ်က္ျခင္း၊ ျပင္ ဆင္ျခင္း မျပဳေသး တဲ့ ဥပေဒမ်ားသည္ တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားသည္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒနွင့္ မဆန္႔က်င္သမွ် အတည္ျဖစ္ပါတယ္။ တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ား အနက္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္သည့္ ဥပေဒ ျပဌာန္းခ်က္ မ်ားကေတာ့ အတည္မျဖစ္ဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ့္ ေလ့လာခ်က္အရ ေဆြးေႏြးလိုပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီး ခင္ဗ်ာ။

တတိယ အခ်က္ျဖစ္တဲ့ ယခု တင္သြင္း လႊာမွာ ခုံ႐ံုးသို႔ တိုက္႐ုိက္ တင္သြင္းခြင့္ ရွိတဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတက တိုက္႐ိုက္ တင္သြင္းျခင္း မရွိဘဲ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ ကိုယ္စား ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္က လက္မွတ္ ေရးထိုး တင္သြင္း ျခင္းကို ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ဆိုင္ရာ ခုံ႐ံုးက လက္ခံ ၾကားနာ ခဲ့ျခင္းသည္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ၊ ခုံ႐ံုး ဥပေဒႏွင့္ တည္ဆဲ ဥပေဒ မ်ားႏွင့္ ညီညြတ္ျခင္း မရွိေၾကာင္း ဟူေသာ အဆိုျပဳခ်က္ အေပၚ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္လက္ ေလ့လာၾကည့္ ပါတယ္။ တင္သြင္း လႊာမွာ ရည္ညႊန္း ထားတဲ့ ပုဒ္မေတြ ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အထက္က တင္ျပျပီး ျဖစ္တဲ့အတိုင္း ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၂၂ (က) ႏွင့္ ပုဒ္မ ၃၂၅ ပုဒ္မ ခြဲ(က)တို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ပုဒ္မ ၃၂၅ ပုဒ္မခြဲ(က)ေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတလို႔ ရည္ညႊန္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ခုံ႐ံုးက တင္သြင္း လႊာကို လက္ခံရာ မွာလည္း ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတရဲ႕ တင္သြင္းလႊာ အျဖစ္ လက္ခံတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါတယ္။ ခုံ႐ံုးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာၾကည့္တဲ့ အခါမွာလည္း တင္သြင္းလႊာကို ျပန္လည္ ရွင္းလင္းၾကတဲ့ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယ ဥကၠဌႏွင့္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယ ဥကၠဌ တို႔ကလဲ ဒီအခ်က္ ကို သူတို႔ရဲ႕ ေလ ွ်ာက္လဲခ်က္ ထဲမွာလည္း ေဖာ္ျပကန္႔ကြက္ ထားတာ မေတြ႔ ရပါဘူး။ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယ ဥကၠဌႏွင့္ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယ ဥကၠဌတို႔ ကိုယ္တိုင္လည္း သူတို႔ ျပန္လည္ ရွင္းလင္း ေနရတဲ့ တင္သြင္း လႊာဟာ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတက တင္သြင္းတဲ့ တင္သြင္းလႊာ အျဖစ္ လက္ခံျပီး ရွင္းလင္း ေနၾကတယ္ လို႔ဘဲ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သက္ဆိုင္သူ အားလုံးက ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတက တင္သြင္းတဲ့ တင္သြင္းလႊာလို႔ လက္ခံျပီး ၾကားနာ ခဲ့ၾကတဲ့ အတြက္ သမၼတက တိုက္ရိုက္ တင္တာ ဟုတ္မဟုတ္ သမၼတ ကိုယ္စား ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္က တင္သြင္းခြင့္ ရွိမရွိ ဆိုတာေတြဟာ ဒီအခ်ိန္မွာ ျပႆနာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္ပါတယ္။ ခုံရုံးက အခုေတာ့ တင္သြင္းလႊာ အေပၚမွာ အနက္ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုျပီး ပါျပီ။ အနက္ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ အရ သမၼတ တင္သြင္းတဲ့ တင္သြင္းလႊာပါ ျပႆနာကို ေျဖဆိုေပး ျပီးလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခုံ႐ံုးရဲ႕ အနက္ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ အတိုင္း လိုက္နာၾကဖို႔ဘဲ ရွိတယ္ လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ႐ိုး႐ိုး သားသား ေဆြးေႏြး တင္ျပရပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီး ခင္ဗ်ာ။

