Subscribe to our RSS Feed

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ယာဥ္ပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာအတြက္ P မ်ား

From :7day

ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ B.E ေက်ာင္းသားဘ၀တုန္းက လမ္းေတြေပၚက ယာဥ္စီးေရကို စာရင္းေကာက္ ျမားျပဒိုင္ယာ ဂရမ္ေတြဆဲြ၊ ၀ါစိမ္းနီ မီးပြိဳင့္အခ်ိန္ေတြတြက္၊ ကားဘရိတ္ဖမ္းရမည့္ အကြာအေ၀းေတြတြက္ စသည္ျဖင့္ ပေရာဂ်က္ေလးလုပ္ခဲ့ရသည္။

ယခုရန္ကုန္မွာလုပ္ေနေသာ ယာဥ္ထိန္းအင္အားတိုးျခင္း P (Police volume) ၊ ပလက္ေဖာင္းဧရိယာႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈ တိုးျမႇင့္ျခင္း P (Platform Service) ၊ ကားရပ္ကြင္းမ်ား ဖန္တီးျခင္း P (ParkingSpace) ၊ လမ္းမ်ားခ်ဲ႕၊ ခံုးေက်ာ္တံ
တားမ်ားေဆာက္ျခင္း P (Pushfor LOS-Level of Service) မ်ားသည္ ေကာင္းမြန္ေသာ အစီအမံမ်ား၊ လုပ္သင့္သည္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ စစ္မွန္ေသာ၊ သုေတသန ျပဳထားေသာ Peak Volume ယာဥ္အသြားအလာအမ်ားဆုံးအခ်ိန္ႏွင့္ Peak Duration ယာဥ္အေရအတြက္ အမ်ားဆုံးပမာဏကို အေျခခံမွ ထိေရာက္ပါလိမ့္မည္။ သို႔မဟုတ္ပါက မလိုအပ္ေသာ၊ ရပ္မည့္ကားမရွိေသာ တေစၧကားပါကင္မ်ားေဆာက္မိျခင္း၊ ေလွ်ာက္မည့္သူမရွိေသာ ပလက္ေဖာင္းမ်ား ခ်ဲ႕မိျခင္း၊ ထိေရာက္မႈနည္းေသာ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား ေရြးခ်ယ္မိျခင္းမ်ား ျဖစ္တတ္ပါသည္။ Peak Volume အမွန္ကို အေျခခံ ျပင္ဆင္ေနသည္ဟုလည္း ယံုၾကည္ပါသည္။ ယခု အဓိက ေဆြးေႏြးလိုသည္မွာ ေရရွည္အတြက္ မျဖစ္မေန၊ အၿမဲလုပ္
ေနရမည့္ ေနာက္ထပ္ “ P ” မ်ား ျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ၿမဳိ႕ေတာ္၏ အျမင့္ဆံုး အက်ပ္အတည္း Peak ကို သိၿပီဆိုပါက ဘာေၾကာင့္လူေတြ ဒီေနရာေတြကို သြားေနရသလဲ ျပန္စဥ္းစားရေတာ့မည္။ ဘန္ေကာက္တကၠသိုလ္ M.E တန္းမွာ သင္တာက Upstream thinking အထက္ကို ေျခရာေကာက္၊ ဆန္ၿပီး ေတြးျခင္းဟု ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ျပန္ရမည္ထင္သည္။ ကမၻာ့ၿမဳိ႕ႀကီးမ်ားလိုပဲ ဆိုရပါမည္။ အလုပ္လုပ္ဖို႔၊ပိုက္ဆံ/အလုပ္/ပညာရွာဖို႔၊ ႐ံုးတက္ဖို႔၊ လူေတြၿမဳိ႕ထဲ တိုး၀င္ေနသည္။ အဲဒီလူေတြ ၿမဳိ႕ထဲမသြားဘဲ သူတို႔လိုအင္ျပည့္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းသည္ အထိေရာက္ဆံုး ေျဖရွင္းနည္းျဖစ္ပါသည္။ စာထဲမွာ ယင္းေျဖရွင္းနည္းမ်ားကို Pull and Push Factors ဆဲြေဆာင္ ေရႊ႕ေျပာင္းႏိုင္မႈကိန္းမ်ားဟု ေခၚပါသည္။ လူအမ်ားစု တိုး၀င္ရာ ၿမဳိ႕လယ္မ်ားသည္ ႐ံုးႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားရွိရာ စီးပြားေရးစင္တာမ်ား ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။ ဖံြ႕ၿဖဳိးဆဲႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အခ်က္သံုးခ်က္ေၾကာင့္ လူမ်ားရွိသင့္သည္ထက္ စုပံုတိုးေ၀ွ႕ေနတတ္သည္။ ပထမက ႀကဳိးနီစနစ္ျဖစ္သည္။ ကိစၥအေရးႀကီးႀကီး၊ မႀကီးႀကီး လူကိုယ္တိုင္လာ၊ အေျပာင္းအလဲ၊ အေလွ်ာ့အတင္းမရွိေသာ ႐ံုးလုပ္ငန္းအတိုင္း လာလုပ္ဆိုေသာျပႆနာ။ ဒုတိယက နည္းပညာအားနည္းမႈ။ အြန္လိုင္းအေျခခံ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား မေအာင္ျမင္သေရြ႕ လူေတြတစ္ေနရာၿပီး တစ္ေနရာ မလိုအပ္ဘဲ သြားေနရသည့္ ျပႆနာ။ တတိယက ၿမဳိ႕လယ္၏ ၀န္ေဆာင္မႈစြမ္းအားကို အမွန္တိုင္း မသိမႈ။ ကားပါကင္ ဘယ္ႏွစ္ေနရာ ေပးႏိုင္မွန္းမသိ၊ ဓာတ္ေလွကားစနစ္ ဘယ္ေလာက္ေပးႏိုင္မွန္းမသိ၊ လမ္းႏွင့္ပလက္ေဖာင္းမ်ား၏ ၀န္ေဆာင္မႈေရခ်ိန္ LOS (Level of Service) ကိုမသိ၊ အရန္ အေဆာက္အအံုအက်ယ္ႏွင့္ လူထုဧရိယာမ်ား်ကို တြက္ခ်က္မထားမႈ စသည့္ မသိျခင္း ျပႆနာမ်ားျဖစ္ပါသည္။

