Subscribe to our RSS Feed

သဃၤာန္းဝတ္ႀကီးနဲ႔ ေလာကီေရးဝင္ပါသူကို ေရွးတုန္းကေတာ့ အရည္းႀကီးဟု ေခၚခဲ့သည္ (ေပးစာ - ၆၆)


သံဃာဆုိ မွေတာ့ ေလာကီေရးပတ္သက္လုိ ့မရပါဘူး။ ေလာကီေရး၀င္ပါမွေတာ့
ပုဂံေခတ္ အရည္းၾကီးေတြနဲ ့ဘာျခားေတာ့မွာလည္း။ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ ဆုိတာ
လုိအပ္တဲ့ အဖဲြ ့တခုပါ။ ဦေဆာင္ဦရြက္ျပဳမယ္သူမရွိရင္ ဘယ္အရာမွ
ၾကာၾကာမရွိပါဘူး။ တခုဘဲရွိတာေပါ့ ။ နည္းမွန္လမ္းမွန္နဲ
့ဦေဆာင္ဦးရြက္ျပဳဖုိ ့ေတာ့လုိပါတယ္။ မဟာယန မွာဆုိရင္ လားမားႏွစ္ပါးက
တိဘက္ကုိအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေထရ၀ါဒကေတာ့ ေလာကီကိစၥေတြကင္း
ေအာင္ေနတဲ့သေဘာဘဲ။ ဘုရင္ေတြလက္ထက္မွာ သာသနာပုိင္ေတြရွိပါတယ္။
မင္းဆရာအျဖစ္နဲ ့သံဃာေတြကုိ အုပ္ခ်ဳပ္တာပါ။ ဘုရင္ဆုိတာ သက္ဦဆံပုိင္ပါ။
ဘုရင္ဘယ္ေလာက္ဘဲ ေဒါသထြက္ျပီးသက္ခ်င္ေနပါေစ သာသနာပုိင္ဆရာေတာ္က
အသက္အလွဳခံရင္ ဘုရင္ကခ်မ္းသာေပးပါတယ္။ စကားလုံးကေတာ့ အသက္အလွဳခံတာေပါဗ်ာ။
အမွန္ကေတာ့ သာသာနာပုိင္ဆရာေတာ္က သတ္ခံရမယ္သူကုိ ၀င္ကယ္ရင္
သတ္မဲ့လူသတ္သမားမ်ားက မသတ္ေသးဘဲ ဆရာေတာ္ဘုရင္နဲ ့ေတြျပီး ဘုရင္ရဲ့ လြတ္ေစ
အမိန္ ့ကုိေစာင့္ေပးတာပါ။ တကယ္ဆုိ ဘုရင့္အမိန္ ့မေရာက္ခင္
သတ္လုိက္လည္းရပါတယ္။ ဒါေပမယ္သာသနာပုိင္ရဲ့ ၾသဇာအာဏာကုိ က ရပ္တန္
့ေစနုိင္လုိ့ ပါ။ ဘုရင္ကလည္း ငါဒီေလာက္သတ္ခ်င္ေနတာ၊ မင္းတုိ ့ငါ့ အမိန္
့မရေသးခင္ သတ္လုိက္တာမဟုတ္ဘူး ဆုိျပီး ဘယ္ေလာက္ဘဲ မုန္းတီးပါေစ
အျပစ္မတင္ဘူး။ ဒါဟာ ဆရာ ဒကာ အျပန္အလွန္ ခ်စ္ခင္ေလးစားမွဳဘဲ။