ခုံ႐ံုးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ ခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ကိုယ္စားလွယ္ ႀကီးမ်ားအားလုံး သိၿပီးျဖစ္တဲ့ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၃၂၄ ဆိုတာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီပုဒ္မ ကေတာ့ ခုံ႐ံုးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ ခ်က္ဟာ အျပီးအျပတ္ အတည္ျဖစ္ တယ္လို႔ ျပဌာန္း ထားပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလုံး ခုံ႐ံုးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္၊ အနက္ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ကို လိုက္နာ ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ျပန္ျပီး ေမးခြန္း ထုတ္ၾကည့္ ပါတယ္။ အျပီးအျပတ္ အတည္ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုတဲ့ ခုံ႐ံုး ဆုံးျဖတ္ ခ်က္ကို မလိုက္နာရင္ ဘာျဖစ္မလဲ၊ ခုံ႐ံုး ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ကိုမွားတယ္၊ မွန္တယ္ လို႔ေကာ ေဆြးေႏြး ႏုိင္ၾက ပါသလား.. ၊ စတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ေပၚလာပါတယ္။ အျပီးအျပတ္ အတည္ျဖစ္တယ္ ဆိုရင္ ဒီဆုံးျဖတ္ ခ်က္ကို ျပင္ဆင္လို႔ မရေတာ့တဲ့ သေဘာလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္ အတိုင္း လိုက္နာျခင္း ကသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အတြက္ အေျခခံ ဥပေဒကို ေလးစားရာ ေရာက္ပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီး ခင္ဗ်ာ။

ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တပ္မေတာ္ရဲ႕ အခန္း က႑နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး အေျခခံ မူခ်ထား တာ ရွိပါတယ္။ အေျခခံ မူဆိုတာ ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာရ သေလာက္ တင္ျပရရင္ အမ်ိဳးသား ညီလာခံက အေျခခံ ဥပေဒ ေရးဆြဲရာမွာ လိုက္နာရမဲ့ အေျခခံမူ ၁၀၄ ခ်က္ကေန ေပၚေပါက္ လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္စား လွယ္ ေတာ္ႀကီးမ်ား သိၿပီး ျဖစ္တဲ့ အတိုင္း ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ အခန္း(၁) ႏုိင္ငံေတာ္ အေျခခံ မူမ်ား ပုဒ္မ ၁ မွ ၄၈ အထိ ျပဌာန္းခ်က္ ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ တပ္မေတာ္ရဲ႕ အခန္းက႑နဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ ပုဒ္မ ၂၀ ပုဒ္မခြဲ(စ)မွာ အတိအလင္း ျပဌာန္းထားပါတယ္။ ဒီျပဌာန္းခ်က္ ကေတာ့ တပ္မေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရန္ အဓိကတာ၀န္ရွိသည္။ ဟူေသာ ျပဌာန္းခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။

ေလးစား ရပါေသာ နာယကႀကီး ခင္ဗ်ာ။

ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို လိုက္နာက်င့္သုံး ျခင္းသည္ ပင္လ်င္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ ျခင္းပဲ ျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဒီလိုျမင္ ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အေနျဖင့္ အျခားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား နည္းတူ ကတိသစၥာ ျပဳခဲ့ၾကရ ပါတယ္။ ဒါလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား သိျပီးျဖစ္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒကို ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျပီး ႏုိင္ငံေတာ္ ဥပေဒမ်ားကို လိုက္နာပါမည္ ဆိုတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အဓိက က်င့္ဝတ္ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ား အတိုင္း လိုက္နာ က်င့္သုံး ျခင္းျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကတိျပဳ ထားတဲ့ သစၥာတရားကို တည္ေအာင္ ေဆာင္ ရြက္ ၾကရမွာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီး ခင္ဗ်ာ။

ႏုိင္ငံေတာ္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာကို ပိုင္းျခားခြဲေဝ က်င့္သုံးျခင္းနွင့္ အလ်ဥ္းသင့္လို႔ ေဆြးေႏြး လိုပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္း ပုံအေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၁ မွာ ေအာက္ပါ အတိုင္း ျပဌာန္း ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္...