ဥပမာတစ္ခု ဆိုပါမည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ၂ ႏွစ္ေလာက္ထိ ဆူး ေစတီေတာ္နားက ဆက္သြယ္ေရး ႐ံုးမွာ တန္းစီေနေသာ လူတန္း ရွည္ႀကီးၾကားမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္လ ႏွစ္ႀကိမ္ေလာက္ ညပ္ေနတတ္သည္။ ဘာမွႀကီးႀကီး က်ယ္က်ယ္မဟုတ္ ဖုန္းဘီလ္ေဆာင္ဖို႔ သက္သက္။ ယခုအဲဒီလို လူတန္းရွည္ႀကီးေတြမရွိေတာ့ ေငြျဖည့္ကတ္ကေန ဖုန္းဘီလ္ေဆာင္ေသာ နည္းပညာက ျပႆနာကို ရွင္းထုတ္လိုက္ၿပီ။ ဒီလို အြန္လိုင္း၀န္ေဆာင္မႈေတြ ဘဏ္ၾကားခံ ေဆာင္ရြက္မႈစနစ္ေတြ ATM ကတ္ ေတြက လူေတြမလိုအပ္ဘဲ သြားလာေနရမႈေတြကို ေလ်ာ့က်ေစပါလိမ့္မည္။ လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕လယ္က အစိုးရႏွင့္ ပုဂၢလိက႐ံုးမ်ား၊ ဘဏ္မ်ား၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၏ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္သာ အြန္လိုင္း၀န္ေဆာင္မႈ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဦး၊ ၿမဳိ႕လယ္က လူႏွင့္ကားတစ္၀က္မက ေလ်ာ့သြားပါလိမ့္မည္။ အေရးအႀကီးဆံုးျဖစ္သလို အင္ဂ်င္နီယာမ်ား အၿမဲစဥ္းစားတြက္ခ်က္ေနရမည့္ အခ်ဳိးတစ္ခု ရွိပါေသးသည္။ လူေနအိမ္ယာႏွင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ဧရိယာအခ်ိဳးက်မႈ ျဖစ္ပါသည္။ အဲဒီ P ကို ပီအႀကီးဟု ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခၚပါသည္။

