စတုတၱအႀကိမ္ေျမာက္မဟာမဲေခါင္ ေဒသခြဲႏုိင္ငံမ်ား ( Great-Mekong Sub-Regions) ) ထိပ္သီးအစည္းအေ၀းကို ျမန္ မာႏိုင္ငံက အိမ္ရွင္အျဖစ္လက္ခံၿပီး ဒီဇင္ ဘာလ ၁၉ ရက္မွ ၂၀ ရက္အထိက်င္းပ ခဲ႔ပါတယ္။ အဲဒီအစည္းအေ၀းကို ႏိုင္ငံ ေတာ္သမၼတဦးသိန္းစိန္အပါအ၀င္ မဟာ မဲေခါင္ေဒသခြဲ ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္ၾကတဲ႔ ကေမၻာဒီးယားႏုိင္ငံ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ မစၥတာ ဆမ္ဒက္ဟြန္ဆင္၊ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔ သမၼတ ႏိုင္ငံ၊ ႏုိင္ငံေတာ္ေကာင္စီ၀င္မစၥတာ ထိုက္ပင္ေကာ္၊ လာအိုျပည္သူ႔ဒီမို ကရက္တစ္သမၼတႏိုင္ငံ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ မစၥတာသြန္ဆင္းသမာေဘာင္၊ ထိုင္းႏိုင္ငံ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ မစၥရင္လက္ရွင္နာ၀ပ္၊ ဗီယက္နမ္ဆိုရွယ္လစ္သမၼတႏုိင္ငံ၀န္ႀကီး ခ်ဳပ္ မစၥတာငုယင္တန္ဇြန္း၊ အာရွဖြံ႕ၿဖိဳး ေရးဘဏ္ဥကၠ႒မစၥတာဟာ႐ူဟီကိုကူေရာဒါ တို႔တက္ေရာက္ခဲ႔ၾကပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတဦးသိန္းစိန္ဟာ ဒီဇင္ဘာ ၂၀ရက္ ေန႔ ေန႔လည္ ၂ နာရီ၊ မိနစ္ ၄၀ မွာထိုင္း ႏိုင္ငံ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ရင္လပ္ရွင္နာ၀ပ္အဖြဲ႕ ကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာကြန္ဗင္းရွင္းစင္ တာမွာ ေတြ႕ဆံုခဲ႔ၿပီး ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရး၊ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ ေရး၊ ၂ ႏိုင္ငံအၾကားစြမ္းအင္က႑ႏွင့္ ေရအားလွ်ပ္စစ္က႑မ်ားပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္ေရးကိစ္ၥမ်ားကိုေဆြးေႏြးခဲ႔ၾကပါတယ္။ အဲဒီေဆြးေႏြးမႈရဲ႕ရလာဒ္တစ္ခုအျဖစ္ ၂၀၁၁၊ ဇန္န၀ါရီလ ၇ ရက္ေန႔မွာ ထိုင္း ႏိုင္ငံ၊ ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး၊ ကုန္သြယ္ေရး၊ စက္မႈစီးပြားႏွင့္ စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနတို႔ ဦးေဆာင္တဲ႔ ကုိယ္စားလွယ္အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ တာ၀န္ရိွသူမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးရန္ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ ကမ္းကို ေရာက္ရိွလာတယ္လို႔ သိရပါ တယ္။
ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းတည္ ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းဟာ ႏွစ္ႏိုင္ငံအက်ိဳး စီးပြားအတြက္သာမက ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံမ်ား အတြင္း ကုန္သြယ္စီးပြား လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ပါ မဟာဗ်ဴဟာအရအထူး အေရးပါတဲ႔ စီမံကိန္းတစ္ရပ္လည္းျဖစ္ ေၾကာင္း ထိုင္းႏိုင္ငံကဆိုပါတယ္။ ထိုင္း ႏိုင္ငံရဲ႕ အီတလီ-ထိုင္းဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ကုမၸဏီလီမိတက္ (အိုင္တီဒီ)တို႔ဟာျမန္ မာႏိုင္ငံနဲ႔ အက်ိဳးတူပူေပါင္းေဆာင္ရြက္ ေရးအတြက္ စတုရန္းကီလိုမီတာ ၂၅၀ ခန္႔ထိက်ယ္၀န္းတဲ႔ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ ကမ္းတည္ေဆာက္ေရးစီမံခ်က္ကို ၇၅ ႏွစ္ေျမငွားဂရန္နဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံက လုပ္ကိုင္ ခြင့္ျပဳထားၿပီးျဖစ္တယ္လို႔လည္း ထိုင္း သတင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားမွာ ေဖာ္ျပထားပါ တယ္။ အခုတည္ေဆာက္မယ့္ ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းဟာ ထိုင္းႏိုင္ငံရွိ အႀကီးဆံုးဆိပ္ကမ္းတစ္ခုျဖစ္တဲ႔ ခ်ံဳဘူရီ ျပည္နယ္၊ လိမ္ခ်ာဘန္(Laem Chabang) ဆိပ္ကမ္းထက္ ၅ ဆမွ်ႀကီးတယ္လို႔သိရ ပါတယ္။
