Subscribe to our RSS Feed

အင္ဒိုခ်ိဳင္းနားရဲ႕ တံခါးေပါက္ (သို႔မဟုတ္) ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း


ျမန္မာႏုိင္ငံ ေတာင္ပုိင္း ထား ၀ယ္ၿမိဳ႕တြင္ စတင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနၿပီ ျဖစ္သည့္ ထား၀ယ္ေရ နက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းဟာ အင္ဒုိ ခ်ဳိင္းနား ကြၽန္းဆြယ္သို႔ တံခါးေပါက္ တစ္ခု အသြင္ျဖစ္လာႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ကမၻာ့အႀကီးဆံုး စက္မႈဇုန္ႀကီးအျဖစ္ မွတ္တမ္း ၀င္ႏုိင္ေၾကာင္း အီရန္ႏုိင္ငံ အေျခစုိက္ မီဒီယာ တစ္ခုျဖစ္သည့္ Press TV က ေရးသားေဖၚျပ ထားပါတယ္။ စီမံကိန္းဟာ အေရွ႕ အလယ္ပုိင္းႏွင့္ အာဖရိက ႏုိင္ငံမ်ား သုိ႔ လမ္းပြင့္ သြားေစမည့္ ကုန္သြယ္ ေရးလမ္းေၾကာင္း သစ္တစ္ခုျဖစ္ၿပီး စီးပြားေရး အခြင့္အလမ္းမ်ားစြာ ဖန္ တီးႏုိင္မည္ဟု အီတာလ်ံ -ထုိင္း ကုမၸဏီက ယံုၾကည္ ထားတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။

စီမံကိန္းအရ စတုရန္း ကီလိုမီတာ ၂၅၀ ေက်ာ္ ရွည္လ်ားေသာ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တစ္ခုကုိ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ တြင္ တည္ ေဆာက္ ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ အီတာ လ်ံ-ထုိင္း ကုမၸဏီက ထုိင္းႏုိင္ငံရွိ ကြၽမ္းက်င္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား စုစည္း ၍ အဆုိပါ စီမံကိန္းကုိ ၁၀ ႏွစ္ၾကာ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အေမရိကန္ ေဒၚလာရွစ္ဘီလ်ံသံုးစဲြ မည့္ ယင္း စီမံကိန္းတြင္ ေရနက္ဆိပ္ ကမ္း ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား၊ ေရနံခ်က္စက္ ႐ုံႏွင့္ ဧရာမ စက္မႈဇုန္ႀကီးတစ္ခု ပါ၀င္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိစီမံကိန္း၏ ပထ၀ီ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ ပထ၀ီ စီးပြားေရး ဆုိင္ရာ အေနအထားအရ အလုပ္အ ကုိင္ အခြင့္အလမ္းသစ္ ၁,၀၀,၀၀၀ ဖန္တီးႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သုိ႔ရာတြင္ စီမံကိန္း တစ္ေလွ်ာက္ရွိ လူေနအိမ္ အခ်ဳိ႕ကုိ ေျပာင္းေရႊ႕ ဖယ္ရွားရမည္ ျဖစ္သည့္ အတြက္ လူ႔အခြင့္အေရး ဆုိင္ရာ ျပႆနာမ်ား ျဖစ္ေပၚလာ ႏုိင္ေၾကာင္း အီတာလ်ံ- ထုိင္းကုမၸဏီ ဒါ႐ုိက္တာက Press TV သုိ႔ ေျပာ ၾကားခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းဟာ အေရွ႕ အလယ္ပုိင္းႏွင့္ အာဖရိက ႏုိင္ငံမ်ား သုိ႔ လမ္းပြင့္ သြားေစမယ့္ ကုန္သြယ္ ေရးလမ္းေၾကာင္း သစ္တစ္ခုျဖစ္ၿပီး စီးပြားေရး အခြင့္အလမ္းမ်ားစြာ ဖန္ တီးႏုိင္မည္ဟု အီတာလ်ံ -ထုိင္း ကုမၸဏီက ယံုၾကည္ ထားပါတယ္။