ဘုရင္ေတြ စစ္တုိက္တာကုိ လည္းဘယ္တုန္းကမွာ ၀င္မစြက္ခဲ့ပါဘူး။ ေျပာရရင္
သန္္လ်င္မွာ ငဇင္ကာ လုိ့ေခၚတဲ့ ေပၚတူဂလူမ်ဳိး အုပ္စုိးစဥ္က
ရဟန္းသံဃာေတြကုိ သတ္ခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာဘုရင္ အေနာက္ဘက္လြန္မင္းကုိ
မင္းသံဃာေတြ အသတ္ခံေနရျပီ၊ သြားတုိက္ေပးပါဆုိျပီး သာသနာပုိင္ဆရာေတာ္က
အကူအညီ မေတာင္းခဲ့ပါဘူး။ နုိင္ငံမဲ့ ျဖစ္မွာစုိးလုိ
ျမန္မာနုိင္ငံသားျဖစ္ေရး အတြက္ အေရးဆုိေနျပီး မိမိနုိင္ငံအေပၚ
အျမင္ေစာင္းေနတဲ့ ဘာသာျခားေတြက ေျပာပါတယ္။ အေလာင္းမင္းတရား က ယုိးဒယားကုိ
သြားတုိက္ျပီး ဘုရားေတြဖ်က္စီးတယ္ဆုိတာ အမွန္က ယိုးဒယား သမုိင္းပါ။
ျမန္မာဘက္က တမ်ဳိးေရးထားပါတယ္။ ဟုတ္မဟုတ္ျငင္းတာထက္
အဲဒီေခတ္သာသနာပုိင္ဆရာေတာ္က ခရူးဆိတ္စစ္ပဲြမွာလုိ ပုပ္ရဟန္းမင္းၾကီးက
အာရပ္မြတ္ဆလင္ေတြကုိ သြားတုိက္ဖုိ ့ခုိင္းသလုိမ်ဳိး
မတုိက္တြန္းခဲ့ပါဘူးဆုိတာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။

Lord Nay Min, the Great ႀကီးျမတ္ခမ္းနားလွစြာေသာသခင္ မဟာ ေနမင္း
cybernautical@gmail.com



Myanmar Express

6 comments:

ေထာက္ခံတယ္ ဘုန္းၾကီးက ဘုန္းၾကီးလိုမေနတဲ့လူေတြကိုအေသခ်ဥ္တာ

ေျပာလိုက္ရင္ ဦးဥတၱမနဲ႔ ကိုင္ေပါက္အံုးမယ္။ လူေတြက တစ္ကယ့္ တစ္ကယ္ေတာ့ ကိုယ္လိုရာ ဆြဲေတြးေနၾကတာပါ။ အဲေတာ့ ဘုမသိ ဘမသိနဲ႔ ႏိုင္ငံလုပ္တဲ့ ဘုန္းႀကီးဆို လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေထာက္ခံအားေပးၾကတာ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ထူးဆန္းေနတယ္။

တစ္ကယ္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ (သာမန္ ဗုဒၶဘာသာပဲ ရွိေသးတယ္ေနာ္၊ ေထရ၀ါယ ဆိုတာမပါေသးဘူး) ဘာသာ၊ သာသနာနဲ႔ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရးစတာေတြကို ခြဲျခားတတ္ဖို႔လိုပါတယ္ ခင္ဗ်။

အဲလို မခြဲျခားတတ္တဲ့ ရဟန္းျဖစ္ေစ၊ လူပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေစ။ လူသားမ်ားကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္လို႔ မေခၚထိုက္ပါဘူး။ ထိုသူတို႔သည္ သာသနာ အတု သာသနာအေယာင္ မ်ားတာျဖစ္ပါတယ္။

ဘာလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဒီလိုေျပာလဲဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာဆိုတာဟာ ေမတၱာတရားေရွ႕ထားၿပီး လိုခ်င္တပ္မက္မႈကို ခ်ဳိးႏွိပ္တဲ့ ဘာသာလို႔ လူပိန္းနားလည္ေအာင္ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ဗုဒၶက ေဟာၾကားခဲ့တာ သစၥာတရား ၄ပါးပါ။ လိုခ်င္တပ္မက္မႈ တရား ၄ပါး မဟုတ္ပါဘူး။ ထားခိုင္းတဲ့ စိတ္ဓါတ္က ေမတၱာတရားပါ။ လိုခ်င္တပ္မက္မႈ မဟုတ္ပါဘူး။ စြန္႔ပယ္ခိုင္းတာက အတၱ၊ေလာဘ၊ ကိေလသာ တို႔ပါ။

