From :ေခတ္လူငယ္
လာမယ့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွာ ယာဥ္လိုင္းတစ္ခ်ဳိ႕ကို ယာဥ္သစ္စီးတီးဘတ္စ္ေတြနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း အစားထိုး ေျပးဆြဲ သြားေနၿပီလို႔ သိရတယ္။ မ.ထ.သ ႐ုံးခ်ဳပ္မွာ ယာဥ္အိုယာဥ္ေလာင္း အစားထိုး လဲလွယ္ျခင္းမွာ ယခုအခါ ယာဥ္ႀကီးအသစ္ေတြနဲ႔ အစားထိုးေျပးဆြဲေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ အရင္ႏွစ္ေတြက ယာဥ္သစ္ေတြနဲ႔ အစားထိုး ေျပးဆြဲတဲ့အခါ အထူးယာဥ္လိုင္းအျဖစ္ ေျပးဆြဲေနရာမွ အခုေနာက္အသစ္ ေျပးဆြဲမယ့္ ယာဥ္ႀကီးေတြက ႐ိုး႐ိုးယာဥ္လိုင္း အျဖစ္သာ ယာဥ္စီးခ က်ပ္ ၅၀ နဲ႔သာ ေျပးဆြဲခြင့္ရတာ ျဖစ္တယ္။ “၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြက္ သီးျခားအေနနဲ႔ ကားသစ္၊ လိုင္းသစ္ရယ္လို႔ ေျပးဆြဲတာမ်ဳိးေတာ့ မရွိပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ အပ္တဲ့ကားလိုင္းေတြ ေနရာမွာ အသစ္တင္သြင္းလာတဲ့ ယာဥ္ေတြက ဦးစားေပးၿပီး အစားထိုး ေျပးဆြဲသြားဖို႔ ရွိပါတယ္။ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြ တင္သြင္းသေလာက္ ေရာက္ရွိကားေတြကို လိုအပ္တဲ့ ယာဥ္လိုင္းေနရာမွာ ေျပးဆြဲ သြားမယ္” လို႔ မ.ထ.သ ႐ုံးခ်ဳပ္မွ အတြင္းေရးမွဴးက ဆုိပါတယ္။ ႐ုံးတက္၊ ႐ုံးဆင္းခ်ိန္မွာ လိုင္းကားေတြနဲ႔ ခရီးသည္ မမွ်လို႔ အဆင္မေျပျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္လိုေျဖရွင္းဖို႔ ရွိလဲဟု ေမးျမန္းရာ လက္ရွိကားအစီးေရနဲ႔ ခရီးသည္က မွ်ပါတယ္။ ႐ုံးတက္၊ ႐ုံးဆင္းခ်ိန္မွာ ကားစီးရတဲ့ အခက္အခဲက ႏုိင္ငံတိုင္းမွာ ႀကံဳေနရတတ္တာပဲ။ အဓိကက စည္းကမ္းပဲ။ ေမာင္းသူေတြက ၿပိဳင္ေမာင္း၊ လုေမာင္းတာမ်ဳိး မလုပ္ဘဲ ခရီးသည္ကို ပံုမွန္သယ္ေဆာင္သြားမယ္၊ ခရီးသည္ေတြကလည္း သူ႔ထက္ငါဦးေအာင္ လုမတက္ဘဲ စည္းကမ္းရွိရွိ စီးနင္းမယ္ဆုိ အခက္အခဲကို ေလ်ာ့နည္းေစမယ္။ အထူးယာဥ္ေတြေပၚမွာ ဆိုလည္း ႐ုံးတက္႐ုံးဆင္းခ်ိန္ဆို တိုးလို႔မရေအာင္ က်ပ္က်ပ္တည္းတည္း စီးနင္းေနၾကရတယ္။ စီးမယ့္သူကလည္း ေနာက္မက်ခ်င္ေတာ့ လုတက္ၾကတယ္။ ယာဥ္လုပ္သားကလည္း ခရီးသည္ အၿပိဳင္တင္ၾကေတာ့ လိုင္းကားက က်ပ္ေနတုန္းပဲ။ ေန႔ခင္းပိုင္းက်ေတာ့ စီးမယ့္သူ သိပ္မရွိေတာ့ ေခ်ာင္ေနျပန္ေရာ၊ ခရီးသြားလာေရး အဆင္ေျပေအာင္ စီးသူေရာ၊ ယာဥ္ေမာင္း၊ ယာဥ္လုပ္သားေတြပါ စည္းကမ္းရွိဖို႔ လိုတယ္လို႔ မ.ထ.သမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့ေၾကာင္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၁၄ ရက္ေန႔ထုတ္ ေမာ္ဒန္ သတင္းဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
www.MyanmarExpress.net
