Subscribe to our RSS Feed

နိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ဒုတိယအႀကိမ္ နိုင္ငံၿခားအကူအညီ အေထာက္အပံ့ စီမံခန္႔ခဲြေရး ဗဟိုေကာ္မတီ အစည္းအေဝးသို႔ တက္ေရာက္အမွာစကားေၿပာၾကား

From : သမၼတရံုး

ေနၿပည္ေတာ္ ဒီဇင္ဘာ ၂၈

ဒုတိယအႀကိမ္ နိုင္ငံျခားအကူအညီ အေထာက္အပံ့ စီမံခန္႔ခဲြေရး ဗဟိုေကာ္မတီအစည္းအေဝးကို ယေန႔မြန္းလဲြ (၂) နာရီတြင္ နိုင္ငံေတာ္သမၼတအိမ္ေတာ္ အစိုးရအဖဲြ႕ အစည္းအေဝးခန္းမ၌ က်င္းပရာ နိုင္ငံၿခားအကူအညီ အေထာက္အပံ့ စီမံခန္႔ခဲြေရးဗဟိုေကာ္မတီဥကၠဌ   နိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ တက္ေရာက္၍ အဖြင့္အမွာ စကားေၿပာၾကားသည္။

အဆိုပါအစည္းအေဝးသို႕ ဒုတိယသမၼတမ်ားၿဖစ္ၾကသည့္ ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ခမ္းနွင့္ ဦးဥာဏ္ထြန္း၊ ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ား၊ ၿပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္၊ ၿပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊ ၿပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖဲြ႕ဥကၠဌ၊ တိုင္းေဒသႀကီးနွင့္ ျပည္နယ္ဝန္ ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ ဒုတိယဝန္ႀကီးမ်ား၊  ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရတိုင္း၊ ေဒသဥကၠဌမ်ားနွင့္ ဌာန ဆိုင္ရာအႀကီးအကဲမ်ား တက္ေရာက္ၾကသည္။

နိုင္ငံေတာ္ သမၼတက အဖြင့္အမွာစကား ေၿပာၾကားသည္။ နိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ေၿပာၾကားသည့္ အဖြင့္အမွာစကား အၿပည့္အစံုမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းၿဖစ္သည္-
က်င္းပၿပီးစီးခဲ့တဲ့ စီမံကိန္းေကာ္မရွင္ တတိယအႀကိမ္ အစည္းအေဝးမွာ ၿမန္မာနုိင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရးနွင့္ လူမႈေရးၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရးအတြက္ အေၿခခံမူေဘာင္ခ်မွတ္ၿခင္း၊ နုိင္ငံေတာ္ ေရရွည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ဖ္ို႕အတြက္ “အမ်ိဳးသားဘက္စံု ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး စီမံကိန္း” အစီအစဥ္ ေရးဆြဲၿခင္း၊ ၿပည္တြင္းၿပည္ပ ေငြပင္ေငြရင္းမ်ားၿဖင့္ ရင္းနွီးၿမွဳပ္နွံနုိင္ရန္ စီမံကိန္း လ်ာထားၿခင္းနဲ႕ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာနွစ္-အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း ဥပေဒ (မူၾကမ္း) နဲ႕ စီမံကိန္း ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို စီစဥ္ညွိနႈိင္း ဆံုးၿဖတ္ခဲ့ၾကၿပီး ၿဖစ္ပါတယ္။