ခုေတာ့ သကၤန္း၀တ္ေတြနဲ႔ ယေန႔ သာသနာေတာ္မွာ ရဟန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား (အမ်ားအားျဖင့္ စာသင္သား သံဃာ) ဟာ ျမတ္ဗုဒၶေဟာခဲ့တဲ့ တရားေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ ကိေလသာေတြနဲ႔ မႊန္းျခယ္ထားၾကသလိုျဖစ္ေနတယ္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။

ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ဆြမ္းကိစၥကိုေတာင္မွ အဆံုးစြန္ ေဟာခဲ့တာကေတာ့ ကပ္လွဴ ပူေဇာ္မည့္ တကာ၊ တကာမ မရွိရင္ ရဟန္း၏ ဆြမ္းကိစၥကို သပိတ္ကို ေရက်ဥ္း၍ ေသာက္ပါက ဆြမ္းကိစၥ ၿပီးေတာ္မူ၏ဟု ပါရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မပိုမေျပာပါ။ မယံုရင္ ရဟန္း သိကၡာပုဒ္မွာ ပါတဲ့ ၀တ္နည္းမွာ ေလ့လာၾကည့္ပါ။ သိပါလိမ္႔မယ္။

အဲေတာ့ ဒီလို အဆံုးအစြန္ထိေတာင္ ေဟာခဲ့တာကို လက္ခံ နာယူ က်င့္သံုးပါ႔မယ္ ဆိုၿပီး အာမဘံေဒ ခံခဲ့ေသာ ရဟန္းမ်ားက ပုတုဇဥ္မ်ား၏ ပရိေဒ၀ မီးမ်ားကို ၿငိမ္းသတ္ရမယ့္ အစား သူတို႔က ဦးေဆာင္ၿပီး ဆြမ္းရွင္ ထမင္းရွင္ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေတြသံုး၊ သာသနာေတာ္လာ ၀တ္နည္း၊ သိကၡာဆိုတာ ေဘးခ်ိတ္ၿပီး သကၤန္း၀တ္ႀကီးေတြနဲ႔ လန္းလန္း လုပ္ေနၾကခ်င္းသည္ အင္မတန္မွ ဗုဒၶဘာသာ ႀကီးအတြက္ ကမာၻအလည္မွာ အလြန္ မ်က္ႏွာပ်က္စရာျဖစ္ရပါတယ္။

မယံုဘူးလား။ ေဘာလံုးပြဲ လာခ်ိန္မွာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ သြားၾကည့္ လူ ၅၀ ထိုင္ၾကည့္ေနရင္ အနည္းဆံုး ၅ေယာက္သည္ သကၤန္း၀တ္ႏွင့္ သင္ျမင္ႏိုင္လိမ္႔မည္။

အဲေတာ့ အသက္အရြယ္အရ ေလာကိစၥမ်ားကို မျပတ္ႏုိင္ဟု ဆိုလွ်င္ လက္ခံပါသည္။ ထိုသုိ႔ စိတ္ရွိေသာ ရဟန္းမ်ားကို အႀကံျပဳလိုပါတယ္။ အမွန္တစ္ကယ္ ေလာကီကိစၥမ်ားကို မျပတ္ႏိုင္ပါက လူ၀တ္လဲ၍ ႏိုင္ငံကို အက်ဳိးျပဳ၍ လုပ္ေဆာင္ၾကပါလို႔ တုိက္တြန္းပါတယ္။

သကၤန္း၀တ္ႀကီးေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရးေတြ လုပ္ေဆာင္ေနျခင္းသည္ မိမိအတြက္ေကာ သာသနာအတြက္ပါ မသင့္ေတာ္ပါ။ အင္မတန္မွ အာပတ္လဲသင့္ပါသည္။ အျခားဘာသာ၀င္ေတြ အျမင္မွာလဲ မသင့္ေတာ္ပါ။ ဗုဒၶ၏ ဆံုးမမႈကိုလဲ လြန္ဆန္ရာေရာက္ေပသည္။ အစကတည္းက အရာအားလံုးကို စြန္႔လႊတ္ႏိုင္၍ ဆံခ်ၿပီး သကၤန္းၿခံဳခဲ့ ၾကခ်င္းျဖစ္သည္ကို ျပန္လည္သံုးသတ္ေစခ်င္သည္။