ထိုင္းႏိုင္ငံပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဆူကာ ပိုဆူ၀ါနာထက ဒီစီမံကိန္းကို အျမန္အ ေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္သြားမည္။ လုိအပ္တာေတြျဖည့္ဆည္း ပံ႔ပိုးကူညီ သြားမယ္လို႔လည္း ေျပာၾကားခဲ႔ပါတယ္။
ဒါ႔အျပင္ထိုင္းႏွင့္ျမန္မာအက်ိဳးတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး စြမ္းအင္က႑၊ ေရအားလွ်ပ္စစ္စီမံကိန္းမ်ား ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရးတို႔နဲ႔ပတ္သက္တဲ႔အျခား စီမံကိန္း ၅ ခုကိုလည္း ဆက္လက္ျပဳ လုပ္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္လို႔ေျပာၾကားခဲ႔ ေၾကာင္း ဇန္န၀ါရီလ ၇ ရက္ေန႔ထုတ္ ဗန္ေကာက္ပို႔စ္သတင္းတစ္ရပ္မွာေဖာ္ျပ ထားပါတယ္။
ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းဟာ ထိုင္းႏိုင္ငံကန္ခ်ာနဘူရီျပည္နယ္မွ ကီလို မီတာ ၃၀၀ မွ်သာေ၀းၿပီး ထိုင္းႏွင့္ျမန္မာ အပါအ၀င္ အိမ္နီးခ်င္းအေရွ႕ေတာင္ အာရွႏိုင္ငံမ်ားအတြက္မဟာဗ်ဴဟာလမ္း မႀကီးတစ္ခုျဖစ္ၿပီး ေဒသတြင္းစီးပြား-ကုန္ သြယ္လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အခ်က္အခ်ာ ဆိပ္ကမ္းတစ္ခုလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ႔ အျပင္အခုစီမံကိန္းဟာမဟာမဲေခါင္ေဒသ ခြဲႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ ကုန္သြယ္-စီးပြားလုပ္ ငန္းမ်ားအတြက္ ကနဦးေျခလွမ္းတစ္ခု လည္းျဖစ္တယ္။သို႔ေသာ္လည္းဒီစီမံကိန္း တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ လိုသူမ်ားအတြက္ မခ်င့္မရဲျဖစ္ေနၾက တယ္လို႔လည္းဆိုပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဆိုလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအေျခ အေနေၾကာင့္လို႔ေျပာၾကပါတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ပဲ ဒီစီမံကိန္းအတြက္ စီမံကိန္း ဆိုင္ရာ စံမံခ်က္မူၾကမ္း (Blue print) ေရးဆြဲရာမွာ ေႏွာင့္ေႏွးမႈအခ်ိဳ႕ရိွခဲ႔ရတယ္ လို႔ သိရပါတယ္။
သို႔ေသာ္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ၀ယ္ယူျဖည့္တင္းေရး၀န္ႀကီးဌာနအႀကီး တန္းအရာရွိတစ္ဦးျဖစ္သူ မစ္ၥတာခ်ဴလာ သုခမေနာက ေလာေလာဆယ္ျမန္မာ ႏိုင္ငံမွာ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ႔ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ အရွိန္ျမင့္လာေန တယ္။ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းတဲ႔ ႏိုင္ငံျဖစ္ တယ္။ ထား၀ယ္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္း အတြက္ ျမန္မာအစိုးရဟာမႏွစ္ကဥပေဒ ျပဌာန္းခဲ႔တယ္။ ဒီဥပေဒဟာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ ႏွံလိုသူမ်ားအတြက္ အာမခံခ်က္ရွိတဲ႔ ဥပေဒျဖစ္တယ္လို႔ ထိုင္းအာဏာပိုင္မ်ား ကေျပာၾကားထားပါတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းကို တာ ၀န္ယူတည္ေဆာက္မယ့္ အိုင္တီဒီဥကၠ႒ ပရမ္ခ်ိဳင္းကာနာဆူတာက ဒီစီမံကိန္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔စတင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနပါၿပီ။ ကနဦးအေနနဲ႔ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၂.၅ ဘီလီယံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ လ်ာထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအထဲက ၃.