ကမၻာ့နုိ္င္ငံမ်ားရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ ၿဖစ္စဥ္မ်ားကို ၿပန္ၾကည့္ရင္ ေခတ္သစ္သမိုင္းၿဖစ္တဲ့ ၁၉၄၅ ခုနွစ္ ေနာက္ပိုင္း ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲ နုိင္ငံအားလံုးရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ ၿဖစ္စဥ္မ်ားဟာ နုိ္င္ငံတကာ အကူအညီ၊ အေထာက္အပံ့နဲ႕ ေခ်းေငြမ်ားၿဖင့္ အရွိန္အဟုန္ ရရွိခဲ့ၾကတာကို သမိုင္းၿဖစ္စဥ္ အေထာက္အထားမ်ားက သက္ေသခံလ်က္ရွိပါတယ္၊ အထူးသၿဖင့္ “တရားဝင္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အကူအညီ” (ODA) မ်ားကို “မာရွယ္စီမံကိန္း” ကစၿပီး ေတြ႕ၿမင္ခဲ့ၾကရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ မာရွယ္စီမံကိန္းေၾကာင့္ နုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးေစဖို႕ အေဆာက္အအံုဆုိင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈမ်ား ၿဖစ္ေပၚေစခဲ့ၿပီး စစ္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးခဲ့တဲ့ ဥေရာပနုိင္ငံမ်ားဟာ ၿပန္လည္ထူေထာင္နုိင္ရံုမက လူမႈစီးပြားေရးအဆင့္အတန္းမ်ား မူလကထက္ အဆမ်ားစြာ ပိုမုိၿမင့္တက္ေစခဲ့တာ သာဓက ေတြ႕နုိင္ပါတယ္။

အာရွနုိင္ငံမ်ားရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားအရလည္း ရရွိခဲ့တဲ့ အကူအညီ အေထာက္အပံ့ ေတြကို ေကာင္းမြန္စြာ အသံုးခ်ၿခင္းအားၿဖင့္ နုိ္င္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ အတြက္ေရာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ေလ်ာ့ခ်ေရးအတြက္ပါ မ်ားစြာအေထာက္အကူ ၿပဳေစနုိင္ခဲ့ပါတယ္။ အကူအညီမ်ားကို ထိထိေရာက္ေရာက္သံုးစြဲၿပီး ရလာဒ္ေတြကို ပိုမုိတုိးတက္ ေကာင္းမြန္ေစၿခင္းၿဖင့္ နုိ္င္ငံၿခားအကူအညီအေထာက္အပံ့ေတြကိုလည္း ပုိမုိတုိးတက္ ရရွိနုိင္မွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရအေနနဲ႕ ဘယ္စီမံခ်က္အတြက္ ဘယ္က အကူအညီ၊ ေခ်းေငြကို ဘယ္လိုအသံုးခ်မယ္ဆိုတဲ့ ဦးစားေပးစဥ္းစားမႈက အထူးအေရးႀကီးသလုိ အဆုိပါ အကူအညီေတြကို အက်ိဳးရွိရွိ အသံုးခ်နုိင္ေရးအတြက္ စီမံခန္႕ခြဲမႈမ်ားကို ဘယ္လုိဖြဲ႕စည္း ေဆာင္ရြက္မယ္၊ လိုအပ္တဲ့ မဟာဗ်ဴဟာမ်ား၊ နည္းစနစ္မ်ားကို ဘယ္သို႕ၿပင္ဆင္ ထားရွိမယ္ဆုိတဲ့ အစီအစဥ္မ်ားဟာလည္း အေရးႀကီးလွပါတယ္။