သူဘယ္လို အေရးပါသလဲ မေျပာခင္ ေန႔လယ္ဘက္မွာ ကားရပ္စရာလံုး၀မရွိေသာ ၿမဳိ႕ေတာ္ခန္းမတစ္၀ုိက္၊ ပန္းဆုိးတန္းတစ္၀ိုက္ကို ညရွစ္နာရီေလာက္မွာ တစ္ခ်က္ၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။ သရဲေျခာက္မတတ္ လူရွင္းေနပါလိမ့္မည္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တစ္ေနကုန္ကားမရွိေသာ လူေနရပ္ကြက္ေတြထဲက အိမ္ေရွ႕လမ္းေဘး ေနရာေလးေတြမွာ ကားေတြလုရပ္ရင္း စကားမ်ားေနၾကပါၿပီ။ ၿမဳိ႕စြန္ကို ျပန္ရသူေတြ ညစာမစားရေသးဘဲ ဘတ္စ္ကားစီးတုန္း ႏြမ္းလ်ေနတုန္းျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ႀကီးမွာ ၿမဳိ႕သူၿမဳိ႕သားေတြကို စနစ္တက်ေနရာခ်ထားေပးႏိုင္ေသာ လူေနခန္းႏွင့္ စီးပြားေရး (႐ံုးခန္း) အခ်ဳိးတိက်စြာ ခ်မွတ္ထားမႈမရွိေသးပါ။ ကိုယ့္ကိစၥ ကိုယ္ရွင္း၊ မတတ္ႏိုင္သူ ၿမဳိ႕ျပင္ ထြက္ေၾကးျဖစ္ေနတုန္းျဖစ္ပါသည္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ အိုဆာကာႏွင့္ ဖူကူအိုကာမွာ ခဏေနခဲ့တုန္းကတည္းသည့္ အိမ္ရွင္အေျပာအရ လံုးခ်င္းအိမ္မဟုတ္ဘဲ တိုက္ခန္းမွာေနသေရြ႕ ၿမဳိ႕ျပင္၊ ၿမဳိ႕တြင္းေနသူမ်ားမွာ လူတန္းစား သိပ္မကြာလွ။ အလုပ္ႏွင့္နီးရာမွာ အဆင္ေျပရာေနၾကသည့္သေဘာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရန္ကုန္စီးပြားေရး ရပ္ကြက္မ်ား၏ လူေန၊ ႐ံုးခန္းအခ်ဳိးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ တြက္ခ်က္ထိန္းသိမ္းရပါမည္။ အဲဒီအခ်ဳိးႏွင့္လမ္းေတြ၊ ကားရပ္ကြင္းေတြ၏ ၀န္ေဆာင္မႈ အဆင့္ဆင့္ ခ်ိတ္ဆက္ ျမႇင့္တင္တည္ေဆာက္ရပါမည္။ ဧရိယာတစ္ခုမွာ ေနရာလြတ္ဖန္တီးႏုိင္မႈ ကုန္သြားပါက ေနရာလြတ္ဖန္တီးႏိုင္ေသာ ဧရိယာကို ေရႊ႕ယူရပါမည္။ လူေန အေဆာက္အအံုမ်ား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ေရႊ႕ရမည္ဟု မဆိုလိုပါ။ မသိမသာ လိမၼာပါးနပ္စြာ ေရႊ႕ယူႏိုင္ေသာ စနစ္မ်ား ရွိပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ အခြင့္အလမ္းမ်ားစြာရွိပါသည္။ ဥပမာ- သက္တမ္းကုန္ အေဆာက္အအံုေဟာင္းတစ္လံုးကို ဖ်က္ေဆာက္ဖို႔ အခြင့္ႀကံဳလာခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကဳိတင္တြက္ခ်က္ထားေသာ အခ်ဳိးအတုိင္း၀င္ေအာင္ Plan ခ်ျခင္း၊ ေၾကညာထုတ္ျပန္ျခင္း Publication မ်ား လုပ္ႏိုင္ပါသည္။ ဆရာ ေဒါက္တာေက်ာ္လတ္ စိတ္ပူသလို ႐ုပ္ဆိုးပန္းဆိုး ကြန္ဒိုတိုက္မ်ား (Ugly Condos) မျဖစ္လာေအာင္၊ ဆရာေဒါက္တာသန္႔ျမင့္ဦး စိုးရိမ္သလို ၁၈/၁၉ ရာစုမွ အလွတရားမ်ားကို ဖ်က္ဆီးပစ္သလို မျဖစ္ေအာင္ေတာ့ သတိႀကီးႀကီး ထားရပါလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ႏွစ္ခ်ီခင္မင္လာေသာ ႏိုင္ငံျခားသား ၿမဳိ႕ျပပညာရွင္တစ္ေယာက္က ရန္ကုန္ကို မိုးေမွ်ာ္တိုက္တို႔ကင္းစင္ရာ လွပေသာ၊ ဗုဒၶဘာသာထြန္းကားေသာ မွတ္တိုင္ႏိုင္ငံ (သူ႔သေဘာက ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ကို ဘက္ေပါင္းစံုက ေနဖူးေတြ႕ရတာကို ဆိုလိုပါသည္) ဥေရာပႏွင့္ အာရွဗိသုကာလက္ရာမ်ား ေရာယွက္ရာ ယဥ္ေက်းမႈစံုေသာ၊ လူဦးေရမတန္တဆမ်ား မလာေအာင္ ထိန္းထားႏိုင္ေသာ သာယာေသာ ၿမဳိ႕ေတာ္သာ ျဖစ္ေစခ်င္သည္ ဆိုပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ အေတြးပြားစရာအခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ယခုေဆာင္းပါးကို ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာအတြက္လို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ခဲ့သည္။ ဒါေပသိ လူႏွင့္ အေဆာက္အအံုမ်ားအေၾကာင္းမ်ားကိုသာ ေဇာင္းေပးတင္ျပပါသည္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ယာဥ္ေၾကာပိတ္မႈ ျပႆနာ၏ ရင္းျမစ္မ်ားျဖစ္လို႔ ျဖစ္ပါသည္။ ေခါင္းစဥ္၏ P ျဖစ္ေသာ ေမာ္ေတာ္ကား တင္သြင္းမႈ၊ အသံုးျပဳခြင့္ေပးမႈ Policy ကို အခုမွေျပာပါမည္။ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ အတိတ္က ကားတင္သြင္းမႈ ထိန္းခ်ဳပ္ခဲ့သည္။ ယာဥ္ပိတ္ဆို႔မႈေတာ့မရွိ (ပိတ္စရာ ကားမွမရွိဘဲကိုး)၊ ျပႆနာ ႏွစ္ခုတက္သည္။ တစ္ခုက ကမၻာ့ေစ်းအႀကီးဆံုး ကားအစုတ္ေစ်းတန္းႀကီး ေပၚလာသည္။
သည္ထက္ဆိုးတာက တက္ရိပ္သာရွိေသာ အဲဒီကား ေစ်းကြက္ကို ယံုမွတ္စရာ ေငြမာစီးပြားေရးအျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံၾက၊ စုေဆာင္းၾကသည္။ ကားသည္ စီးစရာ ယာဥ္မဟုတ္ေတာ့။ စုေဆာင္းေငြမ်ား၊ အိုစာမင္းစာမ်ား၊ ထမင္းအိုးမ်ား၊ မိသားစုအာမခံခ်က္မ်ားဟူေသာ ယံုၾကည္ခ်က္ကို ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ တစ္ျပည္လံုး ယံုၾကည္ခဲ့သည္။ အဲသည္လိုကေန ျဗဳန္းခနဲကားေစ်းကြက္ပ်က္သြားသည္။ တကယ္ေတာ့ ကားေစ်းကြက္ပ်က္တာ မဟုတ္၊ လူတခ်ဳိ႕၏ စုေဆာင္းေငြမ်ား ေပ်ာက္ရွၿပီး အရင္းေပ်ာက္၊ ဘ၀ပ်က္ကုန္တာျဖစ္သည္။ ေငြမည္းေၾကညာသလို လူတန္းစားအားလံုး မထိခိုက္ေပမယ့္ ေပ်ာက္ဆံုးမ်ဳိးသုဥ္းလု လူတန္းစား တကယ္မ်ဳိးကန္းသြားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