၅ ဘီလီယံကို လမ္းတံတားတည္ ေဆာက္ေရးအတြက္ အသံုးျပဳပါမယ္။ ၂ ဘီလီယံကို မီးရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ရာ မွာ သံုးစဲြသြားပါမယ္။ က်န္တဲ႔ ၇ ဘီလီ ယံကိုေတာ့ ေက်ာက္မီးေသြးသံုးလွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားေပးစက္႐ံု တည္ေဆာက္ေရး အတြက္ အသံုးျပဳသြားမယ္လုိ႔ ေျပာၾကား ပါတယ္။ ေက်ာက္မီးေသြးသံုးလွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားေပးစက္႐ံုတည္ေဆာက္ၿပီးစီး ပါက အဆိုပါစက္႐ံုမွ ဓာတ္အားမီဂါ၀ပ္ ၄,၀၀၀ ထုတ္လုပ္ႏိုင္မယ္လို႔သိရပါတယ္။
(သို႔ေသာ္ေက်ာက္မီးေသြးသံုးလွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားေပးစက္႐ံု တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံက ရပ္ဆိုင္းထား သည္ဟုသိရပါတယ္)
ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းတည္ ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေရးအတြက္လမ္းတံတားႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းတို႔ တြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကန္ထ႐ိုက္တာမ်ားက ေငြေၾကးမ်ားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ ဂ်ပန္ဗဟို ဘဏ္ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ကမ္းလွမ္းေနၿပီျဖစ္ ေၾကာင္း၊ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံကလည္း မီးရထား လမ္းေဖာက္လုပ္ရာတြင္ ေငြေၾကးရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံရန္ကမ္းလွမ္းထားသည္ဟုဆိုသည္။ လုပ္ငန္းစီမံကိန္းတြင္ သံမဏိစက္႐ံုတည္ ေဆာက္ေရး၊ ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ မ်ား ထုတ္လုပ္ေရးႏွင့္ ဓာတ္ေျမၾသဇာ စက္႐ံုတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားလည္း ပါ၀င္ရာ ဘာသာရပ္အလိုက္ ကၽြမ္းက်င္ ပညာရွင္မ်ားကိုလည္း မဟာဗ်ဴဟာတစ္ ရပ္ခ်မွတ္ကာ စိစစ္ေရြးခ်ယ္လ်က္ရွိသည္ ဟု ေျပာၾကားသည္။
ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္း ၿပီးစီးသြားပါက အေရွ႕၊ အေနာက္ႏိုင္ငံ မ်ား ပို႔ကုန္သြင္းကုန္မ်ား ေဆာင္ရြက္ရာ တြင္ မလက္ၠာေရလက္ၾကားကိုျဖတ္ရန္ မလိုေတာ့ဘဲ ကုန္းလမ္းမွ တင္ပုိ႔ႏိုင္သကဲ႔ သုိ႔ ဂ်ပန္၊ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမ်ားအပါအ၀င္ ေဒသတြင္းႏိုင္ငံမ်ားအေနျဖင့္ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ လွ်င္ျမန္လာမည့္အျပင္ ခရီးမိုင္ မ်ားစြာ ႀကံဳ႕သြားမည္ဟု အိုင္တီဒီဥကၠ႒ ကဆိုသည္။
ထို႔အတူ ျပည္ေထာင္စုသမ္ၼတျမန္ မာႏိုင္ငံေတာ္၊ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမင္းေအာင္လိႈင္ဦး ေဆာင္သည့္ ျမန္မာအဆင့္ျမင့္တပ္မ ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕ ထိုင္းႏိုင္ငံသုိ႔ ဇန္န၀ါရီလ ၉ ရက္မွ ၁၂ ရက္အထိ ခ်စ္ၾကည္ေရးခရီးသြားေရာက္သည့္ ခရီး စဥ္တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမင္းေအာင္လိႈင္က ထိုင္းႏိုင္ငံ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မစၥရင္လပ္ရွင္နာ၀ပ္ အား သြားေရာက္ေတြ႕ဆံုၿပီး ေျပာၾကား ရာ၌ ““ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္ေဒသမ်ား တည္ ၿငိမ္ေအးခ်မ္းလာၿပီျဖစ္၍ ထား၀ယ္ေရ နက္ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္း မ်ား၊ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း မ်ား အျမန္ၿပီးစီးရန္ ကူညီေဆာင္ရြက္ ေစလိုပါေၾကာင္း…..၊ အစုိးရသစ္ အေနျဖင့္ ေျဖေလွ်ာ့မႈမ်ားစြာျဖင့္ ဒီမိုက ေရစီစနစ္ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ လွည့္ရန္မရွိပါေၾကာင္း….”” စသည္ ျဖင့္ ေျပာၾကားသြားခဲ႔ပါတယ္။