ယခုအခါမွာ ကမၻာ့နုိ္င္ငံမ်ား၊ အၿပည္ျပည္ဆုိင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားနဲ႕ ဆက္ဆံေရးပိုမုိ္ ေကာင္းမြန္လာတာနွင့္အမွ် အၿပည္ၿပည္ဆုိင္ရာမွ ေခ်းေငြ၊ အကူအညီ အေထာက္အပံ့၊ နုိင္ငံၿခားရင္းနွီးၿမွဳပ္နွံမႈေတြ စီးဝင္လာတာနဲ႕ နုိင္ငံရဲ႕ ဘ႑ာေငြ ဇစ္ၿမစ္မ်ားဟာ အမ်ိဳးအစားမ်ားစြာ ပိုၿပီးတုိးပြားလာပါတယ္။ အဲဒီလုိတုိးတက္ ပြားမ်ားလာတဲ့အခါ မည္သည့္ ဘ႑ာေငြ အမ်ိဳးအစားနွင့္ မည္သည့္ ေငြေရးေၾကးေရးပံုစံနဲ႕ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မယ္ဆုိတဲ့ ဦးစားေပးအစီအစဥ္ဟာ အေရးႀကီးလာပါတယ္၊ ထုိ႕အတူ ဦးစားေပး အစီအစဥ္ေတြကို ဆက္တုိက္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ေရွ႕-ေနာက္ စီစဥ္မႈဟာလည္း အထူးအေရးပါ ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ေၿပာၾကားလုိတာကေတာ့ ယင္းအကူအညီ အေထာက္အပံ့၊ ေခ်းေငြမ်ားကို လက္ခံယူတဲ့အခါ အိမ္ရွင္နုိင္ငံက အဓိကေမာင္းနွင္သူေနရာယူၿပီး အေထာက္အပံ့၏ ရာခုိင္နႈန္းအမ်ားစုကို မိမိတို႕နုိင္ငံအတြက္ အက်ိဳးရွိေအာင္ အသံုးၿပဳဖုိ႕လုိပါတယ္။

ထိေရာက္သည့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အကူအညီဆိုရာမွာ အကူအညီ အေထာက္အပံ့မ်ား၊ အတိုးမဲ့ ေခ်းေငြ၊ အတိုးနႈန္း သက္သာတဲ့ ေခ်းေငြ၊ နုိင္ငံၿခားတုိ္က္ရုိက္ရင္းနွီးၿမွဳပ္နွံမႈမ်ားကို စနစ္တက် စီမံခန္႕ခြဲနုိင္ၿခင္းၿဖင့္ ေကာင္းမြန္ေသာ ရလဒ္နဲ႕ၿပယုဒ္ေၾကာင့္ အကူအညီမ်ား ပိုၿပီးစီးဝင္ေစၿခင္း၊ အလွဴရွင္မ်ား၏ စိတ္ဆႏၵေစတနာပိုရွိေစၿခင္း ထိေရာက္တဲ့ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈေတြနဲ႔ မိမိတုိ႔နုိင္ငံရဲ႕ ေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ေအာင္ၿမင္ေစၿခင္း၊ လူေနမႈဘဝ အရည္အေသြး တုိးတက္ေစၿခင္း၊ လူသားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ (Human Development) ၿဖစ္ေပၚေစၿခင္းတုိ႔ ၿဖစ္ပါတယ္။

ဖြံံ႔ၿဖိဳးမႈအကူအညီေတြ ထိထိေရာက္ေရာက္ရွိဖုိ႔ ကိစၥဟာ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲနုိင္ငံေတြအတြက္ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ ကမၻာလံုးဆုိင္ရာ ထိေရာက္မႈ အကူအညီ (Global Aid Effectiveness) ၿဖစ္ေပၚေစေရးအတြက္ ၿဖစ္ေပၚၿဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းကို ၿခဳံငံု ၾကည့္ရင္ ေငြးေရးေၾကးေရးအရ အကူအညီရရွိမႈနဲ႔ အကူအညီေတာင္းခံၿခင္း ဆုိတာထက္ ဖံြ႔ၿဖိဳးမႈမိတ္ဖက္ (Development Partner) ေတြနဲ႔ မူဝါဒဆုိင္ရာ ေဆြးေႏြးမႈေတြ ဆီသို႔ ပိုၿပီး ဦးတည္လာေၾကာင္း ေတြ႕ရပါတယ္။ အလွဴရွင္နုိင္ငံမ်ားရဲ႕ အကူအညီ၊ အေထာက္အပံ့မ်ား လက္ခံရယူေသာ နုိင္ငံမ်ား- ဥပမာနီေပါ၊ ကေမၻာဒီးယား၊ လာအုိ၊ ဗီယက္နမ္ နုိင္ငံမ်ားဟာ အကူအညီအေထာက္အပံ့မ်ား အက်ိဳးရွိ ထိေရာက္မႈရွိေရးအတြက္ အလွဴရွင္နုိင္ငံမ်ား စားပြဲဝိုင္း ေဆြးေႏြးပြဲနွင့္ အလွဴရွင္နုိင္ငံမ်ား အစည္းအေဝးမ်ား က်င္းပေဆာင္ရြက္ခဲ့တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ၿမန္မာနုိင္ငံမွာလည္းလာမည့္ ၂၀၁၃ ခုနွစ္၊ ဇန္နဝါရီ (၁၉) ရက္နွင့္ (၂၀) ရက္ေန႕တုိ႔တြင္ ပထမအႀကိမ္ ၿမန္မာနုိင္ငံဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးဖုိရမ္ (1 st Myanmar Development Cooperation Forum- MDCF) ကို က်င္းပရန္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။