ပုဒ္မ ၁၁ (က)။ ႏုိင္ငံေတာ္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ၏ ခက္မသုံးျဖာ ျဖစ္သည့္ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာနွင့္ တရားစီရင္ေရး အာဏာတို႔ကို တတ္ႏိုင္သမ်ွ ပိုင္းျခား သုံးစြဲျခင္းနွင့္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္း ျခင္း တို႔ျပဳသည္။

အထက္ပါ ပုဒ္မ ၁၁ ပုဒ္မခြဲ(က) ျပဌာန္းခ်က္မွာ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ သုံးရပ္ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ပိုင္းျခား သုံးစြဲရန္ႏွင့္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္း ျခင္းတို႔ ျပဳရန္ ျပဌာန္း ထားတာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရ ပါတယ္။ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာနွင့္ တရားစီရင္ေရး အာဏာ တို႔ကို တတ္ႏုိင္သမွ် ပိုင္းျခား သုံးစြဲရန္ ဆိုတဲ့အတြက္ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာ က်င့္သုံးတဲ့ လႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ တရားစီရင္ေရး အာဏာ က်င့္သုံးတဲ့ ခုံ႐ံုး တို႔ အေနနဲ႔ တာ၀န္မ်ားကို ပိုင္းျခား သုံးစြဲရန္ ျဖစ္ပါတယ္။ အလားတူပဲ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာ က်င့္သုံးတဲ့ အစိုးရ အဖြဲ႔နဲ႔လဲ ပိုင္းျခား သုံးစြဲရန္ ျဖစ္ပါတယ္။

ခုံရုံးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ ခ်က္ဟာ အၿပီးအျပတ္ အတည္ျဖစ္ တယ္လို႔ ဆိုတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလုံး လိုက္နာရမွာ ျဖစ္သလို အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာကိုလဲ ပိုင္းျခား က်င့္သုံး တတ္သည့္ အေလ့အက်င့္ ေကာင္း မ်ားကို ေနာင္ ဆက္စပ္ေသာ လႊတ္ေတာ္ မ်ားသို႔ စံနမူနာ ျပသခဲ့ရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္ ကို ေဆြးေႏြးလိုက္ရပါ တယ္။

နာယကႀကီး ခင္ဗ်ာ..

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေဆြးေႏြး ရပါလ်ွင္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးျမင့္စိုး တင္သြင္းသည့္ အဆိုပါ စြဲဆို ခ်က္မ်ား အတိုင္း ခုံရုံးအေနျဖင့္ မညီမညြတ္ ေဆာင္ရြက္ တာမ်ိဳး မရွိေၾကာင္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒကို ေဖာက္ဖ်က္ က်ဴးလြန္ ေနတယ္လို႔လဲ ကၽြန္ေတာ့္ ေလ့လာခ်က္ မ်ားအရ မေတြ႔ရ ပါဘူး။ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံရုံးဆိုတာ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၆ နဲ့ ပုဒ္မ ၃၂၀ ျပဌာန္း ခ်က္မ်ား အရ ေပၚေပါက္ လာေသာ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒအရ ဖြဲ႔စည္းသည့္ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပဌာန္း ခ်က္မ်ားကို အနက္အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုႏုိင္ခြင့္ ရွိတဲ့ တစ္ခု တည္းေသာ အဖြဲ႔ အစည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ အနက္ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုရန္ တာ၀န္ကို ခုံရုံးမွ တစ္ပါး အျခား မည္သည့္ အဖြဲ႔ အစည္း ကိုမွ် ေပးအပ္ ထားျခင္း မရွိေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ဆိုင္ရာ ခုံ႐ံုးက ၎ကို ေပးအပ္ ထားေသာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အရ အနက္ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆို ေပးလိုက္ ျခင္းဟာ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒနဲ႔ ညီညြတ္ တဲ့အျပင္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒကို ခ်ိဳးေဖာက္ရာ ေရာက္တဲ့ အေၾကာင္း အရာမ်ား လုံးဝ မေတြ႔ရွိ ရေၾကာင္း ရွင္းလင္း ေျပာၾကား လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးျမင့္စိုး တင္သြင္းတဲ့ အေရးႀကီး အဆိုကို သေဘာ မတူေၾကာင္း ေလးေလး နက္နက္ တင္ျပရင္း နိဂုံးခ်ဳပ္လိုက္ ပါတယ္။


ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။

အဲ့ဒီလိုကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း အျငင္းအခံုေတြျဖစ္ၾကတာ၊ ျပသနာေတြတက္တာဟာ မထူးဆန္းပါဘူး။ စိတ္ပ်က္စရာ မလိုပါဘူး၊ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းပံု ေျဖရွင္းနည္း မွန္ကန္ရင္ ႏိုင္ငံ၏ ဂုဏ္သိကၡာလည္း တက္မွာပါ

ျပည္သူ တစ္ဦး။ ။

"" အဲ့ဒီလိုကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း အျငင္းအခံုေတြျဖစ္ၾကတာ၊ ျပသနာေတြတက္တာဟာ မထူးဆန္းပါဘူး။ စိတ္ပ်က္စရာ မလိုပါဘူး၊ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းပံု ေျဖရွင္းနည္း မွန္ကန္ရင္ ႏိုင္ငံ၏ ဂုဏ္သိကၡာလည္း တက္မွာပါ""
<<<<,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, အထက္ပါ စကားစုေလးက တကယ္ဆို လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေၿပာရမဲ့ စကား မဟုတ္ဘူးးး ဥပေဒ ျပဳေရး မ႑ိဳင္ ျဖစ္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြဟာ ဥပေဒေတြနဲ့ ပတ္သတ္ပီး တင္ၿပေဆြးေႏြၾကတယ္ဆို ဒီလိုပဲေလ.. အညင္းအခုံ ၿေစ္ၾကတာ မဟုတ္ဘူးး ေဒၚစု စကားက ေၿမာက္ေပးသလိုလို၊ ဆရာလုပ္သလိုလို၊ အားက်မခံ လိုက္ေျပာသလိုလို ၿဖစ္ေနတယ္.. ေနာက္ပီး ဒီစကားက လႊတ္ေတာ္နဲ့ မတန္ဘူးး.. လမ္းေဘးမွာ စင္ထိုးပီး ေၿပာေနက် ေဒၚစု စကား လမ္းေဘး စင္ထိုး အဆင့္ပါ.. ေနာက္ေန့ လႊတ္ေတာ္ ထဲေတာ့ အဲ့လို လမ္းေဘး စင္ထိုး စကားေတြ မေၿပာမိေအာင္ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြက ၀ိုင္း၀န္းပီး ေဒၚစုကို ထိန္းေပးၾကပါလို့.. ထိန္းေနတဲ့ ၾကားက သူက ေျပာခ်င္ သပါ့ဆို၇င္လဲ လႊတ္ေတာ္၇ဲ့ အနီးေၿမကြက္လႊတ္ တခုမွာ စင္ေလး တစင္ေလာက္ လုပ္ပီး အဲ့မွာ တေယာက္ထဲ ေပးေၿအာလိုက္ၾကပါ .. သူ့မွာလဲ ေၿပာခ်င္လြန္းလို့ ထပီး ေၿပာလိုက္ၿပန္ေတာ့လဲ သံလမ္း တၿခား ဘီး တၿခား ၿဖစ္ေနတယ္...

Myanmar Express

2 comments:

she is just new. Just General Aung San Daughter. She will be gone as Magawaty from Indonesia.

အရမ္းကိုေကာင္းမြန္ျပီး ျပီးျပည့္စုံတဲ့ေျဖျခင္းခ်က္ျဖစ္ပါတယ္၊. ေထာက္ခံပါ တယ္။

Post a Comment

https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္