အလားတူထိုင္းႏိုင္ငံသည္ တ႐ုတ္ ျပည္သူ႔သမ္ၼတႏိုင္ငံႏွင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံအက်ိဳး တူပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈျမႇင့္တင္ေရး အတြက္ ထိုင္းႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္း၊ ထိုင္းပင္ လယ္ေကြ႕အနီး အက္ဒမန္ပင္လယ္ (ကပ္ၸလီပင္လယ္)ကို ေမးတင္လ်က္ရွိ သည့္ ပါ႔ခ္ဘာရာၿမိဳ႕ (Pak Bara) မွ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမ္ၼတႏိုင္ငံကူမင္းၿမိဳ႕အထိ မီးရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းကို လည္း အေကာင္အထည္ေဖာ္လ်က္ရွိ ေၾကာင္း၊ အဆိုပါမီးရထားလမ္းေဖာက္ လုပ္ေရးစီမံကိန္းဟာ အိႏ္ၵိယ၊ အာဖရိက၊ ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ားအေနျဖင့္ ဂ်ပန္၊တ႐ုတ္ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္ရာတြင္ မလကၠာ ေရလက္ၾကားအား ေရွာင္ရွားႏိုင္ရန္ျဖစ္ ေၾကာင္း ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ ဒီစီမံကိန္းအတြက္လည္း ထိုင္းနဲ႔တ႐ုတ္ ႏိုင္ငံတို႔ဟာ လြန္ခဲ႔ေသာ ၇ ႏွစ္ခန္႔က တည္းက ႀကိဳတင္ေလ႔လာမႈမ်ားျပဳခဲ႔ရ ေၾကာင္း၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကိုထိခိုက္ မႈ ရွိမရွိ အခ်ိန္ယူစဥ္းစားၿပီး သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ကို ထိခိုက္မႈမရွိေၾကာင္း၊ ေလ႔လာၿပီးမွ ယင္းစီမံကိန္းကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ယခုစီမံကိန္း ၿပီးစီးပါက အက္ဒမန္ပင္လယ္ႏွင့္ ထိုင္း ပင္လယ္ေကြ႕တို႔အၾကား ေရေၾကာ၊ ေျမ ေၾကာတစ္ဆက္၊ တစ္စပ္တည္းျဖစ္သြား ေတာ့မည္ျဖစ္ပါတယ္လို႔ထိုင္းအာဏာပိုင္ မ်ားက ေျပာပါတယ္။
သို႔ေသာ္ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းႏွင့္ ပါ႔ခ္ဘာရာေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းမ်ားအေနျဖင့္ စီးပြားကုန္သြယ္ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ မဟာဗ်ဴဟာအခြင့္ အလမ္းေကာင္းမ်ားေပၚထြန္းလာႏိုင္ေသာ္ လည္း စစ္မဟာဗ်ဴဟာအရအႏ္ၲရာယ္ မရွိလာႏိုင္ဘူးလား (ဥပမာ ေလေၾကာင္း ရန္ကာကြယ္ေရးဆိုင္ရာမ်ားျဖစ္ေပၚမလာ ႏိုင္ဘူးလား)ဆိုတဲ႔ စိုးရိမ္မႈမ်ားလည္းရွိေပ ရာ ထိုင္းေလတပ္ဦးစီးခ်ဳပ္ဆူခြမ္ေပါင္ (ACM. Sukumpol) ကဒီအတြက္စိုးရိမ္ စရာမရွိပါဘူး။ ဒီစီမံကိန္းႏွစ္ရပ္မွာ ထူး ျခားတဲ႔အေျခအေန၊ မတူညီတဲ႔ရည္ရြယ္ ခ်က္ေတြရွိပါတယ္။ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ ကမ္းဟာ အဓိကကုန္ၾကမ္းေတြစုစည္း ျဖန္႔ျဖဴးရန္နဲ႔ ပါ႔ခ္ဘာရာေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းကေတာ့ ပို႔ကုန္/သြင္းကုန္လုပ္ ငန္းေတြ အဓိကလုပ္ေဆာင္သြားမွာျဖစ္ လုိ႔ပါပဲဟု ေျပာၾကားသြားပါတယ္။ ပါ႔ခ္ ဘာရာမဟာဗ်ဴဟာရထားလမ္းပိုင္းဟာ ထိုင္း၊ လာအိုမွတစ္ဆင့္ တ႐ုတ္ျပည္ကို ျဖတ္သန္းေဖာက္လုပ္သြားမွာျဖစ္ေၾကာင္း ေလတပ္ဦးစီးခ်ဳပ္က ထည့္သြင္းေျပာ ၾကားသြားေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားရွိပါတယ္။
Ref: Bangkok post ( (၇.၁.၂၀၁၂)
ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ (၁၂.၁.၂၀၁၂
0 comments:
Post a Comment
https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္