ဖုိရမ္က်င္းပေရးနွင့္ ပတ္သက္ၿပီးနိုင္ငံအခ်င္းခ်င္း၊ အၿပည္ၿပည္ဆုိင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ကုလသမဂၢ အဖြဲ႕အစည္းေတြန႔ဲ အႀကိဳညွိႏိႈင္းအစည္းအေဝးမ်ား က်င္းပၿပီး ေဆြးေႏြး ခဲ႕သလုိ၊ အမ်ဳိးသားစီးပြားေရးနွင့္ လူမႈေရးေကာင္စီ၊ တုိင္းေဒသႀကီးနွင့္ ၿပည္နယ္အစိုးရမွ ဝန္ႀကီးမ်ားနွင့္ ပုဂၢလိကက႑မ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားန႔ဲလည္း က်ယ္က်ယ္ၿပန္႔ၿပန္႔ ေဆြးေႏြးလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရွိပါတယ္။ ဒီဖိုရမ္မွာ နုိင္ငံရဲ႕ အစီအမံနဲ႔ ဦးစားေပးမ်ား (National Plan and Priority)၊ က႑အလုိက္၊ တုိင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ၿပည္နယ္အလုိက္ အကူအညီ အေထာက္အပံ့နွင့္ ေခ်းေငြမ်ား လုိအပ္မႈကို တင္ၿပဖုိ႔ ရွိပါတယ္။

ထိေရာက္တဲ့ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ အကူအညီ ၿဖစ္ဖုိ႔ဆုိရင္ ပဲရစ္ေၾကညာခ်က္မွာ ေဖာ္ၿပထားတဲ့ အတုိင္း သက္ဆုိင္ရာ နုိင္ငံက Driver Seat ယူၿပီး Project ေတြကို ဦးေဆာင္ရမွာ ၿဖစ္တဲ့အတြက္ မိမိတို႕နုိင္ငံမွာ အေကာင္အထည္ေဖာ္လိုတဲ့ စီမံခ်က္ေတြကို အလွဴရွင္ နုိင္ငံေတြရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ စိတ္ဝင္စားမႈ နယ္ပယ္၊ မူေဘာင္နဲ႔ ကုိက္ညီမႈရွိေအာင္ ညွိႏႈိင္း ေဆာင္ရြက္ၾကရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။