လာမယ့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွာ ယာဥ္လိုင္းတစ္ခ်ဳိ႕ကို ယာဥ္သစ္စီးတီးဘတ္စ္ေတြနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း အစားထိုး ေျပးဆြဲ သြားေနၿပီလို႔ သိရတယ္။ မ.ထ.သ ႐ုံးခ်ဳပ္မွာ ယာဥ္အိုယာဥ္ေလာင္း အစားထိုး လဲလွယ္ျခင္းမွာ ယခုအခါ ယာဥ္ႀကီးအသစ္ေတြနဲ႔ အစားထိုးေျပးဆြဲေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ အရင္ႏွစ္ေတြက ယာဥ္သစ္ေတြနဲ႔ အစားထိုး ေျပးဆြဲတဲ့အခါ အထူးယာဥ္လိုင္းအျဖစ္ ေျပးဆြဲေနရာမွ အခုေနာက္အသစ္ ေျပးဆြဲမယ့္ ယာဥ္ႀကီးေတြက ႐ိုး႐ိုးယာဥ္လိုင္း အျဖစ္သာ ယာဥ္စီးခ က်ပ္ ၅၀ နဲ႔သာ ေျပးဆြဲခြင့္ရတာ ျဖစ္တယ္။ “၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြက္ သီးျခားအေနနဲ႔ ကားသစ္၊ လိုင္းသစ္ရယ္လို႔ ေျပးဆြဲတာမ်ဳိးေတာ့ မရွိပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ အပ္တဲ့ကားလိုင္းေတြ ေနရာမွာ အသစ္တင္သြင္းလာတဲ့ ယာဥ္ေတြက ဦးစားေပးၿပီး အစားထိုး ေျပးဆြဲသြားဖို႔ ရွိပါတယ္။ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြ တင္သြင္းသေလာက္ ေရာက္ရွိကားေတြကို လိုအပ္တဲ့ ယာဥ္လိုင္းေနရာမွာ ေျပးဆြဲ သြားမယ္” လို႔ မ.ထ.သ ႐ုံးခ်ဳပ္မွ အတြင္းေရးမွဴးက ဆုိပါတယ္။ ႐ုံးတက္၊ ႐ုံးဆင္းခ်ိန္မွာ လိုင္းကားေတြနဲ႔ ခရီးသည္ မမွ်လို႔ အဆင္မေျပျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္လိုေျဖရွင္းဖို႔ ရွိလဲဟု ေမးျမန္းရာ လက္ရွိကားအစီးေရနဲ႔ ခရီးသည္က မွ်ပါတယ္။ ႐ုံးတက္၊ ႐ုံးဆင္းခ်ိန္မွာ ကားစီးရတဲ့ အခက္အခဲက ႏုိင္ငံတိုင္းမွာ ႀကံဳေနရတတ္တာပဲ။ အဓိကက စည္းကမ္းပဲ။ ေမာင္းသူေတြက ၿပိဳင္ေမာင္း၊ လုေမာင္းတာမ်ဳိး မလုပ္ဘဲ ခရီးသည္ကို ပံုမွန္သယ္ေဆာင္သြားမယ္၊ ခရီးသည္ေတြကလည္း သူ႔ထက္ငါဦးေအာင္ လုမတက္ဘဲ စည္းကမ္းရွိရွိ စီးနင္းမယ္ဆုိ အခက္အခဲကို ေလ်ာ့နည္းေစမယ္။ အထူးယာဥ္ေတြေပၚမွာ ဆိုလည္း ႐ုံးတက္႐ုံးဆင္းခ်ိန္ဆို တိုးလို႔မရေအာင္ က်ပ္က်ပ္တည္းတည္း စီးနင္းေနၾကရတယ္။ စီးမယ့္သူကလည္း ေနာက္မက်ခ်င္ေတာ့ လုတက္ၾကတယ္။ ယာဥ္လုပ္သားကလည္း ခရီးသည္ အၿပိဳင္တင္ၾကေတာ့ လိုင္းကားက က်ပ္ေနတုန္းပဲ။ ေန႔ခင္းပိုင္းက်ေတာ့ စီးမယ့္သူ သိပ္မရွိေတာ့ ေခ်ာင္ေနျပန္ေရာ၊ ခရီးသြားလာေရး အဆင္ေျပေအာင္ စီးသူေရာ၊ ယာဥ္ေမာင္း၊ ယာဥ္လုပ္သားေတြပါ စည္းကမ္းရွိဖို႔ လိုတယ္လို႔ မ.ထ.သမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့ေၾကာင္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၁၄ ရက္ေန႔ထုတ္ ေမာ္ဒန္ သတင္းဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
www.MyanmarExpress.net
0 comments:
Post a Comment
https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္