ဦးဥတၱမတို႔ေခတ္သည္ အမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ သာသနာအတြက္ မျဖစ္မေန လုပ္ေဆာင္ခဲ့ရေသာ ေခတ္ျဖစ္သည္။ ယေန႔ေခတ္သည္ ထိုသုိ႔ေသာ အေရးမ်ဳိးမဟုတ္သည့္အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေနႏွင့္ သတိကပ္ဆင္ျခင္သင့္ေၾကာင့္ အၾကံျပဳလို႔ပါသည္။

ယေန႔ျမန္မာႏုိင္ငံလုံး အတိုင္းအတာ လက္ခံကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ ပူေဇာ္ခဲ့ၾကေသာ မင္းကြန္းဆရာေတာ္၊ သာမညဆရာေတာ္၊ ေတာင္းတန္းသာသနာျပဳဆရာေတာ္၊ ကံုလံုဆရာေတာ္၊ ပဲခူးၿမိဳ႕မဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အစရွိခဲ့ေသာ သာသနာ့ အာဇာနည္တို႔သည္ မည့္သည့္ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရးမွ မပါ၀င္ပဲ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာအတြက္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္ကို ယေန႔ေခတ္ ရဟန္းပ်ဳိမ်ားအေနႏွင့္ အတုယူႏိုင္ရန္ အသိေပးအပ္ပါသည္။

အထူးအႀကံျပဳခ်က္

သာသနာျပဳခ်င္လွ်င္ ရဟန္းျပဳပါ။
ႏိုင္ငံအက်ဳိးျပဳခ်င္လွ်င္ လူ၀တ္လဲပါ။

ေက်းဇူးအထူးတင္လ်က္
dpa (sanchaung)

မင့္အေမငါလို းတဲ

သုတ္တန္ဆိုတဲ့ ဘုရားေဟာ ပိတကဒ္ တပုံဟာ ေလာကီအတြက္ဟ လီးပဲ မင့္ပေထြးေတြေလသံအတိုင္းေဟာင္မေနနဲ ေခြးသာသာအသိညဏ္ရိွတဲ့ေကာင္တယ္။ လီးပဲ။

ဟို အေပၚက အစ္ကိုရွင္းျပသြားတာ မဆိုးပါဘူး သဘာ၀က်ပါတယ္။ ရွယ္သြားၿပီဗ်ဳိ႕။ အဲေအာက္က ငမိုက္သားက်ေတာ့လဲ ပါးစပ္က ထြက္တဲ့စကားကိုက ဘယ္အဆင့္လဲဆိုတာသိတာတယ္။ ဒါလား ဒီမိုေတြ ရိုင္းတာကြာ။

စကားကိုယဥ္းေက်းစြာေၿပာ္ပါ ။မင္းကို ငါလိုးမသားလို ့ေရာ ေဖလိုးမရဲ ့သားလို ့မဆဲခ်င္ဘူးကြာ။ေနာက္ ေကာ္မန္းေရးရင္မဆဲရဘူး ။အေပၚမွာေရးထားတာ မင္းေမေမေစာက္ပါတ္အေႀကာင္းမပါဘူးကြ။ကိုယ္ေမကိုယ္လိုးရဲ ့။အဒမင္းေရ ႐ုိင္းသြားရင္ေခြးလြတ္ပါ ၊

မိတ္ေဆြတုိ႔..သင္တုိ႔ေရာ..ဘာသာေရးအေၾကာင္းကုိဘယ္ေေလာက္ေလ႔လာျပီျပီလဲ...မသိပဲနာဘာမွမေ၀ဖန္ပါနဲ႔...ကုိယ္ေ၀ဖန္တာမွန္ရင္ေတာ႔ေကာင္းတာေပါ႔..မမွန္ရင္ေတာ႔...........

Post a Comment

https://www.facebook.com/MyanmarExpress တြင္ သတင္းမ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္