အကူအညီရယူတဲ့ နုိင္ငံေတြရဲ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မယ့္ နယ္ပယ္ ဧရိယာေတြဟာ တခုတည္း တစ္ေနရာတည္းမွာ စုၿပဳံေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အေနအထားမိ်ဳး မၿဖစ္ေပၚေစရန္ မိတ္ဖက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အေနနဲ႔ ညီညြတ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ စီမံခ်က္တစ္ခုကို ၿပီးရင္ ၿပီးေရာဆုိတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ စီမံခ်က္ရဲ႕ ရလဒ္ေတြဟာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကို အက်ဳးိရွိေစရန္ ညႊန္းကိန္းမ်ားနဲ႔ တုိင္းတာဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္။ ရလဒ္ေတြကို စီမံခန္႔ခြဲရာမွာ အၿပန္အလွန္ တာဝန္ယူမႈရွိရန္ လုိအပ္ပါ တယ္။ ဖြ႔ံၿဖိဳးမႈသယံဇာတမ်ားကို သံုးစြဲရာမွာ အလွဴရွင္ဘက္ကလည္း တာဝန္ယူမႈရွိရွိနဲ႔ အသံုးၿပဳရန္ ၿဖစ္သကဲ့သို႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ အစိုးရပိုင္း၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အေနနဲ႔ လည္း Project owner အေနနဲ႔ တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈ အၿပည့္ထားၿပီး အကူအညီ အေထာက္အပံ့မ်ားကို ထိထိမိမိ အက်ဳိးရွိရွိ သံုးစြဲနုိင္ေရး ေဆာင္ရြက္ၾကရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ပြင့္လင္းၿမင္သာမႈ၊ တာဝန္ခံမႈ၊ ၿပည္သူ ပူးေပါင္းပါဝင္မႈတုိ႕နဲ႔ နုိင္ငံရဲ႕ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ မဟာဗ်ဴဟာၿဖစ္တဲ့ “ၿပည္သူဗဟိုၿပဳ ဖြ႔ံၿဖိဳးတုိးတက္ေရး” ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္နုိင္ေအာင္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဆြးေႏြးသြားၾကဖို႔ ပဏာမ ေၿပာၾကားလုိပါတယ္။

ထို႔ေနာက္ နိုင္ငံျခားအကူအညီ အေထာက္အပံ့ စီမံခန္႔ခဲြေရးလုပ္ငန္း ေကာ္မတီဥကၠဌ သမၼတရံုးဝန္ႀကီးဌာန ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းက ဘ႑ာေရးဇစ္ၿမစ္မ်ားနွင့္ ဘ႑ာေရး ဇစ္ၿမစ္မ်ားအား အေကာင္းဆံုး အသံုးခ်ေရး၊ တရားဝင္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအကူအညီ ဦးစားေပးအစီအစဥ္မ်ားႏွင့္ ထိေရာက္ေသာဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအကူအညီမွ ဘက္စံုဖြံ႕ၿဖိဳးမႈသို႔ ေရာက္ရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေရးစသည့္ လုပ္ငန္းေကာ္မတီ၏ ေဆာင္ရြက္ထားရွိမႈမ်ားကို ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။

ဆက္လက္၍ ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာကံေဇာ္က နိုင္ငံၿခားအကူအညီ အေထာက္အပံ့အတြက္ ညိွနိႈင္းမႈ အစီအစဥ္မ်ားႏွင့္ ၂ဝ၁၃ ခုနွစ္ ဇန္နဝါရီ(၁၉) ရက္နွင့္(၂ဝ) ရက္တို႔တြင္ က်င္းပမည့္ ပထမအႀကိမ္ ၿမန္မာနိုင္ငံ ဖံြ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးဖိုရမ္ က်င္းပေရး ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ရွင္းလင္း တင္ၿပသည္။

ယင္းေနာက္ ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ားက ဝန္ႀကီးဌာနအလိုက္ က႑စီမံကိန္းတိုးတက္မႈ အတြက္ လိုအပ္မည့္ (နွစ္အလိုက္) နိုင္ငံျခားအကူအညီ (Grant)နွင့္ ေခ်းေငြ (Loan) ရယူေဆာင္ရြက္လိုသည့္ စီမံကိန္း လ်ာထားခ်က္မ်ားကို ရွင္းလင္းတင္ျပၾကသည္။