ထိုင္းကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး အတြက္ အဓိကအသံုးျပဳေနရေသာ မလကၠာေရလက္ၾကားအတြင္း ေရ ေၾကာင္းပိတ္ဆို႔မႈမ်ားအျပင္ အခက္ အခဲမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚေနတာေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ ကမ္းတည္ေဆာက္မႈ စီမံကိန္းကို အ ျမန္ဆံုးစတင္ႏိုင္ရန္ ထိုင္းအစိုးရက စီစဥ္ေနၾကာင္းလည္း သိရပါတယ္။ ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံ ကိန္းစတင္ရန္ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္တြင္ ထိုင္း-ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံနားလည္မႈ စာခြၽန္လႊာ (MOU) လက္မွတ္ေရး ထိုးခဲ့ၿပီး ယင္းစာခြၽန္လႊာအရ Italian – Thai Development ကုမၸဏီက ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ ကမ္းကို တာဝန္ယူလုပ္ကိုင္မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ အဆိုပါစီမံကိန္းကို ထိုင္း စီးပြားေရးႏွင့္စက္မႈလုပ္ငန္းဆိုင္ရာ ပူးတြဲေကာ္မတီ (JSCCIB) က Westgare Iandbridge စီမံ ကိန္းအျဖစ္သတ္မွတ္ထားၿပီး PTT, Nippon Steel, Ezat ႏွင့္ Petroleum National Behad (Petronas) ကုမၸဏီတို႕ကလည္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည္ျဖစ္ကာ စီမံကိန္းမွာ ဘတ္ေငြ ၃၅ဝ ဘီလ်ံခန္႕ ကုန္က် မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ Landbridge စီမံကိန္းကို အပိုင္း ၂ ပိုင္းခြဲ၍ အေကာင္အ ထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္ၿပီး ပထမတစ္ ပိုင္းမွာ ေလးလမ္းသြားလမ္းမႀကီး တစ္ခုကို လာမည့္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဦးပိုင္းတြင္ စတင္ေဖာက္လုပ္ မည္ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယတစ္ပိုင္းမွာ ရွစ္ လမ္းသြားလမ္းမေဖာက္လုပ္ေရးျဖစ္ ၿပီး ႏွစ္ပိုင္းစလံုးကို ၂ဝ၁၅ တြင္ အၿပီးသတ္ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရပါတယ္။

လက္ရွိအေနအထားတြင္ ထားဝယ္မွ ကခ်ာနာဘူရီ Phu Nam Ron ၿမိဳ႕သို႔ ကီလိုမီတာ ၁ဝဝ အကြာအေဝးအထိ လမ္းေၾကာင္း ရွင္းလင္းမႈမ်ားႏွင့္ တိုင္းထြာမွတ္သား မႈမ်ား ျပဳလုပ္ထားၿပီးျဖစ္ကာ ေစ့ စပ္ညႇိႏိႈင္းရေသာ ျပႆနာမ်ား မေပၚေပါက္ေစရန္ သစ္ေတာထူ ထပ္သည့္ေနရာမ်ားတြင္ စီမံကိန္း လုပ္ေဆာင္မႈကို ေရွာင္ရွား သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရပါတယ္။ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီ မံကိန္းမွ ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းမ်ား ႏွင့္ စက္မႈဇုန္မ်ားလည္း ပါဝင္ကာ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီမွ စတင္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ ေဆာက္လုပ္ေနၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းတစ္ခုတည္း အတြက္ ကုန္က်ေငြ ေဒၚလာ ၁ဝဝ ဘီလ်ံ ခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း သိရပါတယ္။

2 comments:

ကမၻာ့အႀကီးဆံုး စက္မႈဇံုႀကီးတဲ့ေဟ့
အားရစရာပဲ
ျမန္ျမန္အေကာင္အထည္ေပၚပါေစ

အဲဒီ စီမံကိန္းမွာ ျမန္မာ အလုပ္သမားနဲ. ထုိင္းအလုပ္သမား အလုပ္လုပ္ခ ရတာျခင္း မတူဘူးလုိ. ေျပာေနၾကတယ္ခင္ဗ်။

Post a Comment

https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္