လူမ်ားစု ကားပိုင္ေရးအတြက္ ေစတနာမွန္ေသာ အစီအမံျဖစ္၍ ရွိေစေတာ့။ ယခုျပည္ပကေန ၾကားေနရသည္က လမ္းပိတ္တာကို ေထာက္ျပၿပီး ကားပါမစ္ေတြ ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ တခ်ဳိ႕က ႀကဳိးစားလာၾကၿပီ။ (လံုး၀) မလုပ္သင့္ပါ။ လုပ္သည့္ေန႔ ကားေစ်းျပန္တက္ပါမည္။ ဒီတစ္ခါ တန္ဖိုးေလ်ာ့ ပစၥည္းဆိုတာကို ေမ့ၿပီး လူတခ်ဳိ႕ မရွိရွိတာ ေဘးခ်ိတ္(ထုခဲြၿပီး)ကားေတြ ဇြတ္၀ယ္ၾကပါဦးမည္။ ရန္ကုန္ယာဥ္ေၾကာကို ထိန္းႏိုင္ေသာေန႔ ပါမစ္ျပန္ဖြင့္ေသာေန႔မွာ လူေတြ ေငြေၾကး ထပ္ဆံုး႐ႈံးပါလိမ့္ မည္။ ၂၀၁၂ မွာစေသာ ထိုင္းက လူစီးကား (လုပ္ငန္းသံုးကားမပါ) ကားေပၚလစီကို အက်ဥ္းမွ် မိတ္ဆက္ပါရေစ။ မိသားစုတစ္စုအတြက္ ပထမဆံုး ၀ယ္ေသာကားကို ဘတ္တစ္သိန္း ေလွ်ာ့ေပးသည္။ (ဆိုလိုတာက မိသားစု သန္းေခါင္စာရင္းတစ္ခု ကားတစ္စီးပဲ ရွိရမည္) ကားေဟာင္းရွိေနလွ်င္ ေလွ်ာ့မေပး။ ႏွစ္စီးေျမာက္ကား ၀ယ္ယူသည္ဟု သတ္မွတ္ၿပီး အခြန္တိုးေကာက္သည္။ ဒီအခြင့္အေရးသည္ ခုမွ ကားပိုင္ဆိုင္ခြင့္ ရလာေသာ အဆင္ေျပစ မိသားစုမ်ားအတြက္ မဂၤလာအစီအမံ။ တကယ္လို႔ ရွိတဲ့ကားအေဟာင္းေရာင္းၿပီး မိသားစုထဲမွာ ကားတစ္စီးတည္းပဲ ၀ယ္စီးသံုးမယ္ဆိုေသာ မိသားစုမ်ားအတြက္က် ၀ယ္ေသာ ကားတန္ဖိုး အမ်ဳိးအစားအလိုက္ ေစ်းေလွ်ာ့ေပးမည္။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ကားႏွစ္စီး၊ သံုးစီးထားစီးရင္ေတာ့ အပိုကားမ်ားအတြက္ ေဆာင္ေပေတာ့အခြန္။ သူမ်ားအိမ္ေထာင္စုငွားၿပီး ကား၀ယ္လို႔ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိပါက အခြန္ေရွာင္မႈအျဖစ္ ျပင္းထန္စြာ အေရးယူမည္။ တခ်ဳိ႕တကၠသိုလ္ႀကီးေတြ၊ ေစ်း၀ယ္စင္တာေတြက (ဒီကားက ကၽြန္ေတာ္တို႔မိသားစုရဲ႕ တစ္စီးတည္းေသာ ကားပါ) လို႔ အဓိပၸာယ္ရေသာ စတစ္ကာကပ္ထားသည့္ ကားေတြကို ပါကင္ဦးစားေပးသည္။ လူေတြ၏ အေတြးအေခၚ Mind Set ကို ေျပာင္းႏိုင္ဖို႔ ၀ိုင္းကူေပးတာမ်ဳိးျဖစ္သည္။