ထို႔ေနာက္ တိုင္းေဒသႀကီး/ၿပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရတိုင္း၊ ေဒသဥကၠဌမ်ားက ေဒသနၲရ စီမံကိန္း အလိုက္ (နွစ္အလိုက္) နိုင္ငံၿခားအကူအညီနွင့္ ေခ်းေငြရယူ ေဆာင္ရြက္လိုသည့္ စီမံကိန္း လ်ာထားခ်က္မ်ားကို ရွင္းလင္း တင္ၿပၾကသည္။

ဆက္လက္၍ နိုင္ငံၿခားအကူအညီ အေထာက္အပံ့ စီမံခန္႔ခဲြေရးဗဟိုေကာ္မတီ တဲြဖက္ အတြင္းေရးမွဴး ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္းရိွန္က နိုင္ငံျခား အကူအညီ အေထာက္အပံ့မ်ားနွင့္ ေခ်းေငြဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ အရင္းေၾကကာလ၊ ျပန္လည္ေပးဆပ္ရမည့္ ကာလနွင့္ ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနအလိုက္ ျပန္လည္ေပးဆပ္ ရမည့္အစီအစဥ္မ်ားကို ေဆြးေႏြးတင္ၿပၿပီး တက္ေရာက္လာၾကသူမ်ားက အေထြေထြ ကိစၥရပ္မ်ားကို ေဆြးေႏြးၾကသည္။

ထို႔ေနာက္ နိုင္ငံၿခားအကူအညီအေထာက္အပံ့ စီမံခန္႕ခဲြေရးဗဟိုေကာ္မတီဥကၠဌ နိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က နိဂံုးခ်ဳပ္အမွာစကား ေျပာၾကားရာတြင္ နိုင္ငံျခားေထာက္ပံ့ေငြ (Grant) မ်ားကို လူ႔စြမ္းအားအရင္း အျမစ္ ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ဦးစားေပးသံုးစဲြရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေခ်းေငြနွင့္ပတ္သက္၍ ေဒသႏၱရအဆင့္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ စီမံကိန္းမ်ားနွင့္ နိုင္ငံေတာ္အဆင့္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ စီမံကိန္းမ်ားဟူ၍ ေရြးခ်ယ္ျပီး လုပ္ေဆာင္သြားရန္လိုအပ္ေၾကာင္း၊ အလ်င္အျမန္ အက်ဳိးအျမတ္ရရိွနိုင္ေသာ ျပည္သူမ်ား တိုက္ရိုက္ လက္ေတြ႕အက်ဳိးခံစားခြင့္ရရိွနိုင္မည့္ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ားကို ပထမဦးစားေပး လုပ္ေဆာင္ရန္ျဖစ္ျပီး ေရရွည္အက်ဳိးစီးပြား ရရိွမည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို ဒုတိယဦးစားေပး စဥ္းစားေဆာင္ရြက္ ရန္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အမ်ားျပည္သူအတြက္ အက်ဳိးသက္ေရာက္နိုင္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ရဲရဲတင္းတင္း ေရြးခ်ယ္ေဆာင္ ရြက္သြားရန္ လိုေၾကာင္း၊ အေသးစားေငြေၾကး လုပ္ငန္းမ်ားသည္ အေျခခံလူတန္းစားမ်ားကို ထိေရာက္ေအာင္ ကူညီေပးႏိုင္သည့္အတြက္ အေသးစားေငြ ေၾကးလုပ္ငန္းဘဏ္ (Microfinance Bank)ကို ထူေထာင္သင့္ေၾကာင္း၊ ပုဂၢလိက ရင္းနီွးျမႇဳပ္နံွမႈမ်ားကို ဖိတ္ေခၚ၍ လုပ္ေဆင္သကဲ့သို႔ တစ္ဦးခ်င္း ေဆာင္ရြက္နိုင္စြမ္း မရိွသည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို အမ်ားပိုင္အျဖစ္ စုေပါင္းေဆာင္ရြက္ သြားၾကရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

  www.MyanmarExpress.net
 

0 comments:

Post a Comment

https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္