လက္ရွိ ျပႆနာတက္ေနေသာ ရန္ကုန္ဧရိယာတစ္ခုတည္းတင္ တစ္အိမ္ေထာင္လူစီးကား တစ္စီး (လုပ္ငန္းသံုးကားမပါ) ေပၚလစီကို က်င့္သံုးၾကည့္ပါ။ VIP မပါေၾကး၊ တင္းက်ပ္စြာ ကိုင္တြယ္ၾကည့္ပါ။ ၿပဳိင္ကားမ်ား လိုက္ဖမ္းေနရေသာ ဒုကၡ၊ ကားပါကင္ ဖန္တီးေနရေသာ ဒုကၡ၊ ကားလမ္းက်ပ္မႈဒုကၡမ်ား သိသိသာသာ ေလ်ာ့နည္းသြားပါလိမ့္မည္။ မျဖစ္မေန
လိုအပ္သူမ်ား တတ္ႏိုင္သူမ်ားက သတ္မွတ္အခြန္ကို ထမ္းၿပီး ႏွစ္စီးေျမာက္၊ သံုးစီးေျမာက္ကားမ်ား မွတ္ပံုတင္စီးပါလိမ့္မည္။ အခြန္လည္း တိုးရလာပါမည္။ နိဂံုးခ်ဳပ္ P ကို ဆိုပါရေစ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်ဳိးဆက္လိုက္ ခက္ခက္ခဲခဲ ဆည္းပူးလာေသာ အတတ္ပညာမ်ား၊ အေတြးအေခၚမ်ား၊ အစီအမံမ်ား၊ ဥပေဒသမ်ား၏ ျဖည့္ဆည္းအေရာင္တင္မႈ P (Polish) သည္ လူနည္းစု
ပိုက္ဆံ၀ါလားမ်ား၊ အာဏာရွင္မ်ား၊ အခြင့္ထူးခံမ်ားအတြက္ သီးသန္႔ အက်ဳိးမေဆာင္ရာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူမ်ဳိး၊ ျပည္သူအားလံုးႏွင့္ ေမြးဖြားရာ (ျမႇဳပ္ႏွံရာ) အမိႏိုင္ငံအတြက္သာ ျဖစ္ရာသည္ဟု ခုိင္မာစြာ ယံုၾကည္ပါသည္။ ။

   www.MyanmarExpress.net

3 comments:

သက္ဆိုင္ရာဘာသာရပ္ေတြမွာ

က်ြမ္းက်င္ေသာပညာရွင္မ်ား

ေနရာေပးျပီးလူမွန္ေနရာမွန္ျဖစ္လာ

ခ့ဲရင္ေျမစမ္းခရမ္းပ်ိဳးေပၚလစီေတြ

ေနရာမွာေကာင္းမြန္ျပည့္စုံေသာ

အစီအမံေတြနဲ႔ ျမန္မာျပည္ႀကီး

သာယာလွပသြားမွာပါ။

Good morning friend. Thanks for ur ideas. Pls share how much do u have better knowledge. U wrote some oversea places as a japan and thailand. So I can pick up some notes. Some technicians are living in oversea. Why they r not come back? We need to think too. No love mother land or can't serv for own family or both or not all or ......

When you consider correct person for correct position, please include person's character. Otherwise it won't work. Whatever you called lu-taw lu-kaung or lu-kaung lu-taw. I hope you get my point.

Post a